[Open ISV] Meghajtás, erőátvitel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Mi az az open ISV?

Internal Security Vehicle, páncélozott csapatszállító, az open rész meg az, hogy bárki <del>belepofázhat</del> besegíthet a fejlesztésbe az ötleteivel vagy technológiák / magoldások keresésével, tervezéssel, stb.
 

GrGLy

Well-Known Pofa
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 390
54
48
Üdv uraim, eszközölnék némi helyreigazítást a projekttel kapcsolatban :)

Egyrészt a rövidítés az <b>Open Infantry Support Vehicle</b> nevet takarja, tehát alapvetően egy gyalogsági támogató szerepű járműcsalád-koncepcióról van szó.

Másrészt a projektet egy - velem együtt egyelőre - három tagú csapat viszi (<i>reklám: továbbra is jelentkezhet bárki, aki komolyan gondolja a részvételt az openisv@gmail.com címen</i>) másod-, esetenként harmadállásban, szóval elég kevés kapacitás jut egy ekkora elképzelés megvalósítására, ezért is volt ilyen nagy csend mostanában. Mindenesetre alaposan megrágtuk az eddigieket és arra jutottunk, hogy kvázi a 0-ról kezdjük a projektet első lépésben egy alapdoksi lefektetésével, ami remélhetőleg sok csapongásnak az elejét veszi, de erről bővebben az Open ISV-s Beszélgetőben olvashattok nemsokára.

Természetesen ami eddig összegyűlt a fórumban, az nem veszik kárba, mivel jó információalapként szolgálhat, illetve a fórumközösség lehetőség szerint aktívan be is lesz vonva a kidolgozásba, tanakodásba.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Az amerikai hadsereg egy hibrid meghajtású motorbiciklit építtet a jövöben. Nem tudom, hogy pont olyan meghajtásra gondoltak-e, mint az itteni D/E, ahoz túl szűkszavú a cikk, de valami hasonló lehet (vagy egyszerű hibrid).
http://www.theverge.com/2014/4/15/5618114/us-military-is-building-a-stealth-dirt-bike
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 580
1 832
113
joker! A Csájnízok már elektromos meghajtással járőröznek a határon! :D :D

 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Amíg nincs sár vagy terep, sima az út, és főleg ott van az oldalán az a pedál, addig biztosan megy :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 480
113
Szerintem ez valamilyen nagyméretű laktanya, gyakorlótérrel és annak a kerületét védik. Ha aszfaltozott út van végig akkor bőven elég ez is.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 532
10 878
113
Egyébként az ISV-hez visszatérve 3 meghajtás típus jött szóba:

1.
Dízel: Ez egyértelmű szerintem, sok magyarázatot nem igényel. 100%-osan megvalósítható meghajtási forma.
Előnye: Kiforrott meghajtási forma, több fajta üzemanyaggal is elmegy.
Hátránya: Sok mozgó alkatrész, magas fogyasztás, nagy zaj és hőkibocsátás.

2.
D/E: Ez egy jó kompromisszumnak tűnik, sok előnyt nyújt a referenciának tekinthető Dízel meghajtáshoz képest. Nagy valószínűség szerint megvalósítható (létezik ilyen meghajtás már)
Előnye: Kevesebb mozgó alkatrész, kisebb zaj és hőkibocsátás, akár 30%-al alacsonyabb fogyasztás.
Hátránya: Nagy helyigény, harcjárművek esetén még gyerekcipőben járó technika, bonyolult vezérlés.

3.
Üzemanyag cella: Itt elsősorban az Etanol/Metanol cellákat néztük meg, de erről elég kevés infónk van, viszont ígéretesnek tűnik. (Megvalósíthatóságára kicsi az esély)
Előnye: Nagyon hatékony energia felhasználás( akár 45-60% hatékonyság), kompakt építés, minimális hő és hangkibocsátás, alig van mozgó alkatrész.
Hátránya: Csak egy fajta üzemanyaggal működhet, drága, 0 tapasztalat van vele.

Alapvetően ezt a 3 módot vizsgáltuk meg, ebből mi a D/E-t tartottuk a legjobb kompromisszumnak, mint hatékony, megvalósítható meghajtási rendszert.

Ezen kívül az elején alapból elvetettük az "energia tározós" konstrukciókat, mert a mai akkumulátor technika energiatároló képessége nagyon alacsony.
Viszont itt is történtek azóta változások:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/13/quant_s-sportlimousine_nanoflowcell/

Egyelőre így állunk a meghajtással.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 952
113
Mind1 mi lesz csak V6-os 1,6 literes turbós idióta energia visszanyerős motor ne legyen!!!
 

GrGLy

Well-Known Pofa
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 390
54
48
Mind1 mi lesz csak V6-os 1,6 literes turbós idióta energia visszanyerős motor ne legyen!!!

*...és GrGLy visszateszi a V6-os, 1,6-literes benzintermelő, 500 LE-s motor kidolgozott terveit a fiók mélyére, majd embriópózba görnyedve csendben elkezd sírni a sarokban*
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 349
128
63
Szerintem akkor az erőátvitel történjen sebességváltóval,tengelyekkel... :D


Amúgy ezen a téren buta vagyok, de létezik már elektronikus vezérlés hozzá?(nem a gázadás..stb)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 480
113
Még mindíg kerekeknél tartunk? Asszem elvesztettem a fonalat.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 616
1 001
113
<i>"*...és GrGLy visszateszi a V6-os, 1,6-literes benzintermelő, 500 LE-s motor kidolgozott terveit a fiók mélyére, majd embriópózba görnyedve csendben elkezd sírni a sarokban*"</i>
Ez kezd jobb lenni, mint egy brazíl szappanopera. :p
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 532
10 878
113
Mackensen

"Még mindíg kerekeknél tartunk? Asszem elvesztettem a fonalat."

A jármű alapkoncepciója meghatározza a meghajtást. Végül arra jutottunk, hogy egy kb. 20 tonna alatti könnyű járművet alkossunk, ahhoz jó a kerék. (Bár még az elvárásokon csiszolunk)

Nekem volt egy olyan ötletem (amit vázlatba is öntöttem), hogy egy járművel fedjük le az APC/IFV/MBT kategóriát. Ehhez lánctalp lett volna, és moduláris részegységek. Szerintem megvalósítható lett volna, elfogadható kompromisszumokkal. Viszont ezt túl nagy falatnak találtuk elsőre. (IFV lett volna a kiindulási alap)
Ezért inkább egy könnyű jármű mellet döntöttünk.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 372
1 499
113
A toyotánál kitaláltak valamit.
http://automotor.hu/hirek/robbanomotor-generator-a-toyotatol-551598

https://www.youtube.com/watch?v=QUbBqSu9Hdc
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 532
10 878
113
Ez nem tűnik rossz cucnak, kíváncsi vagyok, hogy milyen hatásfokkal dolgozik.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Ezt most konkrétan villamosenergia termelésre akarják használni vagy járművekbe? Mert egy ekkora generátor azért elég sokat le tud venni a motor erejéből. Hosszú távon kiváncsi vagyok, hogy a mágnesek mennyire bírják a gyűrődést és főleg a hőt, de mindenképp érdekes elképzelés.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 532
10 878
113
Egy érdekes cikk:
http://sg.hu/cikkek/34716/a-jovo-harcjarmuve-lanctalp-vagy-kerek
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 407
3 213
113
Egy érdekes cikk:
http://sg.hu/cikkek/34716/a-jovo-harcjarmuve-lanctalp-vagy-kerek

Azért kicsit vicces így 10 év távlatából, hogy az (azóta már törölt) FCS célkitűzésében szereplő könnyű, 16 tonnás, légi szállítható, járműcsaládjából mostanra a GCV égisze alatt 60-80 tonnás monstrumok lettek. :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Future_Combat_Systems_manned_ground_vehicles

http://en.wikipedia.org/wiki/GCV_Infantry_Fighting_Vehicle
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 532
10 878
113
wolfram

Ennyit változik a világ.
Az az érdekes, hogy az Open ISV kapcsán is sok mindenen gondolkodtam, és 1 év alatt még az én véleményem is nagyot fordult sok témában. A meghajtásban is. Ugyanis folyamatosan új infókat kap az ember, ennek megfelelően alakítja a világképét. Ezért van az, hogy a jó megoldás, csak egy adott pillanatban létezik, ott és akkor. Gyakran így válnak elavulttá épp fejlesztés alatt álló eszközök.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 407
3 213
113
wolfram

Ennyit változik a világ.

Rájöttek az amcsik is, hogy nagyon fontos a csapatszállító járműveik védelme. Ami meg súlynövekedéssel jár. Igaz komoly véráldozatok árán, de tanultak az iraki, afgán, stb. tapasztalatokból, meg a hazai közvélemény sem szereti a halott amerikai katonákat. Persze itt is kompromisszumok sorát kell kötni a mozgékonyság vs. védelem tekintetében, meg ugye a mozgékonyság is egyfajta védelem. Én is ezért erőltettem a magyar haderőfejlesztés topikban a komolyan védetté tehető APC/IFV-t. Szerintem az a legfontosabb, amit megtehet egy állam a katonáiért, hogy ha már harcba küldi őket, akkor a lehető legjobb felszerelést és ezen belül védelmet biztosítja. Mert szeretném azt hinni, hogy elmúltak már azok idők, ahol a katona csak egyszerű (behülyített) fogyóeszköz.

Az az érdekes, hogy az Open ISV kapcsán is sok mindenen gondolkodtam, és 1 év alatt még az én véleményem is nagyot fordult sok témában. A meghajtásban is. Ugyanis folyamatosan új infókat kap az ember, ennek megfelelően alakítja a világképét. Ezért van az, hogy a jó megoldás, csak egy adott pillanatban létezik, ott és akkor. Gyakran így válnak elavulttá épp fejlesztés alatt álló eszközök.

Persze, ez természetes. Ezért is érdemes figyelemmel kísérni mások meglévő eszközeit és fejlesztéseit, kielemezni, aztán a jó ötleteket, megoldásokat, ha tényleg működőképesek, akkor "gátlástalanul átvenni" és azokból, meg, ha van olyan, amire ők nem gondoltak, vagy találsz rá optimálisabb megoldást, akkor azokból összelegózni. :)