[Open ISV] Meghajtás, erőátvitel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Mi az az open ISV?

Internal Security Vehicle, páncélozott csapatszállító, az open rész meg az, hogy bárki <del>belepofázhat</del> besegíthet a fejlesztésbe az ötleteivel vagy technológiák / magoldások keresésével, tervezéssel, stb.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Üdv uraim, eszközölnék némi helyreigazítást a projekttel kapcsolatban :)

Egyrészt a rövidítés az <b>Open Infantry Support Vehicle</b> nevet takarja, tehát alapvetően egy gyalogsági támogató szerepű járműcsalád-koncepcióról van szó.

Másrészt a projektet egy - velem együtt egyelőre - három tagú csapat viszi (<i>reklám: továbbra is jelentkezhet bárki, aki komolyan gondolja a részvételt az openisv@gmail.com címen</i>) másod-, esetenként harmadállásban, szóval elég kevés kapacitás jut egy ekkora elképzelés megvalósítására, ezért is volt ilyen nagy csend mostanában. Mindenesetre alaposan megrágtuk az eddigieket és arra jutottunk, hogy kvázi a 0-ról kezdjük a projektet első lépésben egy alapdoksi lefektetésével, ami remélhetőleg sok csapongásnak az elejét veszi, de erről bővebben az Open ISV-s Beszélgetőben olvashattok nemsokára.

Természetesen ami eddig összegyűlt a fórumban, az nem veszik kárba, mivel jó információalapként szolgálhat, illetve a fórumközösség lehetőség szerint aktívan be is lesz vonva a kidolgozásba, tanakodásba.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Az amerikai hadsereg egy hibrid meghajtású motorbiciklit építtet a jövöben. Nem tudom, hogy pont olyan meghajtásra gondoltak-e, mint az itteni D/E, ahoz túl szűkszavú a cikk, de valami hasonló lehet (vagy egyszerű hibrid).
http://www.theverge.com/2014/4/15/5618114/us-military-is-building-a-stealth-dirt-bike
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
joker! A Csájnízok már elektromos meghajtással járőröznek a határon! :D :D
OihI48H.jpg

7SyWtPs.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Amíg nincs sár vagy terep, sima az út, és főleg ott van az oldalán az a pedál, addig biztosan megy :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Szerintem ez valamilyen nagyméretű laktanya, gyakorlótérrel és annak a kerületét védik. Ha aszfaltozott út van végig akkor bőven elég ez is.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
Egyébként az ISV-hez visszatérve 3 meghajtás típus jött szóba:

1.
Dízel: Ez egyértelmű szerintem, sok magyarázatot nem igényel. 100%-osan megvalósítható meghajtási forma.
Előnye: Kiforrott meghajtási forma, több fajta üzemanyaggal is elmegy.
Hátránya: Sok mozgó alkatrész, magas fogyasztás, nagy zaj és hőkibocsátás.

2.
D/E: Ez egy jó kompromisszumnak tűnik, sok előnyt nyújt a referenciának tekinthető Dízel meghajtáshoz képest. Nagy valószínűség szerint megvalósítható (létezik ilyen meghajtás már)
Előnye: Kevesebb mozgó alkatrész, kisebb zaj és hőkibocsátás, akár 30%-al alacsonyabb fogyasztás.
Hátránya: Nagy helyigény, harcjárművek esetén még gyerekcipőben járó technika, bonyolult vezérlés.

3.
Üzemanyag cella: Itt elsősorban az Etanol/Metanol cellákat néztük meg, de erről elég kevés infónk van, viszont ígéretesnek tűnik. (Megvalósíthatóságára kicsi az esély)
Előnye: Nagyon hatékony energia felhasználás( akár 45-60% hatékonyság), kompakt építés, minimális hő és hangkibocsátás, alig van mozgó alkatrész.
Hátránya: Csak egy fajta üzemanyaggal működhet, drága, 0 tapasztalat van vele.

Alapvetően ezt a 3 módot vizsgáltuk meg, ebből mi a D/E-t tartottuk a legjobb kompromisszumnak, mint hatékony, megvalósítható meghajtási rendszert.

Ezen kívül az elején alapból elvetettük az "energia tározós" konstrukciókat, mert a mai akkumulátor technika energiatároló képessége nagyon alacsony.
Viszont itt is történtek azóta változások:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/13/quant_s-sportlimousine_nanoflowcell/

Egyelőre így állunk a meghajtással.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
Mind1 mi lesz csak V6-os 1,6 literes turbós idióta energia visszanyerős motor ne legyen!!!
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Mind1 mi lesz csak V6-os 1,6 literes turbós idióta energia visszanyerős motor ne legyen!!!

*...és GrGLy visszateszi a V6-os, 1,6-literes benzintermelő, 500 LE-s motor kidolgozott terveit a fiók mélyére, majd embriópózba görnyedve csendben elkezd sírni a sarokban*
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
Szerintem akkor az erőátvitel történjen sebességváltóval,tengelyekkel... :D


Amúgy ezen a téren buta vagyok, de létezik már elektronikus vezérlés hozzá?(nem a gázadás..stb)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Még mindíg kerekeknél tartunk? Asszem elvesztettem a fonalat.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 019
113
<i>"*...és GrGLy visszateszi a V6-os, 1,6-literes benzintermelő, 500 LE-s motor kidolgozott terveit a fiók mélyére, majd embriópózba görnyedve csendben elkezd sírni a sarokban*"</i>
Ez kezd jobb lenni, mint egy brazíl szappanopera. :p
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
Mackensen

"Még mindíg kerekeknél tartunk? Asszem elvesztettem a fonalat."

A jármű alapkoncepciója meghatározza a meghajtást. Végül arra jutottunk, hogy egy kb. 20 tonna alatti könnyű járművet alkossunk, ahhoz jó a kerék. (Bár még az elvárásokon csiszolunk)

Nekem volt egy olyan ötletem (amit vázlatba is öntöttem), hogy egy járművel fedjük le az APC/IFV/MBT kategóriát. Ehhez lánctalp lett volna, és moduláris részegységek. Szerintem megvalósítható lett volna, elfogadható kompromisszumokkal. Viszont ezt túl nagy falatnak találtuk elsőre. (IFV lett volna a kiindulási alap)
Ezért inkább egy könnyű jármű mellet döntöttünk.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 717
2 464
113
A toyotánál kitaláltak valamit.
http://automotor.hu/hirek/robbanomotor-generator-a-toyotatol-551598

https://www.youtube.com/watch?v=QUbBqSu9Hdc
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
Ez nem tűnik rossz cucnak, kíváncsi vagyok, hogy milyen hatásfokkal dolgozik.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Ezt most konkrétan villamosenergia termelésre akarják használni vagy járművekbe? Mert egy ekkora generátor azért elég sokat le tud venni a motor erejéből. Hosszú távon kiváncsi vagyok, hogy a mágnesek mennyire bírják a gyűrődést és főleg a hőt, de mindenképp érdekes elképzelés.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
Egy érdekes cikk:
http://sg.hu/cikkek/34716/a-jovo-harcjarmuve-lanctalp-vagy-kerek
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Egy érdekes cikk:
http://sg.hu/cikkek/34716/a-jovo-harcjarmuve-lanctalp-vagy-kerek

Azért kicsit vicces így 10 év távlatából, hogy az (azóta már törölt) FCS célkitűzésében szereplő könnyű, 16 tonnás, légi szállítható, járműcsaládjából mostanra a GCV égisze alatt 60-80 tonnás monstrumok lettek. :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Future_Combat_Systems_manned_ground_vehicles

http://en.wikipedia.org/wiki/GCV_Infantry_Fighting_Vehicle
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
wolfram

Ennyit változik a világ.
Az az érdekes, hogy az Open ISV kapcsán is sok mindenen gondolkodtam, és 1 év alatt még az én véleményem is nagyot fordult sok témában. A meghajtásban is. Ugyanis folyamatosan új infókat kap az ember, ennek megfelelően alakítja a világképét. Ezért van az, hogy a jó megoldás, csak egy adott pillanatban létezik, ott és akkor. Gyakran így válnak elavulttá épp fejlesztés alatt álló eszközök.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
wolfram

Ennyit változik a világ.

Rájöttek az amcsik is, hogy nagyon fontos a csapatszállító járműveik védelme. Ami meg súlynövekedéssel jár. Igaz komoly véráldozatok árán, de tanultak az iraki, afgán, stb. tapasztalatokból, meg a hazai közvélemény sem szereti a halott amerikai katonákat. Persze itt is kompromisszumok sorát kell kötni a mozgékonyság vs. védelem tekintetében, meg ugye a mozgékonyság is egyfajta védelem. Én is ezért erőltettem a magyar haderőfejlesztés topikban a komolyan védetté tehető APC/IFV-t. Szerintem az a legfontosabb, amit megtehet egy állam a katonáiért, hogy ha már harcba küldi őket, akkor a lehető legjobb felszerelést és ezen belül védelmet biztosítja. Mert szeretném azt hinni, hogy elmúltak már azok idők, ahol a katona csak egyszerű (behülyített) fogyóeszköz.

Az az érdekes, hogy az Open ISV kapcsán is sok mindenen gondolkodtam, és 1 év alatt még az én véleményem is nagyot fordult sok témában. A meghajtásban is. Ugyanis folyamatosan új infókat kap az ember, ennek megfelelően alakítja a világképét. Ezért van az, hogy a jó megoldás, csak egy adott pillanatban létezik, ott és akkor. Gyakran így válnak elavulttá épp fejlesztés alatt álló eszközök.

Persze, ez természetes. Ezért is érdemes figyelemmel kísérni mások meglévő eszközeit és fejlesztéseit, kielemezni, aztán a jó ötleteket, megoldásokat, ha tényleg működőképesek, akkor "gátlástalanul átvenni" és azokból, meg, ha van olyan, amire ők nem gondoltak, vagy találsz rá optimálisabb megoldást, akkor azokból összelegózni. :)