MiG-23 Flogger (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 789
113
Kár a Szu-15-re hivatkozni, hiszen pont a MiG irodánál már jóval korábban kipróbálták a kettős nyilazású deltát. Mégpedig a MiG-21 egyik prototípusánál, sőt szárnyvégi fegyverhordozási képességgel!
Ez pedig a Je-6/2 volt, s a Je-6/3 már megint "hagyományos" delta volt, a folytatást pedig tudjuk.
Je-6/2:
mig21f-10.jpg


Je6/3:
mig21f-5.jpg




Mit több; a MiG-25-ös igényeddel is elkéstél!
Ugyanis az elfogó vadász változatok - ellentétben a felderítő/egyéb feladatú változatokkal - szintén kettős nyilazású szárnnyal rendelkeztek!
Vegyél csak szépen elő egy vonalzót!:mad:
mig25p-1.gif


Ahogy az orosz népmese mondja a vicc szerint:
Aki nem hiszi, annak utánajárunk!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

Nem látom a képeket. De a tény az, hogy a MIG-21-ből a tört delta vagy kettős delta szárny az a kínaiaknál került sorozatgyártásba.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 789
113
Kár a Szu-15-re hivatkozni, hiszen pont a MiG irodánál már jóval korábban kipróbálták a kettős nyilazású deltát. Mégpedig a MiG-21 egyik prototípusánál, sőt szárnyvégi fegyverhordozási képességgel!
Nem kár rá hivatkozni, hiszen megvalósult gép amely jobb mint a hagyományos szárnykialakítású.
Ahogyan a kínai kettős delta is jobb, mint a megvalósult MIG-21-es.

Mit több; a MiG-25-ös igényeddel is elkéstél!
Ugyanis az elfogó vadász változatok - ellentétben a felderítő/egyéb feladatú változatokkal - szintén kettős nyilazású szárnnyal rendelkeztek!
Vegyél csak szépen elő egy vonalzót!:mad:

Ezen azért kár dühöngened, mert nem volt ilyen igényem a MIG-25-re.
Azt a gépet a Drakanhez hasonló szárnykialakítással kellet volna elkészíteni.
De minimum a MIG-21I/Tu-144-es "ogival" delta szárnya lett volna a nyerő.
main-qimg-b4d7274dc29b81107d2b0c5e1343cc55

Az első az pl. a Mirage III megoldása, a második a MIG-21-é.
A 3. és a második kombója pl. a Mirage F1 , a 4. és a második kombója a Szu-15,
A 3. önmagában pl. a Vulcan, az 5 . önmagában pl. a Draken.
A 6. a Tu-144 a 7. az F-117.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 698
113
Nem kár rá hivatkozni, hiszen megvalósult gép amely jobb mint a hagyományos szárnykialakítású.
Ahogyan a kínai kettős delta is jobb, mint a megvalósult MIG-21-es.



Ezen azért kár dühöngened, mert nem volt ilyen igényem a MIG-25-re.
Azt a gépet a Drakanhez hasonló szárnykialakítással kellet volna elkészíteni.
De minimum a MIG-21I/Tu-144-es "ogival" delta szárnya lett volna a nyerő.
main-qimg-b4d7274dc29b81107d2b0c5e1343cc55

Az első az pl. a Mirage III megoldása, a második a MIG-21-é.
A 3. és a második kombója pl. a Mirage F1 , a 4. és a második kombója a Szu-15,
A 3. önmagában pl. a Vulcan, az 5 . önmagában pl. a Draken.
A 6. a Tu-144 a 7. az F-117.
Pedig ezt te írtad:
"...viszont a MIG-25 simán készülhetett volna ilyen szárnykialakítással, mint nagysebességű elfogó vadászgép..."

Dehogy dühöngök:):);)

Ezek szerint rosszul sikerült átadnom a szánt hangulatot.:(
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 789
113
A MIG-21I az nagy kedvencem. Frontvadásznak azzal a szárnnyal nem biztos, hogy jó lett volna, viszont a MIG-25 simán készülhetett volna ilyen szárnykialakítással, mint nagysebességű elfogó vadászgép.
(Ha bele gondolunk a Draken dizájnja hasonló és elég sikeres volt -e téren)
A szovjetek is gondolkodtak ezen:
132442-4331000d0d20e1d6cea41d21fc3fb742.jpg

Nekem magasan a 3. megoldás tetszik a legjobban, főleg ha alsószárnyas a koncepció.
Pedig ezt te írtad:
"...viszont a MIG-25 simán készülhetett volna ilyen szárnykialakítással, mint nagysebességű elfogó vadászgép..."
Lásd fentebb.
A MIG-25 hagyományos levágott végű delta szárnnyal rendelkezik, vízszintes farok vezérsíkkal.
Én meg azt mondtam, hogy vagy a MIG-21I szárnyát kellet volna alkalmazni (Ogival delta) vagy a Drakenét ami a "töröt nyíl" dizájn.
A MIG-31 koncepciókból is a 3-as tetszik.
Ezekre a MIG-25 nem is hasonlít....
A MIG-25 első protója 1964-ben repült. 1970-től állt szolgálatba.
A MIG-21I először 1968-ban repült.
A Szu-15TM 1971-es. (Akárcsak a MIG-21 SMT)
A MIG-23 előszéria 1969-es.
Elég zsúfolt időszak.

Én utólag úgy gondolom, hogy a szárnykialakítások tekintetében:
1. A Szu-15TM úgy jó ahogyan van.
2. A MIG-21BIS-nek már követnie kellet volna a Szu-15TM vonalat.
3. A MIG-25-nek vagy a MIG-23-as varriaszárnyával kellet volna készülnie vagy a MIG-21I deltájával. Optimálisabbak nagyobb sebességhez.
4. A MIG-23-nak kellet volna a MIG-25 szárnykialakításával készülnie. Optimálisabb manőverező harchoz.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 021
11 860
113
Még pár tíz-év és az indusok eljutnak a J-37 Viggenig:

800px-Saab_J_37_Viggen_3-view.svg.png


(...irónia "bekapcs"!)

...innen pedig már "csak" újabb pár évtized hozzá a hajtómű!!!


A svéd 1967 február 8.-án szállt fel! ...hajrá indusok! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos: (...irónia "kikapcs"!)
Az indiaiak már megállapodtak a svéedekkel a Viggen megvételéről, de a jenkik letiltották a hajtómű eladását, így az üzlet kútba esett.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 698
113
Lásd fentebb.
A MIG-25 hagyományos levágott végű delta szárnnyal rendelkezik, vízszintes farok vezérsíkkal.
Én meg azt mondtam, hogy vagy a MIG-21I szárnyát kellet volna alkalmazni (Ogival delta) vagy a Drakenét ami a "töröt nyíl" dizájn.
A MIG-31 koncepciókból is a 3-as tetszik.
Ezekre a MIG-25 nem is hasonlít....
A MIG-25 első protója 1964-ben repült. 1970-től állt szolgálatba.
A MIG-21I először 1968-ban repült.
A Szu-15TM 1971-es. (Akárcsak a MIG-21 SMT)
A MIG-23 előszéria 1969-es.
Elég zsúfolt időszak.

Én utólag úgy gondolom, hogy a szárnykialakítások tekintetében:
1. A Szu-15TM úgy jó ahogyan van.
2. A MIG-21BIS-nek már követnie kellet volna a Szu-15TM vonalat.
3. A MIG-25-nek vagy a MIG-23-as varriaszárnyával kellet volna készülnie vagy a MIG-21I deltájával. Optimálisabbak nagyobb sebességhez.
4. A MIG-23-nak kellet volna a MIG-25 szárnykialakításával készülnie. Optimálisabb manőverező harchoz.
A Szu-15T ráadásul két évvel korábbi ugyanezzel a szárnnyal:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 015
113
Kár a Szu-15-re hivatkozni, hiszen pont a MiG irodánál már jóval korábban kipróbálták a kettős nyilazású deltát. Mégpedig a MiG-21 egyik prototípusánál, sőt szárnyvégi fegyverhordozási képességgel!
Ez pedig a Je-6/2 volt, s a Je-6/3 már megint "hagyományos" delta volt, a folytatást pedig tudjuk.
Je-6/2:
mig21f-10.jpg


Je6/3:
mig21f-5.jpg




Mit több; a MiG-25-ös igényeddel is elkéstél!
Ugyanis az elfogó vadász változatok - ellentétben a felderítő/egyéb feladatú változatokkal - szintén kettős nyilazású szárnnyal rendelkeztek!
Vegyél csak szépen elő egy vonalzót!:mad:
mig25p-1.gif


Ahogy az orosz népmese mondja a vicc szerint:
Aki nem hiszi, annak utánajárunk!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
.
A Szu-15 azért jó példa mert ott az aerodinamika volt a cél, illetve elmondható, hogy egy rendszeresitésre került hosszú időn át szolgált tipus.
.
A Je-6/2 esetében meg az volt a szándék, hogy a szárny végére felpakolhassanak légiharc rakéta inditót. Ez visszatérő kisérletezés volt a szovjeteknél, de sose valósult meg élesben. A Je-6/2 vonal is azért nem ment tovább, mert a szárnyvégi rakéta nem vált be.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
A tízes évek második felében komolyabb harcok folytak Líbia középső térségében. A Haftár vezette Líbiai Nemzeti Hadsereg MiG-23UB, MiG-21bis vadász és Mi-24P harcihelikoptereket küldött a térségbe, támogatva azokkal szárazföldi erőit. A 8008-as oldalszámú kétüléses MiG-23UB többször is feltűnt ekkoriban a térségben.

A fenti videóban a 8008-as MiG-23UB Brak repülőteréről száll fel bombafegyverzettel 2017-ben. A Kadhafi-korszakban a Brak-i repülőtéren települt a Líbiai Arab Légierő harmadik repülőakadémiája, három századnyi, közel 80 L-39-es Albatrossal – amit Csehszlovák személyzet üzemeltetett - valamint egy századnyi MiG-23MSz/UB vadászgéppel, kiképzési céllal. 2017-ben ezek a helyi repülőgépek már nem üzemeltek, a videón látható 8008-as MiG-23UB a Földközi-tenger partjáról, Benina repülőteréről érkezett ide a Szahara szívébe.


Dy-FYuc-EWs-AEWz-CL.jpg

A 8008-as MiG-23UB 2019-ben is feltűnt a szaharai térségben, támogatva a harcokat, de ekkor már a Sabha repülőterén – lásd fotó. Sabhán az olaszok által üzemeltett SF.260-assal dolgozó repülőiskola működött a Kadhafi-korszakban, valamint a líbiai MiG-25-ösök helyi ipari hátterét adó üzem üzemelt itt a nyolcvanas-kilencvenes években.


A 8008-as MiG-23UB egyébként 1980-ban épült a Szovjetúnióban az irkutszki üzemben és 2006 körül esett át élettartamnövelő, ipari nagyjavításon Oroszországban, a Kubika repülőterén működő 121-es számú üzemben.

A dél-líbiai harcokat támogató "Nemzeti" erők MiG-23UB, MiG-21bis és Mi-24P típusai, Brak repülőterén:
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 994
53 885
113
A tízes évek második felében komolyabb harcok folytak Líbia középső térségében. A Haftár vezette Líbiai Nemzeti Hadsereg MiG-23UB, MiG-21bis vadász és Mi-24P harcihelikoptereket küldött a térségbe, támogatva azokkal szárazföldi erőit. A 8008-as oldalszámú kétüléses MiG-23UB többször is feltűnt ekkoriban a térségben.

A fenti videóban a 8008-as MiG-23UB Brak repülőteréről száll fel bombafegyverzettel 2017-ben. A Kadhafi-korszakban a Brak-i repülőtéren települt a Líbiai Arab Légierő harmadik repülőakadémiája, három századnyi, közel 80 L-39-es Albatrossal – amit Csehszlovák személyzet üzemeltetett - valamint egy századnyi MiG-23MSz/UB vadászgéppel, kiképzési céllal. 2017-ben ezek a helyi repülőgépek már nem üzemeltek, a videón látható 8008-as MiG-23UB a Földközi-tenger partjáról, Benina repülőteréről érkezett ide a Szahara szívébe.


Dy-FYuc-EWs-AEWz-CL.jpg

A 8008-as MiG-23UB 2019-ben is feltűnt a szaharai térségben, támogatva a harcokat, de ekkor már a Sabha repülőterén – lásd fotó. Sabhán az olaszok által üzemeltett SF.260-assal dolgozó repülőiskola működött a Kadhafi-korszakban, valamint a líbiai MiG-25-ösök helyi ipari hátterét adó üzem üzemelt itt a nyolcvanas-kilencvenes években.


A 8008-as MiG-23UB egyébként 1980-ban épült a Szovjetúnióban az irkutszki üzemben és 2006 körül esett át élettartamnövelő, ipari nagyjavításon Oroszországban, a Kubika repülőterén működő 121-es számú üzemben.

A dél-líbiai harcokat támogató "Nemzeti" erők MiG-23UB, MiG-21bis és Mi-24P típusai, Brak repülőterén:



Micsoda életutat futnak be egyes szovjet gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 710
15 490
113
A tízes évek második felében komolyabb harcok folytak Líbia középső térségében. A Haftár vezette Líbiai Nemzeti Hadsereg MiG-23UB, MiG-21bis vadász és Mi-24P harcihelikoptereket küldött a térségbe, támogatva azokkal szárazföldi erőit. A 8008-as oldalszámú kétüléses MiG-23UB többször is feltűnt ekkoriban a térségben.

A fenti videóban a 8008-as MiG-23UB Brak repülőteréről száll fel bombafegyverzettel 2017-ben. A Kadhafi-korszakban a Brak-i repülőtéren települt a Líbiai Arab Légierő harmadik repülőakadémiája, három századnyi, közel 80 L-39-es Albatrossal – amit Csehszlovák személyzet üzemeltetett - valamint egy századnyi MiG-23MSz/UB vadászgéppel, kiképzési céllal. 2017-ben ezek a helyi repülőgépek már nem üzemeltek, a videón látható 8008-as MiG-23UB a Földközi-tenger partjáról, Benina repülőteréről érkezett ide a Szahara szívébe.


Dy-FYuc-EWs-AEWz-CL.jpg

A 8008-as MiG-23UB 2019-ben is feltűnt a szaharai térségben, támogatva a harcokat, de ekkor már a Sabha repülőterén – lásd fotó. Sabhán az olaszok által üzemeltett SF.260-assal dolgozó repülőiskola működött a Kadhafi-korszakban, valamint a líbiai MiG-25-ösök helyi ipari hátterét adó üzem üzemelt itt a nyolcvanas-kilencvenes években.


A 8008-as MiG-23UB egyébként 1980-ban épült a Szovjetúnióban az irkutszki üzemben és 2006 körül esett át élettartamnövelő, ipari nagyjavításon Oroszországban, a Kubika repülőterén működő 121-es számú üzemben.

A dél-líbiai harcokat támogató "Nemzeti" erők MiG-23UB, MiG-21bis és Mi-24P típusai, Brak repülőterén:
Wow, ez a 2006-os üzemidő hosszabbítás érdekesen hangzik. Kíváncsi lennék, hogy így mennyi üzemidőt kaphatott. Ha jól emlékszem a MIG-23-asnak alapból kevés volt a tervezett üzemideje.
 
  • Tetszik
Reactions: Galcom

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
Wow, ez a 2006-os üzemidő hosszabbítás érdekesen hangzik. Kíváncsi lennék, hogy így mennyi üzemidőt kaphatott. Ha jól emlékszem a MIG-23-asnak alapból kevés volt a tervezett üzemideje.

A Haftár vezette keleti líbiai erők 2015 után tettek üzemképessé 11 darab MiG-23-ast, a kelet líbiai Benina és Labraq repülőterén, hogy azokkal támogathassák erőiket.
  • Három MiG-23MLD (MLAE-2) közül csak egy
  • Négy MiG-23UB kétüléses közül csak kettő
  • Négy MiG-23BN közül egy sem
esett át az ENSZ szankciók ezredforduló utáni feloldását követően, élettartamnövelő ipari nagyjavításon Oroszországban vagy Ukarjában. A többi nyolc MiG-23MLD/UB/BN „felélesztését” és üzemeltetését helyben, kreatívan oldották meg, a többi gép kanibalizálásával. Például a 144-es és a 453-as oldalszámú MiG-23MLD (MLAE-2) vadászrepülőgép, úgy harcolt 2015 után, hogy a nyolcvanas évek közepei gyártása után, soha nem látott ipari szintű karbantartást!

Szóval nem igazán foglalkoztak a MiG-23-as gyártó által eredetileg, vagy a nagyjavítást végző üzem által megadott repült óra, vagy naptári időszak korlátozásaival. :cool:


12514078-1111907648839498-1313695870718659920-o.jpg

Fotó: A Haftár vezette erők 453-as oldalszámú MiG-23MLD (MLAE-2) vadászrepülőgépe, ami úgy lett üzemképessé téve 2015 után Benina repülőterén, hogy soha nem került korábban ipari nagyjavításra Oroszországban, vagy Ukrajnában.

193398052-3944534535581845-1577238374353729190-n.jpg

Fotó: Egyébként Haftár erőinek MiG-23-asait, 2020 körül az oroszok által szállított Szu-24M frontbombázók váltották.

1-IR692kw-VTxvh-A5-Eh7k5k3-A.jpg

Fotó: A teljes képhez hozzátartozik, hogy az ezredforduló után nagyjavított, líbiai MiG-23MLD/UB vadászgépek nagyrésze az ellenfél, a nyugati erők kezén maradt, amik ukrán támogatással repültek ekkoriban.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A Haftár vezette keleti líbiai erők 2015 után tettek üzemképessé 11 darab MiG-23-ast, a kelet líbiai Benina és Labraq repülőterén, hogy azokkal támogathassák erőiket.
  • Három MiG-23MLD (MLAE-2) közül csak egy
  • Négy MiG-23UB kétüléses közül csak kettő
  • Négy MiG-23BN közül egy sem
esett át az ENSZ szankciók ezredforduló utáni feloldását követően, élettartamnövelő ipari nagyjavításon Oroszországban vagy Ukarjában. A többi nyolc MiG-23MLD/UB/BN „felélesztését” és üzemeltetését helyben, kreatívan oldották meg, a többi gép kanibalizálásával. Például a 144-es és a 453-as oldalszámú MiG-23MLD (MLAE-2) vadászrepülőgép, úgy harcolt 2015 után, hogy a nyolcvanas évek közepei gyártása után, soha nem látott ipari szintű karbantartást!

Szóval nem igazán foglalkoztak a MiG-23-as gyártó által eredetileg, vagy a nagyjavítást végző üzem által megadott repült óra, vagy naptári időszak korlátozásaival. :cool:


12514078-1111907648839498-1313695870718659920-o.jpg

Fotó: A Haftár vezette erők 453-as oldalszámú MiG-23MLD (MLAE-2) vadászrepülőgépe, ami úgy lett üzemképessé téve 2015 után Benina repülőterén, hogy soha nem került korábban ipari nagyjavításra Oroszországban, vagy Ukrajnában.

193398052-3944534535581845-1577238374353729190-n.jpg

Fotó: Egyébként Haftár erőinek MiG-23-asait, 2020 körül az oroszok által szállított Szu-24M frontbombázók váltották.

1-IR692kw-VTxvh-A5-Eh7k5k3-A.jpg

Fotó: A teljes képhez hozzátartozik, hogy az ezredforduló után nagyjavított, líbiai MiG-23MLD/UB vadászgépek nagyrésze az ellenfél, a nyugati erők kezén maradt, amik ukrán támogatással repültek ekkoriban.
Angolában ilyesmiről nem is hallottak. Szétesésig repülték őket, oszt nyóc.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Még pár tíz-év és az indusok eljutnak a J-37 Viggenig:

800px-Saab_J_37_Viggen_3-view.svg.png


(...irónia "bekapcs"!)

...innen pedig már "csak" újabb pár évtized hozzá a hajtómű!!!


A svéd 1967 február 8.-án szállt fel! ...hajrá indusok! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos: (...irónia "kikapcs"!)


Az adott elérendő célhoz optimalizált kettős-delta a korábban felsorolt sok probléma javát megoldja, nagyos kevés veszteség árán. Érthetetlen miért nem alkalmazták.
...és ennek még jobb/legjobb(kb.) változatának tartom a "változó nyilazású" kettős deltát, aminek a Szu-17/-20/-22 szárnyát, még inkább annak --virtuális-- tovább fejlesztését tartom.

Az orosz viszonyokat utólag megismerve, ez lehetetlen lett volna a tervező irodák közötti --mint utólag látható-- hátrányos eredményű versengés miatt!!!
A Vulcan Bnek egyből hármas deltája van. A Concordenak meg folyamatos görbületű.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
A véleményedre lennék kiváncsi, kedves Allesmor. Szerinted a legjobb 23as elérte-e a legrégebbi F-16 harci értékét? Nem papíron.
A repülési teljesítményt tekintve a MiG-23MLD esetében kifejezetten az F-16A elérése-felülmúlása volt a cél, ez részben sikerült is. Az utolsó MLD-k radarja és tűzvezető rendszere a 9.13-as MiG-29-esével volt rokon, a fegyverzet BVR volt, továbbá volt egy elég jó hőpellengátora is.
Jó pilótával és megfelelő harci információk birtokában (AWACS támogatás, korrekt vadászirányítás) az utolsó MLD-k jobbak lehettek, mint a legelső F-16A-k.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 789
113
Mert a 23as már meghaladta a képességeikat.

Emlékeim szerint a MIG-21-est tovább gyártották, mint a MIG-23-ast.
E mellet a MIG-23-as kb. az első 10 évében lényegében nem volt bevethető vadászgép.
A MIG-23ML volt belőle az első normálisan használható verzió.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo