MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 048
113
SzMT Privolzsszkijban
188834.jpg


Van rajta egy érdekes dolog.:)
 

Capslock

Member
2010. december 30.
579
2
18
Azért csak a 9.12 a legszebb :p!

Szerintem a prototipus Mig-29M a legszebb, a felsö kopoltyuk es a fuggöleges vezersik ele epitett zavarotöltet egyseg nelkul.
Szegeny Mig-29SzMT meg annyira csunya lett, hogy arra nagyon nincs is mit mondani, reptereken siman parkolhat egy ilyen gep a rokkantaknak felfestett helyre ahogy kinez a görbe hata. :)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 516
113
Hát valóban ritka randa az Szmt szerintem is. Nekem a kopoltyúk tetszettek mindig is, attól cápás, szóval én maradnék a 9.12 nél, magyar színekben!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
<blockquote rel="zsolti">Azért csak a 9.12 a legszebb :p!

Szerintem a prototipus Mig-29M a legszebb, a felsö kopoltyuk es a fuggöleges vezersik ele epitett zavarotöltet egyseg nelkul.
Szegeny Mig-29SzMT meg annyira csunya lett, hogy arra nagyon nincs is mit mondani, reptereken siman parkolhat egy ilyen gep a rokkantaknak felfestett helyre ahogy kinez a görbe hata. :)

</blockquote>

Szerintem is a 9.15-ös M, vagy a 9.31-es K volt a legszebb 29-es variáns, de ez a púpos SzMT vagy az új nagykabinos toldozott-foltozott szárnyú K/KUB és M2 gépek nagyon rondák.
Ez utóbbiaknál engem kifejezetten zavar, hogy ha együléses, miért van kétüléses kabindekk, ha szárazföldi a verzió, miért van felhajtható szárnya, amit ráadásul nem is lehet felhajtani, mert a gyártás során utólag mégis mereven rögzítik...

176776.jpg


...Nyilván mert a szerencsétlen MiG-nél ott spóroltak, ahol tudtak, így egy a kabin - egy a szárny.
De ez így se nem intelligens, se nem esztétikus.
Nem beszélve arról, hogy a K/KUB gépeken van légiutántöltő, ezért a MAWS lemaradt, míg az M2-n van MAWS, ezért nem lehet levegőben utántölteni.
Ez így primitív.

Ezek még intelligens modifikációk voltak:

125405.jpg


mig29m-4.jpg


A 156-os, a 301-es Le Bourget-i számmal a vezérsíkon:

mig29_7.jpg


A festett kopoltyús 155-ös (ötödik) M prototípus:

1527327.jpg


És végül mégegyszer a későbbi OVT-vé alakított 156-os, vagyis az utolsó M, még a korábbi formájában:

mig29m-3.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 048
113
RSzK Mig a KADEX 2016-on Mig-35 makettal vett részt
http://bmpd.livejournal.com/1938489.html
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 735
12 261
113
<blockquote rel="Allesmor Obranna">Idehaza a nem upgradelt, szigorúan export változatú radarból az a példány, amit önszorgalomból a lehető legjobban szabályoztak be, a legjobb alkatrészekből, (sajnos a legtöbb náció felől az az infó, hogy jókora volt a szórás a flottán belül) képes volt 85 km-ről célt befogni. Tehát nem detektálni, hanem be is fogni. Igaz, fegyver nem volt hozzá, amivel le is küzdhette volna.
Igy van, én is így tudom, nagy volt a szórás, de a legjobbakra 90km körüli értéket mondott. Export, alap gépek, csak egy kis babrálás, meg szerencsés gyártási széria kellett hozzá, én is így tudom.

</blockquote>

Tehát vagy használhatót kaptál, vagy nem. :D
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Azt hiszem még nem volt, úgyhogy saját fotók:
két szlovák MiG-29AS is volt kint Leeuwardenben, az egyik Tiger Meet-es vagy csak sima díszfestés?
TgU9I9NEpvqqPNAYhcz1J1p8lkGfYbm_EvS4R3b-Cg7ImmkPNyL_1gp8JKRruKsxceveoPKnxYSb8mg26NrVlxrVR5mwNmY7tn-C0iV57ohd9H6FXZ6_97JiM7-kozG6FEzy-XUtk2850YGrs7H8Y3p-Q_B_faCFUzMDDyCjvjIaktH7V6bY_0VBjb9tCMzUzm7aVav7Kcf1cnVaOpkKSTbZ7LBiEzN_q5BbMlqTKgcKi9NmRB40JyY466-l5ccOEG2QZUfIHOYQl463XFJVah4cpz9VjaVzil9PgV63LXEaBs93eDrtJX6mwM91FwUCFXW6FWx4Ws_ixi5R6ix14rnYM3HurCMlGnKmWEmh53REZhsby-ngw6JroyEf9jcXCcqgQe8dOT8zoMZ3_4bJ4roBpH2R1FvKgH9i-WvrVrKemFHgOWiXJeKTt1SOgzcBZpCh97qh9793kKtH5PbzPClqtBlUYBe60uWoNJBQSe5PJf_AGcT59W92QVnIw4S7Icnu53msKIGI8OXqMTJJcyir7BlgfdtHXuZd1IEy0uCOD6n8TrOKAsVkiCQ5tGC543mjRBQzLaHcsyDCUIOAxUvl63jgO3Q=w1066-h707-no

album: https://goo.gl/photos/LLVVtUkgeRT34EDX9
Amin még meglepődtem, hogy többször is sikerült lekapni a hajtóműveket aszimmetrikus üzemben (gázsebesség-fokozó eltérően állnak, és persze a füstölés is más). Ez bevett dolog műrepülésnél? (sajnos csak elég rossz képek lettek róla, mert messze volt)
tOL18PAvi3JMFdswGtKi6KYYLT85eA34BURfgNsGigpmEdwPMJxjfkSQatFJ51UZhXQfI4Do4NVPbOxKtL481784fqgaqT2298JSdxr2E-YwuomEc--R6P8QcF2yLsazXFKMexS8WhiUctcnVHL2cgCSrt7Dysa9ejld-FnFwIx-iStsVyO0t5bX0v4Q0k_muYzg0afkpoBnI6Y05-QklEyQAl9IT72GntolJQAg2jShD0yoixCoqb0D4FGFCOtosxP2XSaxhg4nh6IU_kA_NkU0I1_TmjucKyal2H2HZ77UI8N1_tVZ5UtML0vnQG3N5yY3xo2YXFtvO1OuzvMwTi7NDtVoUFRWvqSBraITwccXHORXIymSv2Uwjt46aMNYmMHWosWu6wkYi4uUDDiVCt2Lt3WfIkygCNTRxESAVHmT77tO6X4wQ3usKDkgIrWt4jttGCml9EIfecHWLBTY2hVG6ACt4oBXqE2DJMJxziln4wYfbsCTKkg-9pZ_L4s9m7_a1udoqxrI9gBaQ328DjZ-aTkpm4uHYL2x7Mk6XcKt4LL7fnAyOoAUR5rJAQPDSk7bAbAUFc8APWHlf9U8UlJqJqOwQJE=w1070-h707-no