Nah, a 406. oldalnál járok.
Számomra megdöbbentő volt olvasni, olyan dolgokat, hogy valaki 8000+km hosszan légvédelmi gyűrűt telepít
Ilyen szintű értelmetlen elmebajra még az SZU vezetőitől sem számítottam.
Az S-25 rendszer érdekes volt a számomra. Komoly cucc. Csak olyan összegekbe került az egész rendszer, hogy le esett az állam
Az S-75/125/200 rendszerek leírása is jól sikerült, jók a képek és az ábrák is.
Az SZ-300 rendszer is szépen be lett mutatva, és süt róla, hogy egy nagyon komoly rendszerről van szó.
A HAWK rendszer nekem vakfolt volt mindig, most pedig kifejezetten szimpatikus lett a számomra. Egy okosan kitalált kompakt cucc.
A Patriot rendszert pedig továbbra sem sikerült megszeretnem
Az akkori technikai színvonalon a számítógépekre bízni szinte mindent, több mint merész dolog volt... még ma is az.
Az SZU-hoz vissza kanyarodva, szerintem messze nem ésszerűen oldottak meg dolgokat az 50-70's években. kb. a 70's évek végén kezdte őket elérni a logikus gondolkodás vírusa, addig borzasztó pazarlóan oldottak meg egy csomó mindent, szerintem.
Például az S-75-öt én a 70's évektől kezdve nem is gyártottam volna, nem, hogy modernizáljam...
Vagy minek tették az SZ-200-ast "mobil" elemekre, amikor érdemi időn belül egyszerűen nem lehetett áttelepíteni? Hülyeségek netovábbja
Tudom, hogy értelmetlen játék a mi lett volna ha, de számomra az lett volna a logikus ha a nagyvárosok és fontos "helységek" köré fixen S-200-at telepítenek, és az S-200-ak közvetlen védelmére meg S-125-öt.
5-6 db S-200 ezred lefed gyakorlatilag bármilyen várost közepes és nagy magasságon.
S-200 ezredenként meg 2-3 db S-125 megvéd bármilyen S-200-at alacsony magasságon.
Így mondjuk egy Moszkva méretű városnak is legrosszabb esetben elegendő lett volna 6 db S-200-as, meg 18 db S-125-ös ezred.
Akkoriban robot repülőgépes támadással még nem kellet számolni.
Aztán a 80's években a 3 db S-125 ezredet ki lehetett volna cserélni 1 db S-300 ezreddel. És kész.
A másik fele meg Vietnám helyzete. A politikai részébe se ott se Kínával kapcsolatban nem mennék bele.
De ha S-125-öt akartak volna oda vinni úgy, hogy a kínaiak ne lopják el, akkor arra volt egy megoldás az AN-22 személyében.
Gondolom lett volna olyan reptér ahol képes leszállni.
Mivel a csapat légvédelemnél még nem tartok ezért nem szidom előre a Krug-ot, pedig azt nagyon utálom. (a hülyeség netovábbja szerintem)
UI.:
Kérdés. A TVM vezérlést meg lehetett volna oldani az S-200-nál?
Vagy az indítás utáni célbefogást? (RPK vagy MCG utána SARH)?
Értelem szerűen az adott kor technológia színvonalán.