Ez egy másik gyárban készül. Papíron valami légi bohócoknak, de AESA radarral.Nem a szu-57-est kéne nyomni ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez egy másik gyárban készül. Papíron valami légi bohócoknak, de AESA radarral.Nem a szu-57-est kéne nyomni ?
Talán nem az összesé, mert a kivonás az régebben volt és a 9.12-esekből egy jópár még a közelmúltban is repült, igaz, szigorúan csak kiképző alakulatoknál.
Habár az oroszoknál a 9.12-es jóformán csak ott repült, de majd Galcom kijavít.
Nem az volt, hogy az összes 9.12-est kivonták mert kuka az összes függőleges vezérsíkja?
A többi gép miatt is nagyon érdekesEzt csak az első gép miatt teszem ide (a többi is érdekes):
Ez a MiG-29-es az egyetlen darab 9.14-es. Egy átalakított 9.13-as, ami a 9.15-ös MiG-29M-ek avionikai tesztplatformja volt, de remélve a folytatást, önálló típusjelet kapott. Ugyanis a MiG abban bízott, hogy a MiG-29M tömeges elterjedésével majd a 9.13-asok avionikáját is szintre hozzák.
Nem így lett, mindenesetre a pilótája itt nagyon komolyat repült vele.
Megjegyzem, a japán operatőrök bő harminc évvel ezelőtt is igen komoly minőségben vettek fel. Ez már valami korabeli, belpiacos japán szabványú analóg HD kamera lehetett.
Ez nagyon király válogatásEzt csak az első gép miatt teszem ide (a többi is érdekes):
Ez a MiG-29-es az egyetlen darab 9.14-es. Egy átalakított 9.13-as, ami a 9.15-ös MiG-29M-ek avionikai tesztplatformja volt, de remélve a folytatást, önálló típusjelet kapott. Ugyanis a MiG abban bízott, hogy a MiG-29M tömeges elterjedésével majd a 9.13-asok avionikáját is szintre hozzák.
Nem így lett, mindenesetre a pilótája itt nagyon komolyat repült vele.
Megjegyzem, a japán operatőrök bő harminc évvel ezelőtt is igen komoly minőségben vettek fel. Ez már valami korabeli, belpiacos japán szabványú analóg HD kamera lehetett.
Arról van-e valami, hogy a 29-esek miért kerülik a háborút mint a leprást?
Ott a KR/KUBR, van néhány 35-ös és az SzMT is. Azt értem, hogy a 9.13-ast miért nem erőltetik (ha van még nekik egyáltalán).Mert a klasszikus MiG-29-eseknek mára már semmilyen harci relevanciájuk nem maradt, maximum az alacsony értékű bombahordozó, NIR-ező szerep.
Ahogy a Közel-Kelet topikban is megjegyezték, a mai korszerű harci gépek esetében az egy repült óra jóval többe kerül, mint az általuk hordozott bombafegyverzet okozta pusztítás, buta bombák esetén különösen.
Így az erkölcsileg teljesen elavult, régóta kifizetett hordozóplatform ár-érték aránya korrelál a leginkább a gázaihoz, szíriaihoz hasonló aszimmetrikus hadviseléshez, nem az F-16I, vagy F-35I gépeké.
És nem az esetleges elvesztésükre gondolok.
Az ukrajnai kvázi-szimmetrikus háborúban a légvédelem potenciálja mindkét oldalon megköveteli a célbajuttató platform és a fegyverzet hatékonyságát is, ami klaszikus értelemben legitimálná a drágább lopakodó technológiát és a kompkex EW-hálózat alapú rendszerek meglétét, de ezek hiányában elmozdította a hadviselést az olcsóbb drónok, illetve a precíziós rakétatüzérség felé.
Röviden tehát a válasz az, hogy korunk háborúiban talán a félig-meddig befulladt líbiait leszámítva a MiG-29-esnek pont nem jut semmilyen szerep jelenleg.
Arról van-e valami, hogy a 29-esek miért kerülik a háborút mint a leprást?
De valahogy ki kell próbálni, hogy van-e egyáltalán remdszerben tartani őket vagy csak felesleges pénzkidobás. Amúgy a Kr/KUBr és a MIG-35, de főleg az utóbbi egyáltalán nem elavult orosz mércével. Igazából a MIG-35-nél csak a SZU-35Sz a modernebb gép.Az orosz 29-esek? A mostanit? Minek mennének oda? Egyrészt kevés van belőlük,(max 1-2 század) másrészt pedig a jelenlegi orosz légierő gépállományát tekintve a legelavultabb gépek. Inkább odaküldik a Szu-57-et, ha valami kényes dolgot kell elintézni, és más módon nem lehet. NiR-ezni meg ott vannak a Szu-25-ösök. Légi harcolni meg elsődlegesen ott vannak a Szu-35-ösök. Ha oda MiG-et akarnak küldeni, akkor a 29KR vagy a MiG-35 jöhet szóba, viszont azok csak nagyon kis darabszámban állnak rendelkezésre. A régi 29-esek bevetése csak a hajózók életének felesleges kockáztatására jó. Plusz ott a MiG-31,de az megint egy másik történet, mert azok dolgoznak elég rendesen.
De valahogy ki kell próbálni, hogy van-e egyáltalán remdszerben tartani őket vagy csak felesleges pénzkidobás. Amúgy a Kr/KUBr és a MIG-35, de főleg az utóbbi egyáltalán nem elavult orosz mércével. Igazából a MIG-35-nél csak a SZU-35Sz a modernebb gép.
A KR/KUBR valóban rendelkezésre áll, de Szíriával ellentétben az ukrán front nem jó terep a kényelmes kísérletezgetésre, csak azt vetik be és csak úgy, ami biztos.Ott a KR/KUBR, van néhány 35-ös és az SzMT is. Azt értem, hogy a 9.13-ast miért nem erőltetik (ha van még nekik egyáltalán).
egy helyett három póttartály,
Szerintem nem lett volna baj a 29-essel, ha azt az idióta kopoltyút kihagyják (amit utólag meg is tettek, tehát gyakorlatilag feleslegesen foglalta a helyet) és alapból szárnyanként 4-4 felfüggesztővel készül a gép amiből a belsők (ahol alapból az R-27 van) póttanknak lett volna fenntartva, emellé ment volna 1-1 R-27 és utána a 2-2 R-73. Nekem senki ne mondja azt, hogy nem tudott volna már alapból így készülni a 9.12.
Csak maradt a 3-3 felfüggesztő.A 9.13 már tudott két póttartállyal is repülni, nem?
A 9.12-t én egy jó nagyra sikerült előszériának tartom. Mint az Eurofighter Tranche 1.
Tudott, de akkor csak a két-két tartó maradt, amire ezeknél a típusoknál csak az R-60/R-73-as mehetett fel.A 9.13 már tudott két póttartállyal is repülni, nem?