Orosz hadiflotta

Egyrészt mindenképpen komoly áttervezés kellene, már csak azért, mert a legtöbb üzem ma már nem létezik, vagy külföldön van, ami beszállító volt. Azok a mérnökök, akik tervezték, már rég nyugdíjba vonultak, a katapultot is közel nulláról kellene megtervezni, felhasználva az új technológiákat. Repülőgép sincs, amit indíthatna, nem nagyon fér bele az orosz költségvetésbe, hogy létrehozzanak egy katapult kompatibilis MiG-29-est, vagy Szu-35-öst. AWACS is kellene arra a hajóra, 0-ról. Nem véletlen, hogy az összes régi-új orosz hordozó terv, ami pár évente megjelenik, mind gyakorlatilag új, stobar hordozó.

de messzire sem kell menni. Kína vagy 20 éve dönti a pénzt a hordozó programba, és kis túlzással még sehol sem tartanak. Még vagy 10-15 évre lesz szükségük, míg elérik egyetlen hordozóval azt a kapacitást, ami az amerikaiaknak 40-50 éve volt.
A Szu-57esnél régebbi géppel nem is szabadna kezdeni.
 
.
.
És akkor ne felejtsük el azt se, hogy az oroszok esetleg még mindig olcsóbban, kevesebb költséggel dolgoznak, mint az EU-s olaszok.

És szépen látszik is az olcsóbban dolgozó orosz hegesztők eredményessége.
:confused:

Olcsóbb a melós, mert nem szarakszik munkavédelemmel, munka előtti check-listek-kel, stb...
... reggeli feles után mindjárt indul szikrázni. (jó lesz az úgy, múltkor is megvót, stb...)
:rolleyes:
 
És szépen látszik is az olcsóbban dolgozó orosz hegesztők eredményessége.
:confused:

Olcsóbb a melós, mert nem szarakszik munkavédelemmel, munka előtti check-listek-kel, stb...
... reggeli feles után mindjárt indul szikrázni. (jó lesz az úgy, múltkor is megvót, stb...)
:rolleyes:
.
.
Ez nyilvan igy van, masreszt viszont a több minösegbiztositasi audit, es millio elöiras sem garancia önmagaban a sikerre. Pl hajoknal maradva, a Zumwalt osztaly sem egy könnyu szules, es most a Ford osztallyal is megszenvednek az amerikaiak.... LCS hajoosztalyuk sem sikertörtenet.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Rotten878
+ az oroszok a hazai ipartól többet kapnak a pénzükért. Ezt a faktort én 1.25re tenném.

Na igen, ők nem dollárban fizetnek a hazai iparnak, kutatóintézeteknek, sem a hivatásos katonák bérét nem dollárban fizetik, hanem a leértékelt rubelben. Így a dollárban kifejezett katonai költségvetés nyilván csalóka (ahogy pl. a kínaiaké is). Vásárlóerő-paritáson számítva azért más jönne ki. Azonkívül nyilván az oroszok és a kínaiak is elrejtik a katonai kiadások egy jó részét ma is, más címeken elkönyvelve azokat. Pl az állami tulajdonú hadiipari (de emellett civil piacra is termelő) vállalatok dotálására fordított összegeket (Kínában pedig a hadsereg maga is piaci cégeket tulajdonol, amiből bevételei vannak). Oroszország és Kína szinte kizárólag belső forrásból szerez be fegyvert, míg pl. Olaszország nem, bár részt vesz az F-35 programban, nyilván a gépekért kifizetett összeg egy része az amerikaiaknál köt ki haszonként.
Viszont a korrupció és a pénz rossz hatékonysággal való elköltése nyilván legalább annyira jellemző a kínai és az orosz esetben is, mint mondjuk az USA-ban, sőt.
 
És szépen látszik is az olcsóbban dolgozó orosz hegesztők eredményessége.
:confused:

Olcsóbb a melós, mert nem szarakszik munkavédelemmel, munka előtti check-listek-kel, stb...
... reggeli feles után mindjárt indul szikrázni. (jó lesz az úgy, múltkor is megvót, stb...)
:rolleyes:

Viccnek jó, viszont a realitás kicsit más. Itt a probléma a minőségbiztosítással, munkabiztonsági előírások betartásával van. Konkrétan a Kuznyán hiányzott a munkabiztonsági ellenőr a hegesztésnél .Mindezért a menedzsment felel, akinek kötelessége a munkafolyamatok biztonságos megtervezése-szervezése és betartása. Mivel állami cégek a hajójavító üzemek, így a hanyagság és gondatlanság nem ismeretlen fogalmak a számukra. Ilyenek pl. a 35-ös hajójavító üzem Murmanszkban, a Nyerpa hajójavító üzem, Zvezda Balsoj Kamenyban. Ezeknél a vállalatoknál másodrangú szakemberek dolgoznak kevesebb fizetésért. A minőségi szakember gárda Szevmash hajógyárban dolgozik, ahol a Vikramadatiya modernizációja folyt és jelenleg a Nachimov Admirálisé folyik . Ott nem voltak tüzesetek.
 
Na igen, ők nem dollárban fizetnek a hazai iparnak, kutatóintézeteknek, sem a hivatásos katonák bérét nem dollárban fizetik, hanem a leértékelt rubelben. Így a dollárban kifejezett katonai költségvetés nyilván csalóka (ahogy pl. a kínaiaké is). Vásárlóerő-paritáson számítva azért más jönne ki. Azonkívül nyilván az oroszok és a kínaiak is elrejtik a katonai kiadások egy jó részét ma is, más címeken elkönyvelve azokat. Pl az állami tulajdonú hadiipari (de emellett civil piacra is termelő) vállalatok dotálására fordított összegeket (Kínában pedig a hadsereg maga is piaci cégeket tulajdonol, amiből bevételei vannak). Oroszország és Kína szinte kizárólag belső forrásból szerez be fegyvert, míg pl. Olaszország nem, bár részt vesz az F-35 programban, nyilván a gépekért kifizetett összeg egy része az amerikaiaknál köt ki haszonként.
Viszont a korrupció és a pénz rossz hatékonysággal való elköltése nyilván legalább annyira jellemző a kínai és az orosz esetben is, mint mondjuk az USA-ban, sőt.

Egy példa: A 2011-2020-as I. állami fegyverbeszerzési csomag összege 21000 milliárd Rubel volt szánva (1USD/34 Rubel). A 2018-2027 II. állami fegyverbeszerzési csomag összege 19000 milliárd Rubel. (1USD/64 Rubel)

Szinte a felére csökkentek az orosz védelmi kiadások USD-ben számolva, a valóságban csak 2000 milliárd Rubellel. :)
 
.
.
Ez nyilvan igy van, masreszt viszont a több minösegbiztositasi audit, es millio elöiras sem garancia önmagaban a sikerre. Pl hajoknal maradva, a Zumwalt osztaly sem egy könnyu szules, es most a Ford osztallyal is megszenvednek az amerikaiak.... LCS hajoosztalyuk sem sikertörtenet.
Megengedhetik maguknak. Sikertelen kisérletek nélkül nincsenek sikeresek sem.
 
Szia Boki! Van valamilyen rangsor a hajojavito _ épitö uzemeknél, lásd Szevmas, jantar zvedocska? Melyik a legjobb?
 
Repülőgép hordozóról álmodoznak úgy hogy még a szu-57-es gyártása sem meg úgy ahogy kéne legalább évi 12-15db
Na meg tételezzük fel hogy olyan kemények az oroszok hogy ők már építettek is egy Gerald Ford nagyságú hordozót!
Ami poénosabb az az hogy 10 évet kéne várni mire kap a hordozó 80 db szu-57-est.
 
Repülőgép hordozóról álmodoznak úgy hogy még a szu-57-es gyártása sem meg úgy ahogy kéne legalább évi 12-15db
Na meg tételezzük fel hogy olyan kemények az oroszok hogy ők már építettek is egy Gerald Ford nagyságú hordozót!
Ami poénosabb az az hogy 10 évet kéne várni mire kap a hordozó 80 db szu-57-est.



Nem unod még?
 
Az az unalmas mikor évente jönnek elő új makettel miközben sehol semmi .Persze nem is várom el tőlük hogy építsenek mert sokkal kisebb és olcsóbb dolgok gyártása sem megy nekik :cool:
Ne legy ennyire negativ veluk szemben. Nezd a pozitiv oldalat. Legalabb a makettkeszitesben ott vannak a topon. :-)
 
Régebbi kép: TOMCAT géppár az orosz hordozón!!
.
.
.
Tomcats-on-russian-carrier.jpg


Hihi,egérfogók?
 
Az az unalmas mikor évente jönnek elő új makettel miközben sehol semmi .Persze nem is várom el tőlük hogy építsenek mert sokkal kisebb és olcsóbb dolgok gyártása sem megy nekik :cool:
Az megvan, hogy a nyugati fejlesztő cégek is mennyi makettet vagy techdemót tesznek ki, amiből aztán a kutya sem vesz.
Unalmas és irritáló az, hogy kb. havonta vagy még gyakrabban leírod, hogy mikor lesz ebből ez és abból az.

Ok, akkor kérlek vázold fel, hogy mikor lesz már egyetlen nyugati haderőnek is normális csapatlégvédelme az oroszhoz mérve? Még, ha a Buk és Sz-300V-t kiveszem, akkor is sírva fakadna a nyugati rendszerek csak a Tor-M1/M2 és 2K22M1-gyel összevetve.
Vagy AVR-be köthető éjjellátós MANPAD?

Na? Hm..?
Roni, kurvára idegesítő vagy, ahogy spammeled a szart.