Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Igen. A lengyeleknél nem épültek hangárok a Szu-27-eseknek, pedig egy komplett szovjet ezrednyi állomásozott ott, de az NDK-ba bizony már fedezékkel együtt tervezték a rendszeresítést.Igen furcsa érzés lehetett, hogy Szása még 1994 elején is az egységes Németországban lófrálhatott (?) és láthatta a nyugati jólétet.
Vagy ilyen nem történt meg?
Arra még emlékszem, hogy írtad, hogy 1992-ben még építettek Szu-27 hangárokat, a rendszer lendülete vitte még ezeket a dolgokat előre.
Ami amúgy ép ésszel felfoghatatlan.
Itt van egy ötrészes videó, amikor az oroszok részt vettek egy 9.13-as MiG-29-essel és es Szu-17M4-essel egy német gyorsulási versenyen, már az egyesítés után, 1993-ban, egy évvel a kivonás előtt:Igen furcsa érzés lehetett, hogy Szása még 1994 elején is az egységes Németországban lófrálhatott (?) és láthatta a nyugati jólétet.
Vagy ilyen nem történt meg?
Igen furcsa érzés lehetett, hogy Szása még 1994 elején is az egységes Németországban lófrálhatott (?) és láthatta a nyugati jólétet.
Vagy ilyen nem történt meg?
Arra még emlékszem, hogy írtad, hogy 1992-ben még építettek Szu-27 hangárokat, a rendszer lendülete vitte még ezeket a dolgokat előre.
Ami amúgy ép ésszel felfoghatatlan.
1991. Németország, MiG-29, érdekes kis film:
Ha már az eredeti 9.12-es 29-es. Szerintem annaka gépnek a legnagyobb marhasága vagy a fillérbaszásból, vagy komplett idiotizmusból született, méghozzá a 6db szárny alatti függesztési pont. Nekem senki ne mondja azt, hogy horribilis összegbe került volna már a 9.12-es zárnyára 8 felföggesztési pontot rakni úgy, hogy a törzshöz a két legközelebbire egy-egy PTB-1150 a következő kettőre R-27 a maradék 4-re meg R-73. Így a 3 póttartállyal majdnem megduplázódott volna a szállítható kerozin mennyisége.
.A golyós számológép az kemény...
..
.
Az abakuszt én sem értem. A szovjeteknek nagy sorozatban voltak Elektronika márkájú zsebszámológépei, ez pl már 1983-ban is: https://en.wikipedia.org/wiki/Elektronika_MK-52
Hiánygazdaság + csóróság..
.
Ez a tipus 1991-re már a világűrbe is fel lett küldve, tehát bőven strapabirónak és megbizhatónak volt nevezhető, nem értem, minek az a béna abakusz, akármilyen ügyesen is tologatták a golyókat.
.
.
Ez a tipus 1991-re már a világűrbe is fel lett küldve, tehát bőven strapabirónak és megbizhatónak volt nevezhető, nem értem, minek az a béna abakusz, akármilyen ügyesen is tologatták a golyókat.
Az amerikai gárázsbarkács “tudós” kultuszra is jellemző egyfajta egyszerűség, a “keep it simple” és az “if it ain’t broke, don’t fix it” szellemiség jegyében néznek ők is ferde szemmel minden, szerintük “túlmérnökölt” német, de különösen francia vívmányt, de a szovjet abakusz jelenség az még ezen is túlmutat.
Az abakusz az már az indokolatlan szintű konzervativizmus, ahol is valójában a baj azzal volt, hogy a nagy országban sok pénztárgép kellett volna.
Annyi meg nem volt.
.Az abakusz a szovjet valóság egyik szimbóluma volt.
Áramot nem evett és a nagy birodalom bármely tájáról jött nép egyszerű gyermeke is tudta kezelni.
Működött, lehetett vele dolgozni.
Tökéletes volt egy olyan sajátos minimalizmus korlátolta világban, ahol magának a számoló egységnek nem kellett bizonylatolnia.
Fogalmazhatunk persze úgy is, hogy a szarból erénykovácsolás kétes romantikája ez a jelenség, amiről lerí, hogy szintén a Nagy Honvédő Háború traumája okozta kényszeres primitivizmus miatt tartottak ki mellette.
Mint oly sok minden más mellett is.
Az amerikai gárázsbarkács “tudós” kultuszra is jellemző egyfajta egyszerűség, a “keep it simple” és az “if it ain’t broke, don’t fix it” szellemiség jegyében néznek ők is ferde szemmel minden, szerintük “túlmérnökölt” német, de különösen francia vívmányt, de a szovjet abakusz jelenség az még ezen is túlmutat.
Az abakusz az már az indokolatlan szintű konzervativizmus, ahol is valójában a baj azzal volt, hogy a nagy országban sok pénztárgép kellett volna.
Annyi meg nem volt.
A 156-os oldalszámú 9.15-6-os, a hatodik MiG-29M prototípus átalakításával jött létre az OVT program, de külön gyári szám nélkül.Az OVT-s Mig29M is 9-15-összériájúnak tekinthető, vagy legalábbis azon alapul?
A 156-os oldalszámú 9.15-6-os, a hatodik MiG-29M prototípus átalakításával jött létre az OVT program, de külön gyári szám nélkül.
Tehát technikailag az OVT továbbra is 9.15-ös volt.
A 154-es MiG-29M pedig át lett alakítva kétüléses MiG-29M2 prototípusnak.
Ugyanakkor nem ez a példány, hanem az újonnan épített egy- és kétüléses M2 gépek kaptak csak új gyártmánykódot.
Ezek lettek a 9.61 és 9.67.
Ezek a gépek az újratervezett MiG-29K és KUB alapján készültek, lefixált (de felhajthatóként gyártott) szárnyakkal, tengerész futóművel, fékhorog nélkül.
A K/KUB gépek számozása a 9.41 és 9.47 (az ős-K 9.31 után) és ebből lett a 9.61 és 9.67.
De ezek nem azonosak a most gyártott MiG-35-össel.
Csak számunkra zéró realitása lett volna.Lett volna realitása, hogy a 90-es évek közepén legyártsanak 30-60 darabot a számunkra? Megrendelés esetén szériaérett lett volna a gép?