Mi-8 / Mi-17 / Mi-171 Hip (Mil)

Az Ulan-Udei gyár szintén teljesítette a 2013-as megrendelést. Idén 53 drb. Mi-8 AMTS helikoptert adott át az orosz légieronek, amiben már a 2014-es év néhány darabja is benne van.
W4uch.jpg
 
Érdekes hogy senki sem beszél a Motor Szics ajánlatáról, ami kimondottan alkalmas lenne a Mi8/17 flottánk életben tartására az új típus bevethetőségéig. (Az Aero helikopteres különszámában részletes számítás van arról hogy mennyibe kerülne a felújítás és 10 év üzemeltetés. )

Úgy emlékszem, hogy az ukránok, akit lehet, átbasznak.
Nem pont a Motor Szics, de pl. harcjárművek terén szinte csak olyan cikkek jelentek meg.
 
Ez kb olyan volt Ukránoknál mint Oroszoknál. Elvállalták aztán saját/nemsaját/akármilyen hibájukból kicsit vagy nagyon megcsúsztak. Ukránok legalább nem emelték úgy/annyira az árakat ahogy Oroszoknál szokás szerződés megkötése után.

De Motor Szicsről ilyet se lehetett olvasni. Ha tényleg 2m$ért kapunk +10-15évet akkor meg kell kötni velük az üzletet nincs mit meditálni.
 
De Motor Szicsről ilyet se lehetett olvasni. Ha tényleg 2m$ért kapunk +10-15évet akkor meg kell kötni velük az üzletet nincs mit meditálni.

Az egyetlen ukrán hadiipari cég, ami funkcionál és minőséget termel az az Antonov. A többit messzire kerülni kell olyan hitvány termékeket állítanak elő.
 
<blockquote rel="Fade">De Motor Szicsről ilyet se lehetett olvasni. Ha tényleg 2m$ért kapunk +10-15évet akkor meg kell kötni velük az üzletet nincs mit meditálni.

Az egyetlen ukrán hadiipari cég, ami funkcionál és minőséget termel az az Antonov. A többit messzire kerülni kell olyan hitvány termékeket állítanak elő. </blockquote>

Olvastál valahol valamilyen cikket erről?


http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_Sich

http://www.motorsich.com/eng/

http://www.motorsich.com/eng/products/aircraft/
 
<i>Az egyetlen ukrán hadiipari cég, ami funkcionál és minőséget termel az az Antonov. A többit messzire kerülni kell olyan hitvány termékeket állítanak elő. </i>

Mit termel, mit gyártának milyen mennyiségben?

A Motor Sics ellenben magas színvonalú - minoségu motorokat szállít. Az oroszoknak koszonhetoen van megrendelése, munkája, ezenkívul fejlesztenek új motorokat is. A Jak-130 -ba is ok szállítják a hajtomuvet, és az orosz helikopterekbe is. Az oroszok tartják fenn a gyárat a megrendeléseikkel.

A Szu felbomlása után az AN nem bír talpra állni. Az orosz pénz nélkul már rég csodbe mentek volna.
 
Az idei évben az Antonov produkált:

5db An-148 (16db építés/megrendelés alatt)
3db An-140 (13db építés/megrendelés alatt)
1db An-74 (10db építés/megrendelés alatt)
(3db An-124 építés/megrendelés alatt)
(2db An-70 építés/megrendelés alatt)
(2db An-38 építés/megrendelés alatt)
(4db An-32 építés/megrendelés alatt)
http://russianplanes.net/registr

A Motor Sich pedig elhiszem, hogy kiváló hajtóműveket gyárt, de nem helikoptereket. Helikopterek üzemeltetéséről és felújításáról volt szó. A hajtómű csak egy része ennek.
 
Az idei évben az Antonov produkált:

5db An-148 (16db építés/megrendelés alatt)
3db An-140 (13db építés/megrendelés alatt)
1db An-74 (10db építés/megrendelés alatt)
(3db An-124 építés/megrendelés alatt)
(2db An-70 építés/megrendelés alatt)
(2db An-38 építés/megrendelés alatt)
(4db An-32 építés/megrendelés alatt)
http://russianplanes.net/registr

A Motor Sich pedig elhiszem, hogy kiváló hajtóműveket gyárt, de nem helikoptereket. Helikopterek üzemeltetéséről és felújításáról volt szó. A hajtómű csak egy része ennek.

Vigyázz ebben benne az Oo-ban gyártott gépek is. És nem pontos....

Nem is egyedul végezné, hanem orosz kozremukodéssel, van neki kozos orosz-ukrán cég ami felújításokkal foglalkozik.
 
Emlékeim szerint Horvátoknak jövőre kész is lesz az első felújítás, szintén emlékeim szerint ott is Szicsel van a szerződés azért ezek szerint vhogy mégis...
Illetve akkor nem nehéz kideríteni tényleg tudják e.

antonov: +sok ezer antonov repül a világon ezeket supportálni, felújítani szokás ez is szépen hozhat a konyhára.
 
Fade
így van. jobban felújításokbol élnek, mint gyártásbol. A gyártás nagyon docog nekik.(évente pár darab) Még mindig nincs kész az AN-70 2. prototípusa. Az oroszok mentoovet dobtak nekik. A dec.17. Putyin csomag része egy kozos cég létrehozása 80 drb modernizált Ruszlan legyártása 2017-tol. Ez kb. 12 milliárd USD hoz az ukrán állami vállalatnak.
 
<blockquote rel="Terminator">Olvastál valahol valamilyen cikket erről?

Motorokat gyártanak és nem helikoptereket. </blockquote>

A Mi-8/17 helikoptereink miért nem repülnek? Mi az aminek lejárt az üzemideje és nem tudjuk helyeben felülvizsgálni vagy (nagy)javítani?

(Nincs szándék a meglévő Mi-8/17 flottánk modernizálására, vagy ilyen típusú új gépek beszerzésére. 4-5 gépnek kellene addig kihúzni, amíg az új nyugati típus bevethető állapotba kerül.)
 
<blockquote rel="blogen"><blockquote rel="Terminator">Olvastál valahol valamilyen cikket erről?

</blockquote>

A Mi-8/17 helikoptereink miért nem repülnek? Mi az aminek lejárt az üzemideje és nem tudjuk helyeben felülvizsgálni vagy (nagy)javítani?
</blockquote>

Az üzemideje lejárhat egyes rész-egységeknek, pl. rotorlapátok, rotoragy, reduktorok, hajtóművek, futóművek, rendszerek berendezései, alkatrészei, de ez a probléma az adott egység cseréjével megoldható - ha van új vagy feljavított egység a raktárpolcon (azt viszont jó tudni, hogy a meg nem rendelt ill. a ki nem fizetett alkatrész elég ritkán szokott beérkezni).
Lejárhat viszont az üzemideje a komplett sárkányszerkezetnek is, ráadásul kétféleképpen :
- javításközi üzemidő, ez a lejárat a soron következő ipari nagyjavítással orvosolható, típus és életkor függvényében gépenként 6-800-1000 repült óra hosszabbítást jelenthet(sokkal olcsóbb, mint egy új típus rendszeresítése, és mivel nem igényli a személyzet átképzését, a gép visszaérkezésével azonnal használatba vehető)
- a teljes naptári élettartam lejárata esetén is "feltámasztható" a gép, de komolyabb mélységű szétszerelést, ellenőrzéseket és nagyjavítást igényel a repülési engedély kiadása, persze húzósabb árcédulával ellátva.
A magyar viszonyokra az utóbbi évtizedekben elsősorban az a jellemző, hogy még hosszú évekig üzemeltethető, esetleg modernizálható gépeket selejteztek le, mert sajnálták a pénzt a felújításra! Pénz pedig mindig volt valamennyi, csak éppen másra költötték. Szóval ne nagyon siránkozzunk, ilyen szempontból mi vagyunk a világ egyik leggazdagabb országa, hiszen rajtunk kívül senki ki nem selejtezne frissen nagyjavított (Szu-22), vagy alig tíz éves harcigépeket (a fél MiG-29 flotta)!!
Üdv ML
 
Russia’s Ulan-Ude aircraft manufacturing plant is developing a variant of the Mi-8 that is suited for Arctic warfare.

http://en.ria.ru/military_news/20131225/185920189/Russia-to-Modify-Mi-8-Helicopter-for-Arctic-Warfare.html
 
MI-17 gyári infók:
http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/mi-817/features.html

Érdemes megnézni az opcionális felszerelések listáját.
Amúgy az összes eladó helikoptertípusuk fönn van az oldalon.