1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-25 "Foxbat"

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    http://englishrussia.com/2013/12/23/interceptor-mig-25-training-version/2/
     
  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Érik a következő karabahi háború.
     
  4. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Hello,

    Biztos? Örményországban orosz csapatok állomásoznak, Azerbajdzsán meg orosz fegyvereket vásárol. Inkább Irán és ami a föld-tenger alatt van, a probléma.

    <b>Újra repülőképessé tenné MiG-25-öseit Azerbajdzsán - hírhez:</b>

    Egyébként ez egy érdekes hír, a MiG-25-ösökről. Olvasom az eredeti forrást. Az említett azeri üzem nem végzett jelentősebb munkát az azeri MiG-25-ösökön. Az üzemidő hosszabbítást nekik is és algériaiaknak is az Ukránok végezték.

    Valószínűleg politikai-gazdasági kavarás a gyárral kapcsolatban. Persze ettől még megvalósulhat, bár irreális ár érték aránnyal.
     
  5. amanitin

    amanitin Member

    szegény azerieknek elment az eszük
     
  6. blogen

    blogen Well-Known Member

    Igazából nem. Ha modern elektronika kerül bele és tisztességes fegyverzetet kap egy modernizáció során, akkor ez egy nagyon potens harci gép akár ma is. Tulajdonképpen azon csodálkozom, hogy vettek Mig-29-est és kivonták a Mig-25-öst és a Szu-24-est, ahelyett, hogy ezt a kettőt modernizálták volna eredetileg.
     
  7. Fade

    Fade Well-Known Member

    Na jó, de akár 3genbe modern "elektronika és tisztességes fegyverzetet kap" akkor potens harci gép lesz, ellenben nem lesz horror üzemeltetni.
     
  8. blogen

    blogen Well-Known Member

    Kerozinjuk azt hiszem van hozzá bőven.
     
  9. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Hello,

    annó a MiG-25-ös sárkány élettartamát tizenix évre tervezték. Közben kiderült, hogy él az tovább is, főleg ha nem használják hideg háborús intenzitással.

    Az azeriek a Szovjet Honi Légvédelem 82-ik vadászrepülő ezredének gépeit – félreértés ne essék, nem örökölték – hanem csúnya módszerekkel zsákmányolták. Ezek 1977-78-ban gyártott MiG-25P-k, amiket a nyolcvanas években PDSz-é korszerűsítettek.

    Miután ezek a gépek az elmúlt közel negyven évet a szabadban töltötték, el lehet képzelni az állapotukat.

    Aminek értelme lenne korszerűsíteni – talán – az a felderítő változat. Elterjedt infó, hogy rendelkeznek ilyen gépekkel. A papíron túl, nekem van kb negyven képem az azeri MiG-25-ösökről, de egyiken sem látható felderítő változat, tehát kicsit kételkedem. Ha valaki tud ilyen képet, kérem ossza meg.
     
  10. Fade

    Fade Well-Known Member

    blogen: Meg vasuk is. Mondhatunk még szép hülyeségeket.
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ami nagy baj, az a hajtómű. Az oroszok felderítő 25-ösei is azért lettek szépen, csendben tavaly augusztusban kivonva, mert elfogyott a hajtómű. Ezt már nem gyártja senki, más meg nemigen van ekkora méretben. Én egy kissé kételkedem ebben a projektben.
     
  12. joker

    joker Well-Known Member

    Arról szerintem ők is tudnának, ha nincs hajtómű hozzuk, és valószínűleg bele se fognának ha ez így van. Vagy beletesznek valami mást, habár ez nem tudom mennyire életképes ötlet, vagy kaptak egy elfeledett raktárat tele hajtóművekkel. Ha tudják, hogy nem lesz ami hajtsa a gépeket biztosan nem fognak hozza.
     
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Vagy kacsa az egész.
     
  14. amanitin

    amanitin Member

    Ezt a repülőt eredetileg arra tervezték, hogy szuperszónikus, nagy magasságban közeledő bombázókat fogjon el. A sebesség oltárán kb minden be lett áldozva, a radart kivéve. A fordulóköre akkora, mint Azerbajdzsán, viszont a hatósugara szintén, és egy hatvan fokos bedőléstől darabokra hullik.
    Még ha feltesszük is, hogy a pótalkatrész biztosítva van (hajtómű, hökhm), és majd modernizálnak rajta ezt-azt, semmilyen realisztikus bevetésre nem lesz optimális, mert az alap egy teljesen szélsőséges és idejétmúlt koncepció.
     
  15. blogen

    blogen Well-Known Member

    Ehhez képest gyakorlatilag az egyetlen iraki típus volt anno, amely sikert tudott felmutatni az akkori nyugati technikával szemben. A környéken azóta sincs senkinek jobb.
     
  16. amanitin

    amanitin Member

    ja. pl az oroszok meg a törökök nincsenek a környéken és nincs nekik jobb. A jóindulatú oroszok, akiknek az egyes számú prioritásuk velük szemben, hogy a megkerülésükkel ne tudjanak olajat meg gázt bizniszelni.
    Neked ezek szerint van pontos lebontott statisztikád arról, hogy az irakiak melyik típust hányszor milyen bevetésre küldték ki, melyik gép mennyire volt karban tartva, mennyire tapasztalt pilóták repülték, meg a többi ötmillió tényező ami szükséges ahhoz, hogy objektív következtetést le lehessen vonni. Téged nagyon alábecsültelek.
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    Egy jó irás a azeri-ormény fegyveres konfliktusról, benne a Mig-25 szerepe is.
    http://ghirokhov.narod.ru/ghirikhov4.html
    Egyébként a Naszosznij-i Repulogépjavító uzem az egyik legjobb volt a SZU alatt a Mig-25 típusra.

    2010-es képek
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. blogen

    blogen Well-Known Member

    Az elméleti stratégiák és statisztikák alapján egészen addig lehet két típust összehasonlítani, amíg azok konkrét harcba nem mennek. Utána már csak a harci eredmények számítanak, azok pedig így néznek ki Irak esetében az egyetlen megerősített légigyőzelem alapján:

    1991. január 17: F/A-18C - R-40RD

    A másik oldalról F-15-el:

    1991. január 19: MiG-25PD - AIM-7M
    1991. január 19: MiG-25PD - AIM-7M

    2:1-hez az amerikaiak javára. Később a repüléstilalmi zóna körüli események során még lelőttek egy Miget, ugyanakkor mindvégig jellemző volt, hogy nagyszámú amerikai rakétaindítás hiábavalóan történt huszonötösök ellen, mert a Mignek lehetősége volt kihasználva a sebességét lerázni a rakétákat. Gyakorlatilag egyedül a Mig-25 bizonyult méltó ellenfélnek a gyakorlatban a nyugati típusokkal szemben a kilencvenes években. A Mig-29 például minden alkalommal szánalmasan leszerepelt.

    A forrás amúgy az acig.org adatbázisa.
     
  19. blaze

    blaze Active Member

    Az alapvető probléma, hogy 5G-nél kiakad a szerkezet. Abban a tartományban, amire szegény gépet tervezték, ez elég érdekes dolgokat vonzz maga után.. egy 9G-s géphez képest (mondjuk legyen az összehasonlítási alap egy F-15) sokkal kisebbre szorítkozik az az időtartomány amelyen belül még hatásosan tud végrehajtani kitérő manővert.

    Nagyon nagy magassággal (40e láb fölött, mondjuk), hogy kevés lehetősége van a pilótának, ezért elég kiszámítható. Utánégető nélkül repülve szinte bármilyen 2-3G fölötti manőver magasság vesztést eredményez.

    Van még egy másik probléma, a nagy sebességet baromi nehéz jól kihasználni az 5G-s limit miatt. Elméletben 20-30 mérföldről vagy azon kívülről nagy magasságban előnyben leszel de ilyen távolságból még ilyen feltételekkel is nagyon kicsi az esély arra, hogy eltaláld a célt. Ezen belül viszont ha még M2 körül vagy akkor az AMRAAMok jó esélyel elkapnak az ellen meg közben lazán kifordul és elmenekül a te rakétáid elől. Gyakorlatilag a relatív sebesség miatt indítás után rögtön kifordulhat, valószínűleg 20-25 mérföldnél is. Eközben te meg semmit nem tudsz csinálni mert épp próbálod fékezni a géped, hogy egyáltalán bármiféle fordulóra képes legyen..

    És akkor eddig csak az abszolút nem jellemző rendkívül nagy távolságú BVR-ről volt szó, minden másban egy rakás szar a Foxbat. Szó szerint.
     
  20. blaze

    blaze Active Member

    Persze azt lehet, hogy nem nyílegyenesen repülsz az ellennek, de mivel abszolút semmilyen manőverre nem képes a gép M2 körül, ha így indítasz rakétát az talán még akkor se fogja eltalálni az ellenfelet ha az semmilyen manővert nem hajt végre.. 30-40 fok korrekció rögtön indítás után ekkora sebességgel elég dúrva hatást ér el. És akkor még utána kéne kompenzálni arra, hogy a másik mit csinál.
     

Ezen oldal megosztása