. A rakétából 50E darabot gyártották(1983-tól), amiből jelentős mennyiségü még raktáron van. Ezek üzemidejét hosszabbítják meg nagyjavítással és modernizációval.
Igen.Jól értem hogy valami IIR képalkotó infra szenzort raktak bele?
Kérdés mennyit spórolnak így.... A rakétából 50E darabot gyártották(1983-tól), amiből jelentős mennyiségü még raktáron van. Ezek üzemidejét hosszabbítják meg nagyjavítással és modernizációval.
Kérdés mennyit spórolnak így...
A több évtizede raktáron lévő rakéták hajtóművét és harci részét tutira ki kell dobni, cserélik az érzékelőt és - ha jól láttam a videón - az elektronikát.
Mi marad? A rakéta test meg a kormányzás.
Az szerintem nem több mint a rakéta össz klts.ének 10%-a...
A bányákban használt ANDO, TNT, ... stb robbanóanyagok teljesen másképp viselkednek, mint a jóval brizánsabb katonai típusok. Az ammonium-nitrát/dízel olaj keveréket egy sima talicskában is össze lehet mixelni, a TNT esetében arra azért illik ügyelni, hogy se a tűző napon, se nedves helyen ne tárolják, ahogy a Danubitot és társait is. De kb ennyi.
A légiharc rakéták esetében viszont mind a harci részre, mind a hajtóműre jóval szigorúbbak az előírások, mint a bányaiparban használt társaikéra.
Ez utóbbiak ugyanis nem kell, hogy kibírjanak +50/-50 Celsius fokot, akár pártízperces külünbséggel, fel- és leszállásokat, vibrációt, mindenféle manőverek terheléseit.
A légiharc rakéták üzem- és robbanóanyagai se mindent bíró csodaszerek, ezért a speciális összetételen és a különleges tárolási módon túl az élettartamukat is jóval rövidebb üzemórára szavatolják csak.
50 ezer? Ez nekem erős túlzásnak tűnik... Mintha egy nullával több lenne.... A rakétából 50E darabot gyártották(1983-tól), amiből jelentős mennyiségü még raktáron van. Ezek üzemidejét hosszabbítják meg nagyjavítással és modernizációval.
50 ezer? Ez nekem erős túlzásnak tűnik... Mintha egy nullával több lenne...
50 ezer? Ez nekem erős túlzásnak tűnik... Mintha egy nullával több lenne...
50 ezer? Ez nekem erős túlzásnak tűnik... Mintha egy nullával több lenne...
Az MLD-n kívül egyetlen 23-as változaton sem volt R-73...A szovjetek a saját hatalmas légierejükre és a VSZ légierejénei is termeltek.No meg gondolj bele abba is,hogy a rengeteg gyenge gép nagyon kevés rakétát vitt volna vissza mert lezuhantak volna rakétástól együtt.Egy MIG-23 elvitt 4db R-73-ast,no de menni esélye is lett volna teszem azt a 80-as évek közepén a NATO igen jelentős számú AIM-7 kompatibilis gépével szemben?Vagy akárcsak az F-16-osokkal szemben is még úgy is,hogy nem volt(vagy már volt???)integrálva az AIM-7?
Ha csak minden huszadik talál (és süllyed), már az is szép szám lett volna.
Na persze, ha győzték volna hordozó platformmal...
Tényleg; a Szovjetunió nagyságrendileg egyszerre mennyi R-73-at bevetni képes platformot tartott hadrendben? (mínusz ugye a "pillanatnyilag" nem bevethető darabszám)
A 80-as évek közepén pl. német légtérben nem sok AIM-7-el találkoztak volna. Az USAF F-15-ösei és a kanadai Hornetek használták volna első körben. Az akkori F-16 nem volt rá képes és ha jól tudom akkor még az F-4F sem.A szovjetek a saját hatalmas légierejükre és a VSZ légierejénei is termeltek.No meg gondolj bele abba is,hogy a rengeteg gyenge gép nagyon kevés rakétát vitt volna vissza mert lezuhantak volna rakétástól együtt.Egy MIG-23 elvitt 4db R-73-ast,no de menni esélye is lett volna teszem azt a 80-as évek közepén a NATO igen jelentős számú AIM-7 kompatibilis gépével szemben?Vagy akárcsak az F-16-osokkal szemben is még úgy is,hogy nem volt(vagy már volt???)integrálva az AIM-7?
A többi NATO állam F-4-esei nem tudták használni a Sparrow-t?A 80-as évek közepén pl. német légtérben nem sok AIM-7-el találkoztak volna. Az USAF F-15-ösei és a kanadai Hornetek használták volna első körben. Az akkori F-16 nem volt rá képes és ha jól tudom akkor még az F-4F sem.
Az pont elég gép lett volna.A 80-as évek közepén pl. német légtérben nem sok AIM-7-el találkoztak volna. Az USAF F-15-ösei és a kanadai Hornetek használták volna első körben. Az akkori F-16 nem volt rá képes és ha jól tudom akkor még az F-4F sem.
A többi NATO állam F-4-esei nem tudták használni a Sparrow-t?
Az pont elég gép lett volna.
- Meg, ha arra jár az angol Tornado ADV a 80-as évek végén (?), Skyflash = AIM-7E-2 ráncfellvarva
- Az F-104 ASA-n is volt AIM-7.
Milyen más európai F-4-es volt törökön és a görögön kívül? A német F-4F. A görög és török gépeken volt.
Az ADV változat jó messze volt a fronttól (hazai légvédelem 2 bázison). Az F-104 ASA sem a fő csapásban van. Ugye német légteret írtam.Az pont elég gép lett volna.
- Meg, ha arra jár az angol Tornado ADV a 80-as évek végén (?), Skyflash = AIM-7E-2 ráncfellvarva
- Az F-104 ASA-n is volt AIM-7.
Milyen más európai F-4-es volt törökön és a görögön kívül? A német F-4F. A görög és török gépeken volt.
Az ADV változat jó messze volt a fronttól (hazai légvédelem 2 bázison). Az F-104 ASA sem a fő csapásban van. Ugye német légteret írtam.
A 80-as évek közepéről volt szó előbb nem? Az akkori görög vagy török légierő gépeinek hány %-a volt képes AIM-7 indításra? A-7H, F-5A,F-104? Talán a görög Mirage F-1-ek és F-4E-k, a törököknél szintén kb az F-4E.A török meg a görög,volt nekik egy halom.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..