1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-29, -35 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    A 9.13 amit a "nyugat" MIG-29C-nek különbözetet meg Pupos verziójáról ismerhető fel. Ez ér a legtöbbet az Oroszok által átadott gépekből..
    Elvileg modósítva lesz minden harci változat R-77 hordozására.
    Ott voltam a Orosz gépek átadási ünnepségén, képriportom a Kanadai repülősmagazinban:

    http://www.theaviationmagazine.com/The_Aviation_Magazine_55_March-April_2018.pdf
     
    nyugger, arcas, svajcibeka and 3 others like this.
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen, a misztikus 9.13 és az ő modernebb elektronikája. Nos, hozzánk az első 9.13-asok 86 júliusában jöttek, tehát előbb, mint az indiai és jugó 9.12B exportok. A púpjában ott ült a Gardenija zavarórendszer meg más volt a válaszjeladó és képes volt az A-50-essel együttműködni. Kb ennyi.
     
    nyugger, borisz, Python and 1 other person like this.
  3. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    És mi a különbség a 9.12A (két éve átadott orosz) és 9.12B (szovjet export) harci között?
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Úgy tudom,hogy ami a jugónak volt azoknak a két belső pilonja alkalmas póttartály függesztésére.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
     
    Python, fishbed and dudi like this.
  6. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Jelentem az biztos, hogy hasznának(ltak) szárnytartályokat, láttam repülni velük polák fulcrumokat, de nem tudom, hogy a Luftwaffe-s egyedieket, vagy oroszt.
     
  7. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Viszont jugo-t(szerbet) nem volt szerencsém pótossal repülés fotózni..
     
  8. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    1990-es Jugó L-18 (MiG-29) manuált nézegetve, ott csak a középső 1500l-es tartályt említik, a szárny alattit nem.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    arcas, fishbed and molnibalage like this.
  9. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Bezzeg a német MiG-29 manuálban...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    arcas, fishbed and molnibalage like this.
  10. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Közben Zord is adott egy megfejtést...

    9.12A VSz export
    9.12B nem VSz export
    9.12 szovjet (index után nincs betű).
    9.13-as meg a púpos, eredetileg más radar-megjelenítéssel (bár ez talán ez az összes szovjet N019 sajátossága is volt), elvileg belső zavaróberendezéssel (Gardenyija). Némi plusz keró is belefért, és nedves volt a két szárny alatti belső tartó is PTB1150-eseknek.
    A max felszállója is nagyobb volt, a hasznos terhelés 2000-ről 3200-ra nőtt.
     
    fishbed, borisz, Python and 3 others like this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Tudnál ezekről az egyedi tartályokról képet mutatni?
     
    borisz likes this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    MiG-29SzMT és UBM gépek "akcióban". Éleslövészet gépágyúval és B-13L (Sz-13) blokkal.
    Érdemes figyelni, hogy a hátsó ülés egyik kijelzőjén egy kamera képe jeleníthető meg:

     

Ezen oldal megosztása