Orosz levegő-levegő rakéták

Nem tudom, volt-e már, most lusta vagyok visszalapozni mind a 31 oldalt. :D
Mondjuk nekem továbbra sem világos, hogy hogyan lehet kívülről megkülönböztetni egy R-23-at egy R-24-től.
 
Nem tudom, volt-e már, most lusta vagyok visszalapozni mind a 31 oldalt. :D
Mondjuk nekem továbbra sem világos, hogy hogyan lehet kívülről megkülönböztetni egy R-23-at egy R-24-től.

aa7.jpg
 
R-77E (RVV-AE, "170 gyártmány", ) rakéta függesztése AKU-170E pilonra, az indiai Szu-30MKI vadászrepülőgépen.
r-77-e-2.jpg

MiG-29M2 repülőgépen K-77 rakéták, H-29T L-F rakétákkal
mig-29m2-e-6.jpg

A rakéta tesztjei 1984-ben kezdődtek, és több szakaszban haladtak MiG-29 repülőgépeken: No. 919, 923, 925, 970 és 971 sorozatszámmal majd teszteket hajtottak végre a MiG-29M, M2, K, Sz és SzMT repülőgépeken.
r-77-e-1.jpg

Szu-34 (T-10V) repülőgépen kísérleti K-77
r-77-e-6.jpg

r-77-e-5.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Csak érdekességként, illetve méret összevetés miatt teszem be a képeket. R-60-as légiharcrakéta Szu-37-esen, az Ace Combat 7 játékban. Remélem, jók az arányok.

E0CLnh0VoAAkRmg

E0CLnHyVIAAHVDY

E0CLn04VEAEJ4z8
 
Miért szörnyű az európai "Meteor" a Szu-57 számára?
avagy
Miért nem engedélyezték a KB "Vympel" számára a világ egyik legjobb levegő-levegő rakétájának gyártását

Vlagyimír Tucskov elemzése
 
Miért szörnyű az európai "Meteor" a Szu-57 számára?
avagy
Miért nem engedélyezték a KB "Vympel" számára a világ egyik legjobb levegő-levegő rakétájának gyártását
Lehet hogy én értek félre valamit, de a cikkben egy szó sincs arról hogy "Miért szörnyű az európai Meteor a Szu-57 számára?".
A cikk írója azon síránkozik hogy nem engedélyezték a Meteorhoz hasonlóan ramjet hajtású K-77PD gyártását mert azt túl drágának találták...
Esetleg valamit rosszul fordított a Google?
 
Lehet hogy én értek félre valamit, de a cikkben egy szó sincs arról hogy "Miért szörnyű az európai Meteor a Szu-57 számára?".
A cikk írója azon síránkozik hogy nem engedélyezték a Meteorhoz hasonlóan ramjet hajtású K-77PD gyártását mert azt túl drágának találták...
Esetleg valamit rosszul fordított a Google?
Nem tudom hogyan és mit fordított (milyen nyelvre) aGoogle , de pont az írás ad választ, miiért is veszélyes a Meteor. Ugyei tt már nem segít a manőverező képesség. Próbáld még egyszer elolvasni,esetleg más nyelven.
 
Nincs olyan hogy "drága " egy versenyben.2012-ben pedig hatalmas ugrás lett volna az európai legierokhoz képest! Hogy nézett volna már ki hogy az oroszok jobb rakétát kaptak volna mint a Nyugati légierő. Egy szót sem hisz már nekik senki. Mert egy képben lévő embert nem lehet hülyére venni!2013 ban arról cikkeztek hogy 2015 renszetesitik a r77m rakétát. Az aim 120d analogjat. De csak egy szerény r771 kaptunk.Azota kínlodnak az r77m-el.És ha ezzel kinlodnak évtizede lassan akkor majd pont annak idején egy meteor analogot dobtak volna össze mindenki előtt jaaaj !Kína meg lassan 7 éve használja a PL-15.
 
Nincs olyan hogy "drága " egy versenyben.2012-ben pedig hatalmas ugrás lett volna az európai legierokhoz képest! Hogy nézett volna már ki hogy az oroszok jobb rakétát kaptak volna mint a Nyugati légierő. Egy szót sem hisz már nekik senki. Mert egy képben lévő embert nem lehet hülyére venni!2013 ban arról cikkeztek hogy 2015 renszetesitik a r77m rakétát. Az aim 120d analogjat. De csak egy szerény r771 kaptunk.Azota kínlodnak az r77m-el.És ha ezzel kinlodnak évtizede lassan akkor majd pont annak idején egy meteor analogot dobtak volna össze mindenki előtt jaaaj !Kína meg lassan 7 éve használja a PL-15.
2012-ben még összehozták volna az izdelie 180PD-t mivel akkor még nem volt nyugati embargó az elektronikára (2014-től) Csak pénz kellett volna a fejlesztésre amit a VM nem adott meg. Helyette a sokkal olcsóbb és egyszerübb K-77-1-et (izdelie 180) választották.
 
Sehol nem találok komoly, adatokat is tartalmazó forrást, hogy miben különböznek egymástól az R-73-as és változatai (E, M, RMD-1 és -2), illetve az R-74 és változatai (M és M2). Egyáltalán kívülről, például egy fényképen miről lehet felismerni, hogy melyik típus melyik változata az? Valaki tudna segíteni forrásokkal, infókkal? Előre is köszönöm!
 
Sehol nem találok komoly, adatokat is tartalmazó forrást, hogy miben különböznek egymástól az R-73-as és változatai (E, M, RMD-1 és -2), illetve az R-74 és változatai (M és M2). Egyáltalán kívülről, például egy fényképen miről lehet felismerni, hogy melyik típus melyik változata az? Valaki tudna segíteni forrásokkal, infókkal? Előre is köszönöm!
Nálam meg ugyanez ez R-77M és R-77-1...
 
Sehol nem találok komoly, adatokat is tartalmazó forrást, hogy miben különböznek egymástól az R-73-as és változatai (E, M, RMD-1 és -2), illetve az R-74 és változatai (M és M2). Egyáltalán kívülről, például egy fényképen miről lehet felismerni, hogy melyik típus melyik változata az? Valaki tudna segíteni forrásokkal, infókkal? Előre is köszönöm!
Ami 2014ig történt, itt minden megvan: http://mail.ausairpower.net/rus-weps.html
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10
Sehol nem találok komoly, adatokat is tartalmazó forrást, hogy miben különböznek egymástól az R-73-as és változatai (E, M, RMD-1 és -2), illetve az R-74 és változatai (M és M2). Egyáltalán kívülről, például egy fényképen miről lehet felismerni, hogy melyik típus melyik változata az? Valaki tudna segíteni forrásokkal, infókkal? Előre is köszönöm!

R-73, újabb kori nevén RMD-1, melynek az export változata az R-73E.
Nitrogén hűtött Indium Antimonid érzékelője van, így szemből közeledő célra is indítható.
Menetirányhoz képest ±45°-ban indítható.
Max indítási távolsága 30km. (nagy magasságon, nagy sebességgel közeledő célra)

R-73M, újabb kori nevén RMD-2
Immáron duál sávos érzékelővel rendelkezik, nem zavarják az infra csalik.
Menetirányhoz képest ±60°-ban indítható.
5kg-al több hajtóanyagot tartalmaz, így max indítási távolsága 40km-re nőtt.

R-74M
Menetirányhoz képest ±160°-ban (!!!) indítható.
Indítás után is képes a célt elfogni (LOAL).
Gyakorlatilag ha a pilóta bárhol meglátja a célt (akár a válla fölött hátrafelé is) akkor indítható a sisakcélzó segítségével.

Angolul itt olvashatsz a témáról.