MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Igazad van, a 31-es kétségtelenül elavult az 5. gen gépekhez képest. Nem is azok ellen tervezik alkalmazni őket. Leírtam egy létező, és az oroszok szerint (meg szerintem is) működőképes harceljárást. Ezt gyakorolják, és ezt fogják csinálni, ha szükség lesz rá. Azzal főznek, amijük van. És még sikerülhet is nekik, mert annyi F-22/35 azért nincs, hogy mindig, mindenhová jusson belőlük.

És végül (ez most nem lesz sportszerű, de Te is így érveltél) az F-22/35 gépek repülőterei kiiktathatóak CM (A)BM csapással. A gépekkel együtt.
Teljesen egyértelműnek tűnik a korábban, általad írtak alapján is, a 31-esek fő célpontjai a nagy radarkeresztmetszetű, manőverező védekezésre képtelen gépek lesznek (AWACSok, tankerek, szállítók). Abból a távolságból meg, ahonnan pl egy AWACS őrjáratot még van értelme “tartani”, ezek viszonylag könnyen leszedhetők - a kíserővadászaiknak viszont orosz légtérbe kellene menniük.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 010
93
F35böl lassan 1000db van szolgálatban,és két helyen sorozatban gyártják.Mennyi orosz Szu35 és MiG31 van összesen?
És azokon a reptereken meg nem lesz se légvédelem,se megerősitett repülőgépfedezékek,se kárelháritás......Különben egy CM/BM hagyományos töltettel olyan nagyon sok kárt nem tud okozni egy reptérnek.Tömeges csapással lehetne csak egy reptérnek komoly károkat okozni-ami pár napra kiüti....És addig a 3 másik meg átveszi a helyét.
Most abba bele se menjünk,hogy az F35 rendszereit és alacsony észlehetőségét kihasználva megelőző csapásokat is lehet mérni az orosz BM-kre.
1000 gép. Ha mind üzemképes, és - ami az USAF számára nagyobb gond - mindre jut pilóta. Mire is elég ez?
Mivel egy AWACS védelmét minimum 4, de háborúban inkább 8 gép látja el, és egy járőrözése 8 óráig tart, 4 órás kísérő váltásokkal számolva egy AWACS járőr fedezetére 16 gépet kell igénybe venni.
Akkor az 1000 gép 62 különösen fontos légicélt képes fedezni. És akkor semmi mást (pl. megelőző légicsapást) nem fognak csinálni.
2022 elején kb. 120 db MiG-31BM/BSzM volt szolgálatban. Az 60 géppár. És nekik nincs más dolguk, csak azokat a nagy hodály gépeket leszedni.
Nem hinném, hogy mindig és mindenhova fog jutni elég 5 gen gép.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
1000 gép. Ha mind üzemképes, és - ami az USAF számára nagyobb gond - mindre jut pilóta. Mire is elég ez?
Mivel egy AWACS védelmét minimum 4, de háborúban inkább 8 gép látja el, és egy járőrözése 8 óráig tart, 4 órás kísérő váltásokkal számolva egy AWACS járőr fedezetére 16 gépet kell igénybe venni.
Akkor az 1000 gép 62 különösen fontos légicélt képes fedezni. És akkor semmi mást (pl. megelőző légicsapást) nem fognak csinálni.
2022 elején kb. 120 db MiG-31BM/BSzM volt szolgálatban. Az 60 géppár. És nekik nincs más dolguk, csak azokat a nagy hodály gépeket leszedni.
Nem hinném, hogy mindig és mindenhova fog jutni elég 5 gen gép.
Ez már szerecsenmosdatás.....
Oroszok nem tudnak egy helyre összpontositani minden MiG31-t,mert akkor az ország 90%ka védtelen marad.
Abbol a 120 gépből mennyi üzemképes egyideüleg?És hány pilótájuk van hozzá?
Plusz a MiG31 fő feladata a CM elleni védelem.(arra még jó is,mig F35 ellen kb értéktelen)
Stb.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 010
93
Ez már szerecsenmosdatás.....
Oroszok nem tudnak egy helyre összpontositani minden MiG31-t,mert akkor az ország 90%ka védtelen marad.
Abbol a 120 gépből mennyi üzemképes egyideüleg?És hány pilótájuk van hozzá?
Plusz a MiG31 fő feladata a CM elleni védelem.(arra még jó is,mig F35 ellen kb értéktelen)
Stb.
Igazad van, amit erről le lehetett írni, azt már leírtuk. Én nem tudlak meggyőzni téged, és Te sem engem. Tiszteletben tartom a véleményed, de továbbra sem osztom. Szóval én befejezem.
Azért remélem, hogy a fórumtársak egy részének tudtam hasznos / érdekes / új információval szolgálni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
ti most orosz nato mecset vizionáltok a levegőbe.
oroszország akkora hogy a kis madárkák ha 5 genek ha 25 olyan kicsik léptékbe hogy az orosz belső területeket el sem érnék oroszország légteri utántőltés nélkül.
ergo hiába az 5 gen ha kifogy a kero mert valami kosza elavult masina is akár lekapja a tankert az égről vagy valami a sztyeppán eltévedt légvédelmi rakétás alegység
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 472
84 545
113
Szibéria kelet-nyugati irányban az Uráltól a Csendes-óceán vízválasztójáig nyúlik, ide nem értve Oroszország távol-keleti részét. Északon a Jeges-tengertől délen Mongólia és Kína határáig, délnyugaton Kazahsztánban a Kazah-hátságig terjed. (Wikipédia)
Vlagyivosztok a Tengermelléki Területen van, ami nem Szibéria. Messzebb van. De ezen nem akarok polemizálni.

Saját magadnak mondasz ellent! Az ukrán gépeket lelövő, eredetileg több száz, akár ezer kilométerekre települt 31-esek pont azt mutatják, hogy nincsenek helyhez (Szibériához) kötve.
Ez Szibéria:
Siberia-orthographic-projection-svg.png

És de, helyhez vannak kötve, mert amelyik századok eljönnek Szibériából azért, hogy éles harcászati tapasztalatokat gyűjtsenek a hajózók, és, hogy tehermentesítsék a többi MIG-31 alegységet, azok helyére azok századok mennek akiket leváltanak. Szibériában nincs attól kevesebb MIG-31 század, hogy áttelepül Vlagyivosztokból egy vagy több MIG-31 alakulat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
A MiG-31-es ebben a történetben egy hidegháborús védelmi szereplő.
Ugyanakkor tegyük hozzá,hogy a MiG31 amerikai ellenpárjai 15-20 évvel megelőzhették volna az oroszt.F108 és az YF12 ugyanazokat a képességeket adta volna,sőt,gyorsabbak lettek volna.F14 szerepköre az USA flottánál meg ugyan az volt,mint a MiG31nek a PVO kötelékében.
Csak az USA a 60as évek elején leállitotta a honi légvédelmi fejlesztéseit.Nem csak a vadászgépeket,a rakétákét is.Utána direkt specializált honi légvédelmi eszközt nem fejlesztettek,mert feleslegesnek itélték.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 494
3 943
113
Egy dolgot magyarázzatok már el nekem pls.
Itt azt írjátok, hogy egy E-3-as kb 400km-ről felderít egy MiG-31-est. Ez azt jelenti ugye, hogy a 400km-ről visszaverődő jeleket az AWACS antennája fogja. Ebből az is következik, hogy 400km-re az AWACS-tól az AWACS radarjának kisugárzása igen jó térerővel vehető.
Miért nem készült eddig olyan ARM rakéta, ami ezt kihasználja? Egy ARM-osított R-37-est 300km-ről radar kisugárzás nélkül lehetne indítani az AWACS-ra, úgy, hogy az nem tudja, hogy ráindítottak bármit is, így vélhetően ellentevékenységet sem fog végezni, pláne nem fogja kikapcsolni a tányérját. A tányér körülfordulási ideje elég gyakori ahhoz, hogy a radarfej rá "update"-elje a kurzusát, illetve a végfázisban jöhetne az aktív rávezetés is, akkor az AWACS-nek már amúgy is kalap-kabát...
Kicsit megtuningolva akár 4-500km-ről is lehetne ilyen rakétát indítani, hiszen az AWACS jelei onnan is kiválóan vehetőek. Ha még kicsit stealth-osítani is lehetne azt a rakétát, akkor még az AWACS sem nagyon venné észre mondjuk 150km-nél messzebbről a közeledő rekettyét, tökéletes lenne a meglepetés...

A fenti teoretikus rakétát meg azután kombózni is lehetne az R-37M-el, először megy két ARM 400+km-ről, aztán 250km-nél megy még további két R-37M is... Ha az AWACS lekapcsol, akkor is az R-37M-ek még odaérnek, és a védekezés koordinációja viszont ellehetetlenül a kikapcsolt radar miatt...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Egy dolgot magyarázzatok már el nekem pls.
Itt azt írjátok, hogy egy E-3-as kb 400km-ről felderít egy MiG-31-est. Ez azt jelenti ugye, hogy a 400km-ről visszaverődő jeleket az AWACS antennája fogja. Ebből az is következik, hogy 400km-re az AWACS-tól az AWACS radarjának kisugárzása igen jó térerővel vehető.
Miért nem készült eddig olyan ARM rakéta, ami ezt kihasználja? Egy ARM-osított R-37-est 300km-ről radar kisugárzás nélkül lehetne indítani az AWACS-ra, úgy, hogy az nem tudja, hogy ráindítottak bármit is, így vélhetően ellentevékenységet sem fog végezni, pláne nem fogja kikapcsolni a tányérját. A tányér körülfordulási ideje elég gyakori ahhoz, hogy a radarfej rá "update"-elje a kurzusát, illetve a végfázisban jöhetne az aktív rávezetés is, akkor az AWACS-nek már amúgy is kalap-kabát...
Kicsit megtuningolva akár 4-500km-ről is lehetne ilyen rakétát indítani, hiszen az AWACS jelei onnan is kiválóan vehetőek. Ha még kicsit stealth-osítani is lehetne azt a rakétát, akkor még az AWACS sem nagyon venné észre mondjuk 150km-nél messzebbről a közeledő rekettyét, tökéletes lenne a meglepetés...

A fenti teoretikus rakétát meg azután kombózni is lehetne az R-37M-el, először megy két ARM 400+km-ről, aztán 250km-nél megy még további két R-37M is... Ha az AWACS lekapcsol, akkor is az R-37M-ek még odaérnek, és a védekezés koordinációja viszont ellehetetlenül a kikapcsolt radar miatt...
Készült.Az R27 növelt hatótávolságú változatának van zavarkövető változata,ami elvileg kvázi ARM rakétaként is képes működni.
Hogy aztán ez a gyakorlatban is működik e-hát arrol halvány lila gőzöm sincs.
Ukrajnábol sincs hir,hogy bevetették volna őket.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 010
93
Egy dolgot magyarázzatok már el nekem pls.
Itt azt írjátok, hogy egy E-3-as kb 400km-ről felderít egy MiG-31-est. Ez azt jelenti ugye, hogy a 400km-ről visszaverődő jeleket az AWACS antennája fogja. Ebből az is következik, hogy 400km-re az AWACS-tól az AWACS radarjának kisugárzása igen jó térerővel vehető.
Miért nem készült eddig olyan ARM rakéta, ami ezt kihasználja? Egy ARM-osított R-37-est 300km-ről radar kisugárzás nélkül lehetne indítani az AWACS-ra, úgy, hogy az nem tudja, hogy ráindítottak bármit is, így vélhetően ellentevékenységet sem fog végezni, pláne nem fogja kikapcsolni a tányérját. A tányér körülfordulási ideje elég gyakori ahhoz, hogy a radarfej rá "update"-elje a kurzusát, illetve a végfázisban jöhetne az aktív rávezetés is, akkor az AWACS-nek már amúgy is kalap-kabát...
Kicsit megtuningolva akár 4-500km-ről is lehetne ilyen rakétát indítani, hiszen az AWACS jelei onnan is kiválóan vehetőek. Ha még kicsit stealth-osítani is lehetne azt a rakétát, akkor még az AWACS sem nagyon venné észre mondjuk 150km-nél messzebbről a közeledő rekettyét, tökéletes lenne a meglepetés...

A fenti teoretikus rakétát meg azután kombózni is lehetne az R-37M-el, először megy két ARM 400+km-ről, aztán 250km-nél megy még további két R-37M is... Ha az AWACS lekapcsol, akkor is az R-37M-ek még odaérnek, és a védekezés koordinációja viszont ellehetetlenül a kikapcsolt radar miatt...
Szerintem hibátlan a gondolatmeneted, és jó a meglátásod. Hogy miért nem csinálják meg? A NATO-nak max. 100, de inkább kevesebb AWACS-a van, plusz még egy pár tucatnyi más, nem RF szövetséges országnak (Japán, Dél-Korea, stb.) Ilyen relative kevés célra túl drága lenne kifejleszteni és legyártani mondjuk 250 db rakétát, ami más cél ellen nem használható. Ehhez jön a személyzetek kiképzésének költsége az új fegyverre, meg még ki tudja mi, ami most nem jut eszembe. Szóval szerintem túl drága lenne.
De határozottan tetszik az ötleted!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 472
84 545
113
Egy dolgot magyarázzatok már el nekem pls.
Itt azt írjátok, hogy egy E-3-as kb 400km-ről felderít egy MiG-31-est. Ez azt jelenti ugye, hogy a 400km-ről visszaverődő jeleket az AWACS antennája fogja. Ebből az is következik, hogy 400km-re az AWACS-tól az AWACS radarjának kisugárzása igen jó térerővel vehető.
Miért nem készült eddig olyan ARM rakéta, ami ezt kihasználja? Egy ARM-osított R-37-est 300km-ről radar kisugárzás nélkül lehetne indítani az AWACS-ra, úgy, hogy az nem tudja, hogy ráindítottak bármit is, így vélhetően ellentevékenységet sem fog végezni, pláne nem fogja kikapcsolni a tányérját. A tányér körülfordulási ideje elég gyakori ahhoz, hogy a radarfej rá "update"-elje a kurzusát, illetve a végfázisban jöhetne az aktív rávezetés is, akkor az AWACS-nek már amúgy is kalap-kabát...
Kicsit megtuningolva akár 4-500km-ről is lehetne ilyen rakétát indítani, hiszen az AWACS jelei onnan is kiválóan vehetőek. Ha még kicsit stealth-osítani is lehetne azt a rakétát, akkor még az AWACS sem nagyon venné észre mondjuk 150km-nél messzebbről a közeledő rekettyét, tökéletes lenne a meglepetés...

A fenti teoretikus rakétát meg azután kombózni is lehetne az R-37M-el, először megy két ARM 400+km-ről, aztán 250km-nél megy még további két R-37M is... Ha az AWACS lekapcsol, akkor is az R-37M-ek még odaérnek, és a védekezés koordinációja viszont ellehetetlenül a kikapcsolt radar miatt...
Mert nem kell, az aktívradaros rakéták is tudják ezt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 115
113
A szárazföldi légvédelem radarjainak a légvédelmi radar saját sugárzására önmagát rávezető HARM-ok a mumusok, joggal. Az ezzel nagyrészt analóg elvű légi indítású fegyver ellen nem véd a légvédelmisek "kikapcsolom-elrohanok(fedezékbe)" megoldás, mert mire észreveszik az R-37M-et, addigra az nőven a saját kis radarjának a hatótávján belül van az annak is világító AWACS.
Meglep már az is ilyen változatról nincsenek "üvöltő"/suttogó propaganda bejelentések, előzetes hírek(vagy akár dezinformáció :oops: ).

Nincs elég MiG-31: A SZU-24 0,5 Mach-val kevesebb indítási sebességet tud(közelítőleg), ami becsülve -50km-es nagyságrend a hatótávra nézve.
Szerintem kb. 1 év és fel fog tűnni a 4 rakétás hordozóként egy Mig-31-hez hasonló harceljárással alkalmazható SZU-34-rakéta változat kiegészítendő az elrettentéshez esetleg kevés 31-est. A SZU-34 hasonló brutális üzemagyagkészlettel rendelkezik, nem sokkal kisebb indítási sebességgel(1,5-1,8M ?), az indítás idejére hasonló magassággal.

A fentiek kombinációjából 1-2 éven belül csak ezen a módon is költséghatékonya(bba)n megduplázható az indítható rakéták száma, mint az F-35-ök mennyisége. Egy pánikszerű AWACS/utántöltő menekítés után pedig majd 100-as nagyságrendben potyognak majd harc nélkül az üa. nélküli G5-ök: F-22/F-35!
Mert ahogy az ide illő klasszikus mondaná: "... rep-gép még fennt nem maradt!"


U.I.: ... életkép az orosz harcálláspontról: orosz--Cola, +pattogatott kukorica a monitor előtt.
Azért kihagynám! ;)

U.I 2.0: Mire kijavítottam, megittam a napi utolsó kávét, más is beírta a "fa-ék" megoldást: légi indítású nagyhatósugarú HARM(+infra a "végén").

.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 472
84 545
113
A szárazföldi légvédelem radarjainak a légvédelmi radar saját sugárzására önmagát rávezető HARM-ok a mumusok, joggal. Az ezzel nagyrészt analóg elvű légi indítású fegyver ellen nem véd a légvédelmisek "kikapcsolom-elrohanok(fedezékbe)" megoldás, mert mire észreveszik az R-37M-et, addigra az nőven a saját kis radarjának a hatótávján belül van az annak is világító AWACS.
Meglep már az is ilyen változatról nincsenek "üvöltő"/suttogó propaganda bejelentések, előzetes hírek(vagy akár dezinformáció :oops: ).

Nincs elég MiG-31: A SZU-24 0,5 Mach-val kevesebb indítási sebességet tud(közelítőleg), ami becsülve -50km-es nagyságrend a hatótávra nézve.
Szerintem kb. 1 év és fel fog tűnni a 4 rakétás hordozóként egy Mig-31-hez hasonló harceljárással alkalmazható SZU-34-rakéta változat kiegészítendő az elrettentéshez esetleg kevés 31-est. A SZU-34 hasonló brutális üzemagyagkészlettel rendelkezik, nem sokkal kisebb indítási sebességgel(1,5-1,8M ?), az indítás idejére hasonló magassággal.

A fentiek kombinációjából 1-2 éven belül csak ezen a módon is költséghatékonya(bba)n megduplázható az indítható rakéták száma, mint az F-35-ök mennyisége. Egy pánikszerű AWACS/utántöltő menekítés után pedig majd 100-as nagyságrendben potyognak majd harc nélkül az üa. nélküli G5-ök: F-22/F-35!
Mert ahogy az ide illő klasszikus mondaná: "... rep-gép még fennt nem maradt!"


U.I.: ... életkép az orosz harcálláspontról: orosz--Cola, +pattogatott kukorica a monitor előtt.
Azért kihagynám! ;)

U.I 2.0: Mire kijavítottam, megittam a napi utolsó kávét, más is beírta a "fa-ék" megoldást: légi indítású nagyhatósugarú HARM.

.
Micsoda?
Azt ugye tudod, hogy a SZU-34 fegyverrel meg üzemanyaggal telerakva még papíron sem tudja megközelíteni a MIG-31 szuperszonikus utazósabességét?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 115
113
Micsoda?
Azt ugye tudod, hogy a SZU-34 fegyverrel meg üzemanyaggal telerakva még papíron sem tudja megközelíteni a MIG-31 szuperszonikus utazósabességét?


Ki beszélt erről("...szuperszonikus utazósabesség...) ?
Segítek, ezt írtam: "...Nincs elég MiG-31: A SZU-24 0,5 Mach-val kevesebb indítási sebességet tud(közelítőleg), ami becsülve -50km-es nagyságrend a hatótávra nézve..."

Nagyon jó lehet akár az a 2 (de inkább 3-4+) óra amit hangsebesség alatt poroszkálva eljárőrözik a SZU-34! Mindkét gépnek meg van a maga előnye, amit a megfelelő harceljárással ki lehet használni, akár együttműködö géppárokkal és még sok más módon. :hadonaszos:

.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 494
3 943
113
Mert nem kell, az aktívradaros rakéták is tudják ezt.

Ennek az általam felvázolt rakétának több előnye is lenne az aktívradaroshoz képest:
  • nincs az indító repülőgépnek kisugárzása, nem árulja el magát ezzel
  • nincs a rakétának aktív kisugárzása, nem árulja el magát ezzel
  • nagyobb távolságból indítható, mert az AWACS jelei jóval messzebbről foghatóak, mint ahogy azt egy komoly repfedélzeti radarral fel tudnád deríteni, pláne befogni
  • a cél adná a MCG jeleket is, ahhoz sem kéne bekapcsolni semmiféle kisugárzást a támadó repülőn, vagy a rakétán
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 472
84 545
113
Ennek az általam felvázolt rakétának több előnye is lenne az aktívradaroshoz képest:
  • nincs az indító repülőgépnek kisugárzása, nem árulja el magát ezzel
  • nincs a rakétának aktív kisugárzása, nem árulja el magát ezzel
  • nagyobb távolságból indítható, mert az AWACS jelei jóval messzebbről foghatóak, mint ahogy azt egy komoly repfedélzeti radarral fel tudnád deríteni, pláne befogni
  • a cél adná a MCG jeleket is, ahhoz sem kéne bekapcsolni semmiféle kisugárzást a támadó repülőn, vagy a rakétán
Az AWACS nagyobb távolsagból látja a rakétát a saját radarjával minthogy a rakéta bekapcsolná a saját radarját,
továbbá az AWACS messzebbről látja a MIG-31-et mint a MIG rakétáinak hatótávolsága. Amiről beszélsz az egy stealth géppel működne ami stealth rakétával tüzel.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Ennek az általam felvázolt rakétának több előnye is lenne az aktívradaroshoz képest:
  • nincs az indító repülőgépnek kisugárzása, nem árulja el magát ezzel
  • nincs a rakétának aktív kisugárzása, nem árulja el magát ezzel
  • nagyobb távolságból indítható, mert az AWACS jelei jóval messzebbről foghatóak, mint ahogy azt egy komoly repfedélzeti radarral fel tudnád deríteni, pláne befogni
  • a cél adná a MCG jeleket is, ahhoz sem kéne bekapcsolni semmiféle kisugárzást a támadó repülőn, vagy a rakétán
Készültek ilyen tervek.R37M a kváziballisztikus pályája miatt nem alkalmas erre,mert egyszerűen túl magas a tetőpont.De az oroszok (még a szovjet időben) és a dél afrikaiak is terveztek olyan nagyhatótávú torlósugars rakétát,aminek lett volna ilyen ARM változata.Orosz papiron maradt,de a búr eljutott a próbalövészetig,a 210milis változata 400km lőtávot ért el.(Kentron LRAAM.Tervezték légiharc,ARM,légvédelmi és csapásmérő változatát is,köztük nukleáris harci résszel).
De az a probléma,hogy az AWACS elég jó eséllyel érzékeli az inditást,mert az ilyen rakéta nagy.Meg az inditó gépet is,ha nem 5G gép.Amcsi gép esetén pluszban érzékeli az F35 DAS rendszere.AWACS egyszerűen kikapcsolja a radarját,és az ARM megy a levesbe.
Egyébként történt olyan baleset,hogy gyakorlaton seggbelőtték HARM rakétával a B52-t.A farokgépágyú radarjára ált rá a raketta.
De a modern radarok már nem olyan könnyen támadhatók ARM rakétával.E3 meg egy öreg gép,leváltás elött áll.Ukránok még szovjet gyártású S300 radarjai ellen se voltak hatékonyak az orosz ARM rakéták (de a HARM is inkább csak a Zoopark tűzbemérő ellen volt igazán hatékony).Az új nemzedék meg már LPI technológiás lesz,még nehezebb ügy-egyenlőre még az érzékelése se nagyon megy egy LPI radarnak,nemhogy a megtámadása.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A SZU-34 hasonló brutális üzemagyagkészlettel rendelkezik, nem sokkal kisebb indítási sebességgel(1,5-1,8M ?), az indítás idejére hasonló magassággal.
Felesleges. A Szu-35 már most jó erre és aktívan ki is próbálták R-37M-el. Légigyőzelem is van vele.
A Szu-34 a fix profilú szívócsatorna és a hatalmas homlokfelületű és hullámellenállású kabinszekció miatt csak transzszonikusig gyorsítható gazdaságosan.
A gép 12 tonna kerozinja a szubszonikus tartós repülésre van optimalizálva úgy, hogy csak korlátozott szuperszonikus szakaszok vannak a feladatban.
A Szu-35-ös forszázs nélkül is képes két R-37M-el a törzs alatt és két R-77-1-essel a szárnyak alatt a Mach 1.2-re.
De a lényeg, hogy a radarja már most képes az R-37M maradéktalan kiszolgálására, míg a Szu-34-es radarja csak korlátozottan tudja azt, ami maximálisan kell egy R-77-1-es kihasználásához és nincs tervben ennek a képességnek a bővítése.