Mi-8 / Mi-17 / Mi-171 Hip (Mil)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 143
82 952
113
Az Ulan-Udei gyár szintén teljesítette a 2013-as megrendelést. Idén 53 drb. Mi-8 AMTS helikoptert adott át az orosz légieronek, amiben már a 2014-es év néhány darabja is benne van.
W4uch.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 423
11 464
113
Érdekes hogy senki sem beszél a Motor Szics ajánlatáról, ami kimondottan alkalmas lenne a Mi8/17 flottánk életben tartására az új típus bevethetőségéig. (Az Aero helikopteres különszámában részletes számítás van arról hogy mennyibe kerülne a felújítás és 10 év üzemeltetés. )

Úgy emlékszem, hogy az ukránok, akit lehet, átbasznak.
Nem pont a Motor Szics, de pl. harcjárművek terén szinte csak olyan cikkek jelentek meg.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Ez kb olyan volt Ukránoknál mint Oroszoknál. Elvállalták aztán saját/nemsaját/akármilyen hibájukból kicsit vagy nagyon megcsúsztak. Ukránok legalább nem emelték úgy/annyira az árakat ahogy Oroszoknál szokás szerződés megkötése után.

De Motor Szicsről ilyet se lehetett olvasni. Ha tényleg 2m$ért kapunk +10-15évet akkor meg kell kötni velük az üzletet nincs mit meditálni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 233
113
De Motor Szicsről ilyet se lehetett olvasni. Ha tényleg 2m$ért kapunk +10-15évet akkor meg kell kötni velük az üzletet nincs mit meditálni.

Az egyetlen ukrán hadiipari cég, ami funkcionál és minőséget termel az az Antonov. A többit messzire kerülni kell olyan hitvány termékeket állítanak elő.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 785
76 892
113
<blockquote rel="Fade">De Motor Szicsről ilyet se lehetett olvasni. Ha tényleg 2m$ért kapunk +10-15évet akkor meg kell kötni velük az üzletet nincs mit meditálni.

Az egyetlen ukrán hadiipari cég, ami funkcionál és minőséget termel az az Antonov. A többit messzire kerülni kell olyan hitvány termékeket állítanak elő. </blockquote>

Olvastál valahol valamilyen cikket erről?


http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_Sich

http://www.motorsich.com/eng/

http://www.motorsich.com/eng/products/aircraft/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 143
82 952
113
<i>Az egyetlen ukrán hadiipari cég, ami funkcionál és minőséget termel az az Antonov. A többit messzire kerülni kell olyan hitvány termékeket állítanak elő. </i>

Mit termel, mit gyártának milyen mennyiségben?

A Motor Sics ellenben magas színvonalú - minoségu motorokat szállít. Az oroszoknak koszonhetoen van megrendelése, munkája, ezenkívul fejlesztenek új motorokat is. A Jak-130 -ba is ok szállítják a hajtomuvet, és az orosz helikopterekbe is. Az oroszok tartják fenn a gyárat a megrendeléseikkel.

A Szu felbomlása után az AN nem bír talpra állni. Az orosz pénz nélkul már rég csodbe mentek volna.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 233
113
Az idei évben az Antonov produkált:

5db An-148 (16db építés/megrendelés alatt)
3db An-140 (13db építés/megrendelés alatt)
1db An-74 (10db építés/megrendelés alatt)
(3db An-124 építés/megrendelés alatt)
(2db An-70 építés/megrendelés alatt)
(2db An-38 építés/megrendelés alatt)
(4db An-32 építés/megrendelés alatt)
http://russianplanes.net/registr

A Motor Sich pedig elhiszem, hogy kiváló hajtóműveket gyárt, de nem helikoptereket. Helikopterek üzemeltetéséről és felújításáról volt szó. A hajtómű csak egy része ennek.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 143
82 952
113
Az idei évben az Antonov produkált:

5db An-148 (16db építés/megrendelés alatt)
3db An-140 (13db építés/megrendelés alatt)
1db An-74 (10db építés/megrendelés alatt)
(3db An-124 építés/megrendelés alatt)
(2db An-70 építés/megrendelés alatt)
(2db An-38 építés/megrendelés alatt)
(4db An-32 építés/megrendelés alatt)
http://russianplanes.net/registr

A Motor Sich pedig elhiszem, hogy kiváló hajtóműveket gyárt, de nem helikoptereket. Helikopterek üzemeltetéséről és felújításáról volt szó. A hajtómű csak egy része ennek.

Vigyázz ebben benne az Oo-ban gyártott gépek is. És nem pontos....

Nem is egyedul végezné, hanem orosz kozremukodéssel, van neki kozos orosz-ukrán cég ami felújításokkal foglalkozik.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Emlékeim szerint Horvátoknak jövőre kész is lesz az első felújítás, szintén emlékeim szerint ott is Szicsel van a szerződés azért ezek szerint vhogy mégis...
Illetve akkor nem nehéz kideríteni tényleg tudják e.

antonov: +sok ezer antonov repül a világon ezeket supportálni, felújítani szokás ez is szépen hozhat a konyhára.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 143
82 952
113
Fade
így van. jobban felújításokbol élnek, mint gyártásbol. A gyártás nagyon docog nekik.(évente pár darab) Még mindig nincs kész az AN-70 2. prototípusa. Az oroszok mentoovet dobtak nekik. A dec.17. Putyin csomag része egy kozos cég létrehozása 80 drb modernizált Ruszlan legyártása 2017-tol. Ez kb. 12 milliárd USD hoz az ukrán állami vállalatnak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 785
76 892
113
<blockquote rel="Terminator">Olvastál valahol valamilyen cikket erről?

Motorokat gyártanak és nem helikoptereket. </blockquote>

A Mi-8/17 helikoptereink miért nem repülnek? Mi az aminek lejárt az üzemideje és nem tudjuk helyeben felülvizsgálni vagy (nagy)javítani?

(Nincs szándék a meglévő Mi-8/17 flottánk modernizálására, vagy ilyen típusú új gépek beszerzésére. 4-5 gépnek kellene addig kihúzni, amíg az új nyugati típus bevethető állapotba kerül.)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<blockquote rel="blogen"><blockquote rel="Terminator">Olvastál valahol valamilyen cikket erről?

</blockquote>

A Mi-8/17 helikoptereink miért nem repülnek? Mi az aminek lejárt az üzemideje és nem tudjuk helyeben felülvizsgálni vagy (nagy)javítani?
</blockquote>

Az üzemideje lejárhat egyes rész-egységeknek, pl. rotorlapátok, rotoragy, reduktorok, hajtóművek, futóművek, rendszerek berendezései, alkatrészei, de ez a probléma az adott egység cseréjével megoldható - ha van új vagy feljavított egység a raktárpolcon (azt viszont jó tudni, hogy a meg nem rendelt ill. a ki nem fizetett alkatrész elég ritkán szokott beérkezni).
Lejárhat viszont az üzemideje a komplett sárkányszerkezetnek is, ráadásul kétféleképpen :
- javításközi üzemidő, ez a lejárat a soron következő ipari nagyjavítással orvosolható, típus és életkor függvényében gépenként 6-800-1000 repült óra hosszabbítást jelenthet(sokkal olcsóbb, mint egy új típus rendszeresítése, és mivel nem igényli a személyzet átképzését, a gép visszaérkezésével azonnal használatba vehető)
- a teljes naptári élettartam lejárata esetén is "feltámasztható" a gép, de komolyabb mélységű szétszerelést, ellenőrzéseket és nagyjavítást igényel a repülési engedély kiadása, persze húzósabb árcédulával ellátva.
A magyar viszonyokra az utóbbi évtizedekben elsősorban az a jellemző, hogy még hosszú évekig üzemeltethető, esetleg modernizálható gépeket selejteztek le, mert sajnálták a pénzt a felújításra! Pénz pedig mindig volt valamennyi, csak éppen másra költötték. Szóval ne nagyon siránkozzunk, ilyen szempontból mi vagyunk a világ egyik leggazdagabb országa, hiszen rajtunk kívül senki ki nem selejtezne frissen nagyjavított (Szu-22), vagy alig tíz éves harcigépeket (a fél MiG-29 flotta)!!
Üdv ML
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 785
76 892
113
Russia’s Ulan-Ude aircraft manufacturing plant is developing a variant of the Mi-8 that is suited for Arctic warfare.

http://en.ria.ru/military_news/20131225/185920189/Russia-to-Modify-Mi-8-Helicopter-for-Arctic-Warfare.html
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 920
58 253
113
MI-17 gyári infók:
http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/mi-817/features.html

Érdemes megnézni az opcionális felszerelések listáját.
Amúgy az összes eladó helikoptertípusuk fönn van az oldalon.