Mikojan-Gurjevics MiG-29, -35 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
799
965
93
A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

Ti erről hallottatok valamit?

Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and borisz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 994
113
A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

Ti erről hallottatok valamit?
Topi külföldi tevékenységéről nem hallottam (gondolom az adóhivatal miatt se reklámozta), de ennyi felszállás szerintem csak oktatóként jöhet össze havonta. Ha kezdőkkel foglalkozott, akkor ugye felszállás-iskolakör leszállás majd még egyszer, még egyszer stb., váltás nélkül ugyanazzal a tanonccal óránként akár 10-15 is összejöhet. Unalmas és fárasztó lehet, a sokadiknál - főleg már fáradtan - egy izguló, figyelmetlen és fakezű újonccal akár veszélyes is, de valamit valamiért (gondolom nem kabátgombokért vállalta). Egyébként volt több magyar pilóta is (vadászok és helikopteresek is), akik a légierő 90-es években történt leépítése után külföldön sokfelé vállaltak pilótamunkát, akár forróbb/harciasabb környezetben is ... elég kalandos évek és életek voltak azok.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 030
19 460
113
Szerb MiG-29 a csütörtöki éleslövészeten...

 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 892
23 753
113

Ez pedig az új gép:



Mennyivel jobb lenne, ha az együléses példányok visszakapnák a régi, együléses kabintetőt, mondjuk egy alacsonyabb öv vonallal a jobb kilátás végett. De ez a kétüléses dekk csak extra légellenállás, semmi több.
Annyi előnye van csupán, hogy egyfélát kell gyártani az egy- és a kétüléses gépekhez.