MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
Az orosz 31-es flottában reálisan mennyi szolgálati idő van még? Azt tudom, hogy a flotta elég nagy része - meglepő módon - a hh után készült - pont amikor kb. igény sem volt ezekre.

Mekkora ma az aktív flotta és milyen gépekből áll? Kaptak már strukturális ráncfelvarrást?

Egy időben gyakorlatilag nem is repültek.Azon sem lepődnék meg ha a BM modernizáció keretében nincs szükség struktúrális megerősítésre az üzemidő kitolásához.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Úgy tudom a szívócsatornáknál kaptak megerősítést. De alapvetően nem terhelik meg nagyon a flottát és a mostani BM modernizáció is egy nagyjavítás volt, tehát számos példánynak elég sok üzemideje van még.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 564
113
Ennyi pluszt kapnak. Tehát azeredeti élettartamhjoz képest +30 év és +3500 óra?

Mivel a modernizáció során maradt ugyanaz a hajtómü szerintem a teljes élettartamra vonatkozik, amit egy újabb javítás/modernizációval bővíteni tudnak.Eredetileg 2028-2030 tervezik szolgálatban hagyni a gépeket. Kérdés ezután lesz-e új váltótípus (MiG-41)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
... Azt tudom, hogy a flotta elég nagy része - meglepő módon - a hh után készült - pont amikor kb. igény sem volt ezekre.

ööö...

2112018_05_21_11_31_13_Mi.jpg
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Az orosz 31-es flottában reálisan mennyi szolgálati idő van még? Azt tudom, hogy a flotta elég nagy része - meglepő módon - a hh után készült - pont amikor kb. igény sem volt ezekre.

Mekkora ma az aktív flotta és milyen gépekből áll? Kaptak már strukturális ráncfelvarrást?
HM.Szerintem az oroszoknak folyamatossan van igénye egy nagy hattávú honi légvédelmi,onnálóan is járőrözni képes gépre.Egyszerüen csak az nország mérete miatt.
 
M

molnibalage

Guest
Mivel a modernizáció során maradt ugyanaz a hajtómü szerintem a teljes élettartamra vonatkozik, amit egy újabb javítás/modernizációval bővíteni tudnak.Eredetileg 2028-2030 tervezik szolgálatban hagyni a gépeket. Kérdés ezután lesz-e új váltótípus (MiG-41)
Akkor ez borzalmasan kevés. Évi 100 óra az nem sok, de ezzel is elfogy a flotta a 20-as évek közepén/végén akkor is, ha a gépeket a '90-es években gyártották.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 741
113
Ha a MIG-31 esetén a gép sárkánya bírja a gyűrősét, és ha csak a hajtóművek élettartalma okozza a gondot akkor lehet át kellene hajtóművezni a típust.
Az se lesz olcsó, de olcsóbb, mint új gépet készíteni.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ha a MIG-31 esetén a gép sárkánya bírja a gyűrősét, és ha csak a hajtóművek élettartalma okozza a gondot akkor lehet át kellene hajtóművezni a típust.
Az se lesz olcsó, de olcsóbb, mint új gépet készíteni.

Léraknál komoly gondot jelentett hogy a 90-es évekbeli Argon számítógépcsalád (alkatrész) elfogyott, ezért újra kellett tervezni az Sz-300PM2-t.
(nem csak ott, a Szojuz űrhajónál is...)
Ha a MiG-31 is Argon-t használt, akkor az egész elektronikai blokk (beleértve a lokátor nyaláb vezérlését) lecserélése gyakorlatilag újratervezést jelent.
(nagyobb munka lehet mint az újrahajtóművezés)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Léraknál komoly gondot jelentett hogy a 90-es évekbeli Argon számítógépcsalád (alkatrész) elfogyott, ezért újra kellett tervezni az Sz-300PM2-t.
(nem csak ott, a Szojuz űrhajónál is...)
Ha a MiG-31 is Argon-t használt, akkor az egész elektronikai blokk (beleértve a lokátor nyaláb vezérlését) lecserélése gyakorlatilag újratervezést jelent.
(nagyobb munka lehet mint az újrahajtóművezés)

A BM program keretében ezt a komplex rendszert legalább kicserélték. Az Argon-K helyére került a Baget 55-06.
 
M

molnibalage

Guest
Hírhalomból. A gép radar nélküli le és orrkúpban is üzemanyag lesz...? Ez nem valami félrefordítás? Ekkora képességcsökkenés minimális mennyiségű üzemanyagért...?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd
M

molnibalage

Guest
Én ilyet találtam: The plane’s radar was removed and the fuel capacity increased. ( forrás )

Feltehetően nem a radar helyére ment a plusz üzemanyag, de a radart (is) el kellett távolítani. Egyszerűen túl nehéz a Kindzsal...
A maximális felszállótömeg miatt? Azért még érthetetlenebb, mert a problémájuk az, hogy a súlypont is változik, a hírben ez van. A Kinzsál súlypontja, mintha a gép súlypontja mögött lenne. Erre a reakció az, hogy a gép orrából tömeget vesznek ki...?Nem vágom. :eek:

Egy ennyira drága platformot ennyire kiherélni nekem kicsit drasztikus lépésnek tűnik.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
A maximális felszállótömeg miatt? Azért még érthetetlenebb, mert a problémájuk az, hogy a súlypont is változik, a hírben ez van. A Kinzsál súlypontja, mintha a gép súlypontja mögött lenne. Erre a reakció az, hogy a gép orrából tömeget vesznek ki...?Nem vágom. :eek:

Egy ennyira drága platformot ennyire kiherélni nekem kicsit drasztikus lépésnek tűnik.

A MiG-31K megszűnik levegő-levegő platform lenni a Kindzsal miatt, a stratégiai fegyver használatához sem kell radar szóval nem "kiherélik", kvázi csak a célnak megfelelően alakítják át a MiG-31K-t.

Hogy miért a MiG-31K akkor a hordozóplatform? Csak tippelni tudok - a MiG-31-ből több nélkülözhető áll rendelkezésre, mint Tu-22M3-ból, Tu-95-ből vagy Tu-160-ból. Márpedig a Kindzsal hordozására nem sok más platform lenne alkalmas...
 
M

molnibalage

Guest
A MiG-31K megszűnik levegő-levegő platform lenni a Kindzsal miatt, a stratégiai fegyver használatához sem kell radar szóval nem "kiherélik", kvázi csak a célnak megfelelően alakítják át a MiG-31K-t.

Hogy miért a MiG-31K akkor a hordozóplatform? Csak tippelni tudok - a MiG-31-ből több nélkülözhető áll rendelkezésre, mint Tu-22M3-ból, Tu-95-ből vagy Tu-160-ból. Márpedig a Kindzsal hordozására nem sok más platform lenne alkalmas...
Na de nem érti az ember az egészet. A Tu-22M simán elvinne belőle kettőt, nagyon sőt, akár hármat is. (Nem tudom, hogy 3xH-22 mellett a felszállótömeg és hatósugár hogyan alakul.) A H-22 is majdnem 6 tonnás benga cucc. Tehát reálisan vihetne Kinzsált H-22/32 helyett.

Kicsit megint a tervezőirodák lobbitevékenységét érzem. A H-32 és a Kinzsált gyártója sanszosa nem azonos, a ph. rendszeresítése ezeknek önmagában megkérdőjelezhetően tűnik. Hát akkor kitalálta valaki, hogy mivel H-32 lesz Tu-22M-en, akkor mie tegyük. A MiG-31 elbírja. Szuper, akkor arra...

Az, hogy miért kell két csúcskat ASM, ha abból az egyik még brutálabb...? Kb. annyi értelme van, mint mondjuk az ARMAAM mellett még egy párhuzamos ARH típusnak. Exportlehetőség nulla, mert mindkét ASM-nek csak nem exportált platformja van...