Orosz levegő-levegő rakéták

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 663
85 516
113
sduiivFbPHM.jpg

ClRAquvHTEM.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 816
29 558
113
Akkor értelmezzünk, fentről lefelé:
1. Maximális hatótávolság, 2. Minimális hatótávolság, 3. Maximális érzékelés határa távolságban, 4. Maximális érzékelés határa szögben, 5. Indítási magasság, 6. Manőverező képesség, 7. Rakéta tömege, 8. Robbanófej tömege, 9. Rakéta hossza, 10. Rakéta törzs átmérője, 11. Szárny fesztávolsága, 12. Kormány fesztávolsága
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 809
67 009
113
A klasszikus, kifejlesztett, kipróbált, de végül sohasem rendszeresített R-37-es volt a "610-es gyártmány".
Ennek most rendszeresített, sőt, harcban ki is próbált, továbbfejlesztett változata az R-37M, azaz a "610M gyártmány".

És most jön a folytatás, az egyelőre még típusjelzés nélküli "810-es gyártmány":

image.png

file.php

file.php

file.php


Állítólag 1.5-szeres hatótávot várnak tőle és a Szu-57-esekhez készül elsősorban, minden máshoz csak utána. Ha ez megvalósul és el is terjed, az egy mégtovábbi előny lesz az ultra-BVR harcászatban az oroszok számára, amiben idáig csak ők remekeltek, meg talán egyszer-kétszer az irániak, negyven éve.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 663
85 516
113
A klasszikus, kifejlesztett, kipróbált, de végül sohasem rendszeresített R-37-es volt a "610-es gyártmány".
Ennek most rendszeresített, sőt, harcban ki is próbált, továbbfejlesztett változata az R-37M, azaz a "610M gyártmány".

És most jön a folytatás, az egyelőre még típusjelzés nélküli "810-es gyártmány":

image.png

file.php

file.php

file.php


Állítólag 1.5-szeres hatótávot várnak tőle és a Szu-57-esekhez készül elsősorban, minden máshoz csak utána. Ha ez megvalósul és el is terjed, az egy mégtovábbi előny lesz az ultra-BVR harcászatban az oroszok számára, amiben idáig csak ők remekeltek, meg talán egyszer-kétszer az irániak, negyven éve.
Valószinü a 810-es az RVV-BD.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 194
113
Ha kicsit belegondolunk, akkor az R-37 az R-33 továbbfejlesztett változata, ami a az AIM-54-re adott válasz volt.

Az AIM-54-es protója 1965-ben debütált, de a hadra fogható minősítést csak 1974-ben kapta meg. Eközben az oroszok nem szimplán az AIM-54-esre fejlesztettek választ, hanem teljesen saját ötlettől vezérelve a MiG-25 + R-40-es párosnak fejlesztettek érdemi utódot, Je-155MP (Е-155МП) + nagy hatótávú, és erős rakéta párosként az 1968. május 24.-én kelt kormányzati utasítás szerint.


Kettőjük közt az volt a legnagyobb különbség, hogy míg a Phoenix akív radaros volt, addig az R-33 fél aktív (kb most értek el az oroszok oda ahova az amerikaiak a hetvenes években a 37M változattal).

A Phoenix is félaktív lokátoros irányítású volt, és csak a végfázisban, az utolsó 20 km-en kapcsolt be a rakéta saját radarja.

Az R-33-as az fullosan félaktív lokátoros irányítású volt, de a gyakorlatban mit számított, hogy csak az utolsó 20 km-en vált önirányításúvá a légiharc-rakéta ?

A MiG-31-es 1979-ben, és az R-33-as ugyan két évet késve, csak 1981-ben kapta meg a hadra fogható minősítést, azonban Belenkó szerint már 1976-ban mind a MiG-31-es, mind az R-33-as eléggé előrehaladott fejlesztési állapotban voltak, és amiatt majdnem feladták az amerikaiak a B-1A Lancer projektjét ...


Ja, ha már R-37. Mióta is szarakodnak vele? A nyolcvanas évektől kezdve? Most nagy hírtelen beidurran a program. Megjelenik az M változat aktív radaros rávezetéssel. Integrálják is több platformra. Megkérdezhetném, mikor fejlődött fel ennyire az orosz félvezető ipar, hogy szinte napok alatt elő tud állni ilyesmivel? Ha ennyire pöpec rakétáról van szó, miért nem fejezték be a fejlesztész a kétezres évek elején?

Az R-37-est 1989-ben mutatták be, és már 1994-ben átesett a tűzkeresztségen, mármint a tesztlőtéren.

A programját 1998-ban fagyasztották be, azonban nem műszaki - technológiai nehézségek, sőt problémák miatt, hanem szimplán költségvetési okokból. Mennyire ismered a 90-es, és 2000-es évekbeli orosz politikai, gazdasági, és társadalmai állapotokat ?

Ha ennyire kételkedsz az orosz kutatás - fejlesztésben, mit gondolsz, kinek a segítségével ugrották meg az ő számukra leküzdhetetlen technológiai lépcsőfokot ? A kínaiak segítségével ? Vagy Észak-Koreáéval ? Vagy Dél-Koreával ?

Kínának 1994-ben még mindig MiG-21-es klónjai voltak, olasz fedélzeti radarral, és a Szu-27-es Flankert csak 1998 decemberében kapták meg.

Kína van Oroszországra utalva technológiai értelemben, nem pedig fordítva, mint ahogy a másik hozzászólásodban olvastam, és ráncoltam a homlokomat / szemöldökömet.

Dél-Koreának is van 1 - 2 fegyverrendszerre, amit Oroszországtól vett, illetve terveztek nekik bérbe az oroszok.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 809
67 009
113
1976-ban mind a MiG-31-es, mind az R-33-as eléggé előrehaladott fejlesztési állapotban voltak, és amiatt majdnem feladták az amerikaiak a B-1A Lancer projektjét ...
A B-1A típusjel csak a B-1B után lett visszamenőleg alkalmazva.
A B-1-es programot amúgy rá egy évre, 1977-ben fagyasztotta be Carter, a MIC legnagyobb megrökönyödésére.
Hogy már akkor is mennyire a farok csóválta a kutyát, jól mutatja az a tény, hogy a törlés után is javában folyt a tesztprogram a Rockwell "saját" költségére, egészen 1981-ig, amikor is Reagan ünnepélyesen is elindította a B-1B programot. Amihez mégtöbb adófizetői pénzt rántottak be, merthát az új program új típusjele új fejlesztési költségeket "követelt" meg.
Holott Carter csak azért állította le a Lancer programot, mert a MiG-31-es és Sz-300-as korában az egész úgy volt hülyeség, ahogy.
250 darab Mach 2-es high altitude penetrator hadászati nehézbombázó szigorúan szabadesésű B83-as 1.2Mt-s bombafegyverzettel már a hetvenes évek közepén is értelmetlen volt, nemhogy a tervezett 1981-83-as rendszerbeállítás idején..

Carter a stealth bomber miatt törölte a programot, de a Rockwell és a GE már sokat ölt bele, ahogy szőr mentén a többi gyártó is és a recessziótól szenvedő 70-es évek végi USA-ban ilyen csúnya nyírbálások után hamar átpártolnak a támogatók ahhoz az 1980-as elnökjelölthöz, aki több játékot ígér.

(Amúgy a B-1B, hogy mennyire hajánál fogva előrántott csakazértis ügylet volt, azt jól példázza az is, hogy műszakilag sosem volt egy beérett típus, pedig még most is hadrendben van. Jó példa erre a hajtóműve, ami kezdetben szétrepült darabokra, majd egy komolyabb áttervezés után már inkább csak kigyullad.
Így, jelen időben.
Vagy a legelső, 1987-es katasztrófa, ahol azért zuhant le egy példány, mert kismagasságú, nagy szubszonikus tempójú gyakorló repülésnél elcsapott a szárny belépőéle egy nagytestű madarat és megsérült a belépőélnél(!) elhelyezett hidraulika cső. Nagy dolog, mondhatnák, csakhogy az egész gép hidraulikája "elvérzett", így a gép lezuhant. Érdekesség, hogy hatan ültek a gépben és ebből hárman haltak meg. A két jump seat-en ülő megfigyelőnek esélye se volt túlélni, míg az egyik katapultáló szintén meghalt. A sztori mutatja, hogy kezdetben a nagy magasságra méretezett konstrukció esetében a kis magasságú kihívásokat nem nagyon vették kellően figyelembe.
De azért a pénzt elköltötték).
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Valamelyik topikban olvastam hírt az R-33 továbbfejlesztett változatáról (R-33SzM?), de nem találom. Ha valaki tudja, betenné ide?
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Az R-33-as az fullosan félaktív lokátoros irányítású volt
Bocs, de ez nem igaz. Az R-33Sz-nek volt inerciális vezérlése is. Elég volt befogni a célt, és az felé indítani. Csak a pályája utolsó szakaszában világította meg neki a célt egy 31-es. (Orosz állítás szerint nem is feltétlenül annak kellett, ami indította, de ezt azért én fenntartással kezelem.) Ez a képessége a 31-es RP-31 Zaszlony elektronikus sugár eltérítésű doppler radarjával kombinálva a maga idejében egyedülálló volt.