Vojennaja Prijomka legújabb adása. Benne MiG-35
Nem rossz,de valahogy nem jön át az érzés amit sugallni szeretne. Régi sárkány, de új belső. Ahogy a GLIC egyik berepülőpilótája nyilatkozta, ez már nem az "ébresztőóra", a jó öreg régi 29-es. A hagyományos, mutatós műszerek garmadája miatt kapta tőlük a 29-es az "ébresztőóra" becenevet. A MiG-35-nél,jóval kevesebbet kell benézni a kabinba, mint a 29-esben mert még több infó megjelenik a HUD-on,és az UFC-n,továbbá a korszerű repülésvezérlő rendszer miatt kevesebb energiát kell fordítani a gép vezetésére a pilóták szerint. A műsorban nem nyilatkoztak a MiG gyári pilótái, a megszólaló hajózók kizárólag a GLIC és a Sztrizsi állományából kerültek ki. A GLIC a 929-ik,Cskalovról Elnevezett Állami Repülési Kutató Intézet, Aktyubinszkban. Itt végzik minden új katonai típus állami berepülési programját. A Sztrizsi pilótája azt emeli ki az új típussal kapcsolatban, hogy több üzemanyagot vihet, nőtt a hatótávja, továbbá ami szerinte nagyon fontos, hogy most már beépítve van mozgótérképes, műholdas navigációs rendszer, ami az ő régi 29-eseiben nincs. Így az új típussal például könnyebb lesz egy külföldi áttelepülés. A gépnek két változata lesz: egy kétüléses és egy együléses. Az együlésesnél a hátsó kabinban a katapultülés és a hátsó műszerfal helyére további üzemanyag kerül(nem mondták,hogy mennyi). A berepülő pilóták szerint ez nem zavaró. Alkalmazandó fegyverek: az irányított fegyverek sok fajtáját alkalmazhatja. Az egyik prototípuson TV vezérlésű bombákat, a másikon légiharc rakétákat láthatunk.
A gép manőverezőképessége: a két prototípus egy nyitott rámpájú An-72-essel kötelékezett, manőverezőképességének, és kiváló irányíthatóságának bemutatására az egyik gép 5 méterre megközelítette azt. Ezen kívül nyitott törzsféklap mellett pár látványos csúsztatást is végzett a pilóta. Ez azt hivatott demonstrálni, hogy a gép hajtóművei teljesen hagyományosak lesznek, nem kapnak TVC rendszert, mint ahogy arról korábban szó volt, és a minisztériumi elvárások közt is szerepelt.A MiG cég főtervezője szerint ők a korszerű,új teljesen digitális, hazai FbW rendszerre alapoznak a TVC helyett. Mert a rendszer elhagyása jelentős súlymegtakarítást hoz, így további üza, és fegyverzet mehet a gépbe/gépre. Ezen kívül sokkal olcsóbbá is teszi a gépet, amivel a hazai felhasználók mellett főleg a külföldi MiG-29-es üzemeltetőket célozzák meg. A gép építéséhez kapcsolódó két földi tesztet is látunk. Egy eső és egy porkamrás tesztet. Az eső és a porkamrában több hétig tartanak bizonyos érzékeny alkatrészeket, ellenőrizvén a hermetikusságukat,az egész életciklusukra vonatkozóan. Láttunk még egy centrifugát is, ahol az eszközt bemutató szakember szerint főleg az elektronikát, de más lényeges elemeket is tesztelnek. A repülőgép max engedélyezett terhelési többese +9g. A szakember elmondása szerint itt +100g-ig terhelik az eszközöket,főleg az elektronikát, hogy biztosak legyenek a képességeiben.
A gép manőverezőképességét a gyakorlatban is bemutatták kedvenc riporterünknek: a gép kis sebességű, nagy állásszögű áthúzásokat,húzott fordulókat utánégetővel, orsókat, ferde bukfenceket hajtott végre. Én nem voltam túlzottan elájulva tőle, a nagy állásszögű manővernél sem lassított 300 alá a pilótákat a földről irányító társuk szerint. A bemutató során a túlterhelés -0,5 és +6g között változott. Engem nem győzött meg arról,hogy nem is kell TVC őszintén szólva gyengébbnek tűnt a gép mint egy alap 29-es. Olyan manővereket mint egy Szu-57-estől (laposdugó és társai) egyáltalán nem lehetett látni, de még olyat sem, mint amit a 711-es oldalszámú régi Szu-35-östől ami a különleges FbW rendszerével bemutatta, hogy bizonyos "csodamanőverekhez" nem kell TVC elég a kiváló aerodinamika,és egy szuperfejlett FbW rendszer. A MiG-35 ezzel próbálkozott most, de engem nem sikerült meggyőznie. Lesz AESA radar, de nem sokat beszéltek róla.Persze nem azt állítom,hogy rossz gép lenne, de szerintem így komoly lemaradásban van az új Szu-35SZ-hez képest. A Szu-57-ről nem is beszélve, de az már egy teljesen "másik kávéház"