MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Akkor csak nincs igazad molni.

Te most tényleg ennyire hülye vagy...? Pontosan azt linkelte, amiről beszéltem. A linekn egy büdös szó nincs a szárnytörésről. Az envelope diagramon pontosan az üzemi tartomány van. Legalább a vg diagrammal tévesztette volna össze, de még az sem.

Kicsit unom már, hogy olyanok szólogatnak be, akikneka jelek szerint ennyi fejtágítás után sincs lövésük a témáról.

Konktéran pont ez az egyik ok, amiért elvesztettem a motivációmat, hogy írjak ide. Minek...? Hogy egy kisebb csapat úgyse értsen meg semmit...?
 
A kritikus Mach érték(szárny)azt jelenti,hogy az semmiféleképpen nem lehet átlépniHa az átesési sebesség és a kritikus mach érték(szárny) között 5 csomó van akkor azt nyugodtan nevezhetjük minimális különbségnek.

Ajánlom figyelmedbe Allesmor Obranna hozzászólását.
 
Az oroszok hazudnak, Clarence "Kelly" Johnson nem ért semmihez, Allesmor meg nem áramlástani mérnök, vagyis szintén hazudik. ;) :D

Komolyan kérdezem: mi a megmeredt lópikulának vitatkoztok molnival?! Pszichiátriából készültök diplomamunkát írni, hogy ilyesmivel gyötritek magatokat?! Vitatkozzatok egy döglött macskával, annak több értelme és haszna van. :)

Az egészségügyben vagyok hivatásos gépkocsivezető.
Riszpekt. <i>(Tőlem szokatlan módon teljesen komolyan gondolom.)</i>
 
A kritikus Mach érték(szárny)azt jelenti,hogy az semmiféleképpen nem lehet átlépni

Szerintrem most hagyd abba, mert csak égeted magad. Az envelope diagramon areodinamikai korlát van, ami vagy a tolóerő által limitált vagy felhajtóerő által. Ez is benne van a HT összefoglalóban...A kritikus mach számnál talán derítsd már ki, hogy miért kritikus... AO hosszászólása nem erről szól.

Ha az átesési sebesség és a kritikus mach érték(szárny) között 5 csomó van akkor azt nyugodtan nevezhetjük minimális különbségnek.

És ennek mi köze a szárny leszakadáshoz? Semmi. Szimplán a gép max sebessége és átesési sebessége közötti infó.

Ajánlom figyelmedbe Allesmor Obranna hozzászólását.

Ezek szerint nem sikerült értelmezni azt neked...
 
<b>molnibalage, dudi, misinator és a többiek.

Tessék igazítani a hangnemen. Ha elfogytak az érvek, akkor nem kell a másik személyének nekimenni, lehet csöndben is olvasgatni a fórumot, ne akarjátok minden áron meggyőzni egymást. Ha így se megy, akkor irány a PM, ellenkező esetben egy hosszabb ünnepi pihenőt utalok ki a társaságnak.</b>
 
A Mach kritikus egy olyan sebességhatár, ahol a gép maga még nem lépi át a hangsebességet, de egyes pontjai, illetve felületelemei felett már szuperszonikussá válik az áramlás - lokálisan. Ezzel csak az a baj, hogy itt - megint csak helyileg - megnő a légellenállás. Ezen segít a szuperkritikus szárnyprofil, ami ma már szinte kötelező szárnyforma a szubszonikus gépek (utas és teherszállító) részére mind keleten mind nyugaton egyaránt.
 
Rendben térjünk vissza Gacsat fordításához ! Mindenesetre ha az SR-71 behatol a SZU területére jó eséllyel lelőtték volna 3M ide vagy 26.000 m oda ! Vagy a Mig-25/31-ek vagy a rakétás légvédelem !
 
Allesmor Obranna

És mi a helyzet az U2 szárnyával?Mi történik ha az eléri ezt a kritikus sebességet?
 
Rendben térjünk vissza Gacsat fordításához ! Mindenesetre ha az SR-71 behatol a SZU területére jó eséllyel lelőtték volna 3M ide vagy 26.000 m oda ! Vagy a Mig-25/31-ek vagy a rakétás légvédelem !
Ez a 26 000m továbbra is gyanús. Ezekben a könyvekben elég sok bevetést elolvastam, de 23 000 fölé sose ment. 21.5 és 22.5 között repkedett.
 
A fent említett orosz író munkásságának utána néztem a neten, de csak egy második világháborús cikket találtam. Kéne egy könyvet találni direkt a Mig31es dolgairól, aztán beleolvasni.
 
A Mach kritikus egy olyan sebességhatár, ahol a gép maga még nem lépi át a hangsebességet, de egyes pontjai, illetve felületelemei felett már szuperszonikussá válik az áramlás - lokálisan. Ezzel csak az a baj, hogy itt - megint csak helyileg - megnő a légellenállás. Ezen segít a szuperkritikus szárnyprofil, ami ma már szinte kötelező szárnyforma a szubszonikus gépek (utas és teherszállító) részére mind keleten mind nyugaton egyaránt.

Ami a fő probléma, hogy a Mach-kritikus elérésekor azokon a bizonyos lokális keresztmetszeteken lökéshullám kezd kialakulni, ami azt jelenti, hogy drasztikusan változnak az aerodinamikai és repülési jellemzők, köztük a légellenállás is. Ezen valamennyire tényleg segít a szuperkritikus szárnyprofil, de szuperkritikus törzsről én még nem hallottam, így ha ezen túl akarunk lépni, belép az erősebb hajtómű igénye. Ez nyilván plusz fogyasztással jár, több üzemanyagot igényel, tehát nagyobb és nehezebb lesz a gép, így erősebb hajtómű kell - és a kígyó a farkába harapott, a gép tervezésekor lehet kezdeni a kompromisszum-keresést. Minél jobb kompromisszumot kötnek a tervezők, annál jobb lesz a gép - ha jól jelölték ki a célok prioritásait!
Egyébként a helyi hangsebesség kialakulására találni a neten néhány jól illusztráló fotót, én konkrétan egy Blue Angels F-18-ra emlékszem, amelyiknél jól látszott a kabintetó vonalában és a törzs közepetáján kialakuló lökéshullám halvány páracsíkja (aki jobban ért hozzá megkeresheti, és beteheti ide a linket).
Üdv ML
 
1286859.jpg


Videón.

http://www.youtube.com/watch?v=Fv6fnNJ1-Bo

http://www.youtube.com/watch?v=K08Gc0tKWoA
 
Itt van egy kétrészes jó minőségű videó a nagy Migekről. Lehet hozzá magyar feliratot csinálni, ami úgy 50%os pontosságú. Még csak az elejét láttam. Remélem lesznek majd benne elfogások is. Ha valaki nem ismerné: A vidó alatt a kis billentyűzetet kell nyomkodni a feliratokért. Ha megvan a felirat, akkor a felirat fordításáért. Utána megnyomod a felirat nyelvét, és kiválasztod a magyart.