MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Duma kéri a kormányt, hogy támassza fel az "antiműholdas" projektet.

http://izvestia.ru/news/562464
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra dübörögnek az utánégetők Novoszibirszkben - FRISSÍTVE
Feltéve - de nem megengedve :D -, hogy nem Patyomkint játszanak Ivánék, a gépek számozása alapján ez a szám jön ki egyszerű "1+1=2+1=3+1=4..." stb. módszerrel. :)
Ezalatt azt kell érteni, hogy nyilvánvalóan csak az a gép számít, amiről van fénykép/videó ÉS azon egyértelműen azonosítható a BM típusváltozatú gép oldalszám vagy lajstromjel alapján. Mondjuk át kell hozzá nyálazni pár száz képet, illetve azt is bele kell kalkulálni, hogy a "legalább" megfogalmazás indokolt, mert számos fotón nem vehető ki az oldalszám vagy a lajstrom (vagy azért, mert takarásban van vagy nincs is a gépen ilyesmi), ugyanakkor viszont az, hogy BM-ről van szó, egyértelműen felismerhető. Ahol a típusváltozat nem biztos, az szintén nem játszik. Nem mellékesen ez a lista azzal számol, hogy egy oldalszámot csak egy gép visel, így ha netán (ez nem túl valószínű, sőt: lényegében kizárható) több gép is megkapta a 'kék 05' jelzést, akkor persze a 37 (de legyen inkább 36) erős tévedés lefelé.

Itt a lista:
RF-90887 vörös 27
RF-90889 vörös 23
RF-90892 kék 95
RF-92330 vörös 01
RF-92378 kék 94
RF-92379 kék 93
RF-92380 kék 92
RF-92388 kék 08
RF-92440 kék 11 (megsemmisült)
RF-95458 vörös 17
kék: 01 03 04 05 06 07 09 10 12 16 21 27 52 57 60 76 91
vörös: 03 07 09 10 11 18 20 21 22 24

Ez 36 gép (a kék 11 nélkül) és mint az látható, hiába adná magát a lista alapján, hogy "Biztosan van kék 02 is!", mivel nincs (pontosabban én nem találtam) róla képet, ezért nem is számoltam vele.
Egyébként nekem már régebb óta gyanús volt, hogy a hírekhez mérten "túl sok" BM-ről van fotó és videó, így megpróbáltam utánajárni a dolognak és ez lett belőle.

Szóval még egyszer: ha Ivánék nem azzal szórakoznak, hogy merő kib***ásból időnként átszámozgatják a gépeket, akkor ez a meglévő 36 db MiG-31BM elég közel járhat a valósághoz.

Te nagyon kiváncsi, és nagyon szorgalmas vagy. Különben az oroszok pont arról híresek, hogy a kóbor apácák megtévesztésére rendre átszámozzák a cuccaikat. Legalábbis a flottánál a SzU idejében ez bevett gyakorlat volt.
 
Szerintem inkább a 3 nagy hatótávolságú légiharc rakétájukat kéne megcsinálni,és valamelyiket rendszeresíteni..
Novatorr
R377
R77
 
A H -31-es hajok elleni rakéta,  a MIg-31 Bm-hez nincs integrálva. A Szuhojokhoz van.

A  fegyverzetet cinikus feljebb leírta.....

A MiG31es van radargyilkosnak kialakítva. Van hozzá rakétája is. H29es? Vagy H31es?
 
Ma moszkvai ido szerint 5.31h - kor lezuhant az orosz távol-keleten (Vlagyivosztok kozelében) egy Mig- 31-es. A két pilota sikeresen katapultált. Az elozetes hírek szerint az egyik hajtomu meghibásodása okozta a katasztrofát.
 
Mig-31 Tolmacsevoban (Novoszibirszk) 2013 december
2360468.jpg
 
http://index.hu/tech/2013/12/12/meg_a_blackbirdot_is_kilohettek_volna/

Ebből mit lehet tudni/elhinni?:)))
 
Teli hülyeséggel. Szokásos index fogalmuk sincs róla de írnak róla.

Témában inkább http://htka.hu/2011/09/02/kopok-es-feketerigok-migek-kontra-sr-71/
 
Van-e infó arról, hogy ez csak egy mezei nagyjavítása volt, vagy egy BM upgrade-el egybekötött modernizáció? Ez utóbbi esetben ez lehet ugyanis az első BM-veszteség.
 
http://index.hu/tech/2013/12/12/meg_a_blackbirdot_is_kilohettek_volna/

Ebből mit lehet tudni/elhinni?:)))
Az index cikkeit (bármiről) csak figyelemfelkeltőként szabad olvasni. Az ebben a cikkben idézett könyvben minden benne van, mindkét fél nézőpontjából. A feketerigók SOHASEM repültek szovjet légtérben. Szerintem véletlenül se sértették meg, de ez véleményes. Főleg a Balti-tenger felett repültek, menetrend szerint, fix útvonalon. Talán pont a véletlen idegességből történő rakéta indítás elkerülése végett. Az oroszok mindig "elfogták". Egyszer (talán az Ohotszki-tenger felett) a MiGek nagyon megkergettek egyet, de persze rakéta indítás nem történt. Biztosan csak azért, hogy nehogy nagyon elszemtelenedjenek. Az amerikai pilóták mondtak ezt is, azt is. Egyszer az egyik feketerigó elromlott a szokásos balti útján, akkor a pilóta azt mondta, hogy nagyon be voltak szarva. (Tehát máskor nem.) Ekkor kényszerből megsértették a svéd légteret. Egy SAAB el is fogta őket. Másik pilóta azt mondta, hogy sose voltak valódi veszélyben (Az oroszoknál.) Az oroszokkal ugyanis volt az amiknak egy egyezményük, hogy nem repülnek be egymás országa fölé. Az elfogás mindig két infrás R33as rakétával történt. A MiG beállt mögé pár kilóméterrel lemaradva, és másfél kilóméterrel alatta. Nem is tudott volna oda felemelkedni. Négy rakétával meg nem érte volna utol. Aztán jelentették az elfogást, és mindenki hazament.
 
Nem BM. A BM modernizáciot a Nyizynij Novgorodi " Sokol " repulogépgyár végzi.
A Knyevicsi (Usszurijsz alatt) 3022. Repülőgép-javító üzemben "csak" javításon esett át.
 
Egyébként az orosz távol-kelet teruletén található repulogép-javíto gyárak által végzett nagyjavítások " eredménye" már tobb lezuhant gép.....
 
Most nézem, hogy ez tulajdonképpen csak MiG31es topik, amit meg én írtam le, az felében a 25ösökre vonatkozik. Volt egy nagyon fasza videó a tecsőn az elfogás menetéről, a csengőszótól a visszatérésig, de azóta sem találom. Az NDKból szálltak fel.
 
gacsat: "z elfogás mindig két infrás R33as rakétával történt. A MiG beállt mögé pár kilóméterrel lemaradva, és másfél kilóméterrel alatta. "

Sorban:
R-33 infra? nem félaktív?

"másfél km"?
Mig31 Service cellingje 20km, SR-71é meg 27km. Az nem "másfél km".

"beállt"? Sokkal gyorsabb volt az SR71, MIG-31 nem tudott beállni mögé. Durván lemaradt.

Persze kérdés mi az elfogás, de ezen a táblázaton legtöbb dolog ott van. http://htka.hu/wp-content/uploads/2011/09/MiG-25_head-on_attack_requirements.jpg