Minden ami Francia hadsereg

Akkor ez csak olyan ellenfelek ellen jó akik a tálibok, huszik, egyéb hetvenes évek technikai szintjén, ötven éves fegyverekkel harcoló hadsereggel rendelkeznek. Valami szomáliai,eritreai stb haderő, pl magyar. Mert a fő ellenség az orosz meg a kínai ezt ott teszi működésképtelenné ahol csak akarja. Így a szakasz vezetése szétesik, anarchia, mivel ehhez vannak szoktatva a felhasználók nem a hagyományos terkephez, jegyzetekhez. Észak Korea megoldja enélkül ha bejut a feje felett az atom, Macron serege megoldaná ugyanilyen szituációban?
Igen ez a veszély fenn âll. Minden adatforgalom zavarható manapság, ezt tartom én is egy gyenge pontnak.Persze mint minden katonai adatforgalom ez is védett csatornákon zajlik.
Aztán nemsokat tudok az elektronikai harcról, de pl ha nincs műhold akkor nincs gps sem és ezek biztosan tâmadva lesznek egy esetleges nagy konfliktusban.
 
Bocsi, hogy bele okoskodok, de még nem is feltétlenül a zavarás a baj.
A baj az, hogyha az ellenség valamilyen módon bele nyúl és hamis célokat adnak meg. Így vagy a semmit lövi a tüzérséged, vagy rosszabb esetben a saját csapataidat. A GPS zavarás szintén megoldható, és akkor az is előfordulhat, hogy a saját embereid adnak meg hamis adatokat. Sok a gond ezzel még.
 
A Charles de Gaulle kifutott a szárazdokkból, ezzel a nagyjavitàs/modernizálás első fázisa lezárult. Javítva/modernebbre cserélve lett a harctéri információs rendszer, a radarok és egyéb elektronikai rendszerek, hozzányúltak az aromreaktorokhoz is,ha jól értem fűtőanyag csere? Az elektronikai rendszerek cseréjét/nagyjavítását a THALES és a SAFRAN végezte.
Megkezdik a tengeri teszteket az új rendszerekkel, várhatóan 2019 elején éri el a hajó a bevethetőséget. Addig is a repülőszemélyzet Norfolkba települt át az USS GEORGE H. W. BUSH fedélzetére.
A modernizálás ára 1,3 milliárd euró, 4 millió munkaóra (ebből 1, 8 millió a tervezői és mérnöki munka) lesz beleölve. Minden nap 2100 szakember( ebből 1100 tengerész, a maradék a 160 beszállító cég emberei) dolgozik rajta.
Nagyjából 200000 feladat és 2000 teszt lesz végrehajtva a hajón a szolgálatba állásig.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and fishbed
Gondolom nem véletlen ez a választás. Az ERC 90-ben a torony kétszemélyes, nem igazi hunter-killer.
Persze biztosan megvan az oka és ugye mérnök sem vagyok.
Az ERC 90 et épphogy a 90mm es löveg miatt kedvelték. Kicsi, mozgékony de nagyot üt.
A védettsége miatt meg utálták, semmitől sem védett még szemből sem.
 
  • Tetszik
Reactions: karpatalja
A 30 millimétere ágyú is nagyot üt, főleg ha programozható lőszert is kap. Amire meg nem lesz elég, arra ott lesznek az irányított rakéták.
 
Komoly. Még fedezékbe sem tudsz bújni előle. Azok a kisöregek egész jól elszórakoznak így mindent szarrálőve:)
Ha megfigyeled két változat van belőlük: egy gránát és egy kartács. A 40 milliméteres lőszernek meg egészen komoly a páncélátütő képessége. Még a régebbi tankokra is komoly veszélyt jelent.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A missziós tapasztalatok alapján, a francia hadsereg megoldasokat keres a logisztikai ellátás fejlesztésére. Olyan megoldásokat keresnek amivel időt, embert és pénzt lehet spórolni és ami biztonságosabb mint konvojban közlekedni ellenséges, nehezen járható területen. Teherszállító drónok és automata önjáró kamionok is vannak azötletek közt.
(mivel a cikk igen hosszú nem fordítom le, elnézést kérek tőletek)
A google fordító a barátotok;)
http://www.opex360.com/2018/05/27/c...-de-nouveaux-moyens-de-transport-alternatifs/
 
Az új általános könnyűhelikopter
( Airbus Helicopters H-160M)
amivel a következő típusokat váltják le,
Gazelle, Fennec, Puma, Alouette III, Dauphin SP ésPanther.
5.5-6 tonna súlyú, 330km/h sebességre képes, csendes és üzemanyagtakarékos, légi utántöltés képességgel. Integrált, a pilóták által irányított 7.62mm es géppuskával és egyéb fegyverekkel mint pl 20mm es gépágyú és nem irányított rakéták.
Felderítő, támogató, légi mentő és légi biztosítás szerepkörben lesznek alkalmazva.
2022 től tervezik kezdeni a gyártást, első körben 169dbot.
http://www.opex360.com/2018/05/26/quattend-larmee-de-lair-futur-helicoptere-interarmees-leger/
 
Értem én,hogy önvezető kamion de ki fog vigyázni a konvokyra?
a cikkben annyit írnak, hogy csak a konvoj első járművében lenne személyzet, a többi pedig rádiójelekkel követné. De ezek mégcsak tervek semmi konkrétum nincs.
 
Még egy érdekesség. Egyre inkább előveszik az őskövület VLRA kat. Nem anyagi okokból vagy mert hogy annyira rávannak szorulva a veterán járművekre hanem azért mert néhány feladatra egyszerűen nincs jobb. A VLRA javítós változatát küldik egyre inkább Maliba. Szar terepen egyszerűen nincs párja, egyszerű mint a faék így könnyen javítható és nem is drága.
Az a benyomásom hogy néhany éve már elkezdtek nemkevés ésszerű döntést (is) hozni, mondjuk ehhez kellettek a külföldi missziós szerepvállalások és a tapasztalat.