MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Szerencse, hogy a 31-esnél a törzs alatti tartók is jó magasan vannak. A Szu-24-esnél már annyira nem.
Nem hinném, hogy annyira embert próbáló, hiszen a hidraulikus kocsi emeli fel a helyére a dolgokat.
Igazából a kérdésem az, hogy mennyire gázos ezekkel leszállni? Soha nem verődhet oda semmilyen körülmények között a betonhoz akkor sem, ha valamiért a rugóstag teljesen benyomódik műszaki hiba esetén? (Már, ha ilyen meghibásodás levegőben lehetséges.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 749
66 466
113
Volt már mind a két típussal hasraszállás. A hasraszállás mindig gázos. Ha van függesztmény és azt nem oldották le (mert a futó kinti helyzetben volt, de berogyott - ezt semmilyen műszer nem jelzi előre senkinek), akkor az akár fel is robbanhat. Lásd a Harrier esete Afganisztánban. Abból katapultáltak, de szerintem itt se lenne más megoldás. Maga a rugóstag nem tud egy ponton túl jobban benyomódni, mert a munkahengerben mozgó dugattyúnak is van egy felső holtpontja, amin fel fog ütközni. Inkább az a valószínű, hogy a szerkezet csuklik össze.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 749
66 466
113
Ami nekem feltűnik az az, hogy a MiG-31-essel egész egyszerűen kötelező szépen leszállni. Nincs helye hibának, kicsivel keményebb odaverésnek, semmiféle vagánykodásnak. Csak a nagy könyvben megírt szépen kilebegtetett bejövetelek és két pontra letett talajfogások jöhetnek szóba, annyira nagy a gép tehetetlensége.

 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ami nekem feltűnik az az, hogy a MiG-31-essel egész egyszerűen kötelező szépen leszállni. Nincs helye hibának, kicsivel keményebb odaverésnek, semmiféle vagánykodásnak. Csak a nagy könyvben megírt szépen kilebegtetett bejövetelek és két pontra letett talajfogások jöhetnek szóba, annyira nagy a gép tehetetlensége.

Nincs mit csodálkozni rajta hiszen a 31-es majdnem eléri súlyban a B737-et, de ahhoz képest csutka kis szárnyi vannak, ráadásul a 737-hez képest említésre se méltóan minimális szárny-mechanizációval.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Ami nekem feltűnik az az, hogy a MiG-31-essel egész egyszerűen kötelező szépen leszállni. Nincs helye hibának, kicsivel keményebb odaverésnek, semmiféle vagánykodásnak. Csak a nagy könyvben megírt szépen kilebegtetett bejövetelek és két pontra letett talajfogások jöhetnek szóba, annyira nagy a gép tehetetlensége.



Bakker,mekkora kipufogói vannak a törzshöz képest,jó, hogy megy mint a vaddisznó.
Lehet beírok a listára pár ilyet is, az iszkanderek mögé,sose tudni alapon.:rolleyes::D
 
M

molnibalage

Guest
Volt már mind a két típussal hasraszállás. A hasraszállás mindig gázos. Ha van függesztmény és azt nem oldották le (mert a futó kinti helyzetben volt, de berogyott - ezt semmilyen műszer nem jelzi előre senkinek), akkor az akár fel is robbanhat. Lásd a Harrier esete Afganisztánban. Abból katapultáltak, de szerintem itt se lenne más megoldás. Maga a rugóstag nem tud egy ponton túl jobban benyomódni, mert a munkahengerben mozgó dugattyúnak is van egy felső holtpontja, amin fel fog ütközni. Inkább az a valószínű, hogy a szerkezet csuklik össze.
Az törzs alatti kérdés azért merült fel bennem, mert az F-15-ösöknél azt látom, hogy bár lehetne törzs alatti pótossa repülni mégis csak szökőévente teszik, jellemzően csak a szárny alattiak vannak fent, akár F-15C/D akár az E változatot nézem. Mondjuk az E-nél a 2 db CFT + 2 x 600 gal mellett olyan sok pluszt már nem az a még + 600 gal, de az F-15C/D-nél azért már markánsabb a dolog.

Az CF-t és integrált ECM-s F-16 alkalmazóknál is a jellemző az, hogy a CL-re lehete függeszteni mégsem teszik, nagyon ritka az, amikor ECM konténert leszámítva (USAF) bármit is raknak F-16-nál CL-re.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Az törzs alatti kérdés azért merült fel bennem, mert az F-15-ösöknél azt látom, hogy bár lehetne törzs alatti pótossa repülni mégis csak szökőévente teszik, jellemzően csak a szárny alattiak vannak fent, akár F-15C/D akár az E változatot nézem. Mondjuk az E-nél a 2 db CFT + 2 x 600 gal mellett olyan sok pluszt már nem az a még + 600 gal, de az F-15C/D-nél azért már markánsabb a dolog.

Az CF-t és integrált ECM-s F-16 alkalmazóknál is a jellemző az, hogy a CL-re lehete függeszteni mégsem teszik, nagyon ritka az, amikor ECM konténert leszámítva (USAF) bármit is raknak F-16-nál CL-re.

Az F-15-ösöknél elvileg 2 szárnyon lévő pótossal kisebb a légellenállás, mint egy sima törzs alattival.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
891
3 942
113
DhAmg_xWAAA7t7Z.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 560
84 992
113
A napokban nyilatkozott egy katonai szakértő (a légierő magas rangú tisztje volt) melyben elszólta magát, hogy a Kinzsal hatótávja max.1500 km.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat