[Open ISV] Meghajtás, erőátvitel

@fip7

Igen, emlékszem azokra a motorokra, csak az a baj velük, hogy teljesen más igénybevételekre és környezetre fejlesztették ki, tehát gyakorlatilag abban a formában nekünk használhatatlanok. A működési elv elleséséhez azonban jók lehetnek.
 
Ez talán érdekes lehet:
http://www.qinetiq.com/what/capabilities/land/Documents/E-X-Drive-Electric-Drive-Propulsion.pdf

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/MGV_Chassis.png
 
Így már látszik:
MGV_Chassis.png
 
Találtam videókat, egy egyszerű és zseniális automata sebességváltó rendszerről igaz hogy mezőgazdasági gépek van kitalálva de szerintem kiválóan bemutatja a működésüket.

http://www.youtube.com/watch?v=dgtIKMAjvFI

http://www.youtube.com/watch?v=b_-LL0sCT-k

http://www.youtube.com/watch?v=ST2rP4ICMCk
 
Nem tartom jó ötletnek az elektromos kihajtást, lévén nem nyújt annyi pluszt, mint amennyi hibalehetőséget okozhat (plusz hűtés, vezérlési probléma, energiatárolás).
A hagyományos meghajtásoknál nem a kihajtás a kritikus pont, így teljesen felesleges ezen a ponton megállni, és valami újat és bonyolultat kitalálni. Meglévő és nagyon jól bevált és megbízható motorok és meghajtások léteznek, abból javaslom inkább válogatni.
 
Valóben elég ritka a DE meghajtás. A Thomson-Hotchkiss P4R ami hírtelen eszembe jut. Talán mintha láttam volna valami hasonlót az oroszoknál is a TOR rendszer alapjaként.
 
Az ISV fejlesztésnél a legelején kb egy hónapot ment az agyalás, hogy milyen legyen a meghajtása, a DE mellett maradtunk. Ezután már nem módosítható a szabályok szerint, szóval ezen az úton kell tovább menni, ennek minden előnyével és hátrányával.
 
Igazából a DE meghajtás elég sok új tervezésű járműnél szóba került. Feljebb linkeltem az E-X Drive-ot, az is egy létező dolog, DE meghajtáshoz. Sok előnnyel jár a sima D-hez képest, és ha jól tervezik/építik meg akkor üzembiztos is. (Lásd. vasúti közlekedés)
 
Lassan annyi extra lesz a gépen ahogy olvasgatom a témát, hogy többe kerülne egy darab mint az egész MH költségvetés...
 
A bizottság nem tervez, csak az igényeit fejti ki :) A kezdeti lelkesedés 1%-ára esett vissza a mostani kommunikáció, így az egyeztetés is nehezebb a tervező és a bizottság között. Én pl le vagyok még maradva GrGLY tervénél a 6 irány
 
Eddig ami eléggé fix volt az a meghajtás és a szállítandó személyek száma, emiatt a méret, meg valami súlykorlát. Ezen nincs amit nulláról kezdeni, inkább építeni kellene. Se a fegyverzet se a páncélzat nem volt véglegesítve.
 
Olyan ez mint a nagyoknál.:)
Költség-idő-tömeg túllépés. Pedig még a borítékok meg sem jelentek, hogy ugyan jó lenne már beléjük egy hableányos szökőkút. :)
 
Volt egy közös topik a legelején, valami Open ISV lehet, rengeteg hozzászólás van benne, aztán amikor mindenki kiokoskodta és kihülyülte magát és kezdett valami körvonalazódni, akkor feldarabolták több topikra, Open ISV meghajtá-, fegyverzet-, páncélzat, stb. Ezeket ha átnézed akkor a "bizottság" döntéseit meg fogod kapni. Sőt még szavazás is volt online a meghajtásról.
Itt vannak a topikok:
http://htka.hu/kozosseg/categories/ny%C3%ADlt-gyalogs%C3%A1gi-harcj%C3%A1rm%C5%B1-fejleszt%C3%A9si-projekt
 
Bele-bele olvasgatok a topikba. Én sajna sík vagyok minden reál tudományhoz, ezért itt kicsit gyorsabban görgetek.
Tetszik, hogy ennyire profin végzitek a munkát,, tuti kis gép lenne belőle.
Viszont én is szeretnék hozzájárulni a projekthez, ami úgy néz ki, hogy barátnőmmel elkezdtünk lottózni,,, megdumáltam vele: "ha nyerünk, tankot építünk!" (a "tank" miatta volt, mert nem HTKA olvasó :) ).
Szóval hajrá,, én meg megpróbálom a lóvét előkeríteni!! ;)