Militavia és a HTKA

Status
Not open for further replies.
Bár off-topic, de hogy ez mennyire így van, azt csak most látom igazán:
A munkahelyemen (eü.) most vannak katonák segíteni. Ráadásul olyan területen vagyok - logisztika -, ahol leginkább férfiak dolgoznak.
Talán leírhatom, hogy színes a paletta: EW, mélységi felderítők, iraki misszióból frissen hazatérők, határon szolgálók, stb.

Én - még a magam felszínes módján is - köszönhetően nagyban a HTKA-nak, olyan vagyok, mint a szomszéd kisfiú a Reszkessetek betörők filmből, időpontra állítva:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
  • Mennyi a siklószáma a paplanernyőnek?
  • Hol az alsó nyitási határa?
  • C-17-ből milyen sebességnél történik az ugrás? S An-26-ból?
  • Erdőben mennyire tudtok éjjellátóval közlekedni?
  • Mennyire pontos a Gepárd?
  • Mennyire kényes az új karabélyotok?
  • Adaptív a vezérlése a Rába automata váltójának?
  • Tényleg csak az amerikaiak nem merészkednek ki a helyiek közé Erbilben?
  • Stb.
Egyfolytában azon agyalok, hogy mennyi értékesebbet tudnának tőlük érdemben kérdezni a HTKA ászai. (Ezt tisztelettel mondom)
Rajtam kívül egy kukkot nem tud egy férfi sem beszélni velük, még azok sem, akik szintén voltak anno sorkatonák.
...de nem is kíváncsiak semmire!
Egy kivétellel, az egyik srác vadásztanfolyamra jár, ő tud lőfegyverekről beszélni velük, oszt' ennyi.

Ezek után, meg a mindent okosba' magyar mentalitás miatt, ne csodálkozz Balázs, hogy itt alig van igényes, piha' fizetős kereslet katonai ismeretterjesztésre.
Kérdezhetsz itt is ilyesmit,csak nem fogsz rá (vagyis nem fogsz mindenre) választ kapni.
 
Kérdezhetsz itt is ilyesmit,csak nem fogsz rá (vagyis nem fogsz mindenre) választ kapni.
Nyilván ott sem, az EW-ről pl. semmit nem is kérdeztem.
Ott inkább a személyes beszélgetés könnyedsége illetve többletinformációi, amik adják a varázsát.
Amikor megkérdeztem, hogy erdőben mennyire tudnak éjjellátóval közlekedni, akkor elég volt az összenézésüket látni.
Minden benne volt.;)
 
Nyilván ott sem, az EW-ről pl. semmit nem is kérdeztem.
Ott inkább a személyes beszélgetés könnyedsége illetve többletinformációi, amik adják a varázsát.
Amikor megkérdeztem, hogy erdőben mennyire tudnak éjjellátóval közlekedni, akkor elég volt az összenézésüket látni.
Minden benne volt.;)
De azokat meg ne írd ide mert,pl arról nem beszélhetnének,hogy mi folyik aktív missziós területen.Pontosabban beszélhetnek de csak általanosságban(segítek amit leírtál,az marhára nem általánosság).
 
Ezért lesz alacsonyabb prioritású jelen állás szerint.
Lesz, ahogy lesz, foglalkozom néha vele, de nem ez lesz a fő csapás.
Legalábbis jelen állás szerint.
De ha lesz is még magyar videó, akkor az 99%, hogy cikket írni a HTKA-ra, arra nem lesz időm. Az tuti.
Írjál a haditechnika folyóiratba. Ott kapsz pénzt is érte, pár tízezerre számíthatsz.
 
Írjál a haditechnika folyóiratba. Ott kapsz pénzt is érte, pár tízezerre számíthatsz.
nem biztos hogy jó az molninak. ott lehet hogy megmondanák miről írjon, cenzúrázhatják, plusz a terjedelem miatt lehet hogy ezer részletben jelenne meg... szerintem jobb ötlet ezt online intézni
 
Írjál a haditechnika folyóiratba. Ott kapsz pénzt is érte, pár tízezerre számíthatsz.
nem biztos hogy jó az molninak. ott lehet hogy megmondanák miről írjon, cenzúrázhatják, plusz a terjedelem miatt lehet hogy ezer részletben jelenne meg... szerintem jobb ötlet ezt online intézni

Kétszer próbáltam meg. Soha többet.
Fogalmazzunk úgy, hogy hozzáállásukon többször csak pislogtam.

Első komoly próbálkozás még az F-15 könyv idején volt. A könyv legelejének erősen megvágott változata ment volna ki.
Így is 12 hónap exkluzivitást kértek és 6-9 hónap átfutást. Én meg aztán a könyvet nem a 42. évfordulón akartam kiadni.
Még úgy sem mentek bele, hogy a saját változatom első pár fejezetének a fele más lett volna.

Ők azt mondták, hogy nem, mert nem akarnak ingyenes felülettel kicsit is azonos tartalmat írni.
OK. Erre alig néhány hónap múlva mit látok? Az F-15 könny előtt 2 nappal kijött Ticonderoga írás 1:1-ben a HT magazin felületén.
Erre mondja az angol, hogy így kell segget csinálni a szádból. Aztán mikor megkérdeztem, a válasz az volt, hogy régen volt hajós írás stb.
Ahaaaaaaaaaam....

Aztán az F-104-es cikk landolt itt a HTKA-n, mert ott is szereptévesztésben éltek a lektorok. Hogy szerinte a német buta ágyútöltelék.
Kíváncsi lettem volna, hogy akkor a MN pilótáiról mit mondott volna hozzá képes 0 tapasztalattal.
Meg, hogy ő nem erről és úgy írna.
A lektor.
A témára tett megjegyzést.
Akkor mondtam azt, hogy kösz, hagyjuk ezt.

Itt a HTKA-n és saját felületen soha nem pofázott bele senki abba, hogy mit és hogyan írjak. Még Binkov sem.
Adott témát, én dolgoztam ki, de a műszaki tartalomba semmit nem szólt bele. És a kövi videót azt bizony nem ingyért csináltam.
 
nem biztos hogy jó az molninak. ott lehet hogy megmondanák miről írjon, cenzúrázhatják, plusz a terjedelem miatt lehet hogy ezer részletben jelenne meg... szerintem jobb ötlet ezt online intézni
Nem mondják meg és nem centúrázzák. Persze azt hozzá kell tegyem, hogy szakmai folyóirat, a nyilvánvaló politikai megjegyzéseket vagy a HM beszerzési és egyéb politikájának bírálatát nem fogják díjazni. Elvégre a HM Zrínyi adja ki, szerkesztői pedig katonák. Senki nem akarja a saját karrierjét tömkretenni egy-egy atengedett megjegyzés miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Laci1970
Kétszer próbáltam meg. Soha többet.
Fogalmazzunk úgy, hogy hozzáállásukon többször csak pislogtam.

Első komoly próbálkozás még az F-15 könyv idején volt. A könyv legelejének erősen megvágott változata ment volna ki.
Így is 12 hónap exkluzivitást kértek és 6-9 hónap átfutást. Én meg aztán a könyvet nem a 42. évfordulón akartam kiadni.
Még úgy sem mentek bele, hogy a saját változatom első pár fejezetének a fele más lett volna.

Ők azt mondták, hogy nem, mert nem akarnak ingyenes felülettel kicsit is azonos tartalmat írni.
OK. Erre alig néhány hónap múlva mit látok? Az F-15 könny előtt 2 nappal kijött Ticonderoga írás 1:1-ben a HT magazin felületén.
Erre mondja az angol, hogy így kell segget csinálni a szádból. Aztán mikor megkérdeztem, a válasz az volt, hogy régen volt hajós írás stb.
Ahaaaaaaaaaam....

Aztán az F-104-es cikk landolt itt a HTKA-n, mert ott is szereptévesztésben éltek a lektorok. Hogy szerinte a német buta ágyútöltelék.
Kíváncsi lettem volna, hogy akkor a MN pilótáiról mit mondott volna hozzá képes 0 tapasztalattal.
Meg, hogy ő nem erről és úgy írna.
A lektor.
A témára tett megjegyzést.
Akkor mondtam azt, hogy kösz, hagyjuk ezt.

Itt a HTKA-n és saját felületen soha nem pofázott bele senki abba, hogy mit és hogyan írjak. Még Binkov sem.
Adott témát, én dolgoztam ki, de a műszaki tartalomba semmit nem szólt bele. És a kövi videót azt bizony nem ingyért csináltam.

Máshol nem próbálkoztál?

Tudom itt sok embernek nem a szíve csücske, de az aranysasban vagy regimentben is eltudnám simán képzelni az írásaid.

Konkrétan az A10es írásod elolvasva ez volt az első gondolatom.(remélem ez nem sértés o_O)

Ha jól emlékszem itt egyszer a regiment valamilyen szintű szerkesztője be is jelentkezett, hogy vár cikkeket.

És ott a lektor sem biztos olyan szigorú. :D

Az ember pénzböl él.

De szolgáltam rövid ideig Dr Topercerrel aki az aranysasnak is csinált képeket.
A kezén egy nem olcsó óra volt amit tőlük kapott ajándékba.
 
Máshol nem próbálkoztál?
Nem. a HT magazint sem én kerestem, hanem ők többször is.
Az F-35-ről való írást is anno lemondtam, így írt róla Kelepisti.
Tudom itt sok embernek nem a szíve csücske, de az aranysasban vagy regimentben is eltudnám simán képzelni az írásaid.
A regiment szárazföldi, ahhoz annyira nem értek, hogy írjak. Az írásaim nagy része túl hosszú és hardcore as AS-be.
Konkrétan az A10es írásod elolvasva ez volt az első gondolatom.(remélem ez nem sértés o_O)
Az, ami talán elférne oda. Csak az is több részes lenne...
Az ember pénzböl él.
Ha a Binkov és a saját angol nyelvű csati bejön, akkor ahhoz képest a magyar írás még uzsipénzt sem jelentene...
 
Nah, az extra tartalom Oszirakhoz lassan elkészül, még a felénél se vagyok talán és már 11 oldal és 10k karakter...
Hátha valaki ettől kedvek kap hozzá.

Más.
Ha lesz angol tartalom- márpedig lesz - akkor most esik le, hogy külön kéne venni a magyartól, mert ha sikeres az angol, akkor a magyar csatorna gyengébb számai csak lehúzzák azt. De akkor mi legyen annak a neve? A magyart nem nevezném át, mert jó az úgy, ahogy van.

Mi lehetne az angol csati neve?

Militavia International
Militavia - Military Aviation & Air defense
Military Aviation & Air defense
Militavia History
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Nah, az extra tartalom Oszirakhoz lassan elkészül, még a felénél se vagyok talán és már 11 oldal és 10k karakter...
Hátha valaki ettől kedvek kap hozzá.

Más.
Ha lesz angol tartalom- márpedig lesz - akkor most esik le, hogy külön kéne venni a magyartól, mert ha sikeres az angol, akkor a magyar csatorna gyengébb számai csak lehúzzák azt. De akkor mi legyen annak a neve? A magyart nem nevezném át, mert jó az úgy, ahogy van.

Mi lehetne az angol csati neve?

Militavia International
Militavia - Military Aviation & Air defense
Military Aviation & Air defense
Egy szavazat Militavia History-ra.
 
Nah, az extra tartalom Oszirakhoz lassan elkészül, még a felénél se vagyok talán és már 11 oldal és 10k karakter...
Hátha valaki ettől kedvek kap hozzá.

Más.
Ha lesz angol tartalom- márpedig lesz - akkor most esik le, hogy külön kéne venni a magyartól, mert ha sikeres az angol, akkor a magyar csatorna gyengébb számai csak lehúzzák azt. De akkor mi legyen annak a neve? A magyart nem nevezném át, mert jó az úgy, ahogy van.

Mi lehetne az angol csati neve?

Militavia International
Militavia - Military Aviation & Air defense
Military Aviation & Air defense
Militavia History

2.

Így legalább érthető lenne, hogy honnan jön a MilitAvia név.
 
history-tecnology
(kérdés....öregebb tecnikák elemzése? pl második vh? ismerősök kérdezték.)
A II. vh-hoz közel sem értek, de kb. a Norden és bombacélzóktól lenne érdemes meg éjszakai bombázás, mert lényegében az vezetett el a CCIP mód, CCRP, INS + robotpilóta + radaros korrekciós bombázásig. De egyébként nem nagyon lenne erre szükség. MEg persze a légvédelemnél a AAA-től a mai AAA és SAM-ig, és az AVR-ek a Chain Home-tól indulnak.

De más téren inkább csak az első ötletek bemutatása. Az, hogy foglalkozzak részletesen repcsikkel nincs értelme. ilyen csatorna már van a valamelyik visualised társcsatija.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
Kedvcsináló az extra tartalomhoz. 19 oldal és 20 ezer karakter. Már kint van.

EoLNDgk.png
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Filter
Status
Not open for further replies.