MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Olyan gépről beszélsz, ami nincs rendszeresítve? Mig F 16 több ezres tételben (szövetségi rendszer szinten). Kicsit megint elrugaszkodsz a valóság és a fikció közé.... (nem bántás)

A K/KUB sárkánya egy navyzált 9.15 sárkány szóval van belőle rendszerben.A darabszám pedig nem lehet érv a minőség mellett.Az F-104-ből is marha sok volt aztán minden volt az a gép csak jó nem.Ettől persze az F-16 jó gép csak a mi esetünkben teljesen irreleváns,hogy mennyi van belőle.
 
M

molnibalage

Guest
Ha a legszarabbhoz hasonlítom persze,hogy jó...Hasonlítsd a 9.15-höz...
Olyan gépről beszélsz, ami nincs rendszeresítve? Mig F 16 több ezres tételben (szövetségi rendszer szinten). Kicsit megint elrugaszkodsz a valóság és a fikció közé.... (nem bántás)
Pontosan. Jó lenne dudi olyan gépekről beszélni, ami komolyabb mennyiségben van hadredben.
A magyar wiki oldalt tudtommal Allesmor írta.
  • MiG–29M – A MiG–29K-hoz hasonlóan analóg elektromos kormányvezérlőrendszert, nagyobb vízszintes vezérsíkokat, javított LERX-et kapott gépből csak a 151, 152, 153, 154, 155 és 156-os jelzésű példányok készültek el. Növelt levegőátfutású RD–33K hajtóműve 500 kp-al nagyobb tolóerő leadására volt képes, a gép azonban csak orsózó szögsebesség és állásszög viszonylatában múlta felül az alaptípust. A MiG–29K-hoz hasonlóan ezen a gépen is szárnyanként négy fegyvertartó van, a fegyverzetet kibővítették a földi célok elleni irányított rakéta- és bombafegyverzettel is, a K-hoz hasonlóan behúzható légiutántöltő cső került beépítésre. Nyugaton 1992 és 94 között csak a 156-os példány járt bemutatórepüléseken, rendszerint Valerij Menickij MiG fő-berepülőpilótával a fedélzetén. A gépeket ezután a program 1993-as törlését követően leállították.[8] A 154-es és 156-os típust a 90-es évek legvégén reaktiválták és teljesen átalakították.
  • MiG–29M2/MRCA/MiG–35 – A 154-es gépből minden eddiginél modernebb kabin hozzáadásával egy új kétüléses gépet alkottak, amelyet kezdetben MiG–29MRCA és -M2 néven is ismerünk. Újabban MiG–35 néven fut a program.[9] Négycsatornás digitális FbW (Fly by Wire) kormányvezérlőrendszer és az RD–33K-n alapuló RD–33–3M hajtóművekkel felszerelt vadászbombázó 2001 óta repül. Új, pengeéles az előrenyúló szárnytőrész, új a függőleges vezérsíkjai között elhelyezett törzsféklap, valamint a kabinszélvédő jobb oldala előtt a KOLSZ helyett OLSZ berendezés került és a megnövelt teljesítményű hajtómű miatt nagyobbak, sarkosabbak a beömlő-nyílások. A felső "kopoltyúk" ennél az altípusnál sincsenek kialakítva. A gép már képes levegőben való utántöltésre.
Tehát olyanokról fantáziálsz, ami nincs vagy majd egyszer lesz töredék mennyiségben.

Egyébként meg nagyon, de nagyon kedves voltam, mert Hpasp-pal összehasonlłtáskor vehettük volna a CFT-s lengyel vagy görös Block 50/52 és 50+ gépeket három pótossal az integrált ECM eszközök miatt, az F-16I-t vagy a UAE Block 60-ast is, nem A/C változatot két pótos és ECM konténerrel. Ja, és ezek nem "paper jet" változatok, számottevő mennyiség van belőlük hadrendben...
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
Most akkor megmarad a Mig?Nem vonják őket össze a Szuhjjal?

Olvasd végig a korábbi hírt rendesen:
https://htka.hu/2017/06/22/osszeolvad-mig-es-szuhoj/

"Az egyesített orosz repülőgépipari konszern (United Aircraft Corporation – UAC) katonai divíziójaként működik majd 2019-től a MiG és a Szuhoj vállalat"

"A nevezett cégek jelenleg külön jogi személyként működnek az UAC-n belül, de 2019-re egy társasággá olvasztják össze őket."

"A MiG és Szuhoj név, mint márkanév, brand fennmarad, továbbra is használják majd."

Nem helyileg vonják össze őket, hanem mint jogi személy lesznek, és a brand is megmarad. A szakembereket nem küldik el, csak a cégtábla változik a fejük felett.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Olvasd végig a korábbi hírt rendesen:
https://htka.hu/2017/06/22/osszeolvad-mig-es-szuhoj/

"Az egyesített orosz repülőgépipari konszern (United Aircraft Corporation – UAC) katonai divíziójaként működik majd 2019-től a MiG és a Szuhoj vállalat"

"A nevezett cégek jelenleg külön jogi személyként működnek az UAC-n belül, de 2019-re egy társasággá olvasztják össze őket."

"A MiG és Szuhoj név, mint márkanév, brand fennmarad, továbbra is használják majd."

Nem helyileg vonják össze őket, hanem mint jogi személy lesznek, és a brand is megmarad. A szakembereket nem küldik el, csak a cégtábla változik a fejük felett.
Szerintem valami hasonló mint az usa-nál, mert az új gépek fejlesztése már akkora zsé, hogy az usa-ban is csak 2 konszern maradt, az oroszoknál meg egynél több konszernre nincs fejlesztési pénz. Abból is látszik, hogy minden papírmasé fantazmagória ellenére a ruszkik jelenleg egyetlen új gépet tudnak fejleszteni (PAK-FA), minden más csak a szu korszak valamelyik gépének a tovább fejlesztése, de nem alapvetően új gép....
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Pontosan. Jó lenne dudi olyan gépekről beszélni, ami komolyabb mennyiségben van hadredben.
A magyar wiki oldalt tudtommal Allesmor írta.
  • MiG–29M – A MiG–29K-hoz hasonlóan analóg elektromos kormányvezérlőrendszert, nagyobb vízszintes vezérsíkokat, javított LERX-et kapott gépből csak a 151, 152, 153, 154, 155 és 156-os jelzésű példányok készültek el. Növelt levegőátfutású RD–33K hajtóműve 500 kp-al nagyobb tolóerő leadására volt képes, a gép azonban csak orsózó szögsebesség és állásszög viszonylatában múlta felül az alaptípust. A MiG–29K-hoz hasonlóan ezen a gépen is szárnyanként négy fegyvertartó van, a fegyverzetet kibővítették a földi célok elleni irányított rakéta- és bombafegyverzettel is, a K-hoz hasonlóan behúzható légiutántöltő cső került beépítésre. Nyugaton 1992 és 94 között csak a 156-os példány járt bemutatórepüléseken, rendszerint Valerij Menickij MiG fő-berepülőpilótával a fedélzetén. A gépeket ezután a program 1993-as törlését követően leállították.[8] A 154-es és 156-os típust a 90-es évek legvégén reaktiválták és teljesen átalakították.
  • MiG–29M2/MRCA/MiG–35 – A 154-es gépből minden eddiginél modernebb kabin hozzáadásával egy új kétüléses gépet alkottak, amelyet kezdetben MiG–29MRCA és -M2 néven is ismerünk. Újabban MiG–35 néven fut a program.[9] Négycsatornás digitális FbW (Fly by Wire) kormányvezérlőrendszer és az RD–33K-n alapuló RD–33–3M hajtóművekkel felszerelt vadászbombázó 2001 óta repül. Új, pengeéles az előrenyúló szárnytőrész, új a függőleges vezérsíkjai között elhelyezett törzsféklap, valamint a kabinszélvédő jobb oldala előtt a KOLSZ helyett OLSZ berendezés került és a megnövelt teljesítményű hajtómű miatt nagyobbak, sarkosabbak a beömlő-nyílások. A felső "kopoltyúk" ennél az altípusnál sincsenek kialakítva. A gép már képes levegőben való utántöltésre.
Tehát olyanokról fantáziálsz, ami nincs vagy majd egyszer lesz töredék mennyiségben.

Egyébként meg nagyon, de nagyon kedves voltam, mert Hpasp-pal összehasonlłtáskor vehettük volna a CFT-s lengyel vagy görös Block 50/52 és 50+ gépeket három pótossal az integrált ECM eszközök miatt, az F-16I-t vagy a UAE Block 60-ast is, nem A/C változatot két pótos és ECM konténerrel. Ja, és ezek nem "paper jet" változatok, számottevő mennyiség van belőlük hadrendben...

A felsorolásból hiányzik a K/KUB ami közel sem proto vagy megvalósulatlan tesztpéldány.De ami lényeges és a felsorolásból is látszik,hogy a 80-as évek vége óta van olyan alternatívája a 9.12 sárkánynak ami megfelelő hatótávot eredményezne.Ha szépen visszaolvasol akkor jól észre fogod venni,hogy ezt írtam.Meg azt is hozzátettem,hogy a MIG-nek annyi érdekérvényesítő képessége sem volt,hogy ne a tök elavult sárkányokat(9.12*) gyártsák hanem a modernebbeket.És csak sárkányról beszélek elektronikai és hajtómű változtatás nélkül.
*Még azt sem sikerült kicsikarni a MIG-nek,hogy a 9.13 megjelenésével leállítsák a 9.12 gyártását.Ez ha más nem azért lett volna előny mert van neki beépített zavarórendszere fejlettebb a radarja ami korlátozottan AG-móddal is rendelkezett mind ezt a 80-as évek közepén.Mit tudott akkor a Szuhoj?Még a légi harc rakéták integrációja sem fejeződött be nem,hogy radarral támogatott AG mód nem volt rajta(még ha korlátozott is).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
A kedvességeddel kapcsolatban csak annyit,hogy vehettétek volna alapul a K/KUB-ot is...
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 808
17 613
113
Olvasd végig a korábbi hírt rendesen:
https://htka.hu/2017/06/22/osszeolvad-mig-es-szuhoj/

"Az egyesített orosz repülőgépipari konszern (United Aircraft Corporation – UAC) katonai divíziójaként működik majd 2019-től a MiG és a Szuhoj vállalat"

"A nevezett cégek jelenleg külön jogi személyként működnek az UAC-n belül, de 2019-re egy társasággá olvasztják össze őket."

"A MiG és Szuhoj név, mint márkanév, brand fennmarad, továbbra is használják majd."

Nem helyileg vonják össze őket, hanem mint jogi személy lesznek, és a brand is megmarad. A szakembereket nem küldik el, csak a cégtábla változik a fejük felett.

Magyarul olyanok lesznek, mint mondjuk a General Motors vagy a PSA konszern..
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
A felsorolásból hiányzik a K/KUB ami közel sem proto vagy megvalósulatlan tesztpéldány.De ami lényeges és a felsorolásból is látszik,hogy a 80-as évek vége óta van olyan alternatívája a 9.12 sárkánynak ami megfelelő hatótávot eredményezne.Ha szépen visszaolvasol akkor jól észre fogod venni,hogy ezt írtam.Meg azt is hozzátettem,hogy a MIG-nek annyi érdekérvényesítő képessége sem volt,hogy ne a tök elavult sárkányokat(9.12*) gyártsák hanem a modernebbeket.És csak sárkányról beszélek elektronikai és hajtómű változtatás nélkül.
*Még azt sem sikerült kicsikarni a MIG-nek,hogy a 9.13 megjelenésével leállítsák a 9.12 gyártását.Ez ha más nem azért lett volna előny mert van neki beépített zavarórendszere fejlettebb a radarja ami korlátozottan AG-móddal is rendelkezett mind ezt a 80-as évek közepén.Mit tudott akkor a Szuhoj?Még a légi harc rakéták integrációja sem fejeződött be nem,hogy radarral támogatott AG mód nem volt rajta(még ha korlátozott is).
Megint nem rendszer szinten gondolkodsz. Egy MiG 29 vs Szu 27 vagy F 16 vs F 15 soha nem egymás kiváltói, hanem egy doktrina, egy légi hadviselési képessség egymást kiegészítő puzzle darabjai. A MiG 29 a vsz korszakra volt tervezve frontvadászgépnek megnevezve, ahol a baromi sok vsz repülőtér miatt tök másodlagos volt a hatótáv, a sok Szu 22 és MiG 27 miatt sokadlagos a csapásmérő képessége, és a darabszám sokkal inkább volt fontos (lásd a párhuzamos gyártás a 9.12 és 9.13). A Szu 27 nem európára volt tervezve soha sem. Mindíg is ázsiába a sokkal kevesebb, egymástól nagyobb távolságra lévő repülőtér hálózathoz (esetleg még az északi szárny, Norvégia, ahol hasonlóan kevés és távoli repterek voltak). Mint ahogy ha rákeresel, ez a mai napig igaz a Szuhojokra, és az uróbbi időben gyártott cca 150 db nagyobbik része nem európába van telepítve. Szóval ez itt nem két szép autó/repülő/bármi összehasonlítása, hanem rendszerek-doktrínák-végrehajtó eszközök csócsálása..... (szerintem)
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Arról nincs manual és adat a számoláshoz... CFT-s F-16-hoz meg meg van. K/Kub-ból meg összesen nincs 50 db.

Szerintem azért 50 már van belőle.De miért is releváns a darabszám?Minél többet gyártanak egy gépből annál nagyobb lesz a tüzelőanyag kapacitás vagy mi?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Megint nem rendszer szinten gondolkodsz. Egy MiG 29 vs Szu 27 vagy F 16 vs F 15 soha nem egymás kiváltói, hanem egy doktrina, egy légi hadviselési képessség egymást kiegészítő puzzle darabjai. A MiG 29 a vsz korszakra volt tervezve frontvadászgépnek megnevezve, ahol a baromi sok vsz repülőtér miatt tök másodlagos volt a hatótáv, a sok Szu 22 és MiG 27 miatt sokadlagos a csapásmérő képessége, és a darabszám sokkal inkább volt fontos (lásd a párhuzamos gyártás a 9.12 és 9.13). A Szu 27 nem európára volt tervezve soha sem. Mindíg is ázsiába a sokkal kevesebb, egymástól nagyobb távolságra lévő repülőtér hálózathoz (esetleg még az északi szárny, Norvégia, ahol hasonlóan kevés és távoli repterek voltak). Mint ahogy ha rákeresel, ez a mai napig igaz a Szuhojokra, és az uróbbi időben gyártott cca 150 db nagyobbik része nem európába van telepítve. Szóval ez itt nem két szép autó/repülő/bármi összehasonlítása, hanem rendszerek-doktrínák-végrehajtó eszközök csócsálása..... (szerintem)

Az szép dolog,hogy sok a reptér és emiatt nem kell hatótáv csak nem igaz.Szerencsétlen 9.12-nek annyira kicsi a hatótávja,hogy gyakorlatilag nincs járőrözési ideje.Kis túlzással úgy néz ki egy 29-es bevetés,hogy felszállsz odaérsz ahová kell fordulsz 2-t és mehetsz is haza.Még a csapásmérőket sem tudták volna velük kísérni érdemben.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Az szép dolog,hogy sok a reptér és emiatt nem kell hatótáv csak nem igaz.Szerencsétlen 9.12-nek annyira kicsi a hatótávja,hogy gyakorlatilag nincs járőrözési ideje.Kis túlzással úgy néz ki egy 29-es bevetés,hogy felszállsz odaérsz ahová kell fordulsz 2-t és mehetsz is haza.Még a csapásmérőket sem tudták volna velük kísérni érdemben.
Még 1x rendszer szint. A ruszki és vsz rendszer soha nem épített őrjáratozásra. Bazi nagy és többszörösen lefedett lokátor haálózat (integrált légvédelem), és a parancsnoki központ döntött hogy vadász vagy lévédelmi eszköz lesz bevetve. Amennyiben vadász, akkor MiG 29 kiértesít/kigurul felszáll, és a vadász harcvezetési központ célravezeti. A szu rendszerben nem hogy őrjáratozás nem volt, de a pilótáknak még döntési jogköre se. Viszont a 300-500 telepített MiG 29 NDK Csehszl és HU repterekről tényleg elért pillanatok alatt minden behatolót. Úgy emlékszem, hogy NDK-ban 9, nálunk meg 3 MiG 29 ezred volt a csúcsponton (12x 30 gép felett)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Még 1x rendszer szint. A ruszki és vsz rendszer soha nem épített őrjáratozásra. Bazi nagy és többszörösen lefedett lokátor haálózat (integrált légvédelem), és a parancsnoki központ döntött hogy vadász vagy lévédelmi eszköz lesz bevetve. Amennyiben vadász, akkor MiG 29 kiértesít/kigurul felszáll, és a vadász harcvezetési központ célravezeti. A szu rendszerben nem hogy őrjáratozás nem volt, de a pilótáknak még döntési jogköre se. Viszont a 300-500 telepített MiG 29 NDK Csehszl és HU repterekről tényleg elért pillanatok alatt minden behatolót. Úgy emlékszem, hogy NDK-ban 9, nálunk meg 3 MiG 29 ezred volt a csúcsponton (12x 30 gép felett)

Ez szép meg jó csak épp működésképtelen a dolog(erre rájöttek volna gyorsan az oroszok is).Kiemelt célpontok voltak mindkét fél számára a repterek.Szóval elméletnek tök jó,hogy a sűrű hálózat miatt gyorsan oda lehet érni mindenhová épp csak a sűrű reptér hálózat nem állt volna rendelkezésre.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem azért 50 már van belőle.De miért is releváns a darabszám?Minél többet gyártanak egy gépből annál nagyobb lesz a tüzelőanyag kapacitás vagy mi?
Mert te általánosságban írtál le akkora marhaságot, hogy az F-16-nak nem erőssége a hatótáv. Jó reggelt, első körben nézd már meg, hogy mit tudnak a tömegesen elterjedt változatok. A légiutántölthetőség nélkül is hülyére pofozza a Vipera az MiG-29-et. A Kub-ból összesen van az orosszl együtt 65 db megrendelés...

Idézek megmint magamtól....

A repülőgép hordozós üzemre kifejlesztett MiG-29K változatra végül 2004-ben érkezett megrendelés Indiából. Kezdetben 12 db együléses K és 4 db KUB kétüléses változatra szólt a vásárlási szándék, majd később, a korábban megkötött opcióval élve további 29 darabot rendeltek a Vikramaditija repülőgép hordozóhoz. 2009 végén Oroszországból is érkezett 20+4 db egy- és kétüléses változatra megrendelés. A repülőgép hordozós üzemre alkalmas MiG-29 és Szu-27 változatok kifejlesztése még a ’80-as évek végén történ meg, de az oroszok csak a Szu-33-ast (korábbi típusjelzése Szu-27K) rendszeresítették a ’80-as évek végén és a ’90-es évek elején kis mennyiségben.

(12+29)+(20+4) =65 db, ha a teljes leszállítás megtörténik. Ebből 1 orosz már elveszett.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Nem véletlen áll a MIG-29 fejlesztésének középpontjában már a kezdetek óta a hatótáv növelése.Azt meglépték a 9.13-nál,hogy a függőleges vezérsíkba kerozint raktak ami 2x 190 litert jelent.Na ennyire kétségbeejtően kevés kerozin fér a 9.12-be és ezt tudják/tudták az oroszok is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Mert te általánosságban írtál le akkora marhaságot, hogy az F-16-nak nem erőssége a hatótáv. Jó reggelt, első körben nézd már meg, hogy mit tudnak a tömegesen elterjedt változatok. A légiutántölthetőség nélkül is hülyére pofozza a Vipera az MiG-29-et. A Kub-ból összesen van az orosszl együtt 65 db megrendelés...

Idézek megmint magamtól....

A repülőgép hordozós üzemre kifejlesztett MiG-29K változatra végül 2004-ben érkezett megrendelés Indiából. Kezdetben 12 db együléses K és 4 db KUB kétüléses változatra szólt a vásárlási szándék, majd később, a korábban megkötött opcióval élve további 29 darabot rendeltek a Vikramaditija repülőgép hordozóhoz. 2009 végén Oroszországból is érkezett 20+4 db egy- és kétüléses változatra megrendelés. A repülőgép hordozós üzemre alkalmas MiG-29 és Szu-27 változatok kifejlesztése még a ’80-as évek végén történ meg, de az oroszok csak a Szu-33-ast (korábbi típusjelzése Szu-27K) rendszeresítették a ’80-as évek végén és a ’90-es évek elején kis mennyiségben.

(12+29)+(20+4) =65 db, ha a teljes leszállítás megtörténik. Ebből 1 orosz már elveszett.

Ez volt Mack eredeti hozzászólása amire reagáltam:

Én nem a Mig-29-ről beszéltem, hanem egy F-16 kategóriájú multifunkci vadászról, azoknak meg tudtommal elég jó a hatótávolságuk.

Szóval az F-16 kategóriájú vadászoknak kurvára nincs nagy hatótávjuk!
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 053
113
" A Szu 27 nem európára volt tervezve soha sem"

Az úri huncutság, hogy a Szu-27-esekkel kísérték volna a támadó Szu-24 bombázókat nyugat európa felett, az eredeti koncepció alapján? Illetve talán már a GIUK környékén felvették volna a harcot Norvégia felöl repülve, a NATO erőkkel?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Nem véletlen áll a MIG-29 fejlesztésének középpontjában már a kezdetek óta a hatótáv növelése.Azt meglépték a 9.13-nál,hogy a függőleges vezérsíkba kerozint raktak ami 2x 190 litert jelent.Na ennyire kétségbeejtően kevés kerozin fér a 9.12-be és ezt tudják/tudták az oroszok is.
Tudod mit írtál le? Miután a ruszkik is rájöttek hogy a MiG 29 baromira rövid hatósugarú, ezért 1988 óta taknyolják és ahova lehet belepaszíroznak + keró tartályokat. Ettől még az alap konstrukció sajátossága marad amiről első perctől polemizálunk...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Tudod mit írtál le? Miután a ruszkik is rájöttek hogy a MiG 29 baromira rövid hatósugarú, ezért 1988 óta taknyolják és ahova lehet belepaszíroznak + keró tartályokat. Ettől még az alap konstrukció sajátossága marad amiről első perctől polemizálunk...


Én meg arról beszélek az eleje óta,hogy majd 30 éve rendelkezésre áll olyan sárkány amibe megfelelő mennyiségű kerozin fér csak a MIG képtelen volt keresztülvinni a gyártását nem,hogy ennek még a 9.13-nak sem sikerült kiváltani a nyilvánvalóan impotens 9.12-t.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
" A Szu 27 nem európára volt tervezve soha sem"

Az úri huncutság, hogy a Szu-27-esekkel kísérték volna a támadó Szu-24 bombázókat nyugat európa felett, az eredeti koncepció alapján? Illetve talán már a GIUK környékén felvették volna a harcot Norvégia felöl repülve, a NATO erőkkel?
Ebben igazad van, de a Norvég részről én is ugyanezt mondtam. Viszont arra is emlékezz vissza, hogy az 1988-ban nálunk lévő Szu 24-ek mellé sehol közelben nem volt Szu 27 támogató nehézvadász (talán valahol Munkácson túl). Illetve az is sántít hogy bár az általad leírt koncepció igaz (ebben egyet is értünk), de ehhez 1988 ig alig pár 100 Szu 27 volt az egész szu területen egy halom más feladattal. Míg Szu 24 már a 80-as évek közepén több mint 800 darabban rendelkezésre állt. Konkrétan arról olvastam hogy Ukrajnában volt a vsz időszak végén vagy 5 Szu 24 ezred, de Szu 27 ezred talán 1 vagy 2......
 
  • Tetszik
Reactions: endre