1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Minden ami Francia hadsereg

Diskurzus a(z) 'Egyéb, vegyes haditechnikai témák' témában - Lator által indítva @ 2017. október 15..

  1. Lator

    Lator Well-Known Member

    Igen ez a veszély fenn âll. Minden adatforgalom zavarható manapság, ezt tartom én is egy gyenge pontnak.Persze mint minden katonai adatforgalom ez is védett csatornákon zajlik.
    Aztán nemsokat tudok az elektronikai harcról, de pl ha nincs műhold akkor nincs gps sem és ezek biztosan tâmadva lesznek egy esetleges nagy konfliktusban.
     
    karpatalja, endre and antigonosz like this.
  2. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Bocsi, hogy bele okoskodok, de még nem is feltétlenül a zavarás a baj.
    A baj az, hogyha az ellenség valamilyen módon bele nyúl és hamis célokat adnak meg. Így vagy a semmit lövi a tüzérséged, vagy rosszabb esetben a saját csapataidat. A GPS zavarás szintén megoldható, és akkor az is előfordulhat, hogy a saját embereid adnak meg hamis adatokat. Sok a gond ezzel még.
     
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  4. Lator

    Lator Well-Known Member

    A Charles de Gaulle kifutott a szárazdokkból, ezzel a nagyjavitàs/modernizálás első fázisa lezárult. Javítva/modernebbre cserélve lett a harctéri információs rendszer, a radarok és egyéb elektronikai rendszerek, hozzányúltak az aromreaktorokhoz is,ha jól értem fűtőanyag csere? Az elektronikai rendszerek cseréjét/nagyjavítását a THALES és a SAFRAN végezte.
    Megkezdik a tengeri teszteket az új rendszerekkel, várhatóan 2019 elején éri el a hajó a bevethetőséget. Addig is a repülőszemélyzet Norfolkba települt át az USS GEORGE H. W. BUSH fedélzetére.
    A modernizálás ára 1,3 milliárd euró, 4 millió munkaóra (ebből 1, 8 millió a tervezői és mérnöki munka) lesz beleölve. Minden nap 2100 szakember( ebből 1100 tengerész, a maradék a 160 beszállító cég emberei) dolgozik rajta.
    Nagyjából 200000 feladat és 2000 teszt lesz végrehajtva a hajón a szolgálatba állásig.
     
    zsolti and fishbed like this.
  5. Lator

    Lator Well-Known Member

    Nemtudom nekem valahogy jobban tetszene egy 90 mm es löveggel mint az ERC 90. Ütősebb lenne
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Gondolom nem véletlen ez a választás. Az ERC 90-ben a torony kétszemélyes, nem igazi hunter-killer.
     
  7. Lator

    Lator Well-Known Member

    Persze biztosan megvan az oka és ugye mérnök sem vagyok.
    Az ERC 90 et épphogy a 90mm es löveg miatt kedvelték. Kicsi, mozgékony de nagyot üt.
    A védettsége miatt meg utálták, semmitől sem védett még szemből sem.
     
    karpatalja likes this.
  8. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A 30 millimétere ágyú is nagyot üt, főleg ha programozható lőszert is kap. Amire meg nem lesz elég, arra ott lesznek az irányított rakéták.
     
  9. Lator

    Lator Well-Known Member

    Ja visszavonom amit mondtam, kiwikiztem a Jaguar 40mm ágyújának adatait. Igen jónak találom
    https://fr.m.wikipedia.org/wiki/40_CTAS
     
  10. Lator

    Lator Well-Known Member

  11. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ezt fogja tudni, van ott később 40 mm is
     
    antigonosz and tonyo like this.
  12. Lator

    Lator Well-Known Member

    Komoly. Még fedezékbe sem tudsz bújni előle. Azok a kisöregek egész jól elszórakoznak így mindent szarrálőve:)
     
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ha megfigyeled két változat van belőlük: egy gránát és egy kartács. A 40 milliméteres lőszernek meg egészen komoly a páncélátütő képessége. Még a régebbi tankokra is komoly veszélyt jelent.
     
    Spartan.asfv, tonyo and Lator like this.
  14. Lator

    Lator Well-Known Member

    A missziós tapasztalatok alapján, a francia hadsereg megoldasokat keres a logisztikai ellátás fejlesztésére. Olyan megoldásokat keresnek amivel időt, embert és pénzt lehet spórolni és ami biztonságosabb mint konvojban közlekedni ellenséges, nehezen járható területen. Teherszállító drónok és automata önjáró kamionok is vannak azötletek közt.
    (mivel a cikk igen hosszú nem fordítom le, elnézést kérek tőletek)
    A google fordító a barátotok;)
    http://www.opex360.com/2018/05/27/c...-de-nouveaux-moyens-de-transport-alternatifs/
     
    fishbed, arbalest and antigonosz like this.
  15. Lator

    Lator Well-Known Member

    Az új általános könnyűhelikopter
    ( Airbus Helicopters H-160M)
    amivel a következő típusokat váltják le,
    Gazelle, Fennec, Puma, Alouette III, Dauphin SP ésPanther.
    5.5-6 tonna súlyú, 330km/h sebességre képes, csendes és üzemanyagtakarékos, légi utántöltés képességgel. Integrált, a pilóták által irányított 7.62mm es géppuskával és egyéb fegyverekkel mint pl 20mm es gépágyú és nem irányított rakéták.
    Felderítő, támogató, légi mentő és légi biztosítás szerepkörben lesznek alkalmazva.
    2022 től tervezik kezdeni a gyártást, első körben 169dbot.
    http://www.opex360.com/2018/05/26/quattend-larmee-de-lair-futur-helicoptere-interarmees-leger/
     
    fishbed, arbalest and Mackensen like this.
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Értem én,hogy önvezető kamion de ki fog vigyázni a konvokyra?
     
  17. Lator

    Lator Well-Known Member

    a cikkben annyit írnak, hogy csak a konvoj első járművében lenne személyzet, a többi pedig rádiójelekkel követné. De ezek mégcsak tervek semmi konkrétum nincs.
     
  18. Lator

    Lator Well-Known Member

    Még egy érdekesség. Egyre inkább előveszik az őskövület VLRA kat. Nem anyagi okokból vagy mert hogy annyira rávannak szorulva a veterán járművekre hanem azért mert néhány feladatra egyszerűen nincs jobb. A VLRA javítós változatát küldik egyre inkább Maliba. Szar terepen egyszerűen nincs párja, egyszerű mint a faék így könnyen javítható és nem is drága.
    Az a benyomásom hogy néhany éve már elkezdtek nemkevés ésszerű döntést (is) hozni, mondjuk ehhez kellettek a külföldi missziós szerepvállalások és a tapasztalat.
     
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Mindig az elsőt kell kilőni először. :)
     
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

Ezen oldal megosztása