Mikojan-Gurjevics MiG-25 "Foxbat"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 310
45 983
113
Nem védem őket, de felesleges elvárni tőlük az itteni igényeknek megfelelő cikkeket.
Nem az itteni igényt várom el.

De egy wiki szintű olvasást nem tettek bele.
Vagy, ha nem ért a technikai oldalához, akkor ne írja bele.

Vagy, ha meg olyan szuper független a telex szerkesztőse és van pénz, akkor fizessen meg valakit, aki elolvassa. Én ingyen is megtettem volna, de ennek vége. Többet nem ajánlom fel. Inkább írok róla és röhögjön mindenki ezeken. Mert mást nem érdemelnek. Ja értem, a minőségi duma meg a reklámba, a pénz dől, a valóság meg ez.

Kicsit elegem lett amúgy a hígfos relativizálásából is.
Állítólag kapitalizmusban élünk vagy mi. Nem látom, hogy a minőségért dolgozna ottan bárki.
 

Papa

New Member
2016. augusztus 31.
11
10
3
Nem védem őket, de felesleges elvárni tőlük az itteni igényeknek megfelelő cikkeket.
Persze, nem is az itteni igényekről van szó, de az hogy hogy betesz egy 23-as képet a cikkbe az szerintem gáz. Csak annyi kellett volna, hogy a képet behúzza a Goolge kép keresőjébe és látta volna, hogy nem oké... :( Meg a másik, hogy valaki miért ír olyanról cikket, amihez nem ért? :(
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 310
45 983
113
1-3 skalp. Eszement egy szöveged van. :( Más nincs?
A Sivatagi Vihar alatti eseményeket nem vettem bele, így is elég hosszú lett. A proxy háború és nem US részvétellel mutattam pár esetet, ahol hol sikerült elcsípni hol nem és a fegyvertelen felderítők relevanciáját mutattam be + F-15 képességeit. Hogy a BOMARC rakéta teszt nem csak izolált környezetbeli eredmény. Élesben is működött az AIM-7F + AN/APG-63.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
9 140
12 282
113
1-3 skalp. Eszement egy szöveged van. :( Más nincs?

Már megint csak az általad vizionált, részben igaz, a másik oldalt nem bemutató, F-15 éljenzés.

Már azt hittem, hogy lesz 1 normális, az egész eseményt bemutató leírás, hogy végre egyben legyen az egész,

bár voltak előre mutató baljós előjelek, hogy a humán faktor nem érdekli.
Az igaz, hogy a titános rész az jó, de ezt is kölcsönkért.

Nem csalódtam benned, megint kiemeltél valós dolgokat, amellyel döngetheted a melledet, de ez csak 1 kis szelet az egész történetből.

:(
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
9 140
12 282
113
A Sivatagi Vihar alatti eseményeket nem vettem bele, így is elég hosszú lett. A proxy háború és nem US részvétellel mutattam pár esetet, ahol hol sikerült elcsípni hol nem és a fegyvertelen felderítők relevanciáját mutattam be + F-15 képességeit. Hogy a BOMARC rakéta teszt nem csak izolált környezetbeli eredmény. Élesben is működött az AIM-7F + AN/APG-63.
Ugye érzed, hogy féloldalas lett, ettől a MiG-25 másabb volt és a dezertálás miatt baromira át kellett dolgozni a SzU barát-ellenség felismerő rendszerét, amely csöppet megrokkantotta a SzU-t gazdaságilag.

Vagy ez nem érdekel, pedig ez a lényeg!

jeleztem korábban, hogy olvass, de csak a felhevült fej. :(
 
  • Tetszik
Reactions: Galcom

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
676
1 011
93
1-3 skalp. Eszement egy szöveged van. :( Más nincs?

Már megint csak az általad vizionált, részben igaz, a másik oldalt nem bemutató, F-15 éljenzés.

Már azt hittem, hogy lesz 1 normális, az egész eseményt bemutató leírás, hogy végre egyben legyen az egész,

bár voltak előre mutató baljós előjelek, hogy a humán faktor nem érdekli.
Az igaz, hogy a titános rész az jó, de ezt is kölcsönkért.

Nem csalódtam benned, megint kiemeltél valós dolgokat, amellyel döngetheted a melledet, de ez csak 1 kis szelet az egész történetből.

:(


vagy esetleg te is megcsináhattad volna!!!!....top 3 Molni-t állandó fikázó o_Oo_Oo_O....Mennyivel egyszerűbb lenne leírni,hogy köszi a munkád ....próbáld ki ...értékelni azt amit csinál.....
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 310
45 983
113
Ugye érzed, hogy féloldalas lett, ettől a MiG-25 másabb volt és a dezertálás miatt baromira át kellett dolgozni a SzU barát-ellenség felismerő rendszerét, amely csöppet megrokkantotta a SzU-t gazdaságilag.

Vagy ez nem érdekel, pedig ez a lényeg!

jeleztem korábban, hogy olvass, de csak a felhevült fej. :(
Nem felhevült fej.
A HTT az indexes írás javításáról szólt. Ami az IFF rendszert nem érintette.
Nem MiG-25 típusismertetésről volt szó.

Egy ilyen cikk akkor jó, ha kimegy, ha friss az eredeti. Nincs mindenre is időm és erőm...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
2 247
3 269
113
Nem felhevült fej.
A HTT az indexes írás javításáról szólt. Ami az IFF rendszert nem érintette.
Nem MiG-25 típusismertetésről volt szó.

Egy ilyen cikk akkor jó, ha kimegy, ha friss az eredeti. Nincs mindenre is időm és erőm...
Okoska, miközben ekézed a telexet ebben a minden magyart érintő MIG-25-ös kérdésben, tedd már meg lécci, hogy Domogyevót átírod Domogyedovóra. Szerintem a wikiről másolni azért nem túl bonyolult :)
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
9 140
12 282
113
Nem felhevült fej.
A HTT az indexes írás javításáról szólt. Ami az IFF rendszert nem érintette.
Nem MiG-25 típusismertetésről volt szó.

Egy ilyen cikk akkor jó, ha kimegy, ha friss az eredeti. Nincs mindenre is időm és erőm...
Ebben teljesen egyetértek, hogy ha frissen átmegy a javítani való, akkor van értelme! :)
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
9 140
12 282
113
Okoska, miközben ekézed a telexet ebben a minden magyart érintő MIG-25-ös kérdésben, tedd már meg lécci, hogy Domogyevót átírod Domogyedovóra. Szerintem a wikiről másolni azért nem túl bonyolult :)
Valami nem kerek a szövegedben. Semmi wiki és a telex is csak 1 közhely adott esetben. Meg nem kell jelzős szerkezet. :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
11 176
17 553
113

molnibalage


Egyrészt gratulálni szeretnék a munkádhoz. Sok időt fektetsz bele ezekbe a cikkekbe, és az eredeti cikk FB hozzászólásait olvasva valóban érdemes volt megírni. (Bár mondjuk őket pont nem fogja érdekelni a dolog. Sajnos)

Másrészt, számtalan helyesírási hiba és magyartalan megfogalmazás volt a cikkedben. De ezt be tudom annak, hogy gyorsan készült el.
Viszont szerintem legközelebb próbáld meg valakivel átnézetni nyelvtanilag az ilyen jellegű írásaidat, mielőtt közzé teszed.

A másik észrevételem az, hogy egy kicsit egyoldalúnak éreztem a gép gyakorlati alkalmazásáról írott részt. Konkrétan az Izraeli kalandokat.
Én ellenpárként kiemeltem volna a gép sikereit is, hiszen volt belőle bőven az Irak-Iráni és az Öbölháborúban.
Mint írtad ezt a gépet nem klasszikus vadászgépnek tervezték, ehhez képest ilyen feladatkörben is tisztességesen helyt állt.
Én ezt azért még megemlítettem volna.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
11 176
17 553
113

fonak9


"Nem védem őket, de felesleges elvárni tőlük az itteni igényeknek megfelelő cikkeket."

Az a baj, hogy a Telex és a hasonszőrű társai nem csak haditechnikai témában hülyék.
A saját szakmámba és munkámba vágó írásaik pont ugyan olyan magas szakmai színvonalon vannak, mint a MIG-25-ös cikkük.
Arról meg már nem is beszélek, amikor valaki linkel nekem pl. egy 444-s cikket, megnyitom és már a címben helyesírási hiba van, meg utána minden második mondatban! Ezeknek a muksóknak a magyar nyelv a munkájuk! Ha már a forma is színvonaltalan nem csak a tartalom akkor miről beszélünk? :mad:
Hol van itt a "szakma"?
Itt igényesebben írnak hozzá szólást az emberek, mint ők újságcikkeket! ;)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 310
45 983
113

molnibalage


Egyrészt gratulálni szeretnék a munkádhoz. Sok időt fektetsz bele ezekbe a cikkekbe, és az eredeti cikk FB hozzászólásait olvasva valóban érdemes volt megírni. (Bár mondjuk őket pont nem fogja érdekelni a dolog. Sajnos)

Másrészt, számtalan helyesírási hiba és magyartalan megfogalmazás volt a cikkedben. De ezt be tudom annak, hogy gyorsan készült el.
Viszont szerintem legközelebb próbáld meg valakivel átnézetni nyelvtanilag az ilyen jellegű írásaidat, mielőtt közzé teszed.

A másik észrevételem az, hogy egy kicsit egyoldalúnak éreztem a gép gyakorlati alkalmazásáról írott részt. Konkrétan az Izraeli kalandokat.
Én ellenpárként kiemeltem volna a gép sikereit is, hiszen volt belőle bőven az Irak-Iráni és az Öbölháborúban.
Mint írtad ezt a gépet nem klasszikus vadászgépnek tervezték, ehhez képest ilyen feladatkörben is tisztességesen helyt állt.
Én ezt azért még megemlítettem volna.
Az iraki háborúban a Koalíció ellen egy szem légi győzelem volt az első éjszaka a Hornet.

Az irak-irán közötti balhéban sem termett sok babér és azok a számok elég bizonytalanok, ahhoz képest mibe került igazából valódi eredményei nemigen voltak. Már amilyen számokat láttam. De ezeket is hogy miből számolták ki nem tudom.


Az átolvasás olyan, hogy hol ráér valaki erre, hol nem. Vagy akkor kéne egy 10-20-as lista, amiből ki tud vállalni ilyen néhány órás határidőt. Van ilyen?
Ez itt a bibi...

A repszim töris rész 4. részének középső harmadának korrektúrázása is 3+ hete áll...
Dec. 6 lőttem ki, hogy akinek van ideje nézzen rá. Az kb annyi volt, mint ez az anyag, majd 30 ezer karakter.
A MiG-25-re lett volna pár óra vs dec 6.

Bármikor fogadom a jelentkezőket erre, ha jönnek. De nem nagyon jönnek és aki ráér, az is úgy, hogy "majd valamikor" határidővel.
Ez van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
772
1 752
93
Egy kérdés, aki esetleg ért hozzá, van forrása és ki tudja számítani:

Egyik oldal:
Itt a HTKA-n - jellemzően régi nyugati forrásokra építve - régóta ki van jelentve, hogy a MiG-25-ös nem tudta volna lelőni az SR-71-es felderítő repülőgép típust, nem is értjük minek erőltették…


(Japán-tenger)


(Egyik északi-tengeri légvédelmi harcáláspontból)

Másik oldal:
A szovjet légvédelem pilótának visszaemlékezése szerint, ők meg voltak győződve arról, hogy képesek lettek volna sikerrel járni, már az alap változatú MiG-25P elfogó változattal is.

Ezek a pilóták repülték a típust, tisztában voltak:
  • az adott légvédelmi hadosztály/hadtest készenléti paramétereivel
  • felderítő alakulatok eszközeinek képességeivel, valamint az adott terepadottságokkal
  • a MiG-25-ös vadászgépük repülési adataival
  • vadászgépük fegyverendszerének képességeivel
  • valamint a gyakorlatban repültek, havi/heti szinten az SR-71-es elfogására

(Balti-tenger)
http://www.16va.be/la_chasse_aux_merles.html

És visszaemlékezések szerint, kétségük se volt arról, hogy le tudták volna lőni az SR-71-est, már a hetvenes években. Túlzottan elbizakodottak voltak? Nem rendelkeztek minden adattal? Pedig a főiskoláról kilépve egész használható (a mai magyart messze meghaladó) matematikai tudással rendelkeztek, amivel ki tudták számítani a fentiekből a lehetőségeket.

Van annyi információnk manapság, amiből ezek kiszámolhatóak?



(Intercepting the Blackbird - Paul F Crickmore - AFM 2004/12)

(Természetesen a légvédelem egy nagyon komplex rendszer, aminek képességei függenek a hírszerzési, időjárási, terepadottsági, felderítő, légvédelmi rakétás, légvédelmi vadászrepülő, rávezető rendszerek képességeitől és végül, de nem utolsó sorban az ezeket az adott napon irányító emberek képességeitől, adott napi hangulatától is)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 310
45 983
113
Egy kérdés, aki esetleg ért hozzá, van forrása és ki tudja számítani:

Egyik oldal:
Itt a HTKA-n - jellemzően régi nyugati forrásokra építve - régóta ki van jelentve, hogy a MiG-25-ös nem tudta volna lelőni az SR-71-es felderítő repülőgép típust, nem is értjük minek erőltették…


(Japán-tenger)


(Egyik északi-tengeri légvédelmi harcáláspontból)

Másik oldal:
A szovjet légvédelem pilótának visszaemlékezése szerint, ők meg voltak győződve arról, hogy képesek lettek volna sikerrel járni, már az alap változatú MiG-25P elfogó változattal is.

Ezek a pilóták repülték a típust, tisztában voltak:
  • az adott légvédelmi hadosztály/hadtest készenléti paramétereivel
  • felderítő alakulatok eszközeinek képességeivel, valamint az adott terepadottságokkal
  • a MiG-25-ös vadászgépük repülési adataival
  • vadászgépük fegyverendszerének képességeivel
  • valamint a gyakorlatban repültek, havi/heti szinten az SR-71-es elfogására

(Balti-tenger)
http://www.16va.be/la_chasse_aux_merles.html

És visszaemlékezések szerint, kétségük se volt arról, hogy le tudták volna lőni az SR-71-est, már a hetvenes években. Túlzottan elbizakodottak voltak? Nem rendelkeztek minden adattal? Pedig a főiskoláról kilépve egész használható (a mai magyart messze meghaladó) matematikai tudással rendelkeztek, amivel ki tudták számítani a fentiekből a lehetőségeket.

Van annyi információnk manapság, amiből ezek kiszámolhatóak?



(Intercepting the Blackbird - Paul F Crickmore - AFM 2004/12)

(Természetesen a légvédelem egy nagyon komplex rendszer, aminek képességei függenek a hírszerzési, időjárási, terepadottsági, felderítő, légvédelmi rakétás, légvédelmi vadászrepülő, rávezető rendszerek képességeitől és végül, de nem utolsó sorban az ezeket az adott napon irányító emberek képességeitől, adott napi hangulatától is)
Akkor pontosítok. A Baltic express mindig azonos útvonalon ment és mivel csak adott időjárás esetén volt értelme repülni, ezért egészen máshogy lehetett rá emelni a gépet. Mivel a gép nemzetközi légtérben repült ezért nem tüzeltek rá, így persze, hogy lehet olyan elfogási pályát kijelölni, ahol ez megy.

De, ha nem szokásos útvonalon, időben és célra megy az SR-71, hanem pl. mondjuk 1973-hoz hasonlóan a Közel-keleten akkor ez nem igaz.
Vagy, ha pl. az SR-71 tisztes távolságot tart és nem a határ mellett, hanem attól messzebb repül, mert pl. van Vega fenyegetés is.
Volt líbiai MiG-25-ös 1986-ban, meg sem próbálta elfogni tudtommal a SR-71-est, amire pl. a Volhov tüzelt.

Persze tudom, arabok...

Ez egy hevenyészett ábra az időről és távolságokról. A kérdés az, hogy volt-e egyáltalán olyan radar, ami az SR-71-est észlelte 400 tfm-ről. Ami laza 740 km.
Eleve ott kezdődik, hogy 26 km magasan repülő cél ellen a radarhorizont tükörsima terep esetén is 680 km.
Tudomásom szerint az MiG-31-gyel sikerült olyan pozíciót felvenni, ahol bátran ki merték jelenteni, hogy az SR-71-est leszedte volna az R-33. De hát ez is megszokott útvonalon repülő gép ellen volt.

Az ábra ráadásul úgy tesz, mintha lenne közelben reptér és radar és az SR-71 ahhoz közel menne el. Amikor lehet, hogy az SR-71 legközelebbi pontja is akár több száz km-re volt ezektől...

 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
772
1 752
93

Igen, köszönöm a választ! Azt több helyen említik az orosz visszaemlékezések is, hogy közel azonos pályán repültek a NATO repülőgépei, mind a Balti, mind a Jeges, mind a Japán-tenger felett. Csak néhány, a szokásostól eltérő al útvonal létezett, vagy a forduló irányát variálták.

(Olyan is felmerült, hogy a szovjet hírszerzés, már az SR-71-esek angliai, vagy japán felszállásáról értesítette a légvédelmet. Persze itt kérdés a merre repült volna, illetve ez már inkább a 007 kategória.)

A típus megítéléséről pár szó:
  • Igazából a MiG-25-ös elfogóvadász típust, ezen képességei alapján kellene megítélni, nem az arab légierő szívtatása alapján, a képzési és technológiai szinten magasan felette álló izraeli fél részéről. A hetvenes években, a szovjet légvédelem tizenkét ezrede használta a MiG-25 elfogó változatott – egy kiétellel – Moszkva körüli hatalmas, 2600 kilométeres körben telepítve.

  • A felderítő változat olyan képességet biztosított a Szovjeteknek, hogy gyakorlatilag büntetlenül bevethették az üzemeltetés első évtizedében. (Tudom, voltak olyan légvédelmi kombók, amiknek lehetősége lett volna elfogni, de ezek nem voltak elérhetőek mindenhol. Míg a tizenkét századnyi szovjet felderítő MiG-25-ös az NDK-tól, a Japán tengerig szétszórva települtek)

    Ráadásul Kínával szemben (ami a nyugati világot ugyan nem érdekli, de a szovjet erők harmada(!), itt állt készenlétben) egészen a kilencvenes évekig büntetlenül bevethették a MiG-25-ös felderítő és hírszerzési feladatkörben, az ellenfélnek nem volt légvédelmi eszköze ellene.

  • És igen, ott volt még a légvédelmet támadó BM változat, amiről helyesen írtál is, köszönjük.

 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 310
45 983
113
Igen, köszönöm a választ! Azt több helyen említik az orosz visszaemlékezések is, hogy közel azonos pályán repültek a NATO repülőgépei, mind a Balti, mind a Jeges, mind a Japán-tenger felett. Csak néhány, a szokásostól eltérő al útvonal létezett, vagy a forduló irányát variálták.

(Olyan is felmerült, hogy a szovjet hírszerzés, már az SR-71-esek angliai, vagy japán felszállásáról értesítette a légvédelmet. Persze itt kérdés a merre repült volna, illetve ez már inkább a 007 kategória.)

A típus megítéléséről pár szó:
  • Igazából a MiG-25-ös elfogóvadász típust, ezen képességei alapján kellene megítélni, nem az arab légierő szívtatása alapján, a képzési és technológiai szinten magasan felette álló izraeli fél részéről. A hetvenes években, a szovjet légvédelem tizenkét ezrede használta a MiG-25 elfogó változatott – egy kiétellel – Moszkva körüli hatalmas, 2600 kilométeres körben telepítve.

  • A felderítő változat olyan képességet biztosított a Szovjeteknek, hogy gyakorlatilag büntetlenül bevethették az üzemeltetés első évtizedében. (Tudom, voltak olyan légvédelmi kombók, amiknek lehetősége lett volna elfogni, de ezek nem voltak elérhetőek mindenhol. Míg a tizenkét századnyi szovjet felderítő MiG-25-ös az NDK-tól, a Japán tengerig szétszórva települtek)

    Ráadásul Kínával szemben (ami a nyugati világot ugyan nem érdekli, de a szovjet erők harmada(!), itt állt készenlétben) egészen a kilencvenes évekig büntetlenül bevethették a MiG-25-ös felderítő és hírszerzési feladatkörben, az ellenfélnek nem volt légvédelmi eszköze ellene.

  • És igen, ott volt még a légvédelmet támadó BM változat, amiről helyesen írtál is, köszönjük.

Hát igen. Elég mókásnak találom az SR-71 ajnározását, amikor a izraeliek általi elfogását is a hadszíntér kis mérete tette lehetővé. Mondjuk egy elképzelt Skandinávia táján levő háború esetén vagy az NSZK felett a MiG-25R-t asz F-15A előtt nem lehetett elcsípni és utána is csak sok géppel és akkor is alacsony Pk-val.

A MiG-25BM papíron levő paraméterei alapján minden idők egy legbrutálisabb SEAD gépe. Olyan távolságban gyorsíthat, ahol ellenséges vadász nincs és olyan távolságban indított, hogy még a 90-es években is minden nyugati SAM zónán kívül volt az.