MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

A kék 82-es még 2016-ban volt modernizálva BM szintre és 2016 decemberben került a 22-es vadászrepülő ezredhez Centralnaja Uglovájában(Vlagyivosztok).

Átalakították tesztgéppé.


Ne tévesszen meg az oldalszám! A 22-esek kék 82-ese BSzM, és most is Centralnaja Uglovaján van. Ez a műholdvadász második prototípusa, és pár hónapja építették át egy B-ből. A törzs alatt a műhold elfogó rakéta tartója látszik.

Képek: https://postimg.cc/gallery/28wvwv1mi/
 
Mekkora pályamagasságig tervezték ezt a batár cuccot? Az ASM-135 6 méter hosszú sem volt és 0,5 méter átmérőjű 1200 kg induló tömeggel és az jó volt úgy 450-500 km-ig és a továbbfejlesztett változata jó lett volna úgy 2000 km-ig. GPS holdak ellen?


Az sem biztos, hogy műholdak ellen tervezik ezt a cuccot, mert nagy a csend körülötte. Van olyan elmélet is, hogy a rakéta kisebb (max. 250-300 kg) tömegű műholdak pályára állítására szolgál. Annyit lehet róla tudni biztosan, hogy 2 fokozatú, a 31-es a "harmadik fokozat". Pontosabban az első.
 
257406.jpg

256666.jpg

256306.jpg
 
Korábban itt is téma volt, amikor négy MiG-31 leszállt egy meglehetősen kicsi és főleg civil reptéren. Itt a háttérsztorija:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Kerozingőzös FB-oldalának köszönhetően fordítás is van hozzá:
Ő Alekszej Szergejevics P., Uszinszk repülőtér egykori repülésvezetője. 2018 november 15-én gyakorlatilag megmentett egy négytagú MiG-31-es köteléket, amelyeknek egy olyan repülőtéren kellett volna leszállniuk, amely időközben időjárási tényezők miatt bezárt, ahogy a környező többi is. Ezért számukra a távolabb lévő Uszinszk maradt, mint utolsó lehetőség. A maradék üzemanyaggal elrepültek odáig úgy, hogy a repülőtértől 30 kilométerre már csak 1 tonna üzemanyaguk volt, ami egy ilyen gépnek ahhoz elég, hogy rendesen lerepüljön egy touch & go-s gyakorlókört. A gépekben annyi üzemanyag sem volt, hogy a futópályát elhagyják.
A helyzetet az nehezítette, hogy a repülőtér egyetlen futópályáját egy utasszállító foglalta. Az irányítónak ebben az esetben az utasszállítót el kellett volna tüntetnie a pályáról, vagy a MiG-eket átstartoltatni/várakoztatni. Egyik megoldás sem volt lehetséges a kevés üzemanyag miatt. Az irányító itt egy olyan döntést hozott, ami homlokegyenest szembement minden aranyszabállyal. Még 4 repülőgépet leszállított a 2,5 km hosszú pályára. Volt belőle egy nagy balhé, de az irányító mellé álltak a felettesei. Azóta Alekszej a szakmáját űzi, de Sziktivkar repülőterén. Ha látjátok, adjatok neki pacsit, rászolgált! Ő egy igazi....! A hazának ismernie kell a hőseit! Minden légierős pilótának üdvözletét küldi, és üzeni, hogy többet soha ne repüljenek oda, ahol ő irányít. :D (Fordította: Tushka, a kiegészítésekért köszönet Vándor Károlynak)
 
Korábban itt is téma volt, amikor négy MiG-31 leszállt egy meglehetősen kicsi és főleg civil reptéren. Itt a háttérsztorija:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Kerozingőzös FB-oldalának köszönhetően fordítás is van hozzá:
Ő Alekszej Szergejevics P., Uszinszk repülőtér egykori repülésvezetője. 2018 november 15-én gyakorlatilag megmentett egy négytagú MiG-31-es köteléket, amelyeknek egy olyan repülőtéren kellett volna leszállniuk, amely időközben időjárási tényezők miatt bezárt, ahogy a környező többi is. Ezért számukra a távolabb lévő Uszinszk maradt, mint utolsó lehetőség. A maradék üzemanyaggal elrepültek odáig úgy, hogy a repülőtértől 30 kilométerre már csak 1 tonna üzemanyaguk volt, ami egy ilyen gépnek ahhoz elég, hogy rendesen lerepüljön egy touch & go-s gyakorlókört. A gépekben annyi üzemanyag sem volt, hogy a futópályát elhagyják.
A helyzetet az nehezítette, hogy a repülőtér egyetlen futópályáját egy utasszállító foglalta. Az irányítónak ebben az esetben az utasszállítót el kellett volna tüntetnie a pályáról, vagy a MiG-eket átstartoltatni/várakoztatni. Egyik megoldás sem volt lehetséges a kevés üzemanyag miatt. Az irányító itt egy olyan döntést hozott, ami homlokegyenest szembement minden aranyszabállyal. Még 4 repülőgépet leszállított a 2,5 km hosszú pályára. Volt belőle egy nagy balhé, de az irányító mellé álltak a felettesei. Azóta Alekszej a szakmáját űzi, de Sziktivkar repülőterén. Ha látjátok, adjatok neki pacsit, rászolgált! Ő egy igazi....! A hazának ismernie kell a hőseit! Minden légierős pilótának üdvözletét küldi, és üzeni, hogy többet soha ne repüljenek oda, ahol ő irányít. :D (Fordította: Tushka, a kiegészítésekért köszönet Vándor Károlynak)

Reggel olvastam, még jó hogy van aki fordít. :)
 
Tusinó légiparádé, 1989, vagy 1990:

7026131_xlarge.jpg


6990586_xlarge.jpg


Ezek voltak ám a jó kis repülőnapok, közvetlenül a legelső, már Zsukovszkijban megtartott MosAeroshow-k, vagyis a MAKSz-ok előtt. Tusinóban, több évtized után 1989-ben indult újra a légibemutatózás, itt debütált sok izgalmas szovjet technika, ekkor még szinte kizárólag a moszkvai közönség számára (bárki mehetett, már ha épp arra járt, de ez nem volt annyira jellemző, mint napjainban).
A képeken a MiG-31-es egyik prototípusa tart alacsony áthúzást. Érdekesek a szárnyvégi konténerek és a tény, hogy a hátsó kabintető el lett távolítva, a két kabinszekció közti üvegezés helyett lemezelés van és erősen sanszos, hogy egy kis magasságú katapultálási bemutatót készülnek épp megtartani.