Hogyne lenne! A német/KMW szerinti verziók a standardok.nincsen olyan, hogy standard L2A5 meg A6 update....a görög és spanyol L2A6-ok páncélzata pl. eltér a némettől...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hogyne lenne! A német/KMW szerinti verziók a standardok.nincsen olyan, hogy standard L2A5 meg A6 update....a görög és spanyol L2A6-ok páncélzata pl. eltér a némettől...
Úgy csinálsz, mintha Egyiptom nem gyartással vette volna meg az Abramsot.A Svédek azért voksoltak a Leó 2-esre, meg a Spanyolok is, mert szerettek volna gyártásjogokat / módosítani a gépen, nem pedig csak szimplán használni, és várni a hivatalos update-re, mint az Abrams-nél.
A Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et, a Leó 2-est, és a T-80U-t is.
A Perui tenderen az M1A1 Abrams (Öbölháborús raktárkészlet),a T-90Sz és a T-84-es Oplot voltak a finalisták, sem az MBT-2000, sem a Leó 2A4, sem a Leó 2A6 nem kellettek, pedig azokat is vitték.
És én is sokkalta szívesebben még a T-90Sz / A-ban ülnék, nem a Leó 2-esben.
Ezek után én kb. feleslegesnek érzem bármilyen kommented olvasását.A Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et, a Leó 2-est, és a T-80U-t is.
Ezek után én kb. feleslegesnek érzem bármilyen kommented olvasását.
1000 éves történet, hogy a T-80U mennyire leszerepelt a tenderen.
Indulók: M1A2 Abrams, Leopard 2A5, Challenger-2E (MTU Europowerpack motorral), Leclerc (MTU Europowerpack motorral), T-80UE (új gázturbinával, kísérleti sebességváltóval és francia éjjellátóval) illetve a T-84-120.
Végeredmény:
Leopard 2A5: 78.65% (legjobb kiegyenlített teljesítmény, végül ő lett a befutó)
M1A2 Abrams: 72.21% (legjobb "hunter-killer" pontszám, de nagyon magas fogyasztás)
Leclerc: 72.03% (legjobb fogyasztás, de a tesztek közben problémák adódtak az automata töltőberendezéssel)
Challenger-2E: 69.19% (Viszonylag sok meghibásodás, nem túl jó lövészeti eredmények)
T-84-120: ?% (több teszten nem tudott eredményt elérni, kiforratlan volt, nem működő éjjellátó az éjjeli teszten vagy nem működő ködgránátvetők)
T-80UE: ?% (A sok hibája ellenére (pl. stabilizátorával adódtak gondok, mozgás közbeni találati aránya botrányos) a legjobb terepjáró képességgel bírt, és mechanikailag a legmegbízható működést mutatta be)
Mért hatótáv:
T-80UE: 350km
Abrams: 365 km (1900 liter üzemannyaggal)
Leopard 2A5: 375 km (viszonyítás képpen 1190 liter üzemanyag)
Challenger-2E: 440 km
T-84-120: 450km
Leclerc: 500 km (külső póttartályok nélkül)
Mozgás közben találati arány álló célra (1500 méterről):
M1A2 : 17/20
Leclerc : 20/20
Leopard 2A5 : 19/20
Challenger 2E : Nem vett részt.
T-84-120 : 11/20 (8 találat ebből állva, miután a sebességváltó meghibásodott)
T-80UE: 12/20
Éjszakai éleslövészet (20 lövés, 10 ebből állásból, 1500 méterre, 10 mozgás közben 1000 méterről,) :
M1A2 : 20/20
Leclerc : 19/20
Leopard 2A5 : 20/20
Challenger 2E : 10/10 (mozgás közbeni lövés kimaradt meghibásodás miatt)
T-84-120 : - (éjjellátó-meghibásodás)
T-80UE: 8/20 (mozgás közben 0 találat)
Hunter-killer teszt (szabad mozgás a tesztpályán, véletlenszerűen feltünő, mozgó és álló célok változó távolságokra) :
M1A2 : 19/20 (az első teszten nem tudott részt venni megfelelő lőszer hijján)
Leclerc : 13/20 (automata-töltőberendezés-meghibásodás a teszt közben)
Leopard 2A5 : 17/20
Challenger 2E : 8/20
T-84-120: 9/19 (nem tudom miért csak 19 cél volt itt - Cifu)
T-80UE: 10/20
Képek a tenderről:
Nyilván egy teszten sokminden alakulhat problémásan (az ukránoknak nem engedték meg újra az éjszakai lövészetet, míg az amerikaiak a 'Hunter-killer' tesztet 3 nappal később megcsinálhatták (miután az EU-ban állomásozó amerikai erők küldtek nekik megfelelő lőszert)), és sok részlet nem derül ki a fentiekből (például a görög T-80UE tesztszemélyzet az 1000km-es tesztúton fellázadt az embertelen és igen kifárasztó körülmények miatt, a tesztutat orosz személyzet fejezte be), vagy az, hogy a 30°-os lejtőn csak a Leclerc és a T-80UE tudott megállni (a többi harckocsi lecsúszott a lejtőn).
Ezzel együtt azért látszik, hogy a Challenger-2E bizony a nyugati harckocsik közül a legrosszabb eredményt érte el. Így feltételezhetjük, hogy máshol is így járt, egyszerűen nem versenyképes a konkurenciával szemben...
1962-ben jelent meg a T-62. Attól a pillanattól kezdve minden nyugagi harckocsi ami homogén páncéllal készült gyakorlatilag védtelen volt. Tök mind1, hogy M60A2 vagy Leopard 1 jött vele szembe egyformán átlőtte mindkettőt minden reális harctávolságon. És ez cak a 3BM3...
Teszt 31: 2,15 méter mély vízen való átkelés
T-80UE: Teljesítve
Leopard 2A5: Teljesítve
T-84: Teljesítve
M1A2: Vízbetörés (visszaeső motor teljesítmény, bár nehezen érthető)
Leclerc és a Challenger 2E nem teljesíti
Teszt 32: Füstgránátok tesztje
T-80UE: Teljesítve
T-84: Nem teljesült (műszaki hiba)
Teszt 34: Lánctalp csere
T-80UE: 18 perc alatt
Teszt 35: Lánctalpon lévő gumi betétek cseréje
T-80UE: 1 óra 45 perc
Teszt 36: Hajtáslánc csere
T-80UE: 1 óra 43 perc kiszerelés és 1 óra 20 perc beszerelés
Leclerc: 30 perc a kiszerelés és 30 perc a beszerelés
Teszt 37: Villanygenerátor csere (tápellátás)
T-80UE: 25 perc
Teszt 38: Parancsnoki géppuska cseréje
T-80UE: 5 másodper le, 23 másodperc vissza
Teszt 39: Parancsnoki géppuska csőcseréje
T-80UE: 20 másodperc
Egyéb megjegyzések:
A tesztek alapján a Leclerc harckocsira a legnehezebb a személyzet kiképzése, a T-80U-ra a legkönnyebb.
A Leclerc automata töltőjével folyamatosan gondok voltak
Az 1 méteres falmászó képesség demonstrálása során a személyzet az M1A2-ben, a Challenger 2E-ben és a T-84-ben megsérült.
A 30%-os emelkedő/ lejtő teszten az M1A2-s lefele a lejtőn lecsúszott, a T84 nem tud megállni az emelkedőn majd újra elindulni, a Challenger 2E csak oldalazva tudott fölmenni.
A Leopárd 2A5 nem tudott fölmenni. A németek szerint az az oka, hogy előtte mások összetúrták a talajt. A görög bizottság ezt nem fogadta el, mert a Leopárd 2A5 után következő T-80UE simán fölment.
A Leclerc korábban szintén megoldotta a feladatot.
Ezután a Leopárd 2A5-nél próbálták lánctalp cserével megoldani a dolgot, de így sem sikerült.
A Challenger 2E-nek az oldalazós mutatvány után lánctalpat kellet cserélni.
Igazából annak amit itt leírtál a fele sem igaz!
Nem a T-80UE-n volt lázadás, és nem használt francia éjjellátót, e mellet gyakorló lőszerrel lőttek amivel nem lehetett 1500 méter felett pontosan lőni, ellenben az amcsik például lőhettek éles lőszerrel, mert gyakorlóval ők is lényegében mindig mellé lőttek, a T-80UE esetén a görög személyzet siralmasan szerepelt, a megismételt teszten az orosz személyzet el tudta végezni a feladatot megfelelően, de a verseny kiírás szerit ezt nem vették figyelembe. Kivéve ha amerikai vagy, ugyanis az M1 görög személyzete is balfasz volt, ezért az amcsi személyzet hajtotta végre újra a feladatokat és mit ad Isten azt figyelembe vették.
A tartóssági és futási tesztett konkrétan megnyerte a T-80UE!
De bámásolom akkor ide is újra a görög teszt fordítását, mert szemmel láthatón még mindig hazugságok terjednek!
1000 éves történet, hogy a T-80U mennyire leszerepelt a tenderen.
Konkrétan összekeverte a T-80U-t az ukrán T-84-el, ami akkoriban egy kisipari prototípus volt lényegében.Hogy lehet, hogy Molni csak félig postázza az ominózus teszt eredményeit, és elszidja mindennek a T-80-ast ?
Nem tudom,mond-e neked valamit a török-görög pöcsméregetős dolog? Na mégis miért van rogyásik tele mindkét ország ezer éves haditechnikával(is)...Én azt nem értem, a Görög Hadseregben mit keresnek még mindig a Leopárd 1, M48 és M60 Patton-ök, több százas mennyiségben, miért nem lehet egyetlen tollvonással elpasszolni, vagy kohóba és múzeumba egy néhányat ?
Az egy dolog, hogy 1998-ban Leopárd 2-est vettek, de időről időre felmerül, hogy Abrams-et is vennének, de úgy látszik, jobban megéri az ősöregekkel való szórakozás, minthogy modern gépeik legyenek.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..