MiG-23 Flogger (Mikojan-Gurjevics)

Arra számítottak, hogy a gép eléri a La Manche csatornát és a vízbe zuhan.
 
Miért nem lőtték le látták,hogy nincs benne pilóta.

A NATO-gépeknek végig feltételes tűzparancsuk volt, "ha biztos, hogy lakatlan területre fog zuhanni". Na, ebben a sűrűn lakott terület miatt nem voltak biztosak, így a végén már csak arra vártak hogy elérje a tengert, és akkor fognak lőni, de ahhoz meg kevés volt a keró a 23-ban.
 
Nem állítólag, hanem biztosan elfogták NATO gépek, az éppen fent levő E-3 már jóval a határ átlépése előtt kiszúrta a szokatlanul repülő gépet.

Kezdetben asszem F-15 aztán végül már talán francia Mirage F.1 is követte, de azért nem kaptak lelövési parancsot, mert nem tudták garantálni, hogy nem esik lakott területre a maradék. Aztán ez lett a vége...
 
Ha jól emlékszem Sármelléken is történt hasonló eset. Szintén Mig-23-as volt a szenvedő alany.
 
Mennyire lehetett volna szétlőni rakétával egy F-15 vagy Mirage F.1 géppárnak?Arra gondolok,hogy mind a két gép rálövi az összes rakétáját ami nála van(nem tudom,hogy abban az időben is 2db IR volt-e az általános készültségi fegyverzet).
 
Mennyire lehetett volna szétlőni rakétával egy F-15 vagy Mirage F.1 géppárnak?Arra gondolok,hogy mind a két gép rálövi az összes rakétáját ami nála van(nem tudom,hogy abban az időben is 2db IR volt-e az általános készültségi fegyverzet).

Akkoriban még teljes rakéta-javadalmazással repült a készültség (F-15-ön 4 lokátoros, 4 infra-rakéta), de ez nem sokat segített volna.
Nem lehet egy repülőgépet úgy szétlőni, hogy a lezuhanó darabok kárt ne tennének ha lakott területen érnek földet. A MiG-23 hajtóműve több mint egy tonna, ha ezt "megbontja" a rakéta, akkor vörösen izzó turbinalapát-repeszek záporoznak az égből. Ha több rakétával találják el a gépet, ráadásként akkor is többszáz minimum 5-10 kilós fémhulladék zuhan le sokszáz km/ó sebességgel! Lakott területen ez tömegkatasztrófát okozna.
 
Ráadásul úgy, hogy nagy magasságban repülve több km-en szóródva szét és lángolva, mert a tüzelőanyag az égne. A hajtómű biztosan egybenmaradna és nem lehetne megjósolni, hogy hol ér földet. A gép végül egy épületre esett, ahol sajnos így is meghalt egy ember, de nem volt az, ami egy tipikus repülőgép lezuhanást követ, tűzgolyó és hatalmas tűz.
 
Egy érdekes kép.
mig-23_01.jpg

MiG-23_3.jpg

MiG-23_5.jpg

MiG-23_4.jpg

MiG-23_2.jpg
 
Amúgy ezt a kóborlós történetet a beszélgetés elején már kiveséztétek egyszer. :D
 
A festés még elmegy de hogy a kerekek a betonba ágyazódtak! A birkabornyak nem tudták volna megemelni az MLD-t?