Akkor hol volt a különbség? Mert "hátra" csak a 3B26-tal került a wolfram mag.Ugyanaz a 27 dekás mag volt benne mint a 3bm22-ben
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor hol volt a különbség? Mert "hátra" csak a 3B26-tal került a wolfram mag.Ugyanaz a 27 dekás mag volt benne mint a 3bm22-ben
Nem sok különbség volt. A 3bm22 kicsit hosszabb volt, meg főleg a páncéltörő fejen változtattak hogy döntött páncélon jobban működjön ( a 3bm15 ebből a szempontból nagyon szar volt)Akkor hol volt a különbség? Mert "hátra" csak a 3B26-tal került a wolfram mag.
Az a szekció arra alapoz, hogy Leopard 2-t összehasonlító teszteken még sem nyugati sem keleti harckocsi nem múlta felül. Nem foteltábornokok véleménye elapján nyert mindenhol, hanem katonák véleménye alapján. Neked meg az fáj, hogy legaláb két tenderen az orosz típust is legyőzte. Szóval a fan te vagy aki azt próbálja bizonygatni, hogy a nyilvánavlóan elavult orosz harckocsik bármelyik top nyugati harckocsit akárcsak megközelítik harcértékben. Talán a T-90M az aminek ez sikerül és ennyi.
Hogyne lenne! A német/KMW szerinti verziók a standardok.nincsen olyan, hogy standard L2A5 meg A6 update....a görög és spanyol L2A6-ok páncélzata pl. eltér a némettől...
Úgy csinálsz, mintha Egyiptom nem gyartással vette volna meg az Abramsot.A Svédek azért voksoltak a Leó 2-esre, meg a Spanyolok is, mert szerettek volna gyártásjogokat / módosítani a gépen, nem pedig csak szimplán használni, és várni a hivatalos update-re, mint az Abrams-nél.
A Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et, a Leó 2-est, és a T-80U-t is.
A Perui tenderen az M1A1 Abrams (Öbölháborús raktárkészlet),a T-90Sz és a T-84-es Oplot voltak a finalisták, sem az MBT-2000, sem a Leó 2A4, sem a Leó 2A6 nem kellettek, pedig azokat is vitték.
És én is sokkalta szívesebben még a T-90Sz / A-ban ülnék, nem a Leó 2-esben.
Ezek után én kb. feleslegesnek érzem bármilyen kommented olvasását.A Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et, a Leó 2-est, és a T-80U-t is.
Ezek után én kb. feleslegesnek érzem bármilyen kommented olvasását.
1000 éves történet, hogy a T-80U mennyire leszerepelt a tenderen.
Indulók: M1A2 Abrams, Leopard 2A5, Challenger-2E (MTU Europowerpack motorral), Leclerc (MTU Europowerpack motorral), T-80UE (új gázturbinával, kísérleti sebességváltóval és francia éjjellátóval) illetve a T-84-120.
Végeredmény:
Leopard 2A5: 78.65% (legjobb kiegyenlített teljesítmény, végül ő lett a befutó)
M1A2 Abrams: 72.21% (legjobb "hunter-killer" pontszám, de nagyon magas fogyasztás)
Leclerc: 72.03% (legjobb fogyasztás, de a tesztek közben problémák adódtak az automata töltőberendezéssel)
Challenger-2E: 69.19% (Viszonylag sok meghibásodás, nem túl jó lövészeti eredmények)
T-84-120: ?% (több teszten nem tudott eredményt elérni, kiforratlan volt, nem működő éjjellátó az éjjeli teszten vagy nem működő ködgránátvetők)
T-80UE: ?% (A sok hibája ellenére (pl. stabilizátorával adódtak gondok, mozgás közbeni találati aránya botrányos) a legjobb terepjáró képességgel bírt, és mechanikailag a legmegbízható működést mutatta be)
Mért hatótáv:
T-80UE: 350km
Abrams: 365 km (1900 liter üzemannyaggal)
Leopard 2A5: 375 km (viszonyítás képpen 1190 liter üzemanyag)
Challenger-2E: 440 km
T-84-120: 450km
Leclerc: 500 km (külső póttartályok nélkül)
Mozgás közben találati arány álló célra (1500 méterről):
M1A2 : 17/20
Leclerc : 20/20
Leopard 2A5 : 19/20
Challenger 2E : Nem vett részt.
T-84-120 : 11/20 (8 találat ebből állva, miután a sebességváltó meghibásodott)
T-80UE: 12/20
Éjszakai éleslövészet (20 lövés, 10 ebből állásból, 1500 méterre, 10 mozgás közben 1000 méterről,) :
M1A2 : 20/20
Leclerc : 19/20
Leopard 2A5 : 20/20
Challenger 2E : 10/10 (mozgás közbeni lövés kimaradt meghibásodás miatt)
T-84-120 : - (éjjellátó-meghibásodás)
T-80UE: 8/20 (mozgás közben 0 találat)
Hunter-killer teszt (szabad mozgás a tesztpályán, véletlenszerűen feltünő, mozgó és álló célok változó távolságokra) :
M1A2 : 19/20 (az első teszten nem tudott részt venni megfelelő lőszer hijján)
Leclerc : 13/20 (automata-töltőberendezés-meghibásodás a teszt közben)
Leopard 2A5 : 17/20
Challenger 2E : 8/20
T-84-120: 9/19 (nem tudom miért csak 19 cél volt itt - Cifu)
T-80UE: 10/20
Képek a tenderről:
Nyilván egy teszten sokminden alakulhat problémásan (az ukránoknak nem engedték meg újra az éjszakai lövészetet, míg az amerikaiak a 'Hunter-killer' tesztet 3 nappal később megcsinálhatták (miután az EU-ban állomásozó amerikai erők küldtek nekik megfelelő lőszert)), és sok részlet nem derül ki a fentiekből (például a görög T-80UE tesztszemélyzet az 1000km-es tesztúton fellázadt az embertelen és igen kifárasztó körülmények miatt, a tesztutat orosz személyzet fejezte be), vagy az, hogy a 30°-os lejtőn csak a Leclerc és a T-80UE tudott megállni (a többi harckocsi lecsúszott a lejtőn).
Ezzel együtt azért látszik, hogy a Challenger-2E bizony a nyugati harckocsik közül a legrosszabb eredményt érte el. Így feltételezhetjük, hogy máshol is így járt, egyszerűen nem versenyképes a konkurenciával szemben...
1962-ben jelent meg a T-62. Attól a pillanattól kezdve minden nyugagi harckocsi ami homogén páncéllal készült gyakorlatilag védtelen volt. Tök mind1, hogy M60A2 vagy Leopard 1 jött vele szembe egyformán átlőtte mindkettőt minden reális harctávolságon. És ez cak a 3BM3...
Teszt 31: 2,15 méter mély vízen való átkelés
T-80UE: Teljesítve
Leopard 2A5: Teljesítve
T-84: Teljesítve
M1A2: Vízbetörés (visszaeső motor teljesítmény, bár nehezen érthető)
Leclerc és a Challenger 2E nem teljesíti
Teszt 32: Füstgránátok tesztje
T-80UE: Teljesítve
T-84: Nem teljesült (műszaki hiba)
Teszt 34: Lánctalp csere
T-80UE: 18 perc alatt
Teszt 35: Lánctalpon lévő gumi betétek cseréje
T-80UE: 1 óra 45 perc
Teszt 36: Hajtáslánc csere
T-80UE: 1 óra 43 perc kiszerelés és 1 óra 20 perc beszerelés
Leclerc: 30 perc a kiszerelés és 30 perc a beszerelés
Teszt 37: Villanygenerátor csere (tápellátás)
T-80UE: 25 perc
Teszt 38: Parancsnoki géppuska cseréje
T-80UE: 5 másodper le, 23 másodperc vissza
Teszt 39: Parancsnoki géppuska csőcseréje
T-80UE: 20 másodperc
Egyéb megjegyzések:
A tesztek alapján a Leclerc harckocsira a legnehezebb a személyzet kiképzése, a T-80U-ra a legkönnyebb.
A Leclerc automata töltőjével folyamatosan gondok voltak
Az 1 méteres falmászó képesség demonstrálása során a személyzet az M1A2-ben, a Challenger 2E-ben és a T-84-ben megsérült.
A 30%-os emelkedő/ lejtő teszten az M1A2-s lefele a lejtőn lecsúszott, a T84 nem tud megállni az emelkedőn majd újra elindulni, a Challenger 2E csak oldalazva tudott fölmenni.
A Leopárd 2A5 nem tudott fölmenni. A németek szerint az az oka, hogy előtte mások összetúrták a talajt. A görög bizottság ezt nem fogadta el, mert a Leopárd 2A5 után következő T-80UE simán fölment.
A Leclerc korábban szintén megoldotta a feladatot.
Ezután a Leopárd 2A5-nél próbálták lánctalp cserével megoldani a dolgot, de így sem sikerült.
A Challenger 2E-nek az oldalazós mutatvány után lánctalpat kellet cserélni.
Igazából annak amit itt leírtál a fele sem igaz!
Nem a T-80UE-n volt lázadás, és nem használt francia éjjellátót, e mellet gyakorló lőszerrel lőttek amivel nem lehetett 1500 méter felett pontosan lőni, ellenben az amcsik például lőhettek éles lőszerrel, mert gyakorlóval ők is lényegében mindig mellé lőttek, a T-80UE esetén a görög személyzet siralmasan szerepelt, a megismételt teszten az orosz személyzet el tudta végezni a feladatot megfelelően, de a verseny kiírás szerit ezt nem vették figyelembe. Kivéve ha amerikai vagy, ugyanis az M1 görög személyzete is balfasz volt, ezért az amcsi személyzet hajtotta végre újra a feladatokat és mit ad Isten azt figyelembe vették.
A tartóssági és futási tesztett konkrétan megnyerte a T-80UE!
De bámásolom akkor ide is újra a görög teszt fordítását, mert szemmel láthatón még mindig hazugságok terjednek!
1000 éves történet, hogy a T-80U mennyire leszerepelt a tenderen.
Konkrétan összekeverte a T-80U-t az ukrán T-84-el, ami akkoriban egy kisipari prototípus volt lényegében.Hogy lehet, hogy Molni csak félig postázza az ominózus teszt eredményeit, és elszidja mindennek a T-80-ast ?