MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Talán nem az összesé, mert a kivonás az régebben volt és a 9.12-esekből egy jópár még a közelmúltban is repült, igaz, szigorúan csak kiképző alakulatoknál.
Habár az oroszoknál a 9.12-es jóformán csak ott repült, de majd Galcom kijavít.

Nem az volt, hogy az összes 9.12-est kivonták mert kuka az összes függőleges vezérsíkja?

Ez a piros 24-es, a külföldi pilóták képzésére Lipetszkben használt egyetlen orosz 9.12B. Újra és újra előkerül róla poszt, hogy ugye, hogy repülnek még orosz 9.12-esek, felkiáltással....

Link az orosz 9.12-esekről 2021. decemberéből:
A piros 24-es, egy 9.12B export változat

Idézet a linkből:
"A fent említett kiképző MiG-29-esek közül jelenleg mindössze egyetlen egy szerencsés orosz 9.12B ismert – az
Allesmor által posztolt piros 24-es - ami még 2021-esben is repül, és jelenleg a lipetszki kiképzőközpont állományában szolgál. Ez az orosz 9.12B MiG-29-es 1990-ben gördült le a gyártósorról, 2014-ben került ipari élettartam hosszabbító (valószínűleg második) nagyjavításra Krasznodárban és sohasem szolgált szovjet/orosz harci ezrednél.
"

Videóból kivágva:
24.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ezt csak az első gép miatt teszem ide (a többi is érdekes):


Ez a MiG-29-es az egyetlen darab 9.14-es. Egy átalakított 9.13-as, ami a 9.15-ös MiG-29M-ek avionikai tesztplatformja volt, de remélve a folytatást, önálló típusjelet kapott. Ugyanis a MiG abban bízott, hogy a MiG-29M tömeges elterjedésével majd a 9.13-asok avionikáját is szintre hozzák.
Nem így lett, mindenesetre a pilótája itt nagyon komolyat repült vele.
Megjegyzem, a japán operatőrök bő harminc évvel ezelőtt is igen komoly minőségben vettek fel. Ez már valami korabeli, belpiacos japán szabványú analóg HD kamera lehetett.
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
278
749
93
Ezt csak az első gép miatt teszem ide (a többi is érdekes):


Ez a MiG-29-es az egyetlen darab 9.14-es. Egy átalakított 9.13-as, ami a 9.15-ös MiG-29M-ek avionikai tesztplatformja volt, de remélve a folytatást, önálló típusjelet kapott. Ugyanis a MiG abban bízott, hogy a MiG-29M tömeges elterjedésével majd a 9.13-asok avionikáját is szintre hozzák.
Nem így lett, mindenesetre a pilótája itt nagyon komolyat repült vele.
Megjegyzem, a japán operatőrök bő harminc évvel ezelőtt is igen komoly minőségben vettek fel. Ez már valami korabeli, belpiacos japán szabványú analóg HD kamera lehetett.
A többi gép miatt is nagyon érdekes
 
  • Tetszik
Reactions: Faboo78 and fishbed

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
278
749
93
Ezt csak az első gép miatt teszem ide (a többi is érdekes):


Ez a MiG-29-es az egyetlen darab 9.14-es. Egy átalakított 9.13-as, ami a 9.15-ös MiG-29M-ek avionikai tesztplatformja volt, de remélve a folytatást, önálló típusjelet kapott. Ugyanis a MiG abban bízott, hogy a MiG-29M tömeges elterjedésével majd a 9.13-asok avionikáját is szintre hozzák.
Nem így lett, mindenesetre a pilótája itt nagyon komolyat repült vele.
Megjegyzem, a japán operatőrök bő harminc évvel ezelőtt is igen komoly minőségben vettek fel. Ez már valami korabeli, belpiacos japán szabványú analóg HD kamera lehetett.
Ez nagyon király válogatás
Végre volt értelme felkelni
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Arról van-e valami, hogy a 29-esek miért kerülik a háborút mint a leprást?

Mert a klasszikus MiG-29-eseknek mára már semmilyen harci relevanciájuk nem maradt, maximum az alacsony értékű bombahordozó, NIR-ező szerep.
Ahogy a Közel-Kelet topikban is megjegyezték, a mai korszerű harci gépek esetében az egy repült óra jóval többe kerül, mint az általuk hordozott bombafegyverzet okozta pusztítás, buta bombák esetén különösen.
Így az erkölcsileg teljesen elavult, régóta kifizetett hordozóplatform ár-érték aránya korrelál a leginkább a gázaihoz, szíriaihoz hasonló aszimmetrikus hadviseléshez, nem az F-16I, vagy F-35I gépeké.
És nem az esetleges elvesztésükre gondolok.

Az ukrajnai kvázi-szimmetrikus háborúban a légvédelem potenciálja mindkét oldalon megköveteli a célbajuttató platform és a fegyverzet hatékonyságát is, ami klaszikus értelemben legitimálná a drágább lopakodó technológiát és a kompkex EW-hálózat alapú rendszerek meglétét, de ezek hiányában elmozdította a hadviselést az olcsóbb drónok, illetve a precíziós rakétatüzérség felé.

Röviden tehát a válasz az, hogy korunk háborúiban talán a félig-meddig befulladt líbiait leszámítva a MiG-29-esnek pont nem jut semmilyen szerep jelenleg.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 506
113
Mert a klasszikus MiG-29-eseknek mára már semmilyen harci relevanciájuk nem maradt, maximum az alacsony értékű bombahordozó, NIR-ező szerep.
Ahogy a Közel-Kelet topikban is megjegyezték, a mai korszerű harci gépek esetében az egy repült óra jóval többe kerül, mint az általuk hordozott bombafegyverzet okozta pusztítás, buta bombák esetén különösen.
Így az erkölcsileg teljesen elavult, régóta kifizetett hordozóplatform ár-érték aránya korrelál a leginkább a gázaihoz, szíriaihoz hasonló aszimmetrikus hadviseléshez, nem az F-16I, vagy F-35I gépeké.
És nem az esetleges elvesztésükre gondolok.

Az ukrajnai kvázi-szimmetrikus háborúban a légvédelem potenciálja mindkét oldalon megköveteli a célbajuttató platform és a fegyverzet hatékonyságát is, ami klaszikus értelemben legitimálná a drágább lopakodó technológiát és a kompkex EW-hálózat alapú rendszerek meglétét, de ezek hiányában elmozdította a hadviselést az olcsóbb drónok, illetve a precíziós rakétatüzérség felé.

Röviden tehát a válasz az, hogy korunk háborúiban talán a félig-meddig befulladt líbiait leszámítva a MiG-29-esnek pont nem jut semmilyen szerep jelenleg.
Ott a KR/KUBR, van néhány 35-ös és az SzMT is. Azt értem, hogy a 9.13-ast miért nem erőltetik (ha van még nekik egyáltalán).
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 776
113
Arról van-e valami, hogy a 29-esek miért kerülik a háborút mint a leprást?

Az orosz 29-esek? A mostanit? Minek mennének oda? Egyrészt kevés van belőlük,(max 1-2 század) másrészt pedig a jelenlegi orosz légierő gépállományát tekintve a legelavultabb gépek. Inkább odaküldik a Szu-57-et, ha valami kényes dolgot kell elintézni, és más módon nem lehet. NiR-ezni meg ott vannak a Szu-25-ösök. Légi harcolni meg elsődlegesen ott vannak a Szu-35-ösök. Ha oda MiG-et akarnak küldeni, akkor a 29KR vagy a MiG-35 jöhet szóba, viszont azok csak nagyon kis darabszámban állnak rendelkezésre. A régi 29-esek bevetése csak a hajózók életének felesleges kockáztatására jó. Plusz ott a MiG-31,de az megint egy másik történet, mert azok dolgoznak elég rendesen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 506
113
Az orosz 29-esek? A mostanit? Minek mennének oda? Egyrészt kevés van belőlük,(max 1-2 század) másrészt pedig a jelenlegi orosz légierő gépállományát tekintve a legelavultabb gépek. Inkább odaküldik a Szu-57-et, ha valami kényes dolgot kell elintézni, és más módon nem lehet. NiR-ezni meg ott vannak a Szu-25-ösök. Légi harcolni meg elsődlegesen ott vannak a Szu-35-ösök. Ha oda MiG-et akarnak küldeni, akkor a 29KR vagy a MiG-35 jöhet szóba, viszont azok csak nagyon kis darabszámban állnak rendelkezésre. A régi 29-esek bevetése csak a hajózók életének felesleges kockáztatására jó. Plusz ott a MiG-31,de az megint egy másik történet, mert azok dolgoznak elég rendesen.
De valahogy ki kell próbálni, hogy van-e egyáltalán remdszerben tartani őket vagy csak felesleges pénzkidobás. Amúgy a Kr/KUBr és a MIG-35, de főleg az utóbbi egyáltalán nem elavult orosz mércével. Igazából a MIG-35-nél csak a SZU-35Sz a modernebb gép.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 776
113
De valahogy ki kell próbálni, hogy van-e egyáltalán remdszerben tartani őket vagy csak felesleges pénzkidobás. Amúgy a Kr/KUBr és a MIG-35, de főleg az utóbbi egyáltalán nem elavult orosz mércével. Igazából a MIG-35-nél csak a SZU-35Sz a modernebb gép.

Amíg nem kapnak más gépet helyette, addig rendszerben tartják, már csak azért is, hogy a hajózók ne maradjanak gép nélkül. A Sztrizsi el bemutatózgat velük, a másik század meg nem tudom, hogy hol van, amelyik még repüli a típust. Kurszk környékén volt egy század még, de ott is elkezdték lecserélni őket Szu-30-asra. A MiG-35 esetében kérdés az, hogy mennyi megrendelés van rá. A Sztrizsi elvileg azt a típust kapja. Az a kérdés, hogy mikor. A MiG pedig elég hányatott sorsú egyébként is az utóbbi időben, a 31-esek kivételével.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ott a KR/KUBR, van néhány 35-ös és az SzMT is. Azt értem, hogy a 9.13-ast miért nem erőltetik (ha van még nekik egyáltalán).
A KR/KUBR valóban rendelkezésre áll, de Szíriával ellentétben az ukrán front nem jó terep a kényelmes kísérletezgetésre, csak azt vetik be és csak úgy, ami biztos.
A MiG-35-ösböl kb kettő-négy darab lehet, de ezek is gyári tulajdonban, mert ilyen gépeket a légierő nem vett át. És már nem is tervezi.
És itt visszakanyarodhatunk a KR/KUBR állományra, mivel hajó hiányában ennek az állománynak a jövője is bizonytalan.
Ami feladatra VMF-nél beszerezték, ahhoz hajó is kéne, de az a szárazdokkban "elúszott", amire meg a VKSz használná, arra van nekik saját típusuk.
Pedig a nagy rendszerazonosság miatt "akár holnaptól" ki lehetne nevezni a KR/KUBR gépeket MiG-35-nek is.
Csak a VKSz nem akar még így se MiG-35-öt.
Ezért a háborúban se eröltetik őket.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 285
113
egy helyett három póttartály,

A 9.13 már tudott két póttartállyal is repülni, nem?

Szerintem nem lett volna baj a 29-essel, ha azt az idióta kopoltyút kihagyják (amit utólag meg is tettek, tehát gyakorlatilag feleslegesen foglalta a helyet) és alapból szárnyanként 4-4 felfüggesztővel készül a gép amiből a belsők (ahol alapból az R-27 van) póttanknak lett volna fenntartva, emellé ment volna 1-1 R-27 és utána a 2-2 R-73. Nekem senki ne mondja azt, hogy nem tudott volna már alapból így készülni a 9.12.

A 9.12-t én egy jó nagyra sikerült előszériának tartom. Mint az Eurofighter Tranche 1.