Mi-8 / Mi-17 / Mi-171 Hip (Mil)

A külső tartályok hová lettek a két oldaláról? Az összes eddigi változaton állandó jelleggel fenn voltak (az egyik oldaliban asszem még olajkályha is van, fűtésre). A hajtóművek ugyanazok lehetnek ránézésre, akkor csökken a hatótávolság?
Elcsökevényesedtek az evolúció folyamán. :)
A kerozin meg beköltözött a padló alatti térbe.
Ha megnézel egy classic minyót (kiváló példa az 556. hozzászólásban található fotó), akkor az oldalajtó majdnem leér a helikopter „aljáig”. Ennél az új fajzatnál (541. hsz fotóján kiválóan látható) meg sokkal magasabban van a padlószint (van alatta vagy másfél köbméter hely).

más:
Az új verzió videójában olyan jópofaságok is észrevehetők, hogy pl: máshol kell felcuppantani a villanyt (legalábbis a váltófeszt a bal oldaltartály hátuljánál csatlakoztatta a figura [bár 0:12-nél a csatlakozó javításra szorul]), a helyzetfények LED-esek, akárcsak a Majak, újak a barometrikus rendszer szondái, illetve a hajtóműleállító karok a fejfölötti panel közepére előre kerültek [elég bufla dobozban lettek elhelyezve], valamint az se biztos, hogy AI-9-es a VSzU-ja...
Illetve ezen KO sincs... Valószínűleg kiváltották egy épkézláb kondirendszerrel... van egy tippem, hogy a főreduktor mögötti „baldachin” azért vett fel más formát (meghosszabbították hátrafelé) mert oda van beépítve a „PACK”.

Az pedig messziről ordít, hogy a főfutószárak rugóstagjai megrövidültek (már nem a 10.tk felső részéhez vannak bekötve), illetve a főfutó kerekei sokkal bucibbak lettek (kicsit olyanok, mintha a 24-es lenne a donor). Sőt, az orrfutószárnak sincsenek már meg a kitámasztó rúdjai. A vonatatóvilla is típusidegennek néz ki...
 
Azért van itt pár dolog, ami a jó öreg Minyó kipusztíthatatlanságának magyarázata is egyben.
A Mi-38-as egy igen jó, sőt, még azt is mondanám, hogy szükséges koncepció, hiszen a Mi-8-as és a Mi-26-os között van, ha nem is fél-, de inkább "negyed" úton. Amiért nekem szimpatikus, az az, hogy ilyennek kellett volna lenni az amúgy teljesen indokolatlanul háromhajtóműves EH101-esnek is.
Ez a másfélszeres Mi-8-as utód nagyon jó lenne, ha lenne.
De nincs.
Maga a Mi-38-as eleve igen nehéz szülés volt, ahol a vajúdás ráadásul már a nyolcvanas évek közepén megindult. Az 1992-es Mosaeroshown-n még ünnepelt kabin mock up volt látható, ami a Kelet és Nyugat összeborulásának jeleként úgy nézett ki, hogy majdan egy Eurocopter - Mil közös projekt lesz.
Ebből elég hamar kiderült, hogy nem lesz semmi, így a viszontagságos kilencvenes évek lényegében a Mi-38-as nélkül telt el.
A gép első repülésére ezért csak 2003-ban került sor, annak ellenére, hogy már 1999-ben repülnie kellett volna.
Helyette csak a lapátjai repültek, egy Mi-17-esen, még 2001-ben.
Szóval 2003 óta repül a típus, de az azóta eltelt 18 év alatt nem történt más, csak pár prototípus és nullszéria példány került átadásra.
Ugyanis az bár egy természetes dolog, hogy a leendő típus egyes alrendszereit a korábbi technikán tesztelik, de úgy tűnik, a hajtómű és a reduktor kivételével a Mi-38-as szinten minden fontosabb rendszerét sikerrel befogadta az örökifjú Mi-8-as család, a különféle, szűnni nem akaró újabb példányai révén.
Hogy miért?
Nos, a Mi-38-as hajtóműve ugyanúgy a TV7-117-es, mint az Il-114-esé és a nemrég tragikus sorsúvá lett Il-122V gépé.
Ez a hajtómű pedig valamiért nem lett egy jó dizájn.
A Mi-38-asban és az Il-114-esben is szükségből akalmazott Pratt&Whitney Canada PW127-eshez hasonló a TV7-117-es alapvető kialakítása, vagyis a szabadturbina a tradícionális TV2 és TV3-as hajtóművekel ellentétben nem hátra, hanem előrefele hajt ki. Így a hajtóművek nem a raduktor elé, hanem mögé kerülnek, a beömlők pedig így a törzs felsőrész oldalaira.
Az, hogy a TV7-es egy problémás konstrukció, nem következne a kialakításából, inkább csak abból, hogy a kortárs Mi-38-assal és az Il-114-essel rokonítható módon egy, a nyolcvanas évek óta kínlódó, idáig nagyon alacsony darabszámot megért technológiáról van szó.

Miközben a Mi-38-as lapátjai, a vezérlése, az avionikája, meg a többi újabb rendszereleme szépen költözik át az amúgy meg már kipróbált ősbe.
Az elmúlt 18 évben a Mi-38-as a PW127-essel repült egy magassági világrekordot, a Mi-17-1-es (Mi-171) civil gépcsalád meg már eljutott a harmadik iterációig.
Rádaásul a Mi-171A2-ig bezárólag, biztos, ami biztos, már a katonai modellt is kidolgozták, csak meg kell rendelni.
Az ezeréves TV3-117-es hajtómű pedig VK-2500 új típusjel alatt egyre csak modernizálódik.
A TV7-117-es meg az idei Il-112 katasztrófa után átmenetileg le lett állítva. Ezzel szépen belassítva az amúgy az idei MAKSz-on promótált Il-114-est és a döcögő Mi-38-ast is.

A Mi-171A3-as látványtervei már a korábbi MAKSz-okon is ismertek voltak, ahogy az is, hogy ez egy dedikáltan olajplatform-ellátó típus lesz, tehát mindenképpen egy civil és elsősorban személyszállító.
A kialakításából visszaköszönnek a kb tíz éve bemutatott "nagysebességű Mi-8-as" egyes formai elemei is, mint például a sokkal jobb kilátást biztosító új pilótafülke üvegezés is.
Ez már megint egy olyan részlet, ami további zárjójelbe teheti a Mi-38-ast.

Szóval a Mi-8-asban még mindig van, ha nem is másfélszeres, de egy kb 15-20 százaléknyi kapacitás potenciál és behúzható futóművel még a sebességén is tudnának valamit javítani, ha kell.
De ami a legfontosabb, hogy mindezt sokkal olcsóbban és gyorsabban realizálva, mint a Mi-38-assal.
 
Elcsökevényesedtek az evolúció folyamán. :)
A kerozin meg beköltözött a padló alatti térbe.
Ha megnézel egy classic minyót (kiváló példa az 556. hozzászólásban található fotó), akkor az oldalajtó majdnem leér a helikopter „aljáig”. Ennél az új fajzatnál (541. hsz fotóján kiválóan látható) meg sokkal magasabban van a padlószint (van alatta vagy másfél köbméter hely).

más:
Az új verzió videójában olyan jópofaságok is észrevehetők, hogy pl: máshol kell felcuppantani a villanyt (legalábbis a váltófeszt a bal oldaltartály hátuljánál csatlakoztatta a figura [bár 0:12-nél a csatlakozó javításra szorul]), a helyzetfények LED-esek, akárcsak a Majak, újak a barometrikus rendszer szondái, illetve a hajtóműleállító karok a fejfölötti panel közepére előre kerültek [elég bufla dobozban lettek elhelyezve], valamint az se biztos, hogy AI-9-es a VSzU-ja...
Illetve ezen KO sincs... Valószínűleg kiváltották egy épkézláb kondirendszerrel... van egy tippem, hogy a főreduktor mögötti „baldachin” azért vett fel más formát (meghosszabbították hátrafelé) mert oda van beépítve a „PACK”.

Az pedig messziről ordít, hogy a főfutószárak rugóstagjai megrövidültek (már nem a 10.tk felső részéhez vannak bekötve), illetve a főfutó kerekei sokkal bucibbak lettek (kicsit olyanok, mintha a 24-es lenne a donor). Sőt, az orrfutószárnak sincsenek már meg a kitámasztó rúdjai. A vonatatóvilla is típusidegennek néz ki...
A Mi-38-asról örökölt kompozit forgószárny mellé megtartották a vibrációcsökkentőt is az agy felett. Gondolom, hogy itt is az utasszállítás miatt tartották szem előtt a vibráció redukálását, de ennek jótékony hatása van a sárkányra, sőt a reduktor öntvényházára is.
 
A külső tartályok hová lettek a két oldaláról? Az összes eddigi változaton állandó jelleggel fenn voltak (az egyik oldaliban asszem még olajkályha is van, fűtésre). A hajtóművek ugyanazok lehetnek ránézésre, akkor csökken a hatótávolság?
Kérsz tartályokat? Tessék, itt vannak dögivel:


297943.jpg
 
Az pedig messziről ordít, hogy a főfutószárak rugóstagjai megrövidültek (már nem a 10.tk felső részéhez vannak bekötve), illetve a főfutó kerekei sokkal bucibbak lettek (kicsit olyanok, mintha a 24-es lenne a donor).

A futómű a bekötési pontjaival együtt valószínűleg szintén a 38-asról jött át, leszámítva a főfutó ballonját. Annak mintázata a 38-ason egy igazi őskövület, ilyet a B-17-eseken, meg a Mi-6-osokon lehetett látni.

259034.jpg


A kabin elhúzható oldalablaka is innen lett átvéve.
 
A futómű a bekötési pontjaival együtt valószínűleg szintén a 38-asról jött át, leszámítva a főfutó ballonját. Annak mintázata a 38-ason egy igazi őskövület, ilyet a B-17-eseken, meg a Mi-6-osokon lehetett látni.

259034.jpg


A kabin elhúzható oldalablaka is innen lett átvéve.

Ebből a szögből úgy néz ki, mintha hiányzona egy toll a farokrotorról.
Ez már megint egy olyan részlet, ami további zárjójelbe teheti a Mi-38-ast.

Könyveljük el a típust repülő próbapadnak.
 
Uljanoszk környékén balesetet szenvedett egy Mi-8-as, ami kényszerleszállást kellett végrehajtson egy tehnikai hiba miatt. Egy személy életét vesztette, kettő megsebesült.
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed
Nem tudom, volt-e már ez a cikk.


Mariupolba történő helikopteres szállítások, berepülések. Egy valamit alá kell írni, az ukrán (ahogy egyébként az orosz) légierő nem a farkánál fogva próbálja meg visszatartani a támadó oroszlánt. Én mind a két részről nagyon bátor pilótákat és kreatív, kezdeményezőkész vezetést látok.
 
Nem tudom, volt-e már ez a cikk.


Mariupolba történő helikopteres szállítások, berepülések. Egy valamit alá kell írni, az ukrán (ahogy egyébként az orosz) légierő nem a farkánál fogva próbálja meg visszatartani a támadó oroszlánt. Én mind a két részről nagyon bátor pilótákat és kreatív, kezdeményezőkész vezetést látok.
Igen, az oroszoknak nem semmi Manpad sűrűséggel kell szembenézni, de nekem akkor inkább Tom és Jerry érzésem van....
 
Eredetileg a Drive-ban jelent meg a cikk az orosz EW helikopterekről. A lengyel szerző szerint nagyon hathatósan képesek ellehetetleníteni a radarokat az ukrán harcmezőn.


Nem találtam meg az eredetit, ha valaki tudja linkelni, szerintem hasznos lenne elolvasni azt is, hogy igazából mit írtak. Az átirat mindig gyanakvásra ad okot, hogy valami elveszett vagy módosult.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A "tűztámogató csoport" munkája, még szeptemberből. Lényegében ők felfegyverzett kutató kutató-mentő erők, akiknek a helikoptere kettős feladatot lát el, mint kiderült ebből a beszámolóból. A tűztámogató csoport vezetője, Alekszej a következőket nyilatokozta:
"A csoportunk tűztámogatási feladatot hajtott végre ezzel a helikopterrel, ,majd a harcfeladat végrehajtása után azt az információt kaptuk, hogy a körzetünkben lelőtt saját technika van. A gépparancsnokunk úgy döntött, hogy evakuáljuk a lelőtt technika személyzetét. A lelőtt technikától 150m-re szálltunk le, és körkörös védelmet hoztunk létre. Orvosokkal és mentősökkel kiemeltük a személyzetet, elsősegélyben részesítettük őket. Eközben volt egy nem túl nagy tűzkontatktunk az ellenséggel, amit erőink felszámoltak. Ezek után mindenkit a fedélzetre vettünk és hazatértünk a repülőterünkre."
(mindenkinek ajánlom a Mi-8AMTS felszereltségére vetni egy pillantást, kívül kell keresni a keresnivalókat)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ki figyelte vágig a mostanában lelőtt minyó ügyét? Melyik az első videó? Tényleg belorusz a fényképen lévő gép?
3857003532101906059
313980179_10166631213330573_2033507645822103860_n.jpg
 
A Kazanyi Helikopter Üzem Mi-17V5 ("belpiacos" ,a volt CCCP területén használt típusjele: Mi-8MTV5) bemutatója:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Megint egy csomó haszmálhatatlan fegyverrel. Már a dzsihádmobilos csempészbandáknak is vannak válli helikopterlelövőjük.