1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-25 "Foxbat"

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    [​IMG]
    Azt a törést a görbében hogyan lehet magyarázni? Mi okozza ezt? Ekkora törés után a gép hogyan gyorsul tovább?
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez a maximál rezsim tolóerő-sebesség görbesora. 11 ezer méteren, illetve afölött jöhet szóba a Mach 1.5 sebesség a MiG-25-össel, azonban ez a sebesség a maximális rezsim felső határa. Afölött az első illetve második forszázs üzemmódra van szükség.
    A 11 méteres és 20 ezer méteres maximál rezsimes görbén a törés azt fejezi ki, hogy a repülési sebesség felső határa maximál üzemmódon a Mach 1.5, illetve felülről közelítve (magasabb sebességről visszalassulva) utánégető nélkül a tolóerő a törés utáni értékekre zuhan vissza. Mach 1.5-nél illetve felette eleve utánégetés van, vagy az I. vagy II. rezsim, és vagy a második vagy a harmadik fúvócsőprofil dolgozik, így maximálra lehúzva a gázkart eleve nem a maximál rezsim úgynevezett egyes profilja áll be. Tehát az éles határ emiatt van.
     
    vilmoci, wolfram, svajcibeka and 3 others like this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Köszi, így már értem.
     
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    ghostface likes this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Hát egy újszülöttnek minden vicc új :)
     
    endre, vilmoci, fishbed and 2 others like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem statikus, dinamikus emelkedés, mint amit az F-15 Streak Eagle csinált. A Streak Eagle-nél az emelekdési idő rekorddöntés volt a cél. A MiG-25 tizenix km-en M3 vagy fölé is tud gyorsulni, tehát magasabb ballisztikus pályacsúcsot ért el, mint az F-15, de annál sokkal lasabban.
     
    endre and Wier like this.
  8. Wier

    Wier Member

    Nem tudom már pontosan melyik évben volt, talán 2003-ban, a kecskeméti repnapon egy F-15C olyan függőleges emelkedést csinált, hogy leesett az állam. Aki látta, szerintem nem felejti el.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ott voltam cirka 14 orsót tudtam megszámolni, utána már nem láttam a gépet. 4-5 km-ig felment szeritem.
     
  10. endre

    endre Active Member

    Arra én is emlékszem :hadonaszos:
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Taszaron csinalta eloszor, nekem ott esett le az allam, bar hozza kell tenni, akkor meg mindentol. 2003-ban mar mas szemmel neztem, de a latvany azonos volt. Amugy a 25-os rekordjanal olvastam egy vegul nem hitelesitett 38200 metert is. A Je-266M amugy csak kullemeben hasonlitott a MiG-25P-re (szerintem az idezett cikk itt teved, mert a ket ujrahajtomuvezett MiG-25-os kozul nem az RB-bol atalakitott tesztgepet neveztek be az FAI-nal Je-266M-kent a magassagi rekordra, hanem a 710-es oldalszamu M-et), mivel ezen a gepen szinte minden korabban kritikus elemhez hozzanyultak. Szmercs-M radar, 30%-al erosebb hajtomuvek, szamos helyen a rozsdamentes acelt kivalto joval konyebb titan, uj hopelengator, stb stb. 1977-ben amugy a PVO mar nem kerte a MiG-25M-et, tullepett rajta, ez a gep kb 1975-tol mar csak a MiG sajat finanszirozasaban repult, majd a rekordok elerese utan foldre kerult. A masik peldany, az RB, megkapta a D-30F hajtomuveket es a MiG-25MP projektnevet. Lenyegesen jobb hatotavolsagot igert a dolog. Ebbol a parosbol lett vegul a MiG-31 es a D-30F6 egyuttese, de ez mar egy masik tortenet...
     
    endre and fishbed like this.
  12. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  13. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Ezt a lakótelepi garàzsor elött buheràljàk?
     
    bolneroll likes this.
  14. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Úgy olcsóbb :)
     
  15. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Lehet, hogy a Szergej hazavitte a munkát :)
     
    superjet100 likes this.
  16. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Alkatrészenként :)
     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Na igen, csak ő mosógépet akart építeni a hazahordott cuccokból, de csak MiG-25-öt sikerült neki!! :D
     
    endre likes this.
  18. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jó kis visszaemlékezés volt a múltkor a fészbúkon, ahol egy svéd pilóta írta élményeit az SR-71-essel szembeni elfogásokkal kapcsolatban, Megemlítette, hogy mértek MiG-25PD-t Az SR-71-es mögött úgy, hogy elvben az is lövési pozícióba tudott kerülni mind a távolság, mind pedig a rendelkezésre álló időkeret tekintetében:

    "...Once 56-74km southeast of Gotland and Öland, the "Baltic Express" turned onto a heading of about 265° and exited the area over the same point that it had entered.
    Almost every time the SR-71 was about to leave the Baltic, a lone MiG-25 Foxbat belonging to the 787th IAP at Finow-Eberwalde in the German Democratic Republic was scrambled. [...] Arriving at its exit point, the "Baltic Express" was flying at about 22km and the lone MiG would reach about 19km in a left turn before rolling out and always completing its stern attack 3km behind its target. We were always impressed by this precision; it was always 22km and 3 km behind the SR-71. [this would seem to suggest that these were the parameters necessary for its weapons system to effect a successful intercept if the order to fire was ever given. This is interesting, since US Air Force intelligence specialists and SR-71 crewmembers believed that the only possibility of an interceptor successful engaging a Blackbird would be head on, a position given further credence by the fact that the DEF systems designed to tackle an airborne threat operating within the X-band (DEF A2) was forward-facing]. When the SR-71 detachment at Mildellhall was deactivated, the 787th IAP re-equipped with new MiG-29 Fulcrum, but even after the withdrawal, we believe that at least three Foxbats remained behind at Finow-Eberswalde, just in case the "Baltic Express" returned!..."


    Kiemelés tőlem.
     
    fishbed and endre like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása