• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 716
113
Volt szerencsém kipróbálni sorkatonaként BTR-70-st, Uralt, DAC-ot, Csepelt lőtéri körülmények között.
Illetve dolgoztam Roburral.
Ez nyilván messze van attól, hogy innentől szakértő legyek, de érzésem szerint a terepjáró képessége egy MRAP-nak a fasorban sincs a mi terepviszonyaink között még a BTR-hez képest sem. Az erő kell, de nem minden; lásd Csepel.
Szerintem egy MRAP pl a Zemplénben úgy borulna fel, mint a büdösbogár.
Ha meg az eső is leesik...
Mondom, ez csak sejtés.
De ha már váltás, akkor nem tudom miért az ősöreg tervezésű BTR-hez hasonlítunk egy afganisztáni terep meg hadviseléshez /IED/ optimalizált MRAP-ot, miért nem a BTR korszerű(bb) alternatíváihoz?
 

Danger

Member
2010. április 29.
76
0
6
Ki látott már közületek Afganisztánból kivont MRAP-et ? Mer' ugye csak a szállítást kéne fizetni. Haha...Nem nagyképüségből, de nekem volt dolgom pár száz darabbal, mert hozták át javítattni azokat Kuwaitba, Camp Aj-be. Sokszor 6 számjegyű volt a számla/db. Itthon nálunk ezt soha a rohadt büdös életbe nem fizetné ki senki se, csak hogy finom maradjak.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Azt mondtam GrGyl, hogy "ilyen" és nem azt, hogy konkrétan ebből.

Ebben az esetben szeretnék kérni egy konkrét előzmény járművet az alábbiak közül valamelyikre:
- BTR-80,
- MOWAG Piranha,
- Boxer MRAV,
- WZ551,
- Patria AMV,
- VBCI,
- Type 96,
- Terrex.

Bármelyik jó, de kérlek egyről vezesd le, hogy egy konkrét teherautó egyenes ági leszármazottja.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 919
73 003
113
A BRDM-2-t is erősen meghintáztatja a KPVT. Főleg ha nem hossz irányba tüzelnek vele.Pedig a súlypontja viszonylag alacsonyabban van. Igaz a BRDM-2 sem egy stabil útfekvésű jármű. Egy 4m-es limbó hintót ami csak úgy eldől ha épp xar napja van a sofőrnek lehet fel is döntene egy 14,5-es sorozat.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 919
73 003
113
Inkább több értelmét látnám egy hazai BRDM-2 refitted verziónak. Azt legalább olyanra csinálnánk amilyet szeretnénk magunknak.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 075
113
Bármelyik jó, de kérlek egyről vezesd le, hogy egy konkrét teherautó egyenes ági leszármazottja.

Próbálj meg visszaolvasni, mert ha figyelted volna a párbeszédet ezzel kapcsolatban, akkor olvastad volna, hogy közös részegységekről, technológiákról volt szó, amelyek a teherautókat és az APC-ket összekötik.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
<blockquote rel="GrGLy">Bármelyik jó, de kérlek egyről vezesd le, hogy egy konkrét teherautó egyenes ági leszármazottja.

Próbálj meg visszaolvasni, mert ha figyelted volna a párbeszédet ezzel kapcsolatban, akkor olvastad volna, hogy közös részegységekről, technológiákról volt szó, amelyek a teherautókat és az APC-ket összekötik. </blockquote>

<i>"Az MRAP egy páncélozott csapatszállító jármű egy erősen átalakított teherautó bázison, akárcsak a többi. Vagy talán az zavar meg, hogy a kerekek elrendezése nem a teherautót idézi egyes APC-en? <b>Egy 8x8-as APC alapja ugyanúgy egy 8x8-as teherautó.</b>"</i>

Te írtad, nem én.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 716
113
A 8x8-as járművek bázisa általában jól bevált konstrukciók teherautóknál. Gyakran egyenesen 8x8-as teherautók alvázára épülnek. Ugyanaz történik, mint az MRAP-ok esetében. Teljesen ugyanaz a kategória mindkettő.

Önkényes kiemelés tőlem.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
<blockquote rel="GrGLy">Te írtad, nem én.

Van példa direkt kapcsolatra, amikor egyszerűen ráépült egy teherautóra, például a:

Tatra T813 --> OT-64SKOT</blockquote>

A felsoroltak közül, ha kérhetném.

<i>- BTR-80,
- MOWAG Piranha,
- Boxer MRAV,
- WZ551,
- Patria AMV,
- VBCI,
- Type 96,
- Terrex.</i>
 

Danger

Member
2010. április 29.
76
0
6
Hiryu: itt europáról irtam, hogy nem számít annyira az akna védettség, mert aszfaltos utak vannak zömében, tehát nem lehet csak ugy alá aknázni, mint Afgánban, ahol ásol egy lyukat azt csókolom. Sajnálom ha nem érted meg, de héberül meg nem fogom ide leírni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 075
113
A felsoroltak közül, ha kérhetném.
Most kapásból:

Tiema XC2030 --> WZ551

De a többi részegységeinek is megvan nyilván a teherautós párhuzama, ha ennyire direkt kapcsolat nincs is feltétlenül.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
<blockquote rel="GrGLy">Te írtad, nem én.
Tatra T813 --> OT-64SKOT</blockquote>

Egyébként ez is tévedés, egyrészt a T813 később készült el, mint a SKOT, másrészt az OT-64-ben csak egy nagyobb Tatra alkatrész volt, a motor (mégpedig a Tatra 138-é). A futómű teljesen eltérő rendszerű.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
blogen

"Az MRAP mobilitása nagyon is jó!"

Dehogy jó! Kvázi egyedül az M-ATV-é jó, az összes többit jóformán csak utakon (persze nem csak burkolt, de azért aránylag egyenletes felületű utakon) lehet használni igazából.
A BTR-ek egy részét talán ki lehetne váltani velük, de kizárólag MRAP-okat használni APC és IFV (ne feledjük, hogy itthon végül is a BTR-80A igazából IFV, mert egyszerűen nincs más) helyett nagy baromság.
 

eSeM

Member
2012. június 12.
719
13
18
Namost Afganisztánban nincsenek utak, mégis valamiért mindenki MRAP-okat használ.
a dánok m113-at, az olaszok 6x6-os pumát, a baltiak sisut etc. az egy dolog, hogy elterjedt az mrap, a briteknek is ott van a fox meg a mastiff meg a wolfhound, de ettől független még mindig használnak apc-ket és afv-ket nem véletlen, az mrap egy szükségmegoldás amit az a fajta harcmodor szült ami odaát (is) van van ennyi nem több, hasznos cucc és biztos lesz még rá szükség itt ott, de hogy azzal ki nem váltja senki az apc-ket meg az ifv-ket az tuti, nem is akarja, nem néztem utána de sztem tuti van olyan ország aki kint van és nem is túlsúlyos a flottájában az mrap....
 

Danger

Member
2010. április 29.
76
0
6
Wolfram: az utobbi 3 évben egy elég jelentős futómű project játszodott le az MRAP-oknél. Nevezetesen a legtöbb MRAP-ből építettek keresztlengőkaros kivitelt (független felfüggesztés), Maxx Proból is. Ez jelentősen javított a borulékonysági problémákon, de sajnos ez is kevés volt. Hiába volt összkerék meghajtás, sokszor sajnos a nagy tömeg miatt egyszerüen elsüllyedtek a jármüvek. Nem véletlenül építenek (építettek) át több száz Stryker-t lánctalpasra. Az alacsony talajnyomás ezzel a megoldással orvosolható a legkönnyebben.
 

Danger

Member
2010. április 29.
76
0
6
Mégvalami: ez is egy update volt a jobb terepjáró képességért: egyszerűen nagyobb átmérőjű kerekeket kezdtek el használni. Ez egy kicsit javított a trakción.(vonó képességen).
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Danger

Igen, ezt már korábban is említetted. :) De gondolom, túlzottan nem terjedtek el, nem volt rá idejük...

"Nem véletlenül építenek (építettek) át több száz Stryker-t lánctalpasra."

Hmm, erről nem is hallottam... Na utánaolvasok sebtiben.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Közel 40 tonnás... Nehezebb, mint egy Bradley és amellé ugyan minek, nem értem... Inkább vettek volna Patriákat.
http://www.military-today.com/apc/stryker_tr.htm
 

doberamann

Member
2010. május 1.
564
7
18
"Nem véletlenül építenek (építettek) át több száz Stryker-t lánctalpasra." ez komoly?... (ezt még elhiszi valaki?)