Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor eddig rosszul tudtam, egészen eddig abban a hitben éltem, hogy 1986 végéig nem volt R-27R a 29-eseken. Vagy lehet, hogy félreértés volt, és akkor lett mindegyiken.Nem, itt R-27-est!
Ez nem igaz. Az R-60M részben all aspect volt, csak nem volt 45 fokig HOBS képesség. Nem érte el teljes képességeit. Így pontos. Csak ezt a többség nem tudja.
Az első aktív szovjet vadászrepülő ezred 1983-ban kapta meg a MiG-29-es repülőgépet. Ők 1984 nyarán voltak hadrendbe állító lövészeten, ahol már alkalmazták az R-27-es típust. Az integráltság fokáról nincs infóm, de valószínűleg – ahogy minden más típusnál – ez folyamatosan fejlődött.
De így akkor már teljesen más a 29-esek fekvése is.
Köszönöm!1985-ben még olyan sok vizet nem zavartak a MiG-29-esek, mert mindössze három ezred volt feltöltve. Ebből egy a moszkvai katonai körzetben, ami elsősorban a hadrendbe állítási folyamatokkal és bemutató repüléssel foglalkozott. Meg egy-egy ezred Belorusz és Ukrán SzSzK-ben, amik a Németországi erők második vonalát adták volna.
Ezen kívül 1985-ben két ezred kezdte meg az átképzést, egy a Baltikumban, másik meg Grúziban.
A magyarországi szovjet 29-esekről a lacházi 86 augusztusi érkezési fotókon a gépeken négy R-73-as indító és két bombák, illetve NIR blokkok függesztésére alkalmas nagypilon volt. Ekkor a 9.13-asokra szárnypóttartályt még nem függesztettek, bár gondolom, a csatlakozás már ki volt építve, csak a tartályok nem voltak még kész. Egy darab törzs alatti PTB-1500-assal jöttek. Ilyen volt a mi gépeinkhez is.
A tököli gépekről 1988-ban készült képek zömén még hat darab R-73-as indítására alkalmas pilon volt látható, illetve bombafüggesztő. Ugyanezen gépekről 89 augusztusa után Sármelléken készülteken helyenként már látni az R-27-esek jellegzetes sínjeit, de zömmel szárnypótost vittek helyette.
A Kővári László visszaemlékezésben is vegyes képek vannak:
https://combatant.blog.hu/2020/03/01/kiskunlachazi_anziksz_a_80-as_evekbol
Itt R-27, R-73 indítók:
Nem tartom lehetettlennek, hogy mivel nem volt még elegendő fegyver, ezért bár a gyárból már modern indítókkal érkeztek, a csapatoknál ideiglenesen visszafegyverezték a MiG-29-eseket.
A nyolcvanas évek végén exportra is még vegyes, szárnyanként R-27 - R73 - R-60 indítókkal kerültek leszállításra a 9.12A/B-k
És 1986-ban meg már kettő ezred volt itt is...? Ilyen gyorsan ment?1985-ben még olyan sok vizet nem zavartak a MiG-29-esek, mert mindössze három ezred volt feltöltve. Ebből egy a moszkvai katonai körzetben, ami elsősorban a hadrendbe állítási folyamatokkal és bemutató repüléssel foglalkozott. Meg egy-egy ezred Belorusz és Ukrán SzSzK-ben, amik a Németországi erők második vonalát adták volna.
Ezen kívül 1985-ben két ezred kezdte meg az átképzést, egy a Baltikumban, másik meg Grúziban.
Magyarországon? Fentebb leírtam, hogy mi volt.És 1986-ban meg már kettő ezred volt itt is...? Ilyen gyorsan ment?
Köszönöm a választ.Az MLD-n kívül egyetlen 23-as változaton sem volt R-73...
De végülis igaz lehet, mert AIM-9M-re ezt találtam 15 évvel az IOC után.
https://books.google.hu/books?id=Q8KGAAAAIAAJ&pg=PA768&lpg=PA768&dq=aim-9m+manufactured+quantity&source=bl&ots=TJ3Za4ezqz&sig=ACfU3U3vhB5Kfk5EB3ltTzYsXTvPhmCgXA&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwie15u82OjoAhWhtIsKHVVaBIcQ6AEwFXoECDMQLw#v=onepage&q=aim-9m manufactured quantity&f=false
Meg ezt.
https://books.google.hu/books?id=xbAHAAAAIAAJ&pg=RA1-PA151&lpg=RA1-PA151&dq=aim-9m+manufactured+quantity&source=bl&ots=Sj6GE00aXm&sig=ACfU3U3XCD8PcAjM7Jc8IfqsZVNwGfQjYA&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwie15u82OjoAhWhtIsKHVVaBIcQ6AEwF3oECDMQPw#v=onepage&q=aim-9m manufactured quantity&f=false
Akkor darabáron úgy talán 100k volt egy AIM-9M. A 130 milla az 1300 db tája csak ebben az évben.
A MiG-23MLD gépekből talán volt összesen néhány száz.
A MiG-29 9.12 és 9.13 az akkor lehetett úgy 500 db
A Szu-27(Sz) meg szintén talán úgy néhány száz.
.A magyarországi szovjet 29-esekről a lacházi 86 augusztusi érkezési fotókon a gépeken négy R-73-as indító és két bombák, illetve NIR blokkok függesztésére alkalmas nagypilon volt. Ekkor a 9.13-asokra szárnypóttartályt még nem függesztettek, bár gondolom, a csatlakozás már ki volt építve, csak a tartályok nem voltak még kész. Egy darab törzs alatti PTB-1500-assal jöttek. Ilyen volt a mi gépeinkhez is.
A tököli gépekről 1988-ban készült képek zömén még hat darab R-73-as indítására alkalmas pilon volt látható, illetve bombafüggesztő. Ugyanezen gépekről 89 augusztusa után Sármelléken készülteken helyenként már látni az R-27-esek jellegzetes sínjeit, de zömmel szárnypótost vittek helyette.
Gondolom hamarabb szereztek tudomást a fejlesztéséről, létezéséről..
.
Ha az R-73 jelent meg es terjed el elöbb, akkor vajon a NATO sajat kodolasa miert az R-27-et vette elöbbre a szamozasban? (R-27 = AA-10 Alamo, R-73 = AA-11 Archer)
.Az, hogy valamit mikor kezdenek el fejleszteni és mikorra terjed el, az két külön dolog.