MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Még egyszer kérdem: Összehasonlítottad a két géptípus hajtóműveinek adatait?


Aha, hát tényleg nincs; minimális a fajlagos fogyasztásbeli különbség az összes rezsimen - főleg a teljesítménnyel összevetve.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lyulka_AL-21
https://en.wikipedia.org/wiki/Tumansky_R-29
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_RM12

Esetleg mi lenne, ha számolnál puffogás helyett?

Behányni meg a kijózanítóban szoktak, s nem egy - valamennyire - szakfórumon.
Szokjál már le az ordenáré stílusodról, kicsit kezdem unni.
Egy pontból extrapolálni fajlagos fogyasztást. Fincsi...
A másik ami nem esett le, hogy ha a variaszárny miatt kisebb teljesítménnyel is megy azonos sebesség?

Te dobtad be egyik fő érvként a kevesebb üzemanyagot, ami egész egyszerűen nem igaz.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Yeysk-ből, a haditengerészeti légibázisról felszálló MiG-29-es (gondolom ezek alapján, hogy MiG-29K), valamilyen oknál fogva ledobta az üzemanyaggal teli póttartályait, egy autósiskola gyakorlópályájára. Szerencsére személyi sérülés nem történt.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Yeysk-ből, a haditengerészeti légibázisról felszálló MiG-29-es (gondolom ezek alapján, hogy MiG-29K), valamilyen oknál fogva ledobta az üzemanyaggal teli póttartályait, egy autósiskola gyakorlópályájára. Szerencsére személyi sérülés nem történt.
Ahogy a csíkozásból és a formájából látom, ez az egyik szárny alatti tartály volt.
Aszimmetrikusan mínusz egy tonna, felszállás közben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Vojennaja Prijomka legújabb adása. Benne MiG-35
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem rossz,de valahogy nem jön át az érzés amit sugallni szeretne. Régi sárkány, de új belső. Ahogy a GLIC egyik berepülőpilótája nyilatkozta, ez már nem az "ébresztőóra", a jó öreg régi 29-es. A hagyományos, mutatós műszerek garmadája miatt kapta tőlük a 29-es az "ébresztőóra" becenevet. A MiG-35-nél,jóval kevesebbet kell benézni a kabinba, mint a 29-esben mert még több infó megjelenik a HUD-on,és az UFC-n,továbbá a korszerű repülésvezérlő rendszer miatt kevesebb energiát kell fordítani a gép vezetésére a pilóták szerint. A műsorban nem nyilatkoztak a MiG gyári pilótái, a megszólaló hajózók kizárólag a GLIC és a Sztrizsi állományából kerültek ki. A GLIC a 929-ik,Cskalovról Elnevezett Állami Repülési Kutató Intézet, Aktyubinszkban. Itt végzik minden új katonai típus állami berepülési programját. A Sztrizsi pilótája azt emeli ki az új típussal kapcsolatban, hogy több üzemanyagot vihet, nőtt a hatótávja, továbbá ami szerinte nagyon fontos, hogy most már beépítve van mozgótérképes, műholdas navigációs rendszer, ami az ő régi 29-eseiben nincs. Így az új típussal például könnyebb lesz egy külföldi áttelepülés. A gépnek két változata lesz: egy kétüléses és egy együléses. Az együlésesnél a hátsó kabinban a katapultülés és a hátsó műszerfal helyére további üzemanyag kerül(nem mondták,hogy mennyi). A berepülő pilóták szerint ez nem zavaró. Alkalmazandó fegyverek: az irányított fegyverek sok fajtáját alkalmazhatja. Az egyik prototípuson TV vezérlésű bombákat, a másikon légiharc rakétákat láthatunk.
A gép manőverezőképessége: a két prototípus egy nyitott rámpájú An-72-essel kötelékezett, manőverezőképességének, és kiváló irányíthatóságának bemutatására az egyik gép 5 méterre megközelítette azt. Ezen kívül nyitott törzsféklap mellett pár látványos csúsztatást is végzett a pilóta. Ez azt hivatott demonstrálni, hogy a gép hajtóművei teljesen hagyományosak lesznek, nem kapnak TVC rendszert, mint ahogy arról korábban szó volt, és a minisztériumi elvárások közt is szerepelt.A MiG cég főtervezője szerint ők a korszerű,új teljesen digitális, hazai FbW rendszerre alapoznak a TVC helyett. Mert a rendszer elhagyása jelentős súlymegtakarítást hoz, így további üza, és fegyverzet mehet a gépbe/gépre. Ezen kívül sokkal olcsóbbá is teszi a gépet, amivel a hazai felhasználók mellett főleg a külföldi MiG-29-es üzemeltetőket célozzák meg. A gép építéséhez kapcsolódó két földi tesztet is látunk. Egy eső és egy porkamrás tesztet. Az eső és a porkamrában több hétig tartanak bizonyos érzékeny alkatrészeket, ellenőrizvén a hermetikusságukat,az egész életciklusukra vonatkozóan. Láttunk még egy centrifugát is, ahol az eszközt bemutató szakember szerint főleg az elektronikát, de más lényeges elemeket is tesztelnek. A repülőgép max engedélyezett terhelési többese +9g. A szakember elmondása szerint itt +100g-ig terhelik az eszközöket,főleg az elektronikát, hogy biztosak legyenek a képességeiben.
A gép manőverezőképességét a gyakorlatban is bemutatták kedvenc riporterünknek: a gép kis sebességű, nagy állásszögű áthúzásokat,húzott fordulókat utánégetővel, orsókat, ferde bukfenceket hajtott végre. Én nem voltam túlzottan elájulva tőle, a nagy állásszögű manővernél sem lassított 300 alá a pilótákat a földről irányító társuk szerint. A bemutató során a túlterhelés -0,5 és +6g között változott. Engem nem győzött meg arról,hogy nem is kell TVC őszintén szólva gyengébbnek tűnt a gép mint egy alap 29-es. Olyan manővereket mint egy Szu-57-estől (laposdugó és társai) egyáltalán nem lehetett látni, de még olyat sem, mint amit a 711-es oldalszámú régi Szu-35-östől ami a különleges FbW rendszerével bemutatta, hogy bizonyos "csodamanőverekhez" nem kell TVC elég a kiváló aerodinamika,és egy szuperfejlett FbW rendszer. A MiG-35 ezzel próbálkozott most, de engem nem sikerült meggyőznie. Lesz AESA radar, de nem sokat beszéltek róla.Persze nem azt állítom,hogy rossz gép lenne, de szerintem így komoly lemaradásban van az új Szu-35SZ-hez képest. A Szu-57-ről nem is beszélve, de az már egy teljesen "másik kávéház"
 
A 9.15-ös sárkányára építő "új" 29-esek ugyanúgy stabilak statikusan, mint a 9.12 és 9.13-as típusok. Az FbW nem ad hozzájuk sokat, talán csak a nagyobb felületű vízszintes vezérsík és a nagyobb felületű szárnyak. De nehezebb is a gép.
Kb úgy kell elképzelni, hogy az FbW-s 29-es variánsok kb annyit tudnak, mint a szintén FbW-s F-16-os család, míg a Szu-27-es família kb azt tudja, mint az F/A-18C/D.
Ezek a MiG-35-ösök el vannak nehezülve, a legjobb jóindulattal dinamizmusban kb a Super Hornet szintjét lépik meg. Vagy a Gripenét.
A mai kínálatban ezt jócskán felülmúlja a Typhoon, az egy hajtóműves F-35A, de még a Rafale is. És egyik se TVC-s.
Ráadásul az orosz légierő számára hamarosan legyártott 96 darab már javában kipróbált Szu-35Sz tényleg minden aspektusból felülmúlja.
 
A gép manőverezőképességét a gyakorlatban is bemutatták kedvenc riporterünknek: a gép kis sebességű, nagy állásszögű áthúzásokat,húzott fordulókat utánégetővel, orsókat, ferde bukfenceket hajtott végre. Én nem voltam túlzottan elájulva tőle, a nagy állásszögű manővernél sem lassított 300 alá a pilótákat a földről irányító társuk szerint. A bemutató során a túlterhelés -0,5 és +6g között változott. Engem nem győzött meg arról,hogy nem is kell TVC őszintén szólva gyengébbnek tűnt a gép mint egy alap 29-es. Olyan manővereket mint egy Szu-57-estől (laposdugó és társai) egyáltalán nem lehetett látni, de még olyat sem, mint amit a 711-es oldalszámú régi Szu-35-östől ami a különleges FbW rendszerével bemutatta, hogy bizonyos "csodamanőverekhez" nem kell TVC elég a kiváló aerodinamika,és egy szuperfejlett FbW rendszer. A MiG-35 ezzel próbálkozott most, de engem nem sikerült meggyőznie. Lesz AESA radar, de nem sokat beszéltek róla.Persze nem azt állítom,hogy rossz gép lenne, de szerintem így komoly lemaradásban van az új Szu-35SZ-hez képest. A Szu-57-ről nem is beszélve, de az már egy teljesen "másik kávéház"
A TVC nem növeli az abszolút repülési teljesítményt, erről n+1-szer volt már szó.

Eleve ott kezdődik, hogy az M0.6 feletti tartományban a légiharcok jellemző magasságában nem is üzemel. Ez asszem a Szu-30MKI gépekre vonatkozik, de csodák nincsenek.

oezaBgj.png
 
A TVC nem növeli az abszolút repülési teljesítményt, erről n+1-szer volt már szó.

Eleve ott kezdődik, hogy az M0.6 feletti tartományban a légiharcok jellemző magasságában nem is üzemel. Ez asszem a Szu-30MKI gépekre vonatkozik, de csodák nincsenek.

oezaBgj.png

TVC és TVC közt is akad különbség. A NASA Dryden F-15 ACTIVE programja során a TVC üzemi tartományát Mach 1.95-ig és 13000 méterig terjesztették ki.
Ahogy a Raptor is képes hangsebesség, illetve 30k láb felett még használni a TVC-t.
Végeztek nagyobb magasságból leborítást úgy, hogy a hagyományos vezérlésű gépekhez képest jóval kisebb magasságvesztéssel már az ellenkező irányba haladt a gép.
 
TVC és TVC közt is akad különbség. A NASA Dryden F-15 ACTIVE programja során a TVC üzemi tartományát Mach 1.95-ig és 13000 méterig terjesztették ki.
Ahogy a Raptor is képes hangsebesség, illetve 30k láb felett még használni a TVC-t.
Végeztek nagyobb magasságból leborítást úgy, hogy a hagyományos vezérlésű gépekhez képest jóval kisebb magasságvesztéssel már az ellenkező irányba haladt a gép.
Csak ezek közül csak az F-22 van hadrendben és nem orosz gép.
 
A TVC nem növeli az abszolút repülési teljesítményt, erről n+1-szer volt már szó.

Eleve ott kezdődik, hogy az M0.6 feletti tartományban a légiharcok jellemző magasságában nem is üzemel. Ez asszem a Szu-30MKI gépekre vonatkozik, de csodák nincsenek.

oezaBgj.png

A gép megrendeléséhez elvárás volt a TVC rendszer, a Védelmi Minisztérium részéről is. Az első hivatalos bemutatónál, amikor Beljajev, a gyár jelenlegi főpilótája repült egyet, Szljuszár és egyéb nagy fejesek jelenlétében,akkor emlékeim szerint azt mondták,hogy még nincs,de a véglegesben ott lesz. A bemutatót egyébként Putyin elnök egy élő videókonferenciában követte, beszélt is a pilótával, és Szljuszárral, az OAK vezérével is. Ehhez képest, most azt mondják,hogy nem lesz és nem is kell. A 711- oldalszámú Szu-37-esről miután visszaépítették Szu-35-re én ezt el is hittem. Mert láttam a koreai repülését például.Nagy valószínűséggel az volt a valaha épült legjobb manőverezőképességű, nem TVC-s szuperszonikus vadász. Erről a gépről nem hiszem el,hogy ne kellene neki. Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a Klimov nem tudott egy normális TVC-t létrehozni. Egy olyat aminek vállalható üzemideje van és nincs elképesztően magas karbantartási igénye, ami már veszteségessé/túl drágává tenné az egész projectet. A Ljuka Szaturnnak ez ment, ott van rá számos példa, és ezért lesz TVC-s a Szu-57 végleges hajtóműve is, mert ők már rájöttek a csízióra. A Klimov egy másik utat választott ami sajnos zsákutca lett. A Szaturnhoz nem mehetnek oda segítséget kérni, mert az nagy égés volna nekik. Úgy látszik önállóan / Szaljut segítségével képtelenek tövább lépni,így inkább feladták a dolgot. Ezt viszont nem lehet kommunikálni a nyilvánosság és a leendő vevők felé, így jött az a szöveg, hogy a MiG-35-re nem is kell TVC, mert olyan szuper FbW rendszere van. Csak amit eddig mutatott, abból én ezt pont nem láttam.
 
A gép megrendeléséhez elvárás volt a TVC rendszer, a Védelmi Minisztérium részéről is. Az első hivatalos bemutatónál, amikor Beljajev, a gyár jelenlegi főpilótája repült egyet, Szljuszár és egyéb nagy fejesek jelenlétében,akkor emlékeim szerint azt mondták,hogy még nincs,de a véglegesben ott lesz. A bemutatót egyébként Putyin elnök egy élő videókonferenciában követte, beszélt is a pilótával, és Szljuszárral, az OAK vezérével is. Ehhez képest, most azt mondják,hogy nem lesz és nem is kell. A 711- oldalszámú Szu-37-esről miután visszaépítették Szu-35-re én ezt el is hittem. Mert láttam a koreai repülését például.Nagy valószínűséggel az volt a valaha épült legjobb manőverezőképességű, nem TVC-s szuperszonikus vadász. Erről a gépről nem hiszem el,hogy ne kellene neki. Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a Klimov nem tudott egy normális TVC-t létrehozni. Egy olyat aminek vállalható üzemideje van és nincs elképesztően magas karbantartási igénye, ami már veszteségessé/túl drágává tenné az egész projectet. A Ljuka Szaturnnak ez ment, ott van rá számos példa, és ezért lesz TVC-s a Szu-57 végleges hajtóműve is, mert ők már rájöttek a csízióra. A Klimov egy másik utat választott ami sajnos zsákutca lett. A Szaturnhoz nem mehetnek oda segítséget kérni, mert az nagy égés volna nekik. Úgy látszik önállóan / Szaljut segítségével képtelenek tövább lépni,így inkább feladták a dolgot. Ezt viszont nem lehet kommunikálni a nyilvánosság és a leendő vevők felé, így jött az a szöveg, hogy a MiG-35-re nem is kell TVC, mert olyan szuper FbW rendszere van. Csak amit eddig mutatott, abból én ezt pont nem láttam.
Van videó arról az említett repülésről?
 
A 9.15-ös sárkányára építő "új" 29-esek ugyanúgy stabilak statikusan, mint a 9.12 és 9.13-as típusok. Az FbW nem ad hozzájuk sokat, talán csak a nagyobb felületű vízszintes vezérsík és a nagyobb felületű szárnyak. De nehezebb is a gép.
Kb úgy kell elképzelni, hogy az FbW-s 29-es variánsok kb annyit tudnak, mint a szintén FbW-s F-16-os család, míg a Szu-27-es família kb azt tudja, mint az F/A-18C/D.
Ezek a MiG-35-ösök el vannak nehezülve, a legjobb jóindulattal dinamizmusban kb a Super Hornet szintjét lépik meg. Vagy a Gripenét.
A mai kínálatban ezt jócskán felülmúlja a Typhoon, az egy hajtóműves F-35A, de még a Rafale is. És egyik se TVC-s.
Ráadásul az orosz légierő számára hamarosan legyártott 96 darab már javában kipróbált Szu-35Sz tényleg minden aspektusból felülmúlja.

Ismét egyetértünk. Szerintem egyszerűen életben akarják tartani a MiG-et, ezért vásárolnak belőle pár példányt,még így is, plusz próbálják erősen promózni külföldre.
 
A MiG-35 prezentálásáról az elnök részére?

Erre.
A gép megrendeléséhez elvárás volt a TVC rendszer, a Védelmi Minisztérium részéről is. Az első hivatalos bemutatónál, amikor Beljajev, a gyár jelenlegi főpilótája repült egyet, Szljuszár és egyéb nagy fejesek jelenlétében,akkor emlékeim szerint azt mondták,hogy még nincs,de a véglegesben ott lesz. A bemutatót egyébként Putyin elnök egy élő videókonferenciában követte, beszélt is a pilótával, és Szljuszárral, az OAK vezérével is. Ehhez képest, most azt mondják,hogy nem lesz és nem is kell. A 711- oldalszámú Szu-37-esről miután visszaépítették Szu-35-re én ezt el is hittem. Mert láttam a koreai repülését például.Nagy valószínűséggel az volt a valaha épült legjobb manőverezőképességű, nem TVC-s szuperszonikus vadász.
 
Ha erről a demóról van szó, akkor nem értem. Pont arról ment a polémia pár hónapja, hogy milyen remek aerodinamikája van az F-35, hogy ugyanezt vagy más kis sebeseségű manővert is előad TVC és nélkül és egyetlen hajtóművel, tehát még annak aszimmetriájával sem lehet játszani.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ami 3:35-nél van azt valóban nem adta elő az F-35A, de nem jelenti azt, hogy ne lenne képes rá.
Ami 4:33-nál van az viszont tényleg érdekes, mert TVC nélkül azt csak hajtómű asszimmetriával lehet, mert ekkora tömeget kis sebességnél megforgatni máshogy bajos.