Hogy mire használjuk, az majd a darabszámokból fog előzetesen kiderülni. De pontosan a rendszer mobilitása az egyik legalkalmasabb rendszerré teszi csapatlégvédelemre. A rendszer hálózatos mivolta miatt a több radar és kilövő úgy tudja változtatni a helyét, mint amikor a lövészraj tűzpárokban mozog. Egyszer egyik mozog, és a másik fedezi, utána meg fordítva.
Az észlelhetőséget csökkenti, hogy az indítók és a radarokat akár JLTV méretű eszközre is felteheted.
Különben nem véletlenül linkelgetek ám a Saab-tól, meg az Ausztrál légvédelmi fejlesztésekről (Defence’s Project LAND 19 Phase 7B).
Mi lenne ha elolvasnád? A passzív rendszerek irányában lehet kompenzálni a lopakodó technológiák előnyét. Ez a SAAB ilyen irányú rendszere:
Az ausztrálok pontosan hogy csapatlégvédelemre használják.:
“A modern and integrated ground-based air-defence system is needed to protect our deployed forces from increasingly sophisticated air threats, both globally and within our region,” Minister for Defence Senator Marise Payne said in the announcement release. “Australia’s current short-range capability is 30 years old and due to be retired early next decade. The replacement system will provide improved protection for our deployed servicemen and women.”
A Sentinelek helyett saját fejlesztésű AESA radart integráltak a rendszerbe (CAE).
Az S350 milyen passzív érzékelő rendszereket használhat? Milyen fejlesztési lehetőségek vannak benne? Lopakodó technológiák ellen milyen alternatív felderítési opciói maradnak?
Én az S350-re 1 multifunkci radart (
50N6A) olvastam csak, de mivel ez nem hálózati alapú, véges a nyomkövetési képessége. 40/8.
Hálózati megközelítésben ilyen korlátozás tudtommal nincs.
Az 1Mrd USD-s előzetes csomagból és a rakéták számából arra lehet következtetni, hogy jópár radart és kilövőt is fogunk venni.
Egy későbbi AIM-9 (neadjisten METEOR) beszerzéssel pedig tovább lehet növelni a rakéták számát (és a rendszer hatékonyságát), ráadásul elvileg azonos kilövőkből is használhatók az AMRAAM-ok és az AIM-9-ek. Amint kijön a Meteor földi indítású verziója, gyakorlatilag csak akarat és gyártói hozzájárulás kérdése az integrálás.
Lehet, hogy egy S350-es rendszer hatékony önmagában, önállóan, de egy olyan rendszerben amit a mi a SAMOC-kal elkezdtünk kiépíteni, a NASAMS sokkal komplexebb megoldást ad.