GrGLy
" Oda is elegendő lenne a kerék?"
Szerintem a talajnyomáson és a vonóerőn múlik minden. Ha a jármű súlya >20 tonna és van 8 széles kereked akkor a talajnyomás kellően alacsony lehet ahhoz, hogy a sivatagban vagy a mocsárban ne süllyedjen el.
A vonóerő meg a gumik mintázatán illetve az összkerékhajtás minőségén múlik. Egyszerűen olyan gumit kell földobni ami illik a terephez. 8 kerék esetén meg a 8 elektromotor olyan összkerekes képességeket biztosít amilyet egy mai hagyományos rendszer sem.
<b>...</b>
Egyetértek.
A moduláris dologhoz vetnék fel egy szerintem jó ötletet, ami egy huszárvágással megoldja a problémáinkat.
Mikor moduláris felépítésről beszélünk, akkor is mindig van egy állandó rész ami: járműparancsnok, -vezető, -fegyverkezelő, +1 ha valami harcfeladatos "céleszköz" és ezek minél jobb védeleme.(!!!)
Ehhez jönne a modul, ami a jármű tömegének 25-50%. Ekkora tömeg cserélhető (modulos) megvalósítása sok plussz rögzítési pont/merevítés mind a járművön, mind a modulon, ami plussz tömeg, az egész súlyra kivetítve kb. 10% "holt" tömeg.
Ráadásul az elmúlt 20 év gyakorlati alkalmazási példái azt mutatják, hogy az "épphogy szállítható"-nak tervezett eszközök mire a gyakorlatban alkalmazhatóak lettek, mind túllépték a súlyhatárt(kivételek az orosz eszközöknél, amikor az "emberanyag nem számít" elv uralkodott).
Ezért megtartva az eddigi eredményeket annyit javaslok átgondolásra hogy:
- <b>
6x6-os</b> vagy 8x8-as jármű 3-4 fős IRÁNYÍTÓ/VEZÉRLŐ funkcióval, magas túlélő képességgel MINDENFÉLEKÉPP úszó szállítható méretben súlyban!!!
- további modulként/hagyományos modul helyett 4x4, 6x6-os "UTÁNFUTÓ/VONTATMÁNY" saját D/E rendszerrel!!!
Igy egy nagyon jól védett páncélvadász és csapatlégvédelmis eszközt nyerünk, ami saját meghajtású vontatmányként viszi/vezérli a sorozatvetőt/aknavetőt/légvédelmet/PSZH-modult)
Ha nehéz saját meghajtásúnak gyártott "utánfutó", ha könnyű akkor sima vontatottat.
6x6os ban kellene akkor csinálnunk csak egy 3-4főt erőősen védő járművet, amit tervezve a későbbi tömegnövelő átépítéseket 15T-ban határoznék me, és akkor a modulok egy másik géppel szllíthatók.
Elosztottuk a súlyt 2 részre, mert egyben szerintem nemhogy jól, de még kielégítően sem lehet megoldani a feladatot 20 tonnából.
És egy ilyen megoldás újszerű harcászatot is lehetővé tesz: az utánfutó hatékonyabb de sérülékeny eszközei a második vonalban maradhatnak, a jól védet, kis méretű támadó/vezérlő járművek irányítják a második vonalas nagyobb hatósugarú (10-25 km) eszközöket. Ez most nem pontosan ide tartozik, de:
a technikai fejlődést figyelembe véve alkalmazzuk az "oszd meg és uralkodj) elvet a súlyproblémára!
Ilyen "modulos" felépítéssel 3-4 személyt kell a jelen anyagtechnológiával megvédeni és a közelmult technikai eszközeit feltartani 15 tonnából!
A további problámákra pedig a szétszórtan, védetten elhelyezkedő vontatott eszközök megoldást adnak.
A svédeknek volt hasonló járművük már kb. 20 éve (régi Delta főcím
(bocs hogy hosszú, de alapvető gond, a lehetséges megoldás és az indoklása