Mikojan-Gurjevics MiG-29, -35 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 099
23 090
113
.
.
Ne zárjuk ki, hogy eléggé durván utódolgozták a képet, amitől a felségjelzés is torzult, igy hogy a felségjelzés jobban nézzen ki, visszatették rá az eredeti képről? Szóval hogy fotosopp, de a gép az, aminek látszik?
.
Nekem a képen az is gyanús, hogy a gép semmiféle füstöt nem húz, pedig mintha felszállás közben lenne, és a főfutó burkolata még csak most záródik, ha jól látom.
Miért kéne füstölnie?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 178
5 620
113
Nekem a képen az is gyanús, hogy a gép semmiféle füstöt nem húz, pedig mintha felszállás közben lenne, és a főfutó burkolata még csak most záródik, ha jól látom.
A MiG-29K/KUB, MiG-29M/M2, MiG-35 típusokba már a modernizált RD-33MK hajtómű került beépítésre, amire ha jól emlékszem Allesmor korábban azt írta, hogy sikerült a kormolás problémáját megoldani.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 178
5 620
113
A MiG-29K/KUB, MiG-29M/M2, MiG-35 típusokba már a modernizált RD-33MK hajtómű került beépítésre, amire ha jól emlékszem Allesmor korábban azt írta, hogy sikerült a kormolás problémáját megoldani.
Közben rájöttem, Capslock valószínűleg a kilépő gázsugárra gondolt a füst alatt, aminek az áramlását általában szépen lehet szemlélni a magasabb hőmérsékleténél fogva. Viszont kicsit russiaplanes-en utánakeresve találtam pár MiG-29K képet, ahol hasonló módon nem vagy csak alig látszik felszálláskor a hajtóművek gázsugara. Gondolom a háttértől és a környezettől is jelentősen függ mennyire látszik vagy sem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 953
24 013
113
  • Füstöt nagyon ne keressetek az RD-33MK hajtóműveken. Én 2005-ben
    láttam RD-33MK hajtóművel szerelt gépet repülni és élőben se füstöl szinte semmit.
  • A képen szerintem maximál rezsimen emelkedik a gép, a fúvócsövekből ítélve. Az RD-33-as ezen a rezsimen okádta a leginkább a kormot, de az MK már más tüzelőteret kapott.
  • A tankolócső annyira új, hogy az 1990-es Macsuliscsi légitámaszponton rendezett bemutatón, ahol a szovjet vezetésnek először mutatták be a MiG-29M, MiG-29K, MiG-31M, Szu-27K, Szu-27M, Szu-27PU és Szu-27IB prototípusokat, már ezzel a kialakítással lehetett látni a 29M és K gépeket
  • Az algír rendelésről tudtam, a kérdésem az esetleges photoshop okát (indokolatlanságát) firtatta
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 178
5 620
113
Kicsit utánanézegettem az algériai gépeknek (mondjuk nem könnyű, mivel jórészt csak teherszállítók illetve helikopterek képei elérhetőek) és ahogy látom főleg sötétebb alapszínek mellet, valamint mikor még aránylag friss a festés úgy látni, mintha a felségjel le akarna ugrani a gépről. Legjobban a sivatagi kamóval tűnik ki szerintem a kontraszt

Sivatagi festésű Ka-32T
Ugyanez Mi-171S-el
Herkiről is mintha leugrana
Itt pedig egy 2001-es kissé kaputelefon minőségű kép, előtérben két UB-val, a világosabb szürkés alapszínhez képest hasonlóan nagy a kontraszt
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
679
1 060
93


A korábbi arcvesztéses fiaskó után (MiG-29SzMT), ez már egy ténylegesen új gyártású MiG-29M2 vagy MiG-35, ami az algériai légierő számára készült.
Bár véleményem szerint, a felségjel és a lajstrom ezen a képen kissé photoshopnak tűnik, annyira elüt a gép többi részétől. Ez tűnhet a készítő kissé túltolt HDR utómunkája miatt is, de az is lehet, hogy tényleg csak egy montázs. Bár ez utóbbinak sok értelmét nem látom.

Valóban fura fotók. Közel két hete találkoztam velük először a MiG-29 „Fulcrum” FB csoportban. Utána vártam a „NAGY” bejelentést, de nehezen csordogál.



A másik, számomra érdekes téma a miért? A Szu-30MKA vásárlása óta, mindössze egyetlen egy algériai század repüli a régi 9.13-asokat. Ezek után minek egyetlen egy századnyi MiG-29-est, megújítva tovább éltetni? Ha minden más területen egységesítettek Szu-30MKA-ra?



Valószínűleg kedvezményes orosz kölcsön van mögötte, de hosszabbtávon nem lesz értelme üzemeltetni egyetlen egy MiG-29-es századot.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
828
850
93
  • Én 2005-ben láttam RD-33MK hajtóművel szerelt gépet repülni és élőben se füstöl szinte semmit.
.
.
Ott voltál a MAKS-on abban az évben? :) Én is ott voltam, szerintem akkor egy csoportban mentünk, az 1000 út irodával, állitólag külön kérésre Tu-154 géppel.
.
Óriási élmény volt a repülőnap, Monyino, meg maga Moszkva is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 740
31 526
113
Egyébként sisakkijelzőkre vonatkozó szerződést a Farnborough légi kiállításon 2012. július 11-én írták alá az orosz RSzK MiG és a francia Thales csoport 24 egység szállítására, az orosz haditengerészethez történő későbbi szállításra, egyidejűleg az új MiG-29K/KUB szállításával az orosz flottának.
De a szerződés nem teljesült vagy csak részben, hiszen az 52-es oldalszámú KUB gépen feltünt a francia Thales TopSight.



 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 740
31 526
113
Ez egyelőre még mindig inkább csak a már ismert sisakcélzó valahanyadik leszármazottja, nem pedig egy sisak kijelző, mint a JHMCS, TopSight, vagy a Cobra.
Igen, ez nem egy TopSight, de orosz terminológia szerint nekik az. :) Pedig a francia kijelző sokkal jobb lett volna. Talán Szergyukov menesztése miatt hiúsult meg az üzlet, de ez csak találgatás.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 740
31 526
113
MiG-35 lesz a befutó Indiában?

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
679
1 060
93
Képeken az azeri és ukrán MiG-29 9.13 és 9.51-esek nagyjavítása 2019-ben, az ukrán lvov-i állami repülőgépjavító üzemben. Még 1992-ben kezdték meg a MiG-29 típus nagyjavítását, sok egzotikus légierő repülőgépein dolgoztak. Fokozatosan ez lett a fő típusuk, bár a tízes évek elejéig folytatták a MiG-27 és MiG-23UB típusváltozatokon is a munkát.












Link:
MiG-27-esek nagyjavítása a lvovi üzemben
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
4 894
4 076
113
Azt a 29-est vajon a mostani háborúban repülték szét?
Egyébként itt is megállt az élet '89-ben.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 150
19 829
113
Képeken az azeri és ukrán MiG-29 9.13 és 9.51-esek nagyjavítása 2019-ben, az ukrán lvov-i állami repülőgépjavító üzemben. Még 1992-ben kezdték meg a MiG-29 típus nagyjavítását, sok egzotikus légierő repülőgépein dolgoztak. Fokozatosan ez lett a fő típusuk, bár a tízes évek elejéig folytatták a MiG-27 és MiG-23UB típusváltozatokon is a munkát.












Link:
MiG-27-esek nagyjavítása a lvovi üzemben

A 3. képen a kétüléses MiG-29 orrában az az 5 kör keresztmetszetű valami az mi?