[Open ISV] Beszélgető

Elég nagy egyáltalán a C-130 raktere?főleg magasságra és szélességre gondolok.Pl a Stryker csak úgy fér el benne,hogy leeresztik a gumikat meg kis túlzással szétszedik az egészet.
 
@dudi

@dudi

Azért ennyire ne túlozzunk...
US_Navy_030324-A-0000O-006_A_Stryker_Mortar_Carrier_exits_the_tail_of_an_Air_Force_C130_Hercules_aircraft_after_landing_at_the_Army_National_Training_Center's_'Bicycle_Lake'_Army_airfield.jpg

stryker_01.jpg


@ambasa

Én nem ragaszkodom a légi szállíthatósághoz, csak úgy rémlett, hogy ez ma alapkövetelmény (elég sokmindent reklámoznak úgy, hogy elviszi a C-130-as, aztán lehet bekajáltam a marketing szöveget).

Ha vasút, akkor ez a két kocsi az, amit a RailCargo haditechnikához ajánl:
http://www.railcargo.hu/images/stories/vagonkatalogus/pore/sammp.pdf
http://www.railcargo.hu/images/stories/vagonkatalogus/pore/rmms.pdf
 
Az eredeti elképzelés az volt,hogy kigördül a gépből és már harcolhat is ezzel ellentétben ott tartunk,hogy 2 órás felkészítés után alkalmas csak a harcra...
 
@dudi

Jaaaa, hogy már "csak" ennyi? Akkor mégis befért az a Stryker kerékleeresztés meg teljes szétbontás nélkül, nem? (itt felhívnám a figyelmet a gép tetején kandikáló toronyra és felszerelésre)

Dudi, komolyan mondom és nem bántásból, hogy ezek után kezdem erősen kétségbe vonni bármiben is a véleményedet.
 
A C-130-as raktere:
hossz: 12313mm, a hosszabb változatoknál 17050mm szélesség: 3035mm, magasság: 2743mm.

Stryker: hossz: 6950mm szélesség: 2720mm magasság: 2640mm Ez belefér a C-130-ba, ugyan akkor a VBCI már nem (ondolom az Atlasra lett méretezve), a Boxer igen, de azt meg nem bírja el, a Patria és a Pandur igen, általában ahogy nézem a torony nélküli PSzH változatok beférnek, a tornyos GyHJ-k már nem.

Mellesleg az M400 terhelhetősége, ma még erősen le van korlátozva, 37 tonnáról 29 tonnára.

TG
 
Hajtáslánchoz pár észrevétel:

1- Hajtómű nem lenne elég a 6x6. 400le körüli motorral elég hely marad 2 fős személyzetnek és 6-8 főnek (pl hűtés mehet a kerekek fől az oldalszekrénybe, ü.a. a padlóba (fokozván az akna-védelmet) stb.
Hozzáteszem én még mindig a lántalpat preferálom mert jobban bírja a hard terepet, "tűzálló" és lehet ténylegesen páncélozva a gép. Nem véletlen, hogy azok az országok ahol komoly és permanens fenyegetettség fenn áll (orosz, izrael, dak, korea) vastagon uralkodik a lánc.
Hozzáteszem ma egy IFV sokkal jobban igényelt dolog, mint a sima apc. A mobilitás-tűzerő-védettség trióban az én véleményem még mindig a védettség-mobilitás-tűzerő sorrend.

2- Motor sokféle került szóba, én a sima V elrendezésű turbo-dízelt ajánlanám, mivel egyrészt olcsó, másrészt jól ismert technika (sok szerelő), olcsóbb, olcsóbb és olcsóbb :)

Védettséget is említették páran már: stanag 3 egyszerűen nem elég szvsz.
 
A problémák az MGS és a M1134 változattal vannak mert ezek csak 10cm-mel alacsonyabbak a C-130 rakterének magasságánál.
 
GrGLy

Az euro 4-es motor is alapkövetelmény, mégse említette még senki ; ) Anno amikor a haditechnikában ismertették a MH új járműveit, mindnél kiemelték, szerintem benne is volt a pályázati kiírásba, és meglepődnék, ha máshol ne lenne a Lajtától balra. A légiszállítás szerintem expedíciós követelmény, ami jelen földrajzi viszonyok között nem áll fent, legalább is szerintem.

TG
 
Láthatjuk a képeken,hogy az alapjármű 12,7-es tornyát is összecsomagolták ami ugyan olyan magas mint az MGS vagy a ATGM változatoknál van ami kissé macerásabb dolog.Pl az ATGM verzió be sem fér csak úgy ha totál szétszedik a rakétaindítót.
 
A kerékleeresztősdi akkor volt amikor tesztelték a járművet a C-130-al és rájöttek,hogy valami nem fasza.Felmerült mint ötlet aztán amellett döntöttek,hogy inkább szétszedik a fegyvertornyot.
 
Csak óvatosan megjegyezném hogy a 30 tonna körül a 6x6 már kevés. Az tengelyenként 10 tonna. Az közúti kategória. Harcjárműnél ballonos szimpla gumi van az optimális terepjárás miatt. Így csak a 8x8 jöhet szóba. Így is a fajlagos tengelyterhelés baromi nagy lesz a lánctalphoz képest. Még 8x8 esetén is több mint 3 tonna esik egy kerékre, akkor még nem lett figyelembe véve az egyenetlen súlyelosztás, talajegyenetlenség. Laza talajon elsüllyed mint a tengeralattjáró. Mint az a magyar csodakocsi az autós teszt tv műsorban.(komondor) Erről jut eszembe ha úszni is tudni kell akkor 30 tonna vizet kell kiszorítani hogy legalább lebegjen, ami ugye kevés. Urak a 30 köbméter !!!! Igaz ebben ha gumikerekes akkor az is bent van. A legnagyobb átcseszése az embereknek amikor terepjáróval parádéznak a kemény altalajú terepen. Aztán ha lemennek laza talajra leül az alja, aztán tank kell hogy kihúzza vagy dózer. Nem voltam rest végigolvasni az összes hozzászólást, de itt az utolsó résznél már elment a hajó. Először csak kb 10 fő szállításáról volt szó max 10 tonna, most meg 27 tonna meg még torony is kéne. A 30 tonna fuvarozgatáshoz felesleges. Harchoz meg kitudja. Most akkor mi a koncepció? Harcjármű vagy nyuszibusz.
 
ambasa wolfram

A 7068-as ötvözethez:
1. Azért favorizálom mert nem tartalmaz se magnéziumot se lítiumot(tudtommal) így nem gyullad ki a gyújtó lövedékektől.
2. Az általam elképzelt páncél több rétegű, ez pedig nem a külső réteg hanem a belső. A külső kemény acél alatt foglal helyet így fontos a jó szakítószilárdság. A keménységet az acél adja.

Példám:
5 mm edzett kemény acél (Cementált, Teniferezett vagy hasonló) ez a "csorbító réteg" + alatta 20 mm 7068 alumínium Ez a lassító réteg+ 50 mm alumínium hab. Ez a belső repeszfogó réteg. Aztán megint 5 mm edzett acél+20 mm alumínium, aztán repeszfogó kevlár/dynema vagy más szálas szövet. Ez csak példa de kb. így képzelem el az üreges többrétegű páncélt a járműhöz.

3. Nem baj, hogy nem hegeszthető mert ragasztva vagy csavarozva rögzítenénk.

Most kb. ennyi, de még olvasnom kell itt 2 oldat :-)
 
30 köbméter esetén a kiszorító test 2,5x2x6 méter körül alakulna. 2,5 m a megengedett közúti jármű szélesség. De ha a kereket leveszem 1,5x2x10 m lenne a test térfogata.
 
A C-130-as raktere:
hossz: 12313mm, a hosszabb változatoknál 17050mm szélesség: 3035mm, magasság: 2743mm.

Stryker: hossz: 6950mm szélesség: 2720mm magasság: 2640mm Ez belefér a C-130-ba, ugyan akkor a VBCI már nem (ondolom az Atlasra lett méretezve), a Boxer igen, de azt meg nem bírja el, a Patria és a Pandur igen, általában ahogy nézem a torony nélküli PSzH változatok beférnek, a tornyos GyHJ-k már nem.

Mellesleg az M400 terhelhetősége, ma még erősen le van korlátozva, 37 tonnáról 29 tonnára.

TG


Egy korábbi képen néztem, hogy a Diesel/összkerékhajtás(Stryker) ugyanakkora küzdőtérnél (a kardánok, difik, egyebek padlóalatti elhelyezése miatt) kb 60 centivel magasabbnak kell lennie mint a D/E felépítésű PSZH-nak. következtetés: "Mi" min. 50 centivel alacsonyabbak vagyunk és ebből adódóan kb 3-4 tonnával könnyebbek a D/E miatt!!! És egyébbként ugyanazt "tudjuk" :-)

A kisebb mozgatandó tömeg, kisebb motortelejesítmény igény és a D/E szerkezet jobb nyomaték eloszlása miatt kisebb tömegűteljesítményű a motor, a kisebb motor kevesebb helyet foglal el(ami kevesebb páncélt jelent :-) ez kb. - 2T.

És akkor a többi paraméter (Stryker) még ugyanaz!!!
De szerintem így sem jön ki 17-18 tonnából a 12 lövész!!!

Valaki azért számoljon utánam...
 
comandante

Jó észrevétel a súllyal kapcsolatban. Az elején vagy 100 oldallal előrébb nem véletlenül lett a >20 tonna érték kitalálva egy 8 kerekes járműre.
A megengedett közúti járműszélesség nem lényeges szempont, minden APC/IFV szélesebb.
Amúgy nem nagyon tudok olyan APC-ről ami elvinne 12 katonát.
7 vagy 8 katonákat írnak. A Boxer is maximum 8-at visz el. Egyik se visz el 12-őt, nem férnek be.
 
Most csak példának a jármű TESTÉNEK a méretei:
8 méter hosszú, 2 méter széles , 2 méter magas (hasmagasság nélkül értelemszerűen)
Ez nálam 32 köbméter. Vagyis egy 20 tonnás üres súlyú jármű bőven úszóképes.
A kerekenkénti talajnyomása 2.5 tonna. A kerekek 40-50 centi szélesek (tetszés szerint) és van belőlük 8. Szerintem így van felület elosztani ezt a talajnyomást.