A portfolio cikk és itt jó páran tévedésben vannak, a T-62 harckocsik reaktiválására ugyanis már közvetlenül a 2014-15-ös ukrajnai konfliktus után sor került
T-62 újraaktiválás
Oroszország újraaktiválja T-62-es tankjait.
A Kavkaz 2016 során az orosz 58. hadsereg parancsot kapott, hogy aktiválja újra a T-62-es változatokat a raktárban, és állítsa vissza azokat a szabványos szintre, hogy tényleges műveletekben és harcokban is használható legyen.
Oroszország a következő évben T-62M-eket kezdett szállítani Szíriának...
A Vostok 2018 során a Közép- és Keleti Katonai Körzet egységeit arra utasították, hogy két társaság értékű T-62-es harckocsit hozzanak ki a raktárból, és aktiválják újra. Ezeket a tankokat azután az orosz vasutak segítségével egészen a nyugati katonai körzetig szállították. A Vostok után a munka addig folyt, amíg egy harckocsizászlóaljat át nem dolgoztak. Később ugyanabban az évben ezeket a tankokat Szíriába is küldték. Néhányan harcba szorultak, még mindig orosz álcával és "H22-0-0" orosz vasúti tranzitjelzőkkel.
Az ilyen gyakorlatok célja az volt, hogy ellenőrizzék Oroszország képességeit egy totális háború megvívására a nyugati fronton: Mennyi ideig tartana a régi tankok újraaktiválása a tárolókban/molygolyókban különböző orosz katonai körzetekben, és mi a legjobb eljárás erre. Ezenkívül milyen gyorsan lehetne ezeket az egységeket felhozni Nyugatra, hogy megerősítsék a nyugati határai mentén harcoló orosz egységeket (az orosz hadijátékokban szinte mindig a Nyugat az agresszor). Másodlagos cél az volt, hogy az SAA-t "új" páncélzattal látják el, hogy feltöltsék az évek óta tartó lemorzsolódás miatt megtizedelt soraikat. A Moszkva és Damaszkusz között létrejött megállapodás értelmében Oroszország feladata az SAA kiképzése és felszerelése.
Bár a T-62M bármilyen mércével mérve egy régi harckocsi, elég jó ahhoz a háborútípushoz, amelyet a Szíriai Hadsereg a saját területén folytat: Végül is elég jó volt ahhoz, hogy a közelmúltig üldözze Oroszország lázadáselhárító műveleteit a Kaukázusban. !
A történet azonban nem áll meg itt: bár a T-62 már nem szerepel az orosz hadsereg hardverlistáján (2020-ban még ott volt az említett listán!), minden katonai körzet szerelőcsapata még mindig dolgozik rajtuk. hogy újraaktiválja őket. Itt nem nagyszabású műveletről beszélünk: csak néhány raktárraktárról és fegyvertárról van szó. De ez azt jelenti, hogy az ezekben az egységekben dolgozó férfiak rendszeresen gyakorolják a régebbi harckocsik felújításának művészetét, és visszaállítják őket működőképes állapotba. Ez a képesség értékes stratégiai eszköz az orosz hadsereg számára: Noha jelenleg 2850 harckocsit üzemeltet, Moszkva még mindig tart tartalékban 10 000 régebbi T-72-es, T-80-as és T-90-est! Egy modern lemorzsolódási háborúban valószínűleg az a fél lehet a győztes, amelyik továbbra is tud férfiakat és hardvereket szállítani a frontvonalra!
A feljavított tankok egy része Szíriában köt ki. De úgy tűnik, hogy néhányat magában Oroszországban használnak (logisztikai) gyakorlatok céljára: a harckocsikat gyorsan mozgósítják, összeállítják a legközelebbi vasúti csomópontban, majd egyik katonai körzetből a másikba szállítják. Úgy tűnik, Moszkva a 150 T-62M-et egy újabb, magasabb színvonalra (T-62M3) fejleszti, és ez a maroknyi modernizált harckocsi a belátható jövőben is ebben a szerepben marad. Ami az orosz készletben maradt T-62-ből, azt valószínűleg lassan újraaktiválják és Szíriába küldik.
Szóval... Mi kell egy régebb óta tárolt harckocsi nagyjavításához? Nos, attól függ, mennyi ideig hagyták üresen a tankot, hogy őszinte legyek! A 2016-ban a Kaukázusban újraaktivált T-62-esek alig voltak néhány éve raktárban. A többi katonai körzetben nagyjavítás alatt állókat sokkal több éven át tárolták.
A tartály testén lévő rozsda általában felületes. Ennek ellenére a pisztolyt és a repedést általában alaposan ellenőrzik korrózió és lyukasztás szempontjából.
A hajtásláncból minden folyadék le van engedve, és szétszerelték. A motort ellenőrizni kell, hogy nem jut-e be víz és szennyeződés. A hidraulikus és olajvezetékek nyomás alatt vannak és tesztelve vannak. Minden elromlott tömítést kicserélnek. Ezután az egész szerelvényt megtisztítják és újra összeszerelik.
Az elektromos/elektronikai elemeket alaposan ellenőrizték, de meglehetősen rugalmasak a régebbi szovjet (örökölt) tartályokban, mivel a csatlakozásokat általában ónbevonattal látják el a korrózió és az oxidáció ellen.
Ellenőrzik az optikát és az üveget, hogy nincs-e benne moha, gödrös és üveges zuzmó.
A KDT Laser Finder és a Volna Fire Control Systems rendszereket kiemelik a ládákból, és ellenőrzik és kiszárítják. A Luna IR projektorok ellenőrzése megtörtént. Minden korrodált alkatrészt megtisztítanak vagy kicserélnek.
Kemény, alapos munka, és amint fentebb említettük, minél hosszabb ideig védik a harckocsikat, annál tovább tart visszaállítani őket működőképes állapotba: Oroszországban nincsenek csontszáraz sivatagok tartalék járművei tárolására. De úgy tűnik, hogy egy csapat átlagosan 7 munkanapon belül képes újra életre kelteni egy T-62-es változatot.
A Vostok 2018 (Восток 2018 / East 2018),
feltehetően az 1981-es Zapad (Запад / West) hadgyakorlatok óta a legnagyobb orosz hadgyakorlatot megelőzően az előkészítő gyakorlatok az orosz középső és keleti katonai körzetek mozgósítási képességét tesztelték minden esetben. ki a háborút.
Ennek a gyakorlatnak a része a szovjet kori harckocsik nagy raktárainak munkakörülményekre való visszaállítása volt. A kezdeti szállítmányban becslések szerint körülbelül 20–40 harckocsit küldtek Nyugat-Oroszországba, és továbbiak következnek. Ezeket a harckocsikat típusukból és röppályájukból ítélve a gyakorlat befejezése után esetleg Szíriának ajándékozhatják.
A Burját Köztársaság hivatalos sajtószolgálata
arról számolt be , hogy a Keleti Katonai Körzetben (VVO) a Logisztikai Támogató Egységek (MTO, orosz kezdőbetűk) gyakorlatot indítottak, amely augusztus 20-tól augusztus 25-ig tart. a tárolt T-62 és T-72 harckocsik harckészültségét. Egy tankos társaság általában tíz harckocsiból áll.
A cikket több jó minőségű kép is kísérte, amelyeken nagyszámú T-62-es látható, amelyek már nem az orosz hadseregnél aktívak, de nagyobb háború esetére raktáron vannak. Utoljára a 2008. augusztusi
Grúzia elleni háborúban látott harcot egy T-62-es az orosz szárazföldi erőkkel.
T-62MV harckocsit rakodnak vonatszerelvényre, Ulan-Ude 2018. augusztus
Nyugati irányba tartó, T-62 harckocsikat szállító szerelvény Nyiznyiugyinszknál 2018. augusztus 22
T-62M Szurgut közelében, 2018. augusztus 25.
Variants of the outdated T-62 were reactivated for Russia’s Vostok 2018 exercise and headed westward
medium.com