Ha egy országnak van tengerészgyalogsága, amely nyilvánvalóan partraszállási hadműveletekre van fenntartva, ahhoz nemcsak flotta és helikopter-hordozók meg deszanthajók kellenek, hanem a légitámogatást biztosító légierő is. Ha pedig a helyszínen vagy megfelelő hatósugárban nincs szárazföldi légibázis, akkor szükség van repülőgép-hordozóra is egy partraszálló hadművelethez.
 
Az oroszoknál az egyik gond, hogy eleve egy olyan nagy és modern hajógyárat kell építeniük, amely ára önmagában elég húzós lehet. Ráadásul csak akkor lenne rentábilis, ha megfelelő mennyiségű hajókat gyártana folyamatosan. Az pedig megint iszonyatosan sok pénzt jelent.
Ha megvan a hajógyár, akkor pedig még a repülőgép,-helikopter hordózók fejlesztési költségei jelentenek hatalmas összegeket. Ahhoz, hogy rentábilis legyen a gyártás, megfelelő mennyiség legyártása szükséges.
Így ez a három dolog már túl sok a jelenlegi orosz gazdaságnak, hogy idő előtt belevágjon. A rombolók, cirkálók gyártása sokkal költséghatékonyabb és látványosabb, ráadásul ezekkel sem állnak jól. Szerintem a négy flottát figyelembe véve, legalább alaphangon 40 db lenne szükséges. Utána jöhetnének a nagyok.

Az orosz gazdaságot azért biztosan felpörgetné ezeknek a hajóknak a fejlesztése, gyártása, tehát a hadseregen kívül az ország is profitálna belőle.
 
Orosz propaganda ez a rephordozó.

Romboló kéne először vagy 5000 tonnás fregattból 8 db
 
Tényleg, hogy állnak a kikötő fejlesztéssel amiben egy ekkora hajót meg lehetne építeni?
 
Hogy érteném, ha mondanál is róla valamit akkor !jó-jó hogy pakfa meg 100 ezer tonna de nálam akkor is fényév meg mese kategtória .

Van altius-m meg yak 10 tonnás lopkaodó drón repcsi de még arról sem látott senki semmit vagy propaganda mint ez a hajó is
 
Uljanovszk

fefc08df0b369e3c0cf566a86c58990c.png
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Szeverodvinszkben a Szevmas hajógyár felújítása során 2018-ra készul el .Zvezda hajógyárban Vlagyivosztokban 2020-2022 korul.
Vlagyivosztok? Jelentősen beljebb van a fagyhatáron, de ez csak kötekedés részemről!
Mi van a rozsdásodó Y(j)ak 42 sorozat példányaival?
 
Kisebb légitársaságok még uzemeltetik.
Égek, mint a Reichstag! Bocsika minden itt jelenlevőtől! Figyelmetlen voltam! Mea culpa!
Y(J)ak 38-ra (Forger)-re vonatkozott a kérdésem.
Boki! Te tudtad, hogy mit akartam kérdezni? A legszebb öröm a káröröm! ;)A 40-essel utaztam eleget.:p
 
Én igazából a Yak-44E AEW repülőgépen lepődtem meg. Ugyan az Uljanovszk osztályhoz már elkezdték tervezni 1979-től és a feladatai közé tartozott volna a tengeralattjárók elleni képesség (ASW) és a szállítás (COD) is. A 2db Progress D-27 ellenforgó légcsavaros gázturbinás (propfan) hajtóművek teljesítménye 14 000 LE volt. A repülőgép felszálló tömege 40 000 kg-ra, hatótávolsága 4 000 km-re, sebessége 740 km/h-ra volt tervezve. Az NPO Vega impulzus üzemű lokátora a fedélzeten behúzható, a szárnyai felhajthatóak, a jobb tárolás miatt. A személyzet 5 fős. A síúgrósáncos fedélzetről is fel tudott volna szállni. 1991-ben megépült a méretarányos makettje is.
latest


A tervet 1993-ban lemondta a haditengerészet. Most ismét leporolták a terveket? Remélem sikeresebb lesz, mint az AN-71 "Madcap". A Szu-33 gépek mennek a levesbe, de ha a Szu-50 hajófedélzeti változata összejönne. az nagy dobás lenne.
latest

Yak-44-3.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Égek, mint a Reichstag! Bocsika minden itt jelenlevőtől! Figyelmetlen voltam! Mea culpa!
Y(J)ak 38-ra (Forger)-re vonatkozott a kérdésem.
Boki! Te tudtad, hogy mit akartam kérdezni? A legszebb öröm a káröröm! ;)A 40-essel utaztam eleget.:p
A Jak-38 Forger már új korában is legfeljebb mint kísérleti gép lehetett sikeres, éles helyzetben a NATO-flották gépeivel szemben reménytelen helyzetben lett volna. Légvédelmi feladatra abszolút alkalmatlan volt, nem volt benne lokátor így lokátor-vezérlésű fegyverzete sem lehetett, és lassú is volt, ráadásul túl kis hatótávolságú. Csapásmérő feladathoz megint a kis hatótávolság szabott durva korlátot, na meg a rendkívül gyenge fegyverzeti lehetőség. A szovjet légierő lapja szerint kísérleti fedélzeti üzemeltetést folytattak velük, de hivatalosan soha nem állították hadrendbe a gépet a flottánál, tehát harcászatilag nem számoltak vele.