MiG-23MLD-k "akcióban", avagy a 41. vadásszázad a Szakhalin-félszigeti Burevesztnyik repülőtéren:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Gyanús volt a projektnév is, meg a formai kialakítások is.
Ha nagyon enyhén is,de a Gripen szárnyának nyilazása is meg van tórve a belépőélen.Ehhez képest alkalmazták a Szu-15-ön és a J-7-en (MIG-21-en) is.
Az alapján amit olvastam róla például csökkenti a le és felszálló sebességet, csökken a futási hossz.
Meg "45%-al növeli a manőverezhetőséget", de ezt a markating állítást értelmezni sem tudom.
Viszont történelmi tény, hogy a Szu-15-öst áttervezték erre a dizájnra és elégedettek voltak vele.
Akárcsak a kínaiak a saját MIG-21-ükkel.
Ja! De hiszen ez a MiG-31 projekt volt!
Soha nem láttam semmilyen teljesítmény görbét, ami megmutatná, hogy ennek mi a hatása és hogy hol és miért jó.
A tört deltaszárny a Szu-15-ösön a fel- és leszálló jellemzőket próbálta javítani.An Experimental Investigation of the Vortex Merging over a Cranked-Delta Wing at Subsonic Speed
A series of experiments was carried out to investigate the aerodynamic characteristics of a cranked-delta wing model. It has been noted by various researches that in the vicinity of the take-off angles of attack, an instability in the longitudinal stability of aircraft equipped with cranked...scholars.direct
Ezt találtam, elég érdekes szerintem.
Arra tippelnék, hogy érzékelhetően javíthatja az állandósult ford. szögsebességet (STR), cserébe lehet, hogy max. állásszög környékén produkál furcsa dolgokat. Gondolom hangsebesség felett nem használ, inkább árt egy kicsit.
.Az aerodinamika nem ilyen, hogy csak mert a tört delta jó egy törzshoz, géphez és célhoz, akkor jó lesz máshoz is.
Az, hogy mennyire nincs így jól mutatja mennyire kevés gépen alkalmazták...
.A tört deltaszárny a Szu-15-ösön a fel- és leszálló jellemzőket próbálta javítani.
Mondom, az aerodimaika nem így működik..
A kinaiak nagyon nagy előrelépésnek látják a J-7E verziótól megjelent dupladelta szárnyat, és miután ők hozzá tudták illeszteni a MiG-21-hez, az akkor még sokkal fejlettebb iparral rendelkező oroszok is megtehették volna. A Su-15-öt program a 60-as években ment, és már a 11. gyártási szériától átálltak a sima delta szárnyról az új duplára, igy könnyen összehasonlithatták a két megoldást, pl látták, hogy a dupla delta kialakitású új szárnnyal vagy 30-40km/h csökkent a leszállási sebesség. Ekkoriban a MiG-21-et még bőven fejlesztették, kb a PFM verzió után jártak, tehát akár már a MiG-21MF-re is kerülhetett volna ilyen dupla delta kialakitású (+az egyéb fejlesztések) szárny, és akkor a 70-es évek háborúi is eredményességben másképp alakulhattak volna?
.
Érdekesség, de a MiG-21I Analogot is 1968-ban, tehát időben ekkoriban fejlesztették Tu-144 tech.demonak, azaz a MiG is tudott foglalkozni a primitiv alap deltaszárnynál bonyolultabb megoldásokkal. Számomra érthetetlen, hogy az MF, vagy legkésőbb a Bisz miért nem kapott továbbfejlesztett szárnyat.
Mondom, az aerodimaika nem így működik.
Ha annyira "csodafegyver" lenne, akkor miért is van az, hogy nincs se J-10-en - kínai...!!! - de se EF, se Rafale, se Tejanál.
Ha annyira "csodafegyver" lenne, akkor miért is van az, hogy nincs se J-10-en - kínai...!!! - de se EF, se Rafale, se Tejanál.
.Mondom, az aerodimaika nem így működik.
Ha annyira "csodafegyver" lenne, akkor miért is van az, hogy nincs se J-10-en - kínai...!!! - de se EF, se Rafale, se Tejanál.
Az EF esetén eredetileg számoltak ezzel, az X-31-nek se poénból volt ilyen a szárnya.
A TEJAS delta szárnya meg lényegében ennek az "inverze", ott az belépőél első része a kevésbé meredek, a hátsó meg a meredekebb nyilazású:
Ez az oka, hogy a 23-as bizonyos állásszög felett a vezetett orsóból magától egy egyre növekvő átmérőjű palástorsót csinál, egyre növekvő állásszög mellett.Pár kép a MiG-23ML, UB "Практическая аэродинамика самолетов"-ból...
Kár a Szu-15-re hivatkozni, hiszen pont a MiG irodánál már jóval korábban kipróbálták a kettős nyilazású deltát. Mégpedig a MiG-21 egyik prototípusánál, sőt szárnyvégi fegyverhordozási képességgel!Igen. Pont én is így látom ezeket!
A Szu-15-höz találták ki a kettős nyilazású deltát, ami elég jól sikerült. Semmi akadálya nem lett volna a MIG-21-en való alkalmazásnak.
Szu-15TM:
A MIG-21I az nagy kedvencem. Frontvadásznak azzal a szárnnyal nem biztos, hogy jó lett volna, viszont a MIG-25 simán készülhetett volna ilyen szárnykialakítással, mint nagysebességű elfogó vadászgép.
(Ha bele gondolunk a Draken dizájnja hasonló és elég sikeres volt -e téren)
A szovjetek is gondolkodtak ezen:
Nekem magasan a 3. megoldás tetszik a legjobban, főleg ha alsószárnyas a koncepció.