.A csatorna helyszínének Franciaországvan megadva.
.
Jó csatorna, sok érdekes katonai dolgot szétszerel!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
.A csatorna helyszínének Franciaországvan megadva.
A vegso visszaszamlalas-ban nem hasonlo dolog tortent abban a jelenetben mikor a zerokkal jatszadoztak? Vagy az mas volt?
Az itt látható jelenség a MiG-23-asok egyik sajátos hajlama volt. Leginkább 45 fokos nyilazási helyzetnél, a negatív V beállítás miatt a vezetettnek induló orsó is intenzíven növekvő állásszögű palástorsóba tudott átmenni.
Nálunk ebből Pápán volt egy veszélyes megmerülés, amikor az orsót ugyan még be tudott fejezni a pilóta, de a gép a város főtere fölött veszítette el vészesen a magasságát.
Az együléses gép a felszállás után egy jobb fordulóval visszajött merőlegesen a tengelyre és rácsapott a zónára, majd ugrásból a pilóta le akart csavarni egy orsót. A videón látott módon az is palástorsó lett és csak az emelkedés szögének és a sebességnek volt köszönhető, hogy a gép még be tudta fejezni a kijövetelt.
A Pápa városközpontja felett előadott kis magasságú, nagy állásszögű kiemelkedés, teljes utánégetéssel, aznap komoly melót adott az üvegeseknek.
Lehetett fizetni a károkat.
Én személy szerint azt sem tartom kizártnak, hogy a Beled község mellett a Bakó-Reinhardt párossal lezuhant 16-os UB is hasonló okból csapódott a földnek.
Túl jól hallasz angolul. Én a világon mindenkivel tudok angolul beszélni, kivéve az angolokkal. Nyomd rá a feliratot, mert a gép érti..
.
.
Hosszú, de érdekes video, egy fickó közelről mutatva szétszereli ilyen rakéta fejrészét:
Érdekes, hogy az elektronika teljesen ki lett öntve valami kocsonyás műanyaggal.
Sajnos a fickó érthetetlenül beszél számomra, néha franciának hangzik, néha angolnak erős francia akcentussal, gyorsan feladtam, a hangot eleresztettem.
A vegso visszaszamlalas-ban nem hasonlo dolog tortent abban a jelenetben mikor a zerokkal jatszadoztak? Vagy az mas volt?
Jobban megnézve(rögtön azután hogy a tomcatok engedélyt kapnak elhessegetni a japókat de még nem lőhetnek, a jap géppár szétválik, a tomc szintén, )a zero jobbra leborít, a tomcat utána jobb szárnyvégen fordulva minimális sebességen kezdve a leborítást, aztán mégegyszer előfordul hasonló manőver, amikor az ollózó japo emelkedésből borít le a tomcat szintén, csak itt a tomcat jócskán "seggelve" jön ki a süllyedésből, jókora sivítással aláfestveHa arra gondolsz, hogy a jobbra forduló Zero után a Tomcat szinte jobbszárnyvégen fordul, a hasát mutatva felénk,alaposan levágva a forduló ívét, szerintem ott nagyon kézben volt a gép, lehet hogy egy hasonló rossz tulajdonságát használta ki gépnek, de nem volt vitás ki a főnök.
(A P51 Mustangnak is volt egy veszélyes bepördülési hajlama, de a gyakorlott pilóták ezt szándékosan idézték elő szorult helyzetben, mert a támadónak ezt esélytelen volt lekövetni)
Az is ahhoz hasonló volt, mint a 2002-es eset. És a filmben is teljesen nyitott szárnyállásnál látszik a bedugózási hajlam.A vegso visszaszamlalas-ban nem hasonlo dolog tortent abban a jelenetben mikor a zerokkal jatszadoztak? Vagy az mas volt?
Kubinkán leszálló egyik líbiai gép:Nagyon elvittem a témát a MiG-21-es irányába, ezért jöjjön most néhány líbiai MiG-23MLD és egy UB 2007-ből. A Líbia elleni szankciók 2001-es feloldása után, a kétezres évtized közepén voltak nagyjavításon Oroszországban a 121-es üzemben, Kubinkán.
![]()
![]()
![]()
(Források a képeken)
A líbiai MiG-23UB-k oldalszámának sajátossága, hogy a látszik belőle a gyártási év:
B103xxyy, ahol a B a harmadik világ számára gyártást, a XX a gyártási évet, az YY a gép egyedi számát jelöli.
Mivel a gyári szám utolsó négy számjegyét használták ekkoriban Líbiában, így a képen látható B1038423-asról jól látható, hogy 1984-ben készült. Sajnos a 2009-es bemutatón, mindkét pilótájával együtt lezuhant.
A fenti hozzászólások mindegyike arra utalt elsősorban, hogy pont maga a repülőtechnika, mint hordozóplatform volt a legkevésbé jelentős faktor a történetben.
Az R-3Sz rakétát indíthatta volna akár a fejlettebb F-15-ös, vagy 16-os is, a megbízhatatlansága, a korlátolt hatásos üzemi tartománya miatt valószínű ezek a gépek se értek volna el jobb eredményt.
...
Szíria
Az 1982 június 11-i tűzszünet nem tartott sokáig, az izraeli hadsereg bekerítette Bejrútot, és elkezdte a város két hónapig tartó ostromát, mely ezres nagyságrendű áldozattal járt.
24-én újra bombázták a szír csapatokat is, a visszavágásra emelt MiG-23BN gépekből kettőt ismét lelőtték az E-2C Hawkeye légtérellenőrző által irányított F-15-ösök.
Az izraeliek folytatták Bejrút ostromát, elzárták a városba vezető vízvezetéket, és folyamatosan ágyúzták a város déli negyedeit.
Július 24-én egy izraeli RF-4E Phantom-II felderítőgép esett áldozatául az újonnan érkezett szír 9K33M2 Osza-AK légvédelmi rakétakomplexumnak.
A lezuhant felderítő roncsának izraeli légierő általi lebombázásakor, több a roncs vizsgálatát végző szovjet tanácsadó is odaveszett.
![]()
Olasz katonák Libanonban
Augusztus 18-án amerikai közvetítéssel létrejött a tűzszünet, Izrael, Libanon, PFSz, és Szíria között.
Rövidesen francia, amerikai, brit, és olasz békefenntartók érkeztek a városba.
![]()
A 231. vegyes osztálycsoport szovjet kezelői, a V-880E 255km maximális hatótávolságú légvédelmi rakéta előtt, Szíriában
Kavkaz-2 gyakorlat
Miután egyértelművé vált, hogy az izraeli légi fölény egyik legfontosabb eleme a Földközi tenger fölött őrjáratozó E-2C Hawkeye légtérellenőrzők által folyamatosan biztosított pontos légi helyzetkép, Moszkva 1983-ban két nagy hatótávolságú Sz-200VE Vega-E légvédelmi rakéta komplexumot telepített Szíriába, hogy a légtérellenőrzők távolabbról, vagy legalább is alacsonyabbról, így kedvezőtlenebb pozícióból legyenek kénytelenek üzemelni.
A Moszkvai katonai körzetben a 1257. légvédelmi rakéta osztálycsoportból megalakult a 220. vegyes osztálycsoport, majd 1983 júniusában két Sz-200VE Vega-E és négy 9K33M2 Osza-AK légvédelmi rakéta komplexummal, Damaszkusztól 40km-re keletre települt.
Szintén a Moszkvai katonai körzetben a 80. légvédelmi rakéta osztálycsoportból megalakult a 231. vegyes osztálycsoport, majd 1983 júniusában két Sz-200VE Vega-E és négy 9K33M2 Osza-AK légvédelmi rakéta komplexummal, Homsz városától 10km-re délre települt.
![]()
A két Sz-200VE Vega-E légvédelmi rakétakomplexum maximális hatótávolsága, 7km (piros), illetve 5km (zöld) magasságban repülő célokkal szemben.
A V-880E légvédelmi rakéta repülési ideje a fenti az indítási távolságokra 2 (térképen zöld kör), illetve 3.5 perc (térképen piros kör) volt, így a célnak indítás után bőven volt ideje a radarhorizont alá süllyedni, amivel a találatot elkerülhette, viszont a hatásos légtérellenőrző munkát ezzel jelentősen akadályozta.
![]()
Bental hegyi rádiótechnikai komplexum
Izrael ezután földi lokátorokat telepített az akkor még alig két éve annektált Golán fennsíkon álló 2200m magas Bental hegyre, ahonnan ellenőrizni tudják mind a szír, mind a libanoni légteret.
A szovjet személyzet 1984 októberében átadta a két Sz-200VE Vega-E nagyhatótávolságú légvédelmi rakétakomplexumot a közben kiképzett szír kezelőknek, és hazautaztak.
A veszteségek pótlására újabb MiG-23BN vadászbombázók, illetve 50db új MiG-23-as vadászgép érkezett.
A vadászok közül az első 12db MiG-23ML 23-12B gyártmány volt, a többi 38db MiG-23MLA 23-22B gyártmány, amit az üzemeltetőik „MiG-23MLD”-nek is neveztek.
A gépek csak a régebbi R-23-as légiharc rakétákkal kerültek leszállításra, illetve a régi SzRO-10 besugárzásjelzővel voltak felszerelve, amely nem figyelmeztetett impulzus doppler lokátorral való megvilágítás esetén.
Az „MLD”-nek is nevezett (valójában MLA) gépeken nem volt a Pitot csövön örvénygenerátor, illetve hiányoztak a szárnytőből a farkasfogak is, viszont a hat cél párhuzamos követésére alkalmas Szapfir-23MLA-2 digitális impulzus doppler lokátor komoly előrelépésnek számított a korábbi típusokhoz képest. Amint az a gyakorlatban kiderült, a Szapfir-23MLA-2 lokátor tényleg tudott akár hat célt is párhuzamosan követni, viszont ha a pilóta kiválasztotta az egyiket hogy megtámadja, akkor onnantól csak azzal foglalkozott a lokátor, a többi célt eldobta, így légiharcban továbbra is csak limitált helyzetképet adott.
Az új gépekkel 1983 augusztusára érték el a 67. századnál a hadrafoghatóságot, pont mire az izraeliek megkezdték a kivonulást Libanonból, amit közelről figyelt egy új szereplő, az Irán által támogatott Hezbollah.
![]()
Október 23-án mind az amerikai, mind a francia békefenntartók táborát öngyilkos merénylők általi bombatámadás érte, melynek 239 amerikai, és 58 francia katona esett áldozatul.
![]()
Robert „Bobby” O. Goodman hadnagy a fogságba esésekor az őt elszállító kocsi hátsó ülésén egy szír katona őrizetében
December 4-én, a CV-62 USS Independence, és a CV-67 USS John F. Kennedy fedélzetéről összesen 17db A-6E Intruder vadászbombázó támadta a szír állásokat Libanonban, EA-6B Prowler rádióelektronikai zavarógépek, és F-14A Tomcat vadászgépek kíséretében.
A szír csapatlégvédelem először lelőtte a 152915 sorozatszámú A-6E Intruder vadászbombázót, és ugyan a személyzet mindkét tagja sikeresen katapultált, Mark Adam Lange hadnagy belehalt az elszenvedett sérüléseibe, Robert „Bobby” O. Goodman hadnagy meg szír fogságba került.
A keresésükre küldött 157468 sorozatszámú A-7E Corsair-II vadászbombázót szintén lelőtte a szír csapatlégvédelem, pilótája Ed Andrews parancsnok katapultálás után a Földközi tengerben landolt, ahonnan kimentették.
Robert „Bobby” O. Goodman hadnagy összesen 30 napot töltött szír hadifogságban.
Jól tartották, nem vallatták, nem kínozták.
Az Asszad-kormánynak a legnagyobb fejtörést a jelenléte és hadifogsága okozta, hiszen nem volt vele semmilyen céljuk.
Fogsága alatt szabadon látogatható volt, számos nyugat-európai országot képviselő diplomáciai testület tagja bármikor tiszteletét tehette nála, a bejrúti amerikai nagykövet, Robert Paganelli karácsonyra vacsorát is vihetett neki.
Szabadon bocsájtása után azonnal visszatért a légierőhöz és szolgálatba állt.
1991-ben részt vett az Öböl-háborúban, majd 1995-ben immáron ezredesként vonult nyugállományba.
Az új MiG-ek első éles bevetésére csak két év múlva került sor.
1985 november 19-én, két MiG-23MLA géppár indult egy a Libanon felett őrjáratozó izraeli F-15A géppár elfogására, az iraki “zsiráf” taktikát alkalmazva.
Riyadh Hindawy őrnagy, és Mohammed kapitány kikapcsolt lokátorral, a földi irányítás segítségével észrevétlenül jutottak be az őrjáratozó sasok alá, majd egy némileg elkésett ugrást követően pont az izraeli F-15A géppár előtt találták magukat, ahelyett hogy mögéjük emelkedtek volna.
A két F-15A azonnal lelőtte az eléjük emelkedő huszonhármasokat.
A hidegháború alatti légi harcok az izraeli és szír fél között Libanon fölött ezzel az epizóddal véget értek.
![]()
Muhammad Adel Bassam őrnagy MiG-23MLA (23-22B gyártmány) gépe Izraelben.
1989 október 11-én Muhammad Adel Bassam őrnagy a szír légierő legkorszerűbb MiG-23MLA (23-22B gyártmány) felfegyverezetlen gépével Izraelbe szökött.
Rutin útvonalrepülésre indult egy géppár vezéreként, a Szír-Izraeli határral párhuzamosan repültek, amikor egyszer csak élesen kifordult, és teljes forszázson 1000km/h sebességgel Izrael felé gyorsított, miközben 30m magasságra süllyedt.
Az izraeli lokátorok ugyan követték a gépét még a szír légtérben, viszont süllyedése után elvesztették, ami utólag igen kínos volt az izraeli légvédelem számára.
Végül az izraeli Megiddo civil repterén szállt le, az egész incidens 7 perc alatt játszódott le.
A következő négy évben, mind az izraeliek, mind az amerikaiak alaposan tesztelték a gépet, ami az izraeli vélemények szerint:
Összességében szerintük a „MiG-23MLD” nagyjából az F-4E Phantom-II vadászgép szintjén állt, de annál korszerűbb lokátorral rendelkezett.
- Lenyűgöző a gép tolóerő feleslege, és gyorsulása.
- A leszállási jellemzői jók.
- A fedélzeti berendezései igen egyszerűek.
- A pilótafülke műszerezettsége nagyon szegényes.
- Kilátás a pilótafülkéből általánosságban rossz, hátrafelé nagyon rossz.
- Botkormányon ébredő erők, különösen légiharcban kimerítően nagyok, és a gépet repülés közben szinte folyamatosan trimmelni kell.
1993 közepén a gépet kikölcsönözték az Israel Aircraft Industries (IAI) repülőgépgyárnak, hogy az esetleges kelet-európai vevők részére modernizációs csomagot dolgozzanak ki, majd a kilencvenes évek közepén a Légierő Múzeumába került.
Holnap következik Irak...
Szaudiak a sok/tenger sok pénzükkel, raklap nyugatról megvett high tech HT-vel, harcedzett külföldi zsoldosokkal megtámogatva sem érnek egy tál meleg bablevest sem.
Nyugodtan lehet arabozni, ennyit érnek.
A morállal van a legkisebb probléma. Bátornak bátrak, harcolni akarnak. Buták mint a föld, és fegyelmezetlenek pont onnantól van végük hogy nem elég a morál/bátorság kombinációja, ez nagyjából teve/lóháton lóbált handzsár kora után lejárt.Bizony a morál egy hadseregnél nagyon fontos dolog és a morál egy bizonyos szint alatt már inkább orál![]()
A morállal van a legkisebb probléma. Bátornak bátrak, harcolni akarnak. Buták mint a föld, és fegyelmezetlenek pont onnantól van végük hogy nem elég a morál/bátorság kombinációja, ez nagyjából teve/lóháton lóbált handzsár kora után lejárt.
Az arabok általában véve bátran harcolnak. Csak szervezetlenül, fegyelmezetlenül. Számomra az nem gyávaság/morál probléma hogy fényes nappal őrszemek nélkül szunyálnak a sivatagban a sátraikban, akiket így nem egy videón láthattunk már hogy álmukban lepnek meg a papucsosok. Összfegyvernemi hadviselésre majd hogy nem alkalmatlanok.Hát pedig a jelenlegi jemeni polgárháborúban a szaúdi csapatok legnagyobb problémája a morál.
Irak
1984 elejére kiépült Irakban a francia gyártmányú Kari automatizált vezetési rendszer (AVR), ami több mint 70 rádiótechnikai század, és egy rádió iránymérő egység adatai alapján egységes, valós idejű légi helyzetképet generált.
A magas szinten automatizált Kari lehetővé tette, hogy a Bagdadi vezetési pontból, az egész ország területén összehangoltan vezethessék a légvédelmi harcot.
![]()
Iráni RF-4E Phantom-II felderítő gép
1984 január 1-én egy iráni RF-4E Phantom-II felderítő, a határt már hangsebesség felett lépte át ami mögé a Kari AVR pontosan kivezette Aqeel Abdul-Hussein kapitány MiG-23MF gépét a 67. századból.
A következő pillanatban a kapitány gépét katasztrofális AIM-54A Phoenix rakétatalálat érte, ugyanis egy iráni F-14A Tomcat géppár a határig kísérte a felderítőt, és a MiG-23MF SzPO-10 besugárzásjelzője ezúttal sem jelzett.
Amint 1982-ben lehetővé vált, Irak is rendelt az új 23-as vadász változatból 64db-ot.
A MiG-23ML 23-12B gyártmányú gépekkel az Ali Ibn Abu Talib bázison települt új 73. század 1984 júliusában érte el a hadrafoghatóságot, a 63. század csak 1985-ben.
Érdekes módon a szírekkel szemben, az irakiak megkapták a cél repülési magasságának függvényében 16-50km maximális hatótávolságú R-24-es légiharc rakétákat is, amiket aztán azonnal a korábban beszerzett MiG-23MF gépeikre saját maguk integráltak.
![]()
Iraki MiG-23ML 23-12B
1984 január végén ismét egy iráni RF-4E felderítő közelített a határhoz, két F-14A vadász kíséretében.
A bagdadi megerősített vezetési pontból, a Kari automatikus vezetési rendszer segítségével emeltek egy immáron R-24 rakétákkal felszerelt MiG-23MF géppárt, egy MiG-21bisz géppárt, és egy MiG-25PDSz elfogót.
Az iráni felderítő a határ átlépése előtt hangsebesség fölé gyorsított, miközben F-14A kísérete a határ iráni oldalán őrjáratozásba kezdett.
Mahmoud kapitány 11km magasságban, Mach 1 fölött lett kivezetve az enyhe jobb fordulót végző iráni felderítő mögé.
40km-el a cél mögött adásra kapcsolta a MiG-23MF gépének Szapfir-23D lokátorát, és szinte azonnal stabil célkövetést sikerült megvalósítania.
Amikor 20km-re megközelítette célját, indította az R-24R félaktív rávezetésű légiharc rakétáját.
A besugárzásjelzője figyelmeztette az iráni felderítő gép pilótáját, hogy mögötte az iraki MiG-23MF Szapfir-23D lokátora a korábbi impulzus célkövető üzem mellett, a folyamatos alávilágítást is bekapcsolta, hogy félaktív rávezetésű légiharc rakétáját célba vezesse, így az élesen balra leborított.
A Kari automatikus vezetési rendszer tökéletes időzítése miatt, a rakéta elkerülő leborítás pont a helyszínre érkező iraki MiG-21bisz géppár előtt történt.
Mivel besugárzásjelzője ismét figyelmeztette az iráni pilótát az új fenyegetésre, az tovább szűkítette az immáron teljes 360°-os balfordulót.
Mahmoud kapitány pont a 360°-os balfordulót végző RF-4E mögé érkezett, így indította R-24T infravörös önirányítású rakétáját, ami a cél közelében robbant.
A sérült RF-4E átrepült iráni légtérbe, és sikeres kényszerleszállást hajtott végre Dezful repterén.
1984 júniusában Abdul Rahman kapitányt riasztották, szintén MiG-23MF géppel, egy 200km-re berepülő iráni felderítő elfogására.
A Kari automatikus vezetési rendszer irányításával Mach 1.5 sebességre gyorsított 72°-os szárnyállás mellett, 7000m magasságban, miközben célja még bőven 150km távolságra volt előtte.
Amikor 60km-re közelítette célját, az hazafelé fordult.
30km távolságon, adásra kapcsolta a MiG-23MF gépének Szapfir-23D lokátorát, és a célkövetés megvalósulása után, azonnal indította R-24R félaktív légiharc rakétáját.
Abdul Rahman kapitányt vizuálisan követte az R-24R rakéta által húzott füstcsíkot, ami egy narancsszínű villanásban ért véget.
Az iráni RF-4E immár bőven iráni légtérben hazafelé tartott, és sikeres kényszerleszállást hajtott végre.
Az egész bevetés 11 percen át tartott.
Mindkét a fenti két eseményben érintett, kényszerleszállt iráni RF-4E felderítő gép a későbbiekben javíthatónak bizonyult.
![]()
A Khark sziget melletti F-14A Tomcat géppár őrjárat biztosította az iráni légifölényt a Perzsa öböl fölött.
1984 augusztus 9-én négy MiG-23MF és két új MiG-23ML vadászgép kitelepült Wahda repterére, hogy megkísérelje az iráni légifölényt megtörni.
11-én kora reggel indult a 63. század két MiG-23MF géppárja, hogy kis magasságon és nagy sebességgel megközelítsék a Tomcat-eket.
Az iráni F-14-esek impulzus-doppler AN/AWG-9 lokátorai már nagyobb távolságból kiszúrták a víz fölött közeledő mindkét géppárt, és mögéjük kerülve az egyik MiG-23MF gépet Sidewinder rakétával a Perzsa öböl vizébe lőtték.
Egy óra múlva indult a 73. század MiG-23ML géppárja.
A földi irányítás segítségével, a lekapcsolt lokátorral közeledő gépek érkezését sikerült úgy időzíteni, hogy az F-14-esek éppen az őrjáratuk dél felé tartó szakaszát repülték.
A földről vezényelt “zsiráf” ugrás után a két MiG-23ML teljes forszázst használva 7km magasba emelkedett a Tomcat-ek mögé.
A MiG-23ML TP-23M hőpellengátorának segítségével Hussam Abdul Rahman hadnagy a vezérgépre indított egy R-60MK rakétát, ami az F-14A jobb oldali hajtóművében robbant, a legénysége azonnal katapultált, a másik Tomcat ezután menekülőre fogta a dolgot.
Ugyan mindkét ejtőernyő kinyílt, de a pilótát Hashem Alle-Agha ezredest nem találták meg az iráni helikopterek.
A Khark sziget felől egy iráni F-4E Phantom-II géppár közeledett, amiket a másik MiG-23ML immáron felkapcsolt Szapfir-23MLA lokátora 30km távolságon követésbe vett, majd a közeledő gépekre 25km távolságból egy R-24R félaktív önirányítású rakétát indított.
Az iráni Phantom éles manőverrel kitért a rakéta elől, amely ugyan megpróbálta a manővert lekövetni, de végül 2..3km-el a célja mellett húzott el.
Eközben Rahman a Phantom-ot a MiG-23ML TP-23M hőpellengátorával követte, így amikor az befejezte a 180°-os fordulóját, indította R-24T infravörös önirányítású rakétáját.
A rakéta szépen követte a teljes forszázzsal hazafelé repülő célját, de végül nem érte utol azt.
![]()
Az iraki vezető, Szaddám Huszein a 73. század pilótái között, Wahda repterén az 5265-ös MiG-23ML előtt
Egyrészt az új iraki MiG-23ML gépek debütálása így is igen sikeresen alakult, másrészt az eset egyben azt is jelezte, hogy a háború ötödik évében az üzemképes iráni AIM-54A Phoenix aktív önirányítású nagy hatótávolságú légiharc rakéta készletek kimerülőben vannak.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..