A jövőbeni képességprofil kevésbé az egyes fegyveres erőkre, mint inkább tizenkét úgynevezett rendszerszövetségre irányul, amelyekben a Bundeswehr jövőbeni fő feladatait a hadsereg, a légierő, a haditengerészet, a hadseregbázis, a központi egészségügyi szolgálat és a kiber- és információs parancsnokság fogja ellátni.
A kiber- és információs tér irányítását átfogó együttműködésben kell végrehajtani.
Tekintettel a világ biztonsági helyzetének bizonytalan alakulására, a Bundeswehr a jövőben nem akar a központi szerepkörhöz kötődni. Bár a szövetség és a honvédelem új prioritást kapott, Németország hozzájárulása a nemzetközi válságkezeléshez továbbra is a Bundeswehr feladata marad. Különbséget kell tenni a Bundeswehr alapszintű bevetése és a különleges feladatokra, például a nemzetközi válságkezelésre szánt kiegészítő missziós csomagok között.
Rendszerszövetségeket kell létrehozni többek között a szárazföldi, légi, tengeri, különleges műveletek, támogatás, űr, kiber- és információs tér, a szövetséges partnerek támogatása (HNS) és a katasztrófaelhárítás területén. A "Alliance Defence Land" rendszercsoporthoz való hozzájárulás koncepciója így néz ki: A Bundeswehr biztosítja a keretet egy többnemzeti hadtest állományához és két további többnemzeti hadtest állományának lényeges részeit. Három hadosztály vezérkara kezdetben nyolc aktív dandárt fog vezetni, a szövetségesekkel együtt pedig akár 15 dandárt is. A tervek szerint 2032 után a német dandárok száma tízre emelkedhet. Ez a "szárazföldi" rendszercsoport magában foglalja a légierőt (szállítóhelikopterek), a fegyveres erők bázisát (logisztika, NBC védelem, katonai rendőrség), az egészségügyi szolgálatot és a kiber- és információs űrparancsnokságot (informatikai erők, Eloka) is. A megfelelő légirendszer-szövetség négy úgynevezett légi munkacsoport felállítását írja elő. A szövetségesekkel együtt lehetővé kell tenni a légi fölény érvényesítését a műveleti területek felett. Ugyanakkor a Németország feletti légi szuverenitást, a német nukleáris megosztást, a hagyományos levegő-föld feladatokat és a NATO integrált légvédelméhez való hozzájárulást napi kb. 300 bevetéssel kell biztosítani. A tengeren a képességprofil hosszú távon legalább 25 óceánjáró egység és 8 tengeralattjáró biztosítását irányozza elő a háromdimenziós tengeri hadviseléshez - beleértve a marginális tengeri hadviselés, a tengeralattjáró-hadviselés és a tengeralattjáró elleni hadviselés, a hagyományos tengeralattjáró-műveletek, a haditengerészeti aknavadászat és a tengeralattjáró elleni hadviselés képességét, műveletek, tengeri aknavédelem és -elhárítás, felszíni tengeri hadviselés, tengeri légvédelem és ballisztikus rakétavédelem. Még a régóta elhanyagolt légi hadviselést is át kell szervezni.
Meg kell várni, hogy az új koncepciókat hatékony képességekkel is alátámasztják-e!
A Bundeswehr jövőbeli képességprofiljának keretében Vollmer hadseregfelügyelő később a hadsereg fejlesztésének két tengelyét határozta meg.
A NATO-val szemben vállalt kötelezettségek alapján 2023-ra egy teljes hadseregdandárnak készen kell állnia a bevetésre más csapatkomponensek kapacitásának igénybevétele nélkül, és bármikor be kell tudnia hívni a VJTF (Very Fast Joint Task Force) élcsapatba. A jelenlegi állapot szerint a
Erre a célra a 37. páncélos gyalogsági dandárt tervezik Frankenbergben/Szászországban. A hadsereg 2027-re egy teljes hadosztállyal akar jelen lenni a NATO számára a személyi állomány és a felszerelés tekintetében. A 10. páncélos hadosztály tervek szerint. 2032-ben az ideiglenes végső célt, a három hadosztályt nyolc, később talán tíz dandárral, el kell érni. A két további hadosztály többéves tesztelési és bevezetési folyamaton megy keresztül a kommunikációs és parancsnoki berendezések (mobil taktikai kommunikáció, mobil taktikai információs hálózat) digitalizálása érdekében.
keresztül. Ebből a célból Münsterben egy tesztegységet állítottak fel.
A Bundeswehr 2018-ban elfogadott, 2031-re vonatkozó képességprofiljának megvalósításának részletes szerkezetéről nincsenek nyilvános dokumentumok. Csak a keretrendszer ismert, és csak elszigetelt információk álltak rendelkezésre, amelyekből következtetéseket lehetett levonni. Így még a végén a siker
vagy az elvárásoktól való elmaradást nem lehet nyilvánosan értékelni.
A kiber- és információs tér irányítását átfogó együttműködésben kell végrehajtani.
Tekintettel a világ biztonsági helyzetének bizonytalan alakulására, a Bundeswehr a jövőben nem akar a központi szerepkörhöz kötődni. Bár a szövetség és a honvédelem új prioritást kapott, Németország hozzájárulása a nemzetközi válságkezeléshez továbbra is a Bundeswehr feladata marad. Különbséget kell tenni a Bundeswehr alapszintű bevetése és a különleges feladatokra, például a nemzetközi válságkezelésre szánt kiegészítő missziós csomagok között.
Rendszerszövetségeket kell létrehozni többek között a szárazföldi, légi, tengeri, különleges műveletek, támogatás, űr, kiber- és információs tér, a szövetséges partnerek támogatása (HNS) és a katasztrófaelhárítás területén. A "Alliance Defence Land" rendszercsoporthoz való hozzájárulás koncepciója így néz ki: A Bundeswehr biztosítja a keretet egy többnemzeti hadtest állományához és két további többnemzeti hadtest állományának lényeges részeit. Három hadosztály vezérkara kezdetben nyolc aktív dandárt fog vezetni, a szövetségesekkel együtt pedig akár 15 dandárt is. A tervek szerint 2032 után a német dandárok száma tízre emelkedhet. Ez a "szárazföldi" rendszercsoport magában foglalja a légierőt (szállítóhelikopterek), a fegyveres erők bázisát (logisztika, NBC védelem, katonai rendőrség), az egészségügyi szolgálatot és a kiber- és információs űrparancsnokságot (informatikai erők, Eloka) is. A megfelelő légirendszer-szövetség négy úgynevezett légi munkacsoport felállítását írja elő. A szövetségesekkel együtt lehetővé kell tenni a légi fölény érvényesítését a műveleti területek felett. Ugyanakkor a Németország feletti légi szuverenitást, a német nukleáris megosztást, a hagyományos levegő-föld feladatokat és a NATO integrált légvédelméhez való hozzájárulást napi kb. 300 bevetéssel kell biztosítani. A tengeren a képességprofil hosszú távon legalább 25 óceánjáró egység és 8 tengeralattjáró biztosítását irányozza elő a háromdimenziós tengeri hadviseléshez - beleértve a marginális tengeri hadviselés, a tengeralattjáró-hadviselés és a tengeralattjáró elleni hadviselés, a hagyományos tengeralattjáró-műveletek, a haditengerészeti aknavadászat és a tengeralattjáró elleni hadviselés képességét, műveletek, tengeri aknavédelem és -elhárítás, felszíni tengeri hadviselés, tengeri légvédelem és ballisztikus rakétavédelem. Még a régóta elhanyagolt légi hadviselést is át kell szervezni.
Meg kell várni, hogy az új koncepciókat hatékony képességekkel is alátámasztják-e!
A Bundeswehr jövőbeli képességprofiljának keretében Vollmer hadseregfelügyelő később a hadsereg fejlesztésének két tengelyét határozta meg.
A NATO-val szemben vállalt kötelezettségek alapján 2023-ra egy teljes hadseregdandárnak készen kell állnia a bevetésre más csapatkomponensek kapacitásának igénybevétele nélkül, és bármikor be kell tudnia hívni a VJTF (Very Fast Joint Task Force) élcsapatba. A jelenlegi állapot szerint a
Erre a célra a 37. páncélos gyalogsági dandárt tervezik Frankenbergben/Szászországban. A hadsereg 2027-re egy teljes hadosztállyal akar jelen lenni a NATO számára a személyi állomány és a felszerelés tekintetében. A 10. páncélos hadosztály tervek szerint. 2032-ben az ideiglenes végső célt, a három hadosztályt nyolc, később talán tíz dandárral, el kell érni. A két további hadosztály többéves tesztelési és bevezetési folyamaton megy keresztül a kommunikációs és parancsnoki berendezések (mobil taktikai kommunikáció, mobil taktikai információs hálózat) digitalizálása érdekében.
keresztül. Ebből a célból Münsterben egy tesztegységet állítottak fel.
A Bundeswehr 2018-ban elfogadott, 2031-re vonatkozó képességprofiljának megvalósításának részletes szerkezetéről nincsenek nyilvános dokumentumok. Csak a keretrendszer ismert, és csak elszigetelt információk álltak rendelkezésre, amelyekből következtetéseket lehetett levonni. Így még a végén a siker
vagy az elvárásoktól való elmaradást nem lehet nyilvánosan értékelni.