M
molnibalage
Guest
Ez számomra meglepő. Hogyan érte el?A TP-23M hőpelengátorára, ami jobb volt mint a KOLSz.
Ez számomra meglepő. Hogyan érte el?A TP-23M hőpelengátorára, ami jobb volt mint a KOLSz.

Ez számomra meglepő. Hogyan érte el?
A lézeres távmérő doppler elvet felhasználva tudott sebességet mérni?Figyelem! Először is hülyeséget írtam. A mi MiG-23-asainkban TP-23-as volt, ez oké. A TP-23M az ML hőpelengátora, míg az MLD-ben TP-26-os volt, 60/85 km-es célfelderítési képességgel, hátulról.
A TP-26 kizárólag egy hőpelengátor, míg a KOLSz egy kombinált infra szenzor- lézeres távmérő/célzókészülék. Zseniális szerkezet, de korlátokkal. Ami egyedi benne, az a speciális lencse és tükörrendszer, ami beengedi az infravörös tartományt, miközben ki-be engedi a lézert. A TP-26 messzebbről látta meg a célokat és pontosabban jelezte az irányukat. A bolgár 23MLD pilóták is kiemelték az előnyét a KOLSz-hoz képest.
Igen, emlékszem, csak nem sikerült tisztázni, hogy milyen arányban vetették be az MSz és MF (?) vagy ML (?) változatokat.Molni
Kipróbálták az arabok a MIG-23 BVR képességét. 1 izraeli drónt lőttek le vele, amúgy semmit se ért. De erről már beszélgettünk
Holnap ha lesz időm, még írok. Addig is jó eszmecserét!
A 3 pótos nem harcászati konfig volt, csak áttelepüléshez volt használatos. A gép harcértéke két db R-60M rakétával amúgy is röhejes lenne...Molni kár felróni a Mig-eknek hogy kevés volt az őrjárati idejük hiszen abban az időben a földi radarok rávezették az elfogó vadászt a célra és ennyi ! Nem volt feladatuk a hosszú őrjáratozás ! Ha nagyon kellett akkor felraktak 3 pótost .
http://www.airliners.net/photos/airliners/1/3/3/1213331.jpg
http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/9/9/3/1854399.jpg?v=v40
A két IRST eltérő változata a TP-23-nak?
Engem inkább az érdekelne hogy hogyhogy nincs legalább egy rajz a mig irodától ami egy egyhajtomuves csökkentett eszlelhetosegu vadaszbombazot ábrázol?
Köszi.Igen, nézd meg az üvegezésüket. Az ML TP-23M-jének 3 üvegből áll a burkolata, a TP-23-asnak a román MF-en csak kettőből.
A TP-26-os leginkább a MiG-2PD-kről ismerős, ott TP-26S néven futott. Ezt kapta meg az MLD is. Ennek azonos volt az üvegezése a TP-23M-ével.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..