Mi-38 (Mil-Kazan,Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 269
70 625
113
Putyin Mi-38 helikoptert ajándékozott Zimbabwe elnökének


ikZYqSgN_es.jpg

Ssv5o6s07Z4.jpg

KaVudjkwMg4.jpg

ImR5ZSd5sus.jpg

_gLu-TWdLrU.jpg
Erről nekem valahogy a Mi-18-as jutott eszembe. Az is megrekedt a két prototípus szintjén, nem kellett senkinek, végül odaajándékozták a oktatási segédletnek Torzsokba.



Jó, ez még nem akkora probléma, hiszen a gépekkel nem kellett repüzemet tartani.

A Mi-38-as viszont még nincs szolgálatban sehol, sorozatgyártása még most se nagyon indult meg, üzemeltetési tapasztalat csak a pár darab gyári példánnyal van, minőségbiztosított sorozatgyártású, gyorsan elérhető alkatrész nemigen van, ahogy gondolom a gyári mérnöki támogatás is eléggé esetleges.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 961
20 300
113
Erről nekem valahogy a Mi-18-as jutott eszembe. Az is megrekedt a két prototípus szintjén, nem kellett senkinek, végül odaajándékozták a oktatási segédletnek Torzsokba.



Jó, ez még nem akkora probléma, hiszen a gépekkel nem kellett repüzemet tartani.

A Mi-38-as viszont még nincs szolgálatban sehol, sorozatgyártása még most se nagyon indult meg, üzemeltetési tapasztalat csak a pár darab gyári példánnyal van, minőségbiztosított sorozatgyártású, gyorsan elérhető alkatrész nemigen van, ahogy gondolom a gyári mérnöki támogatás is eléggé esetleges.
Nem baj az a lényeg hogy ez egyedi! Ez nem a z20 ami uh 60-as copy meg ízé !hanem ez saját! "Másolni könnyű !!"
 
  • Vicces
Reactions: enzo

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 674
6 311
113
Erről nekem valahogy a Mi-18-as jutott eszembe. Az is megrekedt a két prototípus szintjén, nem kellett senkinek, végül odaajándékozták a oktatási segédletnek Torzsokba.



Jó, ez még nem akkora probléma, hiszen a gépekkel nem kellett repüzemet tartani.

A Mi-38-as viszont még nincs szolgálatban sehol, sorozatgyártása még most se nagyon indult meg, üzemeltetési tapasztalat csak a pár darab gyári példánnyal van, minőségbiztosított sorozatgyártású, gyorsan elérhető alkatrész nemigen van, ahogy gondolom a gyári mérnöki támogatás is eléggé esetleges.
.
.
Ez teljesen abszurd, odaadni egy nem is létező tipus valahová mélyafrikába, hogy boldoguljanak vele. A nagy fekete főnőknek ha kis esze is van, nem akar repulni vele, hanem egyből továbbadja az USA-nak, az európai Airbusnak vagy Kinának tanulmányozásra, aki szimpatikus neki.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 269
70 625
113
.
.
Ez teljesen abszurd, odaadni egy nem is létező tipus valahová mélyafrikába, hogy boldoguljanak vele. A nagy fekete főnőknek ha kis esze is van, nem akar repulni vele, hanem egyből továbbadja az USA-nak, az európai Airbusnak vagy Kinának tanulmányozásra, aki szimpatikus neki.
Hiába tanulmányozza az amerikai, sok újat nem fog benne találni, csak azt, hogy a Mil az ugyanakkora méretű és képességű helikoptereket könnyebbre építi és ezért kevesebb hajtóműteljesítménnyel is ugyanott vannak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 418
90 358
113
Nincs tapasztalat? 6 protó épült amiket több évig teszteltek. Tovíbbi 7 szériás gép már szolgálatban.További 15-re van megrendelés.
Ezt nem komolyan gondoltad ugye? De ha már itt tartunk, mennyit repültek azok a protók, amikben nem nyugati hajtómű volt?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 003
12 091
113
A két kardszárnyú delfin festésű Mi-38-as leszállt a magadani repülőtéren. Ez a reptér volt az úticéljuk. A két helikopter a Kolimai légitársaság állományába fog kerülni. A reptéren a magadani terület kormányzója fogadta a két helikoptert. A két gép 4 nap alatt 6500 km-et megtéve, a kazanyi helikoptergyár repteréről jutott el Magadanba. A kormányzó kitüntetéseket adott át a rekorder személyzeteknek. Az egyik gépet Milana Szmerdova pilótanő vezette, ő virágot is kapott a közelgő nőnap alkalmából, a kitüntetés mellé. Az útvonalon Jakutiában rendkívül alacsony volt a hőmérséklet, de a gépek azt is jól bírták, végig megbízhatóan teljesítettek Szergej Zdarov pilóta elmondása szerint. " Minden rendben ment, minden szokványos volt. A gép nagyon stabil, nagyon kezes, jól manőverezik, és a robotpilóta is kiváló. Az erőátviteli rendszere is jó"- nyilatkozta Milana Szmerdova pilótanő a riporter kérdésére válaszolva.
2000km hatótáv kiegészítő üzemanyagtartályok nélkül,300 km/h-s végsebesség . Üzemeltethető sivatagi és sarkköri körülmények közt, akár(civil) tengerészeti feladatokra is. "Nagyon nagy lehetőségek vannak a Kardszárnyú Delfinekben. Széles körben alkalmazhatóak. A kolimaiak hamarosan elégedettséggel osztályozhatják az új gépeinket"- mondta Szergej Noszov kormányzó. A gépeket utasszállításra fogják elsődlegesen használni, új útvonalak illetve útvonal összevonások céljából egyes meghatározott települések között. Anton Olejnyik a magadani terület kölekedési minisztériumának osztályvezetője elmondta, hogy a gépek lehetőséget adnak arra, hogy korábban egyben le nem repülhető útvonalakon is lehessen utasokat szállítani. "Adott például 2 külön útvonalunk, (amik az eddigi gépparkkal csak külön voltak lerepülhetőek). A Magadan-Jamszk és a Magadan-Taktajamszk. Az új gépek lehetőséget adnak arra, hogy ezt az eddigi kettő külön útvonalat összevonjuk és egy járatban repülhessük végig. Vannak terveink továbbá Magadan- Szuszuman- Jagodnam útvonalra is, meg minden olyan településünkre, ahova eddig nem volt járat"
Makszim Sztarcev a kolimai légitársaság igazgatója elmondta, hogy mint első civil üzemeltetői a típusnak további képességeit is kipróbálják a gépeknek többek között teherszállítás, hetelő műszakos személyzetek szállítása. Minden olyan dolgot kipróbálnak vele, amit korábban a Mi-8-as különböző változataival végeztek. A a gépek szükséges műszaki átvizsgáláson és előírt időszakos karbantartáson esnek át a hosszú utat követően. A magadani lakosok ezután már március 9-én láthatják a gépeket a "Kljovaja Kolima" nevű fesztiválon bemutatót repülni. (a kolimai híradó március 6-i adásából van ez a riport)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 008
38 090
113
Mi 38-ban tudtommal orosz hajtómű lett tervezve, gyors keresve VK650V néven kb 1-2 éve tesztelik.

Az első két példányban nyugati hajtómű volt. A 3. példányban TV7-117V, ez már 2014 őszén repült először, akkor már voltak szankciók.
(A VK-650 könnyű helikbe való, Ka-226 és Ansat. 3 éve tesztelik már inkább.)

Ja, a Mi-38-at még makett formájában 1989-ben mutatták be először a Paris Air Show-n...
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 003
12 091
113
Ja, a Mi-38-at még makett formájában 1989-ben mutatták be először a Paris Air Show-n...

Azért voltak ott zavaró körülmények, bőven. A "demokratikus" 90-es évek rablógazdálkodása és iparrombolása nem múlik el 10 perc alatt. Szegény Anatolij Kvocsur nyilatkozata 1996-ból (Szingapúr):

"Azt hiszem eljutottunk a legmélyebb pontig a zuhanásunk során, ami a katonai és a civil repülésünket, valamint az országunk légi iparát jellemzi most. Innen már nem lehet lejjebb, innen már nincs lejjebb. Mert egyszerűen a megmaradásunk fog veszélybe kerülni. Amíg a légiszalonokon az utolsó erőnkből, az utolsó forrásainkat felhasználva repülünk, amíg takarékoskodunk, és mindent annak rendelünk alá, a legalacsonyabbra korlátozva a kiutazó szakembereink számát. Azért, hogy a leghatékonyabban takarékoskodjunk a gépeink kiszolgálását tekintve. És ezért gyakran nincsenek megfelelő eszközeink sem a gépek megfelelő kiszolgálásához. Gyakran úgy repülünk 10 000 km-et, hogy nincs kísérő, tartalékgép sem. A gazdaságosság, a takarékosabb hozzáállás önmagában jó. Viszont a túlzott takarékosságért nagyon magas árat fizetünk. A Szuhojnál(!) is. Mint ahogy például lezuhant a Lovagok 3 gépe, 4 pilótával, Vietnamban, az egyik közbeiktatott leszállóhelynél. Miért mentek pont arra a bázisra? Tisztán gazdasági okok miatt."(aki nem ismeri a történetet,Malajziából hazafelé tankolni szálltak volna le a vietnami Cam Ranh reptéren, de a rossz időben a közeli hegyeknek repült 3 gép a kötelékből)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 802
113
2025 áprilisának elején számos orosz sajtóorgánum és blog számolt be a Mi-38 többcélú helikopter sorozatgyártásának újraindításáról a kazanyi helikoptergyárban. Sőt, 9 új ilyen típusú gép összeszereléséről van szó a Mi-38PS változatban az orosz vészhelyzeti minisztérium számára 2025 folyamán, és a következő években beindul az új helikopterek állandó sorozatgyártása. A "Technoszféra Rosszija már írt arról, hogy 2024 elején két új Mi-38-as első kereskedelmi üzemeltetője a Magadan régióból származó regionális fuvarozó volt Ugyanakkor a helikopter jövőjével kapcsolatos kétségek és a gyártásának állítólagos leállításával kapcsolatos spekulatív következtetések is napvilágot láttak.



0cIARdNHZL9UPl_Sm-ib-HzbRF6fCYnFCTNtdLiJtZj9lWrxG1QklP8294cjxMejVk8OyDvmIHFouKbAsoN_ogsL.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 269
70 625
113
A két kardszárnyú delfin festésű Mi-38-as leszállt a magadani repülőtéren. Ez a reptér volt az úticéljuk. A két helikopter a Kolimai légitársaság állományába fog kerülni. A reptéren a magadani terület kormányzója fogadta a két helikoptert. A két gép 4 nap alatt 6500 km-et megtéve, a kazanyi helikoptergyár repteréről jutott el Magadanba. A kormányzó kitüntetéseket adott át a rekorder személyzeteknek. Az egyik gépet Milana Szmerdova pilótanő vezette, ő virágot is kapott a közelgő nőnap alkalmából, a kitüntetés mellé. Az útvonalon Jakutiában rendkívül alacsony volt a hőmérséklet, de a gépek azt is jól bírták, végig megbízhatóan teljesítettek Szergej Zdarov pilóta elmondása szerint. " Minden rendben ment, minden szokványos volt. A gép nagyon stabil, nagyon kezes, jól manőverezik, és a robotpilóta is kiváló. Az erőátviteli rendszere is jó"- nyilatkozta Milana Szmerdova pilótanő a riporter kérdésére válaszolva.
2000km hatótáv kiegészítő üzemanyagtartályok nélkül,300 km/h-s végsebesség . Üzemeltethető sivatagi és sarkköri körülmények közt, akár(civil) tengerészeti feladatokra is. "Nagyon nagy lehetőségek vannak a Kardszárnyú Delfinekben. Széles körben alkalmazhatóak. A kolimaiak hamarosan elégedettséggel osztályozhatják az új gépeinket"- mondta Szergej Noszov kormányzó. A gépeket utasszállításra fogják elsődlegesen használni, új útvonalak illetve útvonal összevonások céljából egyes meghatározott települések között. Anton Olejnyik a magadani terület kölekedési minisztériumának osztályvezetője elmondta, hogy a gépek lehetőséget adnak arra, hogy korábban egyben le nem repülhető útvonalakon is lehessen utasokat szállítani. "Adott például 2 külön útvonalunk, (amik az eddigi gépparkkal csak külön voltak lerepülhetőek). A Magadan-Jamszk és a Magadan-Taktajamszk. Az új gépek lehetőséget adnak arra, hogy ezt az eddigi kettő külön útvonalat összevonjuk és egy járatban repülhessük végig. Vannak terveink továbbá Magadan- Szuszuman- Jagodnam útvonalra is, meg minden olyan településünkre, ahova eddig nem volt járat"
Makszim Sztarcev a kolimai légitársaság igazgatója elmondta, hogy mint első civil üzemeltetői a típusnak további képességeit is kipróbálják a gépeknek többek között teherszállítás, hetelő műszakos személyzetek szállítása. Minden olyan dolgot kipróbálnak vele, amit korábban a Mi-8-as különböző változataival végeztek. A a gépek szükséges műszaki átvizsgáláson és előírt időszakos karbantartáson esnek át a hosszú utat követően. A magadani lakosok ezután már március 9-én láthatják a gépeket a "Kljovaja Kolima" nevű fesztiválon bemutatót repülni. (a kolimai híradó március 6-i adásából van ez a riport)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Friss felvétel