1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Minden ami Francia hadsereg

Diskurzus a(z) 'Egyéb, vegyes haditechnikai témák' témában - Lator által indítva @ 2017. október 15..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ühümm... és ha van vagy 10-20 ilyen helyörséged, mindegyiknek fogsz repülőteret egyengetni. És ha valamiért 10-20 kilóméterrel áthelyezed őket, akkor oda is csinálni fogsz.
    Megoldod kamionokkal és kész. Úgy sem olyan intenzitású az a konfliktus, hogy ne működjön a dolog.
     
    kamm likes this.
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Rwpülő kell és kész!
     
    fishbed, tonyo, krisss and 3 others like this.
  3. Lator

    Lator Well-Known Member

    Az amit egy ilyen megjátszott videón látsz, ahol mindent megtesznek a drámai hatás eléréséhez nem feltétlen igaz. Van légi támogatás ne aggódj, ha kell akkor már küldik is egy jó kis CAS ra. Helikopterből meg repülőből is többet számolhatsz mint amit a szupermegbízható wikin találsz,vannak angolok, dánok, németek, még az amcsi légierő is előfordul néha. A cseh különlegesek is májusban érkeznek gondolom nem 1 szál faszban.
    Az meg hogy a felszerelés milyen állapotban van, mint mondtam itt sivatag van hatalmas napi hőingadozással és szar utakkal.(Meglepődnél ha azt mondanám hogy a haditechnikai hajón érkezik Elefántcsontpartra és onnan konvojokban gurulnak Maliba?) Hogy miért nem telepítenek ide több technikát, az meg azért lehet mert a meg lévő erőforrások elegendőek a terroristák hajkurászására. A mali hadsereg is aktívan részt vesz a hadműveletekben bár leginkább golyófogó szerepkörben.
    Sok pénzbe kerül Mali de hidd el hogy valamilyen formában megéri a Francia államnak. Vannak itt rabolni való dolgok és a Francia fegyver lobbi is csóvâlja a farkát amíg megy a háborúzgatás.
     
    vilmoci, Wilson, fishbed and 3 others like this.
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

    A video 2017-es, de ne zavarjon, hoborogj tovabb. :D
    Konkretan par honapja jelentettek, hogy mar Toulousebol direkt dobalnak supplyt Maliba az Atlasaikkal, de amugy 500 tonnahoz nem keveset kellene forulni, raadasul ugy is lenne, ami tul nehez lenne egy repter nelkul is landolni kepes (taktikai, turboprop) gepnek.
    Altalaban veve ha egy menetoszlop elmegy oda 5 nap alatt, akkor erthetoen nem fognak $150M szallitogepeket kockaztatni repter nelkuli, vilagvegi le- es felszallasokkal, mindossze egy-ket szazadert, amikor amugy is resze az eletuknek a meneteles.
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    1-2 század 1000× többet ér mint 1db A400M de mégy egy szakasz is.
     
  6. kamm

    kamm Well-Known Member

    Nem az eletukrol van szo.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mi másban mérsz egy embert/katonát?
     
  8. kamm

    kamm Well-Known Member

    Az idore ill a felszerelesre utaltam a szazad szo alatt.
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Idő,ezt hogy érted?A felszerelés semmit nem ér,bármiről is beszelj azt az ember teszi azzá ami.Hiába a csilivili cucc ha nincs ember,akkor csak drága játekszer(ez a problémája többekközt az USAF-nak is).
     
  10. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Ez egy igen jóindulatú értelmezése az eseményeknek ott. Mert ugye a franciák hiresek a sikeres gyarmati hàborúkról és anyagilag is olyan jól àllnak ( éppen most nyavalyognak az olaszokkal együtt egy alamizsnáért Brüsszeltől).
    Legkésőbb 5 ev múlva behúzott farokkal elvonulnak onnan, a csatlósokkal együtt. Mert ahhoz értenek, làsd Algeria, Vietnam...
    Nézd meg megint a videót, guglizz rá az ott levő legierőre stb. és nezd meg, mekkora terûletről van szó.
     
  11. Lator

    Lator Well-Known Member

    Nem vitatom hogy politikailag elbaszott az egész Mali jelenlét és hogy valószínűleg egy hatalmas pénztemető válik belőle.
    A francia hadsereg jelenlétéről, fekszereltségéről, tevékenységéről viszont tudok nem keveset. Hidd el van ott CAS, vannak bevethető helikopterek, járművek, repülők. Pl a fórum kedvence az Airbus a400 is rendszeresen feladatokat látnak el nemcsak franciak hanem angolok is. Rengeteg drón, tanker gépek, Mirageok napi szintű bevetésekkel. Előfordulnak nagyritkán a c17 ek is. Többtiz milliárd értékű hadi felszerelés van ott felhalmozva, napi szinten karban tartva.A járművek bevethetősége stabilan 92% körül van, nem tudom mondd e neked ez valamit, mit is jelent ez hadműveleti területen 4000 km re az anyaországtól.

    Igen valószínűleg elhúznak majd dolgavégzetlenül, nem azért mert csak ahhoz értenek hanem mert a megfoghatatlan ellenséget nem lehet megverni. Ezt már soksok országban láthattuk, de ennek semmi köze az akarathoz vagy a felszereltséghez.Minden bozótba nem lehet embert rakni.
    Igazából több oka is van miért nem lesznek sikeresek de ezeket már korábban kifejtettem.
    A google ről meg annyit hogy akinek egy kis esze is van az nem teszi nyilvánossá a valós harcértékét. Hogy miért annyi amennyi az ottlévő haditechnika és ember az meg azért van, mert úgy ítélték hogy annyi kell annyi elég.
     
    tonyo, Wilson, fishbed and 2 others like this.
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Háborúzni mentek a franciák Maliba nem győzni,ne várjatok el olyat ami nem is cél.
     
    LMzek 2.0, Wilson, kamm and 1 other person like this.
  13. papi

    papi Well-Known Member

    Nem emlékszem, hogy lett volna valahova linkelve. A francia sereg cseréli a legendás Peugeot P4-et is. A győztes az Arquus Trigger/Trapper lett. Megerősített futóművel, több ponton módosítva, de alapjaiban egy Ford Everest/Ranger. Francia gépet akartak, szóba került a Renault Duster, de túl kicsinek találták, valamint a Peugeot 5008, de annak pedig a terepjáró képessége nem volt megfelelő. Cél volt, hogy mindenféleképpen valami civil piacra is gyártott gép legyen az alap és ezzel alacsonyan tudják tartani az árat.
    Közel 4000 darabbal terveznek, a gyártóval kötött szerződés alapján van egy 14 éves support is, aminek része, hogy a flottának 95 százalékban működőképesnek kell lenni.

    2,2 literes, 160 lóerős ősdízelmotor, 25 centis hasmagasság, 80 centis gázolómélység. A dupla kabinos pickup és az ötajtós terhelhetősége 1 000 kg, a szimpla kabinos pickupé 1,3 tonna.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. boki

    boki Well-Known Member

  15. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    Ez alatt mit értesz ? A 2.2 Ford Tdci motor az minden csak nem ősdiesel ellenben egy kupac xar !
     
    alfa74 likes this.
  16. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    A beszerzés költségéről nincs infód?
     
    tonyo likes this.
  17. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Megtaláltam. 2018-as cikk 3700 darabra 500 millió Eurót ír.
     
    papi likes this.
  18. papi

    papi Well-Known Member

    Állítólag egy régi Euro 3 besorolású Renault motort kapott. Nincs megnevezve, de én a G9T-re gondolok. Ez a második generációs Masterben vagy a harmadik genes Espaceban is egy legendásan jó motornak számított.
     
    tonyo likes this.
  19. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Cikk az Arquus Trapperól:
    https://www.generation4x4mag.fr/armee-200-arquus-trapper-4x4-pour-la-crise-sanitaire/

    "Ce P4 des temps modernes alias VT4 Standard 2.1 est une déclinaison du Ford Everest, l’équivalent version break du Pick up Ranger. Livré par ARQUS, ce véhicule affiche une masse de 3,5 tonnes pour une puissance de 220 cv (Moteur 2,2L TD)"

    Sok-sok kép az ACMAT cuccairól: https://www.flickr.com/photos/tags/acmat/page1
    Cég honlapja: https://www.arquus-defense.com/our-offer/our-armored-vehicles

    Régi és új francia haditechnikák: https://www.flickr.com/photos/65005481@N06/albums/72157697150181594
     
    alfa74 likes this.
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

    Franciak visszahuzodtak a libiai NATO bulibol a torokok fire radaros kemenyitese utan... ez a hulladek forummotor videot akar linkelni, de itt a BBC link: bbc.com/news/world-europe-53262725
     

Ezen oldal megosztása