Orosz levegő-levegő rakéták

Szvsz egy költséghatékony és technikailag is jó megoldás ! Ha csak a legyártott mennyiség 1/10-t alakítják át is komoly eredmény főleg mostanság amikor a drónok elleni occóbb megoldásokat keresik !
 
. A rakétából 50E darabot gyártották(1983-tól), amiből jelentős mennyiségü még raktáron van. Ezek üzemidejét hosszabbítják meg nagyjavítással és modernizációval.
Kérdés mennyit spórolnak így...
A több évtizede raktáron lévő rakéták hajtóművét és harci részét tutira ki kell dobni, cserélik az érzékelőt és - ha jól láttam a videón - az elektronikát.
Mi marad? A rakéta test meg a kormányzás.
Az szerintem nem több mint a rakéta össz klts.ének 10%-a...
 
Kérdés mennyit spórolnak így...
A több évtizede raktáron lévő rakéták hajtóművét és harci részét tutira ki kell dobni, cserélik az érzékelőt és - ha jól láttam a videón - az elektronikát.
Mi marad? A rakéta test meg a kormányzás.
Az szerintem nem több mint a rakéta össz klts.ének 10%-a...


Azt nem tudom , hogy tuti ki kell e dobni , de ha végeznek próba indításokat akkor kiderül . A hajtóművet talán kell cserélni de a harci rész minek ? Tönkre megy a robbanó anyag ? A bányákban 30-40 éves trotilt is használtak , gond nélkül működött . A rádió gyújtót meg mutatja a videó , hogy cserélik a fejrésszel együtt !
 
A bányákban használt ANDO, TNT, ... stb robbanóanyagok teljesen másképp viselkednek, mint a jóval brizánsabb katonai típusok. Az ammonium-nitrát/dízel olaj keveréket egy sima talicskában is össze lehet mixelni, a TNT esetében arra azért illik ügyelni, hogy se a tűző napon, se nedves helyen ne tárolják, ahogy a Danubitot és társait is. De kb ennyi.
A légiharc rakéták esetében viszont mind a harci részre, mind a hajtóműre jóval szigorúbbak az előírások, mint a bányaiparban használt társaikéra.
Ez utóbbiak ugyanis nem kell, hogy kibírjanak +50/-50 Celsius fokot, akár pártízperces külünbséggel, fel- és leszállásokat, vibrációt, mindenféle manőverek terheléseit.
A légiharc rakéták üzem- és robbanóanyagai se mindent bíró csodaszerek, ezért a speciális összetételen és a különleges tárolási módon túl az élettartamukat is jóval rövidebb üzemórára szavatolják csak.
 
A bányákban használt ANDO, TNT, ... stb robbanóanyagok teljesen másképp viselkednek, mint a jóval brizánsabb katonai típusok. Az ammonium-nitrát/dízel olaj keveréket egy sima talicskában is össze lehet mixelni, a TNT esetében arra azért illik ügyelni, hogy se a tűző napon, se nedves helyen ne tárolják, ahogy a Danubitot és társait is. De kb ennyi.
A légiharc rakéták esetében viszont mind a harci részre, mind a hajtóműre jóval szigorúbbak az előírások, mint a bányaiparban használt társaikéra.
Ez utóbbiak ugyanis nem kell, hogy kibírjanak +50/-50 Celsius fokot, akár pártízperces külünbséggel, fel- és leszállásokat, vibrációt, mindenféle manőverek terheléseit.
A légiharc rakéták üzem- és robbanóanyagai se mindent bíró csodaszerek, ezért a speciális összetételen és a különleges tárolási módon túl az élettartamukat is jóval rövidebb üzemórára szavatolják csak.

Oscar-persze-hogy-tudtam.jpg



Félre a viccet a videóban 2 elem cseréjét mutatják a közelségi gyújtót meg a képalkotó fejet , a többit nem mutatja ! Gondolom naivan a gyártó azért csak le tudja valamilyen módon tesztelni , hogy van e használható !
 
. A rakétából 50E darabot gyártották(1983-tól), amiből jelentős mennyiségü még raktáron van. Ezek üzemidejét hosszabbítják meg nagyjavítással és modernizációval.
50 ezer? Ez nekem erős túlzásnak tűnik... Mintha egy nullával több lenne...
 
50 ezer? Ez nekem erős túlzásnak tűnik... Mintha egy nullával több lenne...

Ha csak minden huszadik talál (és süllyed), már az is szép szám lett volna.
Na persze, ha győzték volna hordozó platformmal...
Tényleg; a Szovjetunió nagyságrendileg egyszerre mennyi R-73-at bevetni képes platformot tartott hadrendben? (mínusz ugye a "pillanatnyilag" nem bevethető darabszám)
 
50 ezer? Ez nekem erős túlzásnak tűnik... Mintha egy nullával több lenne...

A szovjetek a saját hatalmas légierejükre és a VSZ légierejénei is termeltek.No meg gondolj bele abba is,hogy a rengeteg gyenge gép nagyon kevés rakétát vitt volna vissza mert lezuhantak volna rakétástól együtt.Egy MIG-23 elvitt 4db R-73-ast,no de menni esélye is lett volna teszem azt a 80-as évek közepén a NATO igen jelentős számú AIM-7 kompatibilis gépével szemben?Vagy akárcsak az F-16-osokkal szemben is még úgy is,hogy nem volt(vagy már volt???)integrálva az AIM-7?
 
A szovjetek a saját hatalmas légierejükre és a VSZ légierejénei is termeltek.No meg gondolj bele abba is,hogy a rengeteg gyenge gép nagyon kevés rakétát vitt volna vissza mert lezuhantak volna rakétástól együtt.Egy MIG-23 elvitt 4db R-73-ast,no de menni esélye is lett volna teszem azt a 80-as évek közepén a NATO igen jelentős számú AIM-7 kompatibilis gépével szemben?Vagy akárcsak az F-16-osokkal szemben is még úgy is,hogy nem volt(vagy már volt???)integrálva az AIM-7?
Az MLD-n kívül egyetlen 23-as változaton sem volt R-73...
De végülis igaz lehet, mert AIM-9M-re ezt találtam 15 évvel az IOC után.
https://books.google.hu/books?id=Q8KGAAAAIAAJ&pg=PA768&lpg=PA768&dq=aim-9m+manufactured+quantity&source=bl&ots=TJ3Za4ezqz&sig=ACfU3U3vhB5Kfk5EB3ltTzYsXTvPhmCgXA&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwie15u82OjoAhWhtIsKHVVaBIcQ6AEwFXoECDMQLw#v=onepage&q=aim-9m manufactured quantity&f=false

Meg ezt.
https://books.google.hu/books?id=xbAHAAAAIAAJ&pg=RA1-PA151&lpg=RA1-PA151&dq=aim-9m+manufactured+quantity&source=bl&ots=Sj6GE00aXm&sig=ACfU3U3XCD8PcAjM7Jc8IfqsZVNwGfQjYA&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwie15u82OjoAhWhtIsKHVVaBIcQ6AEwF3oECDMQPw#v=onepage&q=aim-9m manufactured quantity&f=false

Akkor darabáron úgy talán 100k volt egy AIM-9M. A 130 milla az 1300 db tája csak ebben az évben.

Ha csak minden huszadik talál (és süllyed), már az is szép szám lett volna.
Na persze, ha győzték volna hordozó platformmal...
Tényleg; a Szovjetunió nagyságrendileg egyszerre mennyi R-73-at bevetni képes platformot tartott hadrendben? (mínusz ugye a "pillanatnyilag" nem bevethető darabszám)

A MiG-23MLD gépekből talán volt összesen néhány száz.
A MiG-29 9.12 és 9.13 az akkor lehetett úgy 500 db
A Szu-27(Sz) meg szintén talán úgy néhány száz.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and endre
A szovjetek a saját hatalmas légierejükre és a VSZ légierejénei is termeltek.No meg gondolj bele abba is,hogy a rengeteg gyenge gép nagyon kevés rakétát vitt volna vissza mert lezuhantak volna rakétástól együtt.Egy MIG-23 elvitt 4db R-73-ast,no de menni esélye is lett volna teszem azt a 80-as évek közepén a NATO igen jelentős számú AIM-7 kompatibilis gépével szemben?Vagy akárcsak az F-16-osokkal szemben is még úgy is,hogy nem volt(vagy már volt???)integrálva az AIM-7?
A 80-as évek közepén pl. német légtérben nem sok AIM-7-el találkoztak volna. Az USAF F-15-ösei és a kanadai Hornetek használták volna első körben. Az akkori F-16 nem volt rá képes és ha jól tudom akkor még az F-4F sem.
 
A 80-as évek közepén pl. német légtérben nem sok AIM-7-el találkoztak volna. Az USAF F-15-ösei és a kanadai Hornetek használták volna első körben. Az akkori F-16 nem volt rá képes és ha jól tudom akkor még az F-4F sem.
A többi NATO állam F-4-esei nem tudták használni a Sparrow-t?
 
A 80-as évek közepén pl. német légtérben nem sok AIM-7-el találkoztak volna. Az USAF F-15-ösei és a kanadai Hornetek használták volna első körben. Az akkori F-16 nem volt rá képes és ha jól tudom akkor még az F-4F sem.
Az pont elég gép lett volna.

  • Meg, ha arra jár az angol Tornado ADV a 80-as évek végén (?), Skyflash = AIM-7E-2 ráncfellvarva
  • Az F-104 ASA-n is volt AIM-7.
A többi NATO állam F-4-esei nem tudták használni a Sparrow-t?

Milyen más európai F-4-es volt törökön és a görögön kívül? A német F-4F. A görög és török gépeken volt.
 
Az pont elég gép lett volna.

  • Meg, ha arra jár az angol Tornado ADV a 80-as évek végén (?), Skyflash = AIM-7E-2 ráncfellvarva
  • Az F-104 ASA-n is volt AIM-7.


Milyen más európai F-4-es volt törökön és a görögön kívül? A német F-4F. A görög és török gépeken volt.

A török meg a görög,volt nekik egy halom.
 
Az pont elég gép lett volna.

  • Meg, ha arra jár az angol Tornado ADV a 80-as évek végén (?), Skyflash = AIM-7E-2 ráncfellvarva
  • Az F-104 ASA-n is volt AIM-7.


Milyen más európai F-4-es volt törökön és a görögön kívül? A német F-4F. A görög és török gépeken volt.
Az ADV változat jó messze volt a fronttól (hazai légvédelem 2 bázison). Az F-104 ASA sem a fő csapásban van. Ugye német légteret írtam.
 
A török meg a görög,volt nekik egy halom.
A 80-as évek közepéről volt szó előbb nem? Az akkori görög vagy török légierő gépeinek hány %-a volt képes AIM-7 indításra? A-7H, F-5A,F-104? Talán a görög Mirage F-1-ek és F-4E-k, a törököknél szintén kb az F-4E.
Ezekkel szemben a MiG-23 MLD nem olyan hű de esélytelen.