.A csatorna helyszínének Franciaországvan megadva.
.
Jó csatorna, sok érdekes katonai dolgot szétszerel!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
.A csatorna helyszínének Franciaországvan megadva.
A vegso visszaszamlalas-ban nem hasonlo dolog tortent abban a jelenetben mikor a zerokkal jatszadoztak? Vagy az mas volt?
Az itt látható jelenség a MiG-23-asok egyik sajátos hajlama volt. Leginkább 45 fokos nyilazási helyzetnél, a negatív V beállítás miatt a vezetettnek induló orsó is intenzíven növekvő állásszögű palástorsóba tudott átmenni.
Nálunk ebből Pápán volt egy veszélyes megmerülés, amikor az orsót ugyan még be tudott fejezni a pilóta, de a gép a város főtere fölött veszítette el vészesen a magasságát.
Az együléses gép a felszállás után egy jobb fordulóval visszajött merőlegesen a tengelyre és rácsapott a zónára, majd ugrásból a pilóta le akart csavarni egy orsót. A videón látott módon az is palástorsó lett és csak az emelkedés szögének és a sebességnek volt köszönhető, hogy a gép még be tudta fejezni a kijövetelt.
A Pápa városközpontja felett előadott kis magasságú, nagy állásszögű kiemelkedés, teljes utánégetéssel, aznap komoly melót adott az üvegeseknek.
Lehetett fizetni a károkat.
Én személy szerint azt sem tartom kizártnak, hogy a Beled község mellett a Bakó-Reinhardt párossal lezuhant 16-os UB is hasonló okból csapódott a földnek.
Túl jól hallasz angolul. Én a világon mindenkivel tudok angolul beszélni, kivéve az angolokkal. Nyomd rá a feliratot, mert a gép érti..
.
.
Hosszú, de érdekes video, egy fickó közelről mutatva szétszereli ilyen rakéta fejrészét:
Érdekes, hogy az elektronika teljesen ki lett öntve valami kocsonyás műanyaggal.
Sajnos a fickó érthetetlenül beszél számomra, néha franciának hangzik, néha angolnak erős francia akcentussal, gyorsan feladtam, a hangot eleresztettem.
A vegso visszaszamlalas-ban nem hasonlo dolog tortent abban a jelenetben mikor a zerokkal jatszadoztak? Vagy az mas volt?
Jobban megnézve(rögtön azután hogy a tomcatok engedélyt kapnak elhessegetni a japókat de még nem lőhetnek, a jap géppár szétválik, a tomc szintén, )a zero jobbra leborít, a tomcat utána jobb szárnyvégen fordulva minimális sebességen kezdve a leborítást, aztán mégegyszer előfordul hasonló manőver, amikor az ollózó japo emelkedésből borít le a tomcat szintén, csak itt a tomcat jócskán "seggelve" jön ki a süllyedésből, jókora sivítással aláfestveHa arra gondolsz, hogy a jobbra forduló Zero után a Tomcat szinte jobbszárnyvégen fordul, a hasát mutatva felénk,alaposan levágva a forduló ívét, szerintem ott nagyon kézben volt a gép, lehet hogy egy hasonló rossz tulajdonságát használta ki gépnek, de nem volt vitás ki a főnök.
(A P51 Mustangnak is volt egy veszélyes bepördülési hajlama, de a gyakorlott pilóták ezt szándékosan idézték elő szorult helyzetben, mert a támadónak ezt esélytelen volt lekövetni)
Az is ahhoz hasonló volt, mint a 2002-es eset. És a filmben is teljesen nyitott szárnyállásnál látszik a bedugózási hajlam.A vegso visszaszamlalas-ban nem hasonlo dolog tortent abban a jelenetben mikor a zerokkal jatszadoztak? Vagy az mas volt?
Kubinkán leszálló egyik líbiai gép:Nagyon elvittem a témát a MiG-21-es irányába, ezért jöjjön most néhány líbiai MiG-23MLD és egy UB 2007-ből. A Líbia elleni szankciók 2001-es feloldása után, a kétezres évtized közepén voltak nagyjavításon Oroszországban a 121-es üzemben, Kubinkán.
(Források a képeken)
A líbiai MiG-23UB-k oldalszámának sajátossága, hogy a látszik belőle a gyártási év:
B103xxyy, ahol a B a harmadik világ számára gyártást, a XX a gyártási évet, az YY a gép egyedi számát jelöli.
Mivel a gyári szám utolsó négy számjegyét használták ekkoriban Líbiában, így a képen látható B1038423-asról jól látható, hogy 1984-ben készült. Sajnos a 2009-es bemutatón, mindkét pilótájával együtt lezuhant.
A fenti hozzászólások mindegyike arra utalt elsősorban, hogy pont maga a repülőtechnika, mint hordozóplatform volt a legkevésbé jelentős faktor a történetben.
Az R-3Sz rakétát indíthatta volna akár a fejlettebb F-15-ös, vagy 16-os is, a megbízhatatlansága, a korlátolt hatásos üzemi tartománya miatt valószínű ezek a gépek se értek volna el jobb eredményt.
...
Szíria
Az 1982 június 11-i tűzszünet nem tartott sokáig, az izraeli hadsereg bekerítette Bejrútot, és elkezdte a város két hónapig tartó ostromát, mely ezres nagyságrendű áldozattal járt.
24-én újra bombázták a szír csapatokat is, a visszavágásra emelt MiG-23BN gépekből kettőt ismét lelőtték az E-2C Hawkeye légtérellenőrző által irányított F-15-ösök.
Az izraeliek folytatták Bejrút ostromát, elzárták a városba vezető vízvezetéket, és folyamatosan ágyúzták a város déli negyedeit.
Július 24-én egy izraeli RF-4E Phantom-II felderítőgép esett áldozatául az újonnan érkezett szír 9K33M2 Osza-AK légvédelmi rakétakomplexumnak.
A lezuhant felderítő roncsának izraeli légierő általi lebombázásakor, több a roncs vizsgálatát végző szovjet tanácsadó is odaveszett.
Olasz katonák Libanonban
Augusztus 18-án amerikai közvetítéssel létrejött a tűzszünet, Izrael, Libanon, PFSz, és Szíria között.
Rövidesen francia, amerikai, brit, és olasz békefenntartók érkeztek a városba.
A 231. vegyes osztálycsoport szovjet kezelői, a V-880E 255km maximális hatótávolságú légvédelmi rakéta előtt, Szíriában
Kavkaz-2 gyakorlat
Miután egyértelművé vált, hogy az izraeli légi fölény egyik legfontosabb eleme a Földközi tenger fölött őrjáratozó E-2C Hawkeye légtérellenőrzők által folyamatosan biztosított pontos légi helyzetkép, Moszkva 1983-ban két nagy hatótávolságú Sz-200VE Vega-E légvédelmi rakéta komplexumot telepített Szíriába, hogy a légtérellenőrzők távolabbról, vagy legalább is alacsonyabbról, így kedvezőtlenebb pozícióból legyenek kénytelenek üzemelni.
A Moszkvai katonai körzetben a 1257. légvédelmi rakéta osztálycsoportból megalakult a 220. vegyes osztálycsoport, majd 1983 júniusában két Sz-200VE Vega-E és négy 9K33M2 Osza-AK légvédelmi rakéta komplexummal, Damaszkusztól 40km-re keletre települt.
Szintén a Moszkvai katonai körzetben a 80. légvédelmi rakéta osztálycsoportból megalakult a 231. vegyes osztálycsoport, majd 1983 júniusában két Sz-200VE Vega-E és négy 9K33M2 Osza-AK légvédelmi rakéta komplexummal, Homsz városától 10km-re délre települt.
A két Sz-200VE Vega-E légvédelmi rakétakomplexum maximális hatótávolsága, 7km (piros), illetve 5km (zöld) magasságban repülő célokkal szemben.
A V-880E légvédelmi rakéta repülési ideje a fenti az indítási távolságokra 2 (térképen zöld kör), illetve 3.5 perc (térképen piros kör) volt, így a célnak indítás után bőven volt ideje a radarhorizont alá süllyedni, amivel a találatot elkerülhette, viszont a hatásos légtérellenőrző munkát ezzel jelentősen akadályozta.
Bental hegyi rádiótechnikai komplexum
Izrael ezután földi lokátorokat telepített az akkor még alig két éve annektált Golán fennsíkon álló 2200m magas Bental hegyre, ahonnan ellenőrizni tudják mind a szír, mind a libanoni légteret.
A szovjet személyzet 1984 októberében átadta a két Sz-200VE Vega-E nagyhatótávolságú légvédelmi rakétakomplexumot a közben kiképzett szír kezelőknek, és hazautaztak.
A veszteségek pótlására újabb MiG-23BN vadászbombázók, illetve 50db új MiG-23-as vadászgép érkezett.
A vadászok közül az első 12db MiG-23ML 23-12B gyártmány volt, a többi 38db MiG-23MLA 23-22B gyártmány, amit az üzemeltetőik „MiG-23MLD”-nek is neveztek.
A gépek csak a régebbi R-23-as légiharc rakétákkal kerültek leszállításra, illetve a régi SzRO-10 besugárzásjelzővel voltak felszerelve, amely nem figyelmeztetett impulzus doppler lokátorral való megvilágítás esetén.
Az „MLD”-nek is nevezett (valójában MLA) gépeken nem volt a Pitot csövön örvénygenerátor, illetve hiányoztak a szárnytőből a farkasfogak is, viszont a hat cél párhuzamos követésére alkalmas Szapfir-23MLA-2 digitális impulzus doppler lokátor komoly előrelépésnek számított a korábbi típusokhoz képest. Amint az a gyakorlatban kiderült, a Szapfir-23MLA-2 lokátor tényleg tudott akár hat célt is párhuzamosan követni, viszont ha a pilóta kiválasztotta az egyiket hogy megtámadja, akkor onnantól csak azzal foglalkozott a lokátor, a többi célt eldobta, így légiharcban továbbra is csak limitált helyzetképet adott.
Az új gépekkel 1983 augusztusára érték el a 67. századnál a hadrafoghatóságot, pont mire az izraeliek megkezdték a kivonulást Libanonból, amit közelről figyelt egy új szereplő, az Irán által támogatott Hezbollah.
Október 23-án mind az amerikai, mind a francia békefenntartók táborát öngyilkos merénylők általi bombatámadás érte, melynek 239 amerikai, és 58 francia katona esett áldozatul.
Robert „Bobby” O. Goodman hadnagy a fogságba esésekor az őt elszállító kocsi hátsó ülésén egy szír katona őrizetében
December 4-én, a CV-62 USS Independence, és a CV-67 USS John F. Kennedy fedélzetéről összesen 17db A-6E Intruder vadászbombázó támadta a szír állásokat Libanonban, EA-6B Prowler rádióelektronikai zavarógépek, és F-14A Tomcat vadászgépek kíséretében.
A szír csapatlégvédelem először lelőtte a 152915 sorozatszámú A-6E Intruder vadászbombázót, és ugyan a személyzet mindkét tagja sikeresen katapultált, Mark Adam Lange hadnagy belehalt az elszenvedett sérüléseibe, Robert „Bobby” O. Goodman hadnagy meg szír fogságba került.
A keresésükre küldött 157468 sorozatszámú A-7E Corsair-II vadászbombázót szintén lelőtte a szír csapatlégvédelem, pilótája Ed Andrews parancsnok katapultálás után a Földközi tengerben landolt, ahonnan kimentették.
Robert „Bobby” O. Goodman hadnagy összesen 30 napot töltött szír hadifogságban.
Jól tartották, nem vallatták, nem kínozták.
Az Asszad-kormánynak a legnagyobb fejtörést a jelenléte és hadifogsága okozta, hiszen nem volt vele semmilyen céljuk.
Fogsága alatt szabadon látogatható volt, számos nyugat-európai országot képviselő diplomáciai testület tagja bármikor tiszteletét tehette nála, a bejrúti amerikai nagykövet, Robert Paganelli karácsonyra vacsorát is vihetett neki.
Szabadon bocsájtása után azonnal visszatért a légierőhöz és szolgálatba állt.
1991-ben részt vett az Öböl-háborúban, majd 1995-ben immáron ezredesként vonult nyugállományba.
Az új MiG-ek első éles bevetésére csak két év múlva került sor.
1985 november 19-én, két MiG-23MLA géppár indult egy a Libanon felett őrjáratozó izraeli F-15A géppár elfogására, az iraki “zsiráf” taktikát alkalmazva.
Riyadh Hindawy őrnagy, és Mohammed kapitány kikapcsolt lokátorral, a földi irányítás segítségével észrevétlenül jutottak be az őrjáratozó sasok alá, majd egy némileg elkésett ugrást követően pont az izraeli F-15A géppár előtt találták magukat, ahelyett hogy mögéjük emelkedtek volna.
A két F-15A azonnal lelőtte az eléjük emelkedő huszonhármasokat.
A hidegháború alatti légi harcok az izraeli és szír fél között Libanon fölött ezzel az epizóddal véget értek.
Muhammad Adel Bassam őrnagy MiG-23MLA (23-22B gyártmány) gépe Izraelben.
1989 október 11-én Muhammad Adel Bassam őrnagy a szír légierő legkorszerűbb MiG-23MLA (23-22B gyártmány) felfegyverezetlen gépével Izraelbe szökött.
Rutin útvonalrepülésre indult egy géppár vezéreként, a Szír-Izraeli határral párhuzamosan repültek, amikor egyszer csak élesen kifordult, és teljes forszázson 1000km/h sebességgel Izrael felé gyorsított, miközben 30m magasságra süllyedt.
Az izraeli lokátorok ugyan követték a gépét még a szír légtérben, viszont süllyedése után elvesztették, ami utólag igen kínos volt az izraeli légvédelem számára.
Végül az izraeli Megiddo civil repterén szállt le, az egész incidens 7 perc alatt játszódott le.
A következő négy évben, mind az izraeliek, mind az amerikaiak alaposan tesztelték a gépet, ami az izraeli vélemények szerint:
Összességében szerintük a „MiG-23MLD” nagyjából az F-4E Phantom-II vadászgép szintjén állt, de annál korszerűbb lokátorral rendelkezett.
- Lenyűgöző a gép tolóerő feleslege, és gyorsulása.
- A leszállási jellemzői jók.
- A fedélzeti berendezései igen egyszerűek.
- A pilótafülke műszerezettsége nagyon szegényes.
- Kilátás a pilótafülkéből általánosságban rossz, hátrafelé nagyon rossz.
- Botkormányon ébredő erők, különösen légiharcban kimerítően nagyok, és a gépet repülés közben szinte folyamatosan trimmelni kell.
1993 közepén a gépet kikölcsönözték az Israel Aircraft Industries (IAI) repülőgépgyárnak, hogy az esetleges kelet-európai vevők részére modernizációs csomagot dolgozzanak ki, majd a kilencvenes évek közepén a Légierő Múzeumába került.
Holnap következik Irak...
Szaudiak a sok/tenger sok pénzükkel, raklap nyugatról megvett high tech HT-vel, harcedzett külföldi zsoldosokkal megtámogatva sem érnek egy tál meleg bablevest sem.
Nyugodtan lehet arabozni, ennyit érnek.
A morállal van a legkisebb probléma. Bátornak bátrak, harcolni akarnak. Buták mint a föld, és fegyelmezetlenek pont onnantól van végük hogy nem elég a morál/bátorság kombinációja, ez nagyjából teve/lóháton lóbált handzsár kora után lejárt.Bizony a morál egy hadseregnél nagyon fontos dolog és a morál egy bizonyos szint alatt már inkább orál
A morállal van a legkisebb probléma. Bátornak bátrak, harcolni akarnak. Buták mint a föld, és fegyelmezetlenek pont onnantól van végük hogy nem elég a morál/bátorság kombinációja, ez nagyjából teve/lóháton lóbált handzsár kora után lejárt.
Az arabok általában véve bátran harcolnak. Csak szervezetlenül, fegyelmezetlenül. Számomra az nem gyávaság/morál probléma hogy fényes nappal őrszemek nélkül szunyálnak a sivatagban a sátraikban, akiket így nem egy videón láthattunk már hogy álmukban lepnek meg a papucsosok. Összfegyvernemi hadviselésre majd hogy nem alkalmatlanok.Hát pedig a jelenlegi jemeni polgárháborúban a szaúdi csapatok legnagyobb problémája a morál.
Irak
1984 elejére kiépült Irakban a francia gyártmányú Kari automatizált vezetési rendszer (AVR), ami több mint 70 rádiótechnikai század, és egy rádió iránymérő egység adatai alapján egységes, valós idejű légi helyzetképet generált.
A magas szinten automatizált Kari lehetővé tette, hogy a Bagdadi vezetési pontból, az egész ország területén összehangoltan vezethessék a légvédelmi harcot.
Iráni RF-4E Phantom-II felderítő gép
1984 január 1-én egy iráni RF-4E Phantom-II felderítő, a határt már hangsebesség felett lépte át ami mögé a Kari AVR pontosan kivezette Aqeel Abdul-Hussein kapitány MiG-23MF gépét a 67. századból.
A következő pillanatban a kapitány gépét katasztrofális AIM-54A Phoenix rakétatalálat érte, ugyanis egy iráni F-14A Tomcat géppár a határig kísérte a felderítőt, és a MiG-23MF SzPO-10 besugárzásjelzője ezúttal sem jelzett.
Amint 1982-ben lehetővé vált, Irak is rendelt az új 23-as vadász változatból 64db-ot.
A MiG-23ML 23-12B gyártmányú gépekkel az Ali Ibn Abu Talib bázison települt új 73. század 1984 júliusában érte el a hadrafoghatóságot, a 63. század csak 1985-ben.
Érdekes módon a szírekkel szemben, az irakiak megkapták a cél repülési magasságának függvényében 16-50km maximális hatótávolságú R-24-es légiharc rakétákat is, amiket aztán azonnal a korábban beszerzett MiG-23MF gépeikre saját maguk integráltak.
Iraki MiG-23ML 23-12B
1984 január végén ismét egy iráni RF-4E felderítő közelített a határhoz, két F-14A vadász kíséretében.
A bagdadi megerősített vezetési pontból, a Kari automatikus vezetési rendszer segítségével emeltek egy immáron R-24 rakétákkal felszerelt MiG-23MF géppárt, egy MiG-21bisz géppárt, és egy MiG-25PDSz elfogót.
Az iráni felderítő a határ átlépése előtt hangsebesség fölé gyorsított, miközben F-14A kísérete a határ iráni oldalán őrjáratozásba kezdett.
Mahmoud kapitány 11km magasságban, Mach 1 fölött lett kivezetve az enyhe jobb fordulót végző iráni felderítő mögé.
40km-el a cél mögött adásra kapcsolta a MiG-23MF gépének Szapfir-23D lokátorát, és szinte azonnal stabil célkövetést sikerült megvalósítania.
Amikor 20km-re megközelítette célját, indította az R-24R félaktív rávezetésű légiharc rakétáját.
A besugárzásjelzője figyelmeztette az iráni felderítő gép pilótáját, hogy mögötte az iraki MiG-23MF Szapfir-23D lokátora a korábbi impulzus célkövető üzem mellett, a folyamatos alávilágítást is bekapcsolta, hogy félaktív rávezetésű légiharc rakétáját célba vezesse, így az élesen balra leborított.
A Kari automatikus vezetési rendszer tökéletes időzítése miatt, a rakéta elkerülő leborítás pont a helyszínre érkező iraki MiG-21bisz géppár előtt történt.
Mivel besugárzásjelzője ismét figyelmeztette az iráni pilótát az új fenyegetésre, az tovább szűkítette az immáron teljes 360°-os balfordulót.
Mahmoud kapitány pont a 360°-os balfordulót végző RF-4E mögé érkezett, így indította R-24T infravörös önirányítású rakétáját, ami a cél közelében robbant.
A sérült RF-4E átrepült iráni légtérbe, és sikeres kényszerleszállást hajtott végre Dezful repterén.
1984 júniusában Abdul Rahman kapitányt riasztották, szintén MiG-23MF géppel, egy 200km-re berepülő iráni felderítő elfogására.
A Kari automatikus vezetési rendszer irányításával Mach 1.5 sebességre gyorsított 72°-os szárnyállás mellett, 7000m magasságban, miközben célja még bőven 150km távolságra volt előtte.
Amikor 60km-re közelítette célját, az hazafelé fordult.
30km távolságon, adásra kapcsolta a MiG-23MF gépének Szapfir-23D lokátorát, és a célkövetés megvalósulása után, azonnal indította R-24R félaktív légiharc rakétáját.
Abdul Rahman kapitányt vizuálisan követte az R-24R rakéta által húzott füstcsíkot, ami egy narancsszínű villanásban ért véget.
Az iráni RF-4E immár bőven iráni légtérben hazafelé tartott, és sikeres kényszerleszállást hajtott végre.
Az egész bevetés 11 percen át tartott.
Mindkét a fenti két eseményben érintett, kényszerleszállt iráni RF-4E felderítő gép a későbbiekben javíthatónak bizonyult.
A Khark sziget melletti F-14A Tomcat géppár őrjárat biztosította az iráni légifölényt a Perzsa öböl fölött.
1984 augusztus 9-én négy MiG-23MF és két új MiG-23ML vadászgép kitelepült Wahda repterére, hogy megkísérelje az iráni légifölényt megtörni.
11-én kora reggel indult a 63. század két MiG-23MF géppárja, hogy kis magasságon és nagy sebességgel megközelítsék a Tomcat-eket.
Az iráni F-14-esek impulzus-doppler AN/AWG-9 lokátorai már nagyobb távolságból kiszúrták a víz fölött közeledő mindkét géppárt, és mögéjük kerülve az egyik MiG-23MF gépet Sidewinder rakétával a Perzsa öböl vizébe lőtték.
Egy óra múlva indult a 73. század MiG-23ML géppárja.
A földi irányítás segítségével, a lekapcsolt lokátorral közeledő gépek érkezését sikerült úgy időzíteni, hogy az F-14-esek éppen az őrjáratuk dél felé tartó szakaszát repülték.
A földről vezényelt “zsiráf” ugrás után a két MiG-23ML teljes forszázst használva 7km magasba emelkedett a Tomcat-ek mögé.
A MiG-23ML TP-23M hőpellengátorának segítségével Hussam Abdul Rahman hadnagy a vezérgépre indított egy R-60MK rakétát, ami az F-14A jobb oldali hajtóművében robbant, a legénysége azonnal katapultált, a másik Tomcat ezután menekülőre fogta a dolgot.
Ugyan mindkét ejtőernyő kinyílt, de a pilótát Hashem Alle-Agha ezredest nem találták meg az iráni helikopterek.
A Khark sziget felől egy iráni F-4E Phantom-II géppár közeledett, amiket a másik MiG-23ML immáron felkapcsolt Szapfir-23MLA lokátora 30km távolságon követésbe vett, majd a közeledő gépekre 25km távolságból egy R-24R félaktív önirányítású rakétát indított.
Az iráni Phantom éles manőverrel kitért a rakéta elől, amely ugyan megpróbálta a manővert lekövetni, de végül 2..3km-el a célja mellett húzott el.
Eközben Rahman a Phantom-ot a MiG-23ML TP-23M hőpellengátorával követte, így amikor az befejezte a 180°-os fordulóját, indította R-24T infravörös önirányítású rakétáját.
A rakéta szépen követte a teljes forszázzsal hazafelé repülő célját, de végül nem érte utol azt.
Az iraki vezető, Szaddám Huszein a 73. század pilótái között, Wahda repterén az 5265-ös MiG-23ML előtt
Egyrészt az új iraki MiG-23ML gépek debütálása így is igen sikeresen alakult, másrészt az eset egyben azt is jelezte, hogy a háború ötödik évében az üzemképes iráni AIM-54A Phoenix aktív önirányítású nagy hatótávolságú légiharc rakéta készletek kimerülőben vannak.