Jó az UFÓ kisértet a középső kép jobb oldalán..
.
.
Hangsúlyozottan csak kérdezem, de a MiG-23MLD-n az R-73 élesben rendszeresitve is volt, harcoló alakulatoknál? Nem inkább csak az volt, hogy kisérletképpen pár gépre felrakták tesztelni a MiG-29 fejlesztéséhez?
Amíg csak Európára szűkítesz le(abból is csak az itt állomásozó gépekre)egy III.vh-t nincs is érteme miről beszélni.Teljesen figyelmen kívül hagyod azt az egyszerű tényt,hogy az USAF meg a NAVY légiereje kb 24 de nagyon maximum 48 órával az első lövés után megjelent volna Európában(az itt állomásozó erőkö felül és nem 1-2 ezrednyi mennyiségben).Arról nem is beszélve,hogy nagyvonalúan megfeedkeztél a felsorolásodban a Földközi-tengeren akkoriban állandóan(bár még ma is)jelenlévő,ha jól tudom 6. flottáról ami minimum 1 hordozót jelentett még békeidőnen is.


Kubára gondolsz?Azért Annyira nem lett volna sima az útjuk Európába....![]()
Ez ebben a formában nem generálisan igaz.Nyilván kiterjedt volna. De az NSZK-NDK területén nyilván komolyabb egységek voltak, mint az olasz-magyar vagy görög-bolgár esetleg török-szovjet(kaukázus) részeken.
A legelső R-73-asokat a MiG-29-esek, majd kicsivel később a Szu-27-esek kapták meg. Ez utóbbiak egy ideig, az R-73-asok gyártásának felfutásáig a közeli légiharc rakétafegyverzetük nélkül voltak kénytelenek készültséget adni. A MiG-29-eseken legalább megvolt az R-60-as függeszthetősége.
A MiG-23MLD utolsó szériái időrendben később kapták meg az R-73-ast, mint a MiG-29-es.
Ecsettel, festékkel, vászonra tájképet fest.
A másik két mondatot megadja a google.
Karantén van, úgyhogy tornáztassa mindenki magát.
A US Navy gépei az európai szárazföldi hadszíntér közelébe nem kerültek volna, legfeljebb a Földközi-tenger térségében és esetleg Norvégiában.Azt írtam,hogy a szovjet légierő+a VSZ vs.NATO legierő.Ez nem csak Európa ebben vastagon benne van a SZU másik vége ahol az US NAVY operált volba meg benne van az észak-atlanti térseg is no meg pikk pakk átkerült volna az US AIR FORCE színe java az újvilágból, mert otthonra nem nagyon kellett volna semmi, max Kubára kellet volna figyelni.
Így kell számolni egy III,vh-t. nem pedig úgy,hogy ami pont Európában van(repülőt lehetett volna átdobni mert az gyorsan itt van).
A Mirage F.1 BVR rakétáka kb. AIM-7E-2 táján, ha volt. A Mirage-2000 Super 530D-je tudtommal kettős tolóerővel bírt, mint az AIM-7F/M. Kinematikailag ahhoz igen közel állhatott.Igen ezért is volt a kérdés, hátha leesik dudinak.
A Mirage F-1 valami francia vackot hajigált volna nyilván csak eszembe jutott, hogy annak volt valami közepes hatótávú rakétája.
A lényeg ebből az, hogy sokan túlbecsülik az akkori NATO gépek képességeit. Nem is a képességeit, hanem inkább azt, hogy miből mennyi volt és hol.
Nem igazán vágom, hogy célzottan a jenki CV-k ellen fejlesztett Tu-22M mi a túrót keresett volna NDK-NSZK táján. Hogy buta bombákkal bohóckodjon...?Ugye senki nem lepődik meg azon, hogy a NATO gépeiben nem Tom Cruise mosolygott és Nyugat-Németország nem a Közel-Kelet.Valamint, hogy a légvédelem – ami elsősorban földi telepítésű egységekből állt mindkét oldalon – fő feladata az ellenség nukleáris csapásmérő erőinek megsemmisítése volt és NEM két szemben álló vadászgép, kinek nagyobb a rakétája méregetés.
Tehát ebben az elképzelt háborúban például, a MiG-23 fegyverrendszerét úgy javaslom vizsgálni, hogy képes volt-e a Nyugat-Németország felett jellemző időjárási viszonyok között elfogni és megsemmisíteni a NATO nukleáris csapásmérő repülőit.
Illetve a NATO légvédelem Nyugat-Európában képes volt-e a VSz:
a megállítása, miközben azok igyekeztek irány, magasság és sebesség elkülönítéssel, valamint aktív zavarással túlterhelni azt.
- négy hadosztálynyi Tu-16/22/22M
- hat hadosztálynyi Szu-24 frontbombázó
- hét vadászbombázó repülőhadosztályának
Évekkel ezelőtt valaki a közösségből felhomályosított, hogy a MiG-29 gépeken az R-27R integráció késett 1986 végéig és az Su-27-esen kb. ekkora jelent meg az R-73. Tehát valójában mindkét szovjet csúcsvadász 1987-ig félig impotens volt.A legelső R-73-asokat a MiG-29-esek, majd kicsivel később a Szu-27-esek kapták meg. Ez utóbbiak egy ideig, az R-73-asok gyártásának felfutásáig a közeli légiharc rakétafegyverzetük nélkül voltak kénytelenek készültséget adni. A MiG-29-eseken legalább megvolt az R-60-as függeszthetősége.
A MiG-23MLD utolsó szériái időrendben később kapták meg az R-73-ast, mint a MiG-29-es.
Nem arról van szó, hogy levágom hanem kiemeltem a legforróbb területet. Ott is megfelelt az elvárásoknak MiG-23MLD.Ez ebben a formában nem generálisan igaz.
De én értem, hogy te csak a NDK-NSZK területet vizsgálod, a többit levágod, mint másodlagos hadszínterek.
- 1987 után itthon is legalább 2 db MiG-29-es szovjet ezred volt. Vagy három. Mindig összekeverem, hogy akkor a MiG-23-as hogyan jött és ment Sármelléken (?).
- A Buk-M1 előbb jelent meg Mo-n,. mint az NDK-ban.
Olyasmit csinál, mint a mostani fényképezőgépek/telefonok az arcokkal. A rakéta szenzorja is meg tudja külömböztetni a repülő hőképének a formáját az infracsapdáktól.Valaki leírná nekem 3 mondatban, hogy mit jelent az, hogy képalkotós 1 rakéta?
Na és szerinted a szovjet gépek nem települhettek volna át?Meg mindig ott tartasz,hogy csak az itt állomásozók, de ezzel borzasztó demagóg megközelítés! Vagy megerted,hogy nem csak ezek az amerikai erők harcoltak volna vagy nem.Ha nem akkor örökre megmarad ez a torz összehasonlítás.
Azért a HTÖ kiadása után 2 évvel ilyet kérdezni meredek...Valaki leírná nekem 3 mondatban, hogy mit jelent az, hogy képalkotós 1 rakéta?
Az, hogy 1 db rakéta indításból semmiféle következtetés nem vonható le. Az is lehet, hogy műszaki hibás volt a rakéta. Vagy csak a szokásos, hogy papíron tökéletes módszer mégsem az.Erről jut eszembe.Nem oly rég volt Sziriában,hogy az AIM-9X sikertelen volt egy orosz gép ellen.Nem lehet,hogy azért,mert az orosz infracsabda füstől mint a gyárkémény?Ha jol éertem,a képalkotos 9X lényegében egy alakfelismerő algoritmussal szűri ki az infracsabdát,hamis célokat.Ha a forro füstfelhő miatt nem képes az algoritmus az alakfelismerésre,akkor célba sem ér.Nem lehet,hogy az orosz infracsabda direkt füstől annyira?
@molnibalage ,mia verdikt?
Erről jut eszembe.Nem oly rég volt Sziriában,hogy az AIM-9X sikertelen volt egy orosz gép ellen.Nem lehet,hogy azért,mert az orosz infracsabda füstől mint a gyárkémény?Ha jol éertem,a képalkotos 9X lényegében egy alakfelismerő algoritmussal szűri ki az infracsabdát,hamis célokat.Ha a forro füstfelhő miatt nem képes az algoritmus az alakfelismerésre,akkor célba sem ér.Nem lehet,hogy az orosz infracsabda direkt füstől annyira?Olyasmit csinál, mint a mostani fényképezőgépek/telefonok az arcokkal. A rakéta szenzorja is meg tudja külömböztetni a repülő hőképének a formáját az infracsapdáktól.
.Nem oly rég volt Sziriában,hogy az AIM-9X sikertelen volt egy orosz gép ellen
Ami vagy igaz,vagy nem.Persze egy eset nem eset,csak mint lehetséges verziót vetem felÁllítólag műszaki hiba volt a rakétánál
Két MiG-29-es ezred települt magyarországon, eleinte Lacházán (kék számozású) és Tökölön (piros számozású), majd a Tököliek gépek költöztek Sármellékre az ottani MiG-23M-ek helyére, Tökölre meg az összevont helikopter ezred települt.Ez ebben a formában nem generálisan igaz.
...
- 1987 után itthon is legalább 2 db MiG-29-es szovjet ezred volt. Vagy három. Mindig összekeverem, hogy akkor a MiG-23-as hogyan jött és ment Sármelléken (?).
Őket valóban kihagytam, mert első körből biztos kimaradtak volna. Több kanadai Hornet állomásozott németben, mint amennyi volt a spanyoloknak. Maradjunk annyiban, hogy a spanyol és portugál légierő azért elég kicsi volt akkoriban.Mondjuk Therob példája meg ott rossz, hogy szerinte az spanyol és portugál gépek otthon dekkoltak volna háború esetén, de a kanadai Hornettel meg számolt. Ez így muris.
Igen, állomásoztak GER-ben CAN és UK egységek tartósan, de áttelepülni szabad...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..